Martinův TK
Re: Martinův TK
Pridávam sa, všetko najlepšie
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: Martinův TK
díky chlapi za přání ! 8)
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: Martinův TK
Včera jsem udělal pokus o úpravu výškových nožek rotavátoru ala lyže a kupodivu to pomohlo ! Nejvíc by ale stejně pomohl nový motor Slavia 2S90A a úprava ala ITS ! Třeba jednou k tomu taky dojde :)
http://postimg.cc/image/p28qng6ov/][img]http://s19.postimg.cc/p28qng6ov/20150421_174821.jpg[/img][/url]
http://postimg.cc/image/p28qng6ov/][img=http://s19.postimg.cc/p28qng6ov/20150421_174821.jpg][/url]
http://postimg.cc/image/p28qng6ov/][img]http://s19.postimg.cc/p28qng6ov/20150421_174821.jpg[/img][/url]
http://postimg.cc/image/p28qng6ov/][img=http://s19.postimg.cc/p28qng6ov/20150421_174821.jpg][/url]
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: Martinův TK
O víkendu jsem vykutil novou uzavřenou krabičku na odkapávající olej z výfuku a od táhel, protože původní otevřená krabička nebyla dobrá v terénu (při větším naklopení se olej vyléval). Nová má dole hrdlo se špuntem na vylévání, zhora přívod oleje od pák, z boku dva přívody z výfuku a to žluté je pórovitý odfuk aby se krabička netlakovala. Po první jízdě to vypadá OK 8)
http://s19.postimg.cc/xmoa9ecpv/20150425_170029.jpg
http://s19.postimg.cc/3s7c7dm8z/20150425_170036.jpg
http://postimg.cc/image/468o6z6cf/
http://s19.postimg.cc/xmoa9ecpv/20150425_170029.jpg
http://s19.postimg.cc/3s7c7dm8z/20150425_170036.jpg
http://postimg.cc/image/468o6z6cf/
- Jožo Kovalčík
- Příspěvky: 499
- Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
- Bydliště: Rožňava
Re: Martinův TK
Nebolo by najlepšie kúpiť originál plazy?Martin_TDi píše:Včera jsem udělal pokus o úpravu výškových nožek rotavátoru ala lyže a kupodivu to pomohlo ! Nejvíc by ale stejně pomohl nový motor Slavia 2S90A a úprava ala ITS ! Třeba jednou k tomu taky dojde
http://postimg.cc/image/p28qng6ov/][/url]
http://postimg.cc/image/p28qng6ov/]
Re: Martinův TK
Originální plazy u rotavátoru jsou spíš pro těžší půdy, mám lehkou písčitou půdu, plazy mám vysunuté na konci, při rotování musím ještě rotavátor přizvedávat,abych slávii 2s90 nezastavil.
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: Martinův TK
Ty moje splazy byly dělány jako kopie originálů, ale vyzkoušel jsem je trochu upravit a zdá se mi to lepší. Taky mám doma velmi těžkou půdu a mnohdy musím jet na 2x - 3x a postupně zvyšovat hloubku někdy taky rotavátor na hydraulice přizvednout. U souseda, který má zcela jinou půdu jedu přímo na hloubku v pohodě a lehce. Kvalita půdy se zde projevuje hodně u jednoválce, u dvouválce jsem si myslel že je to v klidu.....
Re: Martinův TK
Uvažuji o kolečkách na rotavátor do předu, už kvůli vyjíždění traktora z pole se rotavátor zbytečně zahlubuje musím přizvednout, kolečka jsem viděl u nových rotavátorech, zarověn je chci využit kvůli uskladnění a snažší montáži na traktor.
Re: Martinův TK
Přední kolečka na KYR v klasickém TK-zavěšení nejdou instalovat. Už se tady na tom někdo spálil. Nedovoluje to geometrie zavěšení.Kolečka jsou totiž pak v místě, kde mohou chodit dopředu a dozadu, nikoliv nahoru a dolu.thovt píše:Uvažuji o kolečkách na rotavátor do předu, už kvůli vyjíždění traktora z pole se rotavátor zbytečně zahlubuje musím přizvednout, kolečka jsem viděl u nových rotavátorech, zarověn je chci využit kvůli uskladnění a snažší montáži na traktor.
Raději věnujte cca 4 hodiny práce na zmenšení průměru rotoru. S dvouválcem pak nikoho nějaké kolečka, či plazy nebudou zajímat. Rotavátor sedne na převodovku a v poli se po prvním přejetí budete bořit "po kolena" .
(trochu přeháním, plazy tam mám, ale ještě jsem přivrtal díru, aby byly ještě výš)
Re: Martinův TK
Vykašlete se na úpravy, jednoduše projeďtě pole před rotavátorem nějakým kombinátorem(nejlepší je přímo do orby),nechte den oschnout a pak bez problémů rotavátorem.Mluvím z vlastní zkušenosti, půdu taky nemám nejlepší.Originál plazy mám na 3 dírce od nožů,nastaven poměrně na plýtko ale po přejetí mám cca15-18cm hloubku a jednoválec si s tím hravě poradí- půl až třičtvrtě plynu.
Re: Martinův TK
Já taky před rotavátorováním musím vzít kultivátor a radličkama to projet. A rotavátor nejdřív přizvednutý a teprve pak naplno. Dvouválec jede skoro na plný plyn .
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!
Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)
Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)
Re: Martinův TK
Samotný rotavátor pole nesrovná. Použití radliček před ním je vždy vhodné. Také jde o vytahání plevele radličkama a jeho proschnutí. To sice nesouhlasí s teorií o šetření jarní vláhou, ale ta už v době sázení většinou není.jarynfira píše:Já taky před rotavátorováním musím vzít kultivátor a radličkama to projet. A rotavátor nejdřív přizvednutý a teprve pak naplno. Dvouválec jede skoro na plný plyn .
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: Martinův TK
Jasně, že dělám taky nejprve pérovým kultivátorem všechna políčka a pak až dělám rotavátorem. Moje pole a ještě jednoho kámoše jedu na 1° plný plyn, splazy mám na 2. dírku a pak přeladím na 3. dírku. Naopak u 2 známých jedu na 3/4 plnu a můžu rovnou na 3. dírku splazů.
Možná je to taky tím, že mám už bohužel 4.výbrus motoru po minulém majiteli, předloni jsem na to přišel a dával jsem aspoň nové kroužky, startuje na drc ale jak je na tom výkonově toť otázka. Výkon motoru je u rotavátoru dosti podstatný.
Možná je to taky tím, že mám už bohužel 4.výbrus motoru po minulém majiteli, předloni jsem na to přišel a dával jsem aspoň nové kroužky, startuje na drc ale jak je na tom výkonově toť otázka. Výkon motoru je u rotavátoru dosti podstatný.
Re: Martinův TK
Hodně záleží na typu půdy a vlhkosti půdy, také jak jsou ostré motyčky. Výbrusem válců se zvyšuje zdvihový objem motoru tedy i výkon motoru.