Nevím, jakou má celkovou hmotnost ten můj vozík jak je na fotkách, ale měl jsem tam cca stejně čerstvého modřínu, a Miník se mi zahrabal na štěrkové cestě do mírného kopečka. To, že Miník utáhne třištvrtě tuny po asfaltu, tomu věřím, ale po štěrku určitě ne.Esteban píše:Co mám vyzkoušené, tak utáhne cca. 600-700 kg do kopce.Minihansol píše:Ja som vyvážal stavebný odpad na smetisko, skúšal nosnosť vlečky a možnosti Miníka, lebo je dosť strmá cesta. Musím pohľadať druhú fotku s väčšou fúrkou. Potom ju tu zavesím.
MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MINI 070, 075
Po štěrku ne, chybí přední náhon. Největší slabina mimíkaTom píše:Nevím, jakou má celkovou hmotnost ten můj vozík jak je na fotkách, ale měl jsem tam cca stejně čerstvého modřínu, a Miník se mi zahrabal na štěrkové cestě do mírného kopečka. To, že Miník utáhne třištvrtě tuny po asfaltu, tomu věřím, ale po štěrku určitě ne.Esteban píše:Co mám vyzkoušené, tak utáhne cca. 600-700 kg do kopce.Minihansol píše:Ja som vyvážal stavebný odpad na smetisko, skúšal nosnosť vlečky a možnosti Miníka, lebo je dosť strmá cesta. Musím pohľadať druhú fotku s väčšou fúrkou. Potom ju tu zavesím.
Re: MINI 070, 075
Dnes jsem uklízel kámen/štěrk a mini pracoval...... Terén byl silně podmáčený. Po mnoha pokusech kdy přišly na řadu i různé vyprošťovací metody s rohožemi jsem došel k zjištění, že nejlépe je to rozjet na 4 a držet a nepustit...... jak to bylo za 1,2 tak ani uzávěrka nepomohla. Fakt je, že trávníková kola na bahýnko prostě nejsou!
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Stafniku, to při dopravě jezdíš s tou podvěšenou sekačkou? Bál bych se, že někde zůstanu viset "na břiše". Asi jezdíš po zpevněné cestě, já většinou po zahradě. I šípová kola se smekají, na měkotě se dříve zahrabou. Pokud možno, nakládám náklad co nejvíce na předek přívěsu, aby se zvýšila adheze zadních kol.
Jinak, pěkná souprava. Někdy budu muset také něco nafotit.
Pepa
Jinak, pěkná souprava. Někdy budu muset také něco nafotit.
Pepa
- Minihansol
- Příspěvky: 395
- Registrován: sob dub 11, 2009 11:07 pm
Re: MINI 070, 075
Dokladám ďalšie foto. Dofúkal som kolesa na vlečke na 2,5 a naložil čo vošlo. Ale v kopci, kde cesta nebola ujazdená mal minik problém. S uzávierkou sa to podarilo.Esteban píše:Co mám vyzkoušené, tak utáhne cca. 600-700 kg do kopce.Minihansol píše:Ja som vyvážal stavebný odpad na smetisko, skúšal nosnosť vlečky a možnosti Miníka, lebo je dosť strmá cesta. Musím pohľadať druhú fotku s väčšou fúrkou. Potom ju tu zavesím.
Naposledy upravil(a) Minihansol dne ned říj 03, 2010 2:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: MINI 070, 075
Pepo, i když to tak vypadá, sekačka ve zvednuté poloze překáží v jen opravdu extrémních případech. Doposud se mi nestalo, že bych někde zůstal viset. Po zpevněné cestě jsem jel jen jednou a to bez vlečky, jinak si to mydlím po zahradě jako ty. Jediný problém s ní je, když chci zapřáhnout rotavátor, to ji prakticky odstrojím, páč náhon je zapojen na zadní kardan a to už je toho nutno sundat docela dost. Viz moje video s rotavátorem. Ale ona se stejně čas od času musí dát dolů: naostřit nože a zbavit nánosů. Jo a co se toho závaží týče, to nejlepší závaží jsem já sám
- Minihansol
- Příspěvky: 395
- Registrován: sob dub 11, 2009 11:07 pm
Re: MINI 070, 075
Chlapi ako vám to brzdí, pri tých naložených vlečkách to bolo o ničom. Má niekto neakú úpravu na minikove brzdy???
