Martinův TK

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin_TDi
Příspěvky: 1137
Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
Bydliště: 74294

Re: Martinův TK

#556 Nový příspěvek od Martin_TDi »

Stále nebyl čas udělat pořádný hák, tak jsem jen heftnul zářez pro řetěz na starou konzolu, která už ani nevím na co byla plánovaná. Tušil jsem že to brzo ohnu, ale jednodenní řádění v lese snesla :)
Teďka už bude snad klidněji a vyrobím pořádný hák.
Obrázek

Obrázek
Martin_TDi
TZ-4K-14, m.r.1980 - minulost
Vinea 36Hp Comfort m.r.2016 - současnost

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Martinův TK

#557 Nový příspěvek od Davleo »

Jak tak velký kmeny dostáváš bez navijáku na vozík? To asi bolí ruce...abych to zvedl, musím to řezat na menší kousky...
Obrázek

Uživatelský avatar
Martin_TDi
Příspěvky: 1137
Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
Bydliště: 74294

Re: Martinův TK

#558 Nový příspěvek od Martin_TDi »

Jó tak to máš pravdu, nakládáme většinou ve dvou, ale i tak je to celkem makačka na zvedání. Nedávno jsme něco podobného nakládali ve 3 - 4m délkách a to jsme s taťkou funěli oba dva jako lokomotivy. :) Nechával jsem takové pěkné kusy řezat na hranolky a fošny.
Martin_TDi
TZ-4K-14, m.r.1980 - minulost
Vinea 36Hp Comfort m.r.2016 - současnost

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Martinův TK

#559 Nový příspěvek od Davleo »

Mám to odmašlené protože to připravuju na výměnu motoru, takže na nic jinýho moc není čas..ale jak to bude, první co přijde na řadu bude naviják...viděl jsem někde, že přes jednoduchý rameno to navijákem natahují přímo na vozík/vyvážečku - to mi přijde jednodušší, než dělat nějakou hydraulickou ruku...

Uživatelský avatar
Martin_TDi
Příspěvky: 1137
Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
Bydliště: 74294

Re: Martinův TK

#560 Nový příspěvek od Martin_TDi »

Co budeš dávat za motor? Dvouválec Slavii ?
Jinak naviják s ramenem by byl velký pomocník, ale je to veliká investice, která se mi při mém 1 ha lesa nikdy nevrátí.
Martin_TDi
TZ-4K-14, m.r.1980 - minulost
Vinea 36Hp Comfort m.r.2016 - současnost

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Martinův TK

#561 Nový příspěvek od Davleo »

Slávii nee, sice proti ní nic nemám, ale technologicky je to už pasé. Nechal jsem se inspirovat návštěvou u Petise, a budu dávat tříválec diesel Daihatsu:
http://www.jsae.or.jp/autotech/data_e/10-7e.html
Petis tam má verzi s turbem, ale já budu dávat atmosférák, turbo nechci kvůli zbytečným komplikacím a možné poruše. I tak je to výkonově dobrý.
Přidávám 3D model úpravy, to co je červeně se musí vyrobit (jeden výpalek z 8mm plechu na laseru a 1 domeček pro přechodovou hřídel), zbytek jsou díly z TK a Daihatsu). Co je žlutě se musí jen trochu upravit, samodomo...

Na kolik si zhruba ceníš hektar lesa? Chtěl bych tu kousek koupit od místního spekulanta (hned co mám vedle domu), ale vůbec nevím, na jaké ceně začít nabídku...skladba je spíš volnější, nejvíc borovice, pak dub a bříza, všechno vzrostlý stromy...

Obrázek

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Martinův TK

#562 Nový příspěvek od Tom »

Mě by se v TK líbila nějaká Kubota... Dají se narozdíl od Slavií a Lombardini sehnat za slušné peníze... 600 - 1000 ccm. Jediná nevýhoda oproti Slavii je chladič, ale to není neřešitelný problém. Znám chlapíka který dával motor Kubota do TH 4K2 10, prý to není nic složitého... Takže jak jednoválec doslouží, tak se bude :prace:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Martinův TK

#563 Nový příspěvek od Davleo »

Já se to právě chystám udělat tak, aby to šlo kdykoli poměrně lehce přehodit zpátky, jednoválec si chci nechat a případně ho mezitím využívat na pohon generátoru, kdyby vysadila elektřina. Chci to tak kvůli policajtům, kdybych potřeboval udělat papíry pro ježdění po silnici (což bych rád). Anebo se mezitím změní silniční zákon a nebudu to muset řešit...

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Martinův TK

#564 Nový příspěvek od Tom »

Asi úplně nejvíc by se mi v TK líbil 16 nebo 26 HP Lombardini FOCS, který montuje Šálek do svého Mini. Je to de facto TK, stačí se podívat na náboje kol. Nebyl by tudíž problém sehnat ani přírubu případně cokoliv jiného potřebného pro přestavbu, a asi by z toho šlo papírově udělat toho Miniho. Problém je ten, že těch FOCS motorů na prodej moc není, resp je jich dost, ale jsou to všechno motory z těch malých pazgřivců Aixamů, což by krok kupředu nebyl.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
robert xxx
Příspěvky: 1100
Registrován: pon zář 20, 2010 10:07 am
Bydliště: Martin

Re: Martinův TK

#565 Nový příspěvek od robert xxx »

Ja som si myslel, ze do miniho dava Lombardini 9ld ale inac ladenu. Aspon to tak pise na stranke.
Ten focs je vodnik, ako to chces riesit?. Viem ze vaha nie je problem, slavie su tazsie.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Martinův TK

#566 Nový příspěvek od Tom »

Je to tam špatně napsané... je tam šestistovka FOCS. Jak vyřešit že to je vodník? Dát tam chladič... Takový, aby se vešel pod kapotáž... V tom problém nevidím. Takový malý motor nepotřebuje nějak extra velký chladič.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Martinův TK

#567 Nový příspěvek od Davleo »

Já mám namyšlenej malej chladič se saharou namísto "palubní desky" a baterky - bude to aspoň v zimě trochu topit, a v létě tam dám deflektory, aby to foukalo do stran a ne na řidiče :-) Baterku dám asi pod sedadlo, anebo za něj.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Martinův TK

#568 Nový příspěvek od Tom »

Davleo píše:Já mám namyšlenej malej chladič se saharou namísto "palubní desky" a baterky - bude to aspoň v zimě trochu topit, a v létě tam dám deflektory, aby to foukalo do stran a ne na řidiče :-) Baterku dám asi pod sedadlo, anebo za něj.
Máš tady své vlákno? Jestli ne, tak si ho založ a sem s fotkama stoje, popisem zamýšlené přestavby a následně reportáží z přestavby 8)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Martinův TK

#569 Nový příspěvek od Davleo »

Jo, asi to tak udělám, ať tu nelezu někomu do vlastního vlákna...
Zatím jsem to nechtěl dělat, bo se nemám s čím chlubit - udělal jsem GO originál stavu, ale na tom není nic zajímavého a zvenku to není poznat :-)
Jakmile se začne něco měnit/odchylovat od originálu, tak se s tím už pochlubím :-)

Uživatelský avatar
Martin_TDi
Příspěvky: 1137
Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
Bydliště: 74294

Re: Martinův TK

#570 Nový příspěvek od Martin_TDi »

Zase byl delší dobu klid... :)
Vlezu do garáže a šlápnu do kaluže :shock: Pod motorem mastná kaluž, takže následovala malá rozborka. Tipoval jsem to na těsnění pod hlavou, ale nakonec je z toho praská přepadová hadička od trysky do nádrže :) Ještě že tak ! :D
Jinak malá ukázka ze stavby nového ponku. :)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Martin_TDi
TZ-4K-14, m.r.1980 - minulost
Vinea 36Hp Comfort m.r.2016 - současnost

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“