Re: MINI 070, 075
Brzdy jsou o ničem, musím potvrdit. Zkušenost s plně naloženou vlečkou: máme mírný kopeček, takovou terasu na kterou mám udělaný nájezd. Bohužel není ani zatravněný, převýšení tak 40cm. Mini zahrabal právě v tom nájezdu, respektive těsně za ním, v té šikmině už byla kola vleku. Přestože jsem brzdil (vyřadil jsem), vlek mě stáhnul nazpět dolů z kopečka, kola se točila, nešlo o prokluz. Bez zátěže to brzdí na fleku, jenže tu brzdu dokáže přetlačit motor, kolikrát se mi stalo že se rozjedu i s zataženou ruční brzdou.
Re: MINI 070, 075
Zdravím.strafnik píše:Brzdy jsou o ničem, musím potvrdit. Zkušenost s plně naloženou vlečkou: máme mírný kopeček, takovou terasu na kterou mám udělaný nájezd. Bohužel není ani zatravněný, převýšení tak 40cm. Mini zahrabal právě v tom nájezdu, respektive těsně za ním, v té šikmině už byla kola vleku. Přestože jsem brzdil (vyřadil jsem), vlek mě stáhnul nazpět dolů z kopečka, kola se točila, nešlo o prokluz. Bez zátěže to brzdí na fleku, jenže tu brzdu dokáže přetlačit motor, kolikrát se mi stalo že se rozjedu i s zataženou ruční brzdou.
Já mám brzdu zrovna rozdělanou a je celá zaolejovaná. Musím se podívat dál, jestli neteče gufero nebo něco jiného. Ale ten olej se určitě dostává kolem brzdy.
- mr.prazdroj12
- Příspěvky: 518
- Registrován: pon kvě 18, 2009 10:59 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Martines má pravdu. Do brzdy se dostává olej. Když jsme měli miníka nového taky moc nebrzdil. Jednou jsem zapomněl odbrzdit a jel, když jsem na to přišel, brzda byla žhavá, od té doby se nechá udělat smyk i na asfaltu.
velké problémy neřeš, řešení se časem nabídne samo
Re: MINI 070, 075
Já nevím, možné je všechno, ale bez zátěže mi Mini brzdí jak popisuješ, gumuje asfalt. Ale jak naložíš na vlek víc jak těch 500kg, co je povoleno už bych na brzdu moc nesázel, tam je třeba brzdit hlavně motorem. Domnívám se, že brzda kterou je Mini vybaven není žádná sláva, pro výkon, který je potřeba ubrzdit. Jedna brzdová lamela přece nemůže vyvinout takový brzdný účinek aby korektně pokryla potřebu kterou vyvolá váha stroje a přívěsu + případná dynamika pohybu takové soupravy. Domnívám se, že je to jeden z mnoha důvodů proč není Minimu primárně povoleno jezdit po silnici 1. třídy.
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Pravdou je, že MINÍk je třeba brzdit motorem, tak jako každý traktor. Pravidlo u velkých traktorů je - s kopce takový rychlostní stupeň jako do kopce. To platí, když hmotnost nebržděného přívěsu příliš nepřekračuje hmotnost traktoru. A ta není u MINÍka vysoká.
Brzda u MINI působí na předlohový hřídel před diferenciálem. Ten se točí většími otáčkami a je tam menší kroutící moment než na kolech. Proto zde stačí poměrně malá lamela. Je to tzv. převodová brzda a její malá velikost je její výhodou. Nevýhodou je to, že působí přes diferenciál a většinou zastaví pouze jedno kolo. To kolo, které má menší přilnavost k podkladu, se začne smýkat, druhé kolo se přes diferenciál točí dál. To je v případě, že traktor se povede dostat do smyku. Tím se může zdát, že brzda neúčinkuje. Při normálním brždění se traktor zastaví.
To všechno platí, pokud je brzda suchá. Do brzdy proniká olej z převodovky. Lamelu mám též mastnou. Chce to občas prostříknout nějakým odmašťovadlem. Nejlepší je demontáž brzdové lamely a vymytí prostoru pod lamelou. Za lamelou jsou dva simerinky za sebou, bohužel jejich výměna je možná po částečné demontáži převodovky (demontáž hřídele s talířem). Soudím tak podle obrázku v katalogu ND. To odmaštění je na krátkou dobu. Tím zaolejováním se účinnot brzdy značně sníží. Raději jezdit po rovině a po měkkém podkladu. To se MINÍk zastaví sám .
Brzda u MINI působí na předlohový hřídel před diferenciálem. Ten se točí většími otáčkami a je tam menší kroutící moment než na kolech. Proto zde stačí poměrně malá lamela. Je to tzv. převodová brzda a její malá velikost je její výhodou. Nevýhodou je to, že působí přes diferenciál a většinou zastaví pouze jedno kolo. To kolo, které má menší přilnavost k podkladu, se začne smýkat, druhé kolo se přes diferenciál točí dál. To je v případě, že traktor se povede dostat do smyku. Tím se může zdát, že brzda neúčinkuje. Při normálním brždění se traktor zastaví.
To všechno platí, pokud je brzda suchá. Do brzdy proniká olej z převodovky. Lamelu mám též mastnou. Chce to občas prostříknout nějakým odmašťovadlem. Nejlepší je demontáž brzdové lamely a vymytí prostoru pod lamelou. Za lamelou jsou dva simerinky za sebou, bohužel jejich výměna je možná po částečné demontáži převodovky (demontáž hřídele s talířem). Soudím tak podle obrázku v katalogu ND. To odmaštění je na krátkou dobu. Tím zaolejováním se účinnot brzdy značně sníží. Raději jezdit po rovině a po měkkém podkladu. To se MINÍk zastaví sám .
Re: MINI 070, 075
Ahoj, můj Miník ruční brzdu nemá, což mi docela vadí, ale zase jí má vlek na obě kola.
Re: MINI 070, 075
Já se s plnou vlečkou (no vlastně vždycky) rozjíždím na 3, na čtyřku toho místa moc nemám, už po louce to na 4 celkem skáče, takže vlastně se dá říct, že používám 3 a R.
Jinak brzdy, mám ji sice taky mastnou, ale celkem s bržděním nemám problém. Když potřebuju zastavit v kopci s naloženým vlekem, tak tam hodím opačnou rychlost a vypnu motor, ale je pravda, že většinou když někde nakládám nějakou hromadu, tak už předem uvažuju, kde hromadu udělat, aby to bylo co nejjednodušší ji naložit. A to vlastně dělám pořád v nějakém svahu.
Jinak brzdy, mám ji sice taky mastnou, ale celkem s bržděním nemám problém. Když potřebuju zastavit v kopci s naloženým vlekem, tak tam hodím opačnou rychlost a vypnu motor, ale je pravda, že většinou když někde nakládám nějakou hromadu, tak už předem uvažuju, kde hromadu udělat, aby to bylo co nejjednodušší ji naložit. A to vlastně dělám pořád v nějakém svahu.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MINI 070, 075
Chlapi, potřeboval bych ujasnit, nemajíce origo motor. Páčka ručního plynu je spojena s motorem lankem nebo strunou? Případně by mě zajímalo jak máte řešen tento prvek u nepůvodních motorů? Mám totiž pocit, že lanko není u Vanguardu V twin to pravé ořechové.