MINI 070, 075

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stevo
Příspěvky: 824
Registrován: pon srp 24, 2009 6:25 am
Bydliště: Močenok

Re: MINI 070, 075

#4186 Nový příspěvek od Stevo »

Najskôr to bude ten valček do ktorého ide tiahlo. Id tam od kolesa prach, voda blato. Skús nastriekať WD, alebo niečo podobné a rozchodiť to. Ak to nepôjde dá sa to vybrať, ak sa povolí cervík, ktorým je to zaistené.

pepa_11
Příspěvky: 205
Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MINI 070, 075

#4187 Nový příspěvek od pepa_11 »

Já jsem měl kdysi zatuhlý přímo ten čep, co je na něm páka uzávěrky. Po sezóně se to umyje a uzávěrka je třeba zase až na podzim.
Pro úplné zařazení uzávěrky je potřeba, aby se kola proti sobě protočila (např. při zatáčení) a ozuby do sebe zapadly. Na místě, nebo při přímé jízdě to nelze.

vfisch2202
Příspěvky: 582
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4188 Nový příspěvek od vfisch2202 »

Nazdar chlopi.
Pri orbe s Miníkom som si všimol, že pravá poloos sa mi zasunula do vnútra prevodovky cca 1cm. Pravé zadné koleso začalo trieť pneumatikou o páku hydrauliky. Po ukončení orby (traktor už nieje v náklone na pravú stranu) sa koleso s polosou vrátilo späť a je medzi pneu a pákou hydrauliky medzera cca 1cm. Je to normálne ? Alebo kde môže byť chyba ? Žiadne podozrivé zvuky som nepočul. Niektorý ste tu mali rozobraté prevodovky tak snáď niečo o vymedzení axiálnej vôle na pravej polosi viete. Na techn. výkrese (zo schémy v návode na obsluhu) som nevyčítal nejakú segerku na axiálnu aretáciu polosi.
Ďakujem za reakcie. Vilo

Blesk007
Příspěvky: 488
Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4189 Nový příspěvek od Blesk007 »

To je vážně zvláštní, ať koukám do řezu převodovky, jak koukám, moc místa na případný posun tam není.
Jedině v případě, že by se ti totálně rozsypalo ložisko na levé poloose, tak by se tam snad nějaká možnost posuvu našla, ale asi by to bylo za děsných zvuků a možná by se při tom i zamkla uzávěrka. Toliko můj víceméně amatérský odhad :)
Obrázek

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: MINI 070, 075

#4190 Nový příspěvek od HONZAD »

Tak po ukrutném zvažování, jestli křísit starý motor Brix, nebo pořídit čínskou kopii motoru nakonec vyhrála druhá možnost. Rozhodoval hlavně finanční aspekt, a taky zkušenost s Brixem, jehož nastartování v minulosti byla vždy tak trochu loterie.
Prošel jsem si téměř celé toto vlákno a musím říct, že je tu plno cenných rad a zkušeností, které mi pomohli se rozhodnout. Díky vám všem. :friends: Pořídil jsem konkrétně motor z Wiltecu LIFAN 190, výkon 10.5kW (15 Hp), průměr hřídele 25.4mm, s elektrickým starterem (zde stránky http://www.wiltec.de/lifan-190-benzinmo ... uehlt.html. Cena byla pěkných 197.1 eruo + 100 euro za dopravu + 250 Kč poplatek bance za platbu v eurech. V přepočtu na české koruny tak vyšel motor na necelých 8 tis. Kč ( u nás se dá tento motor pořídit za 11 680 Kč).
Přišlo vše jak má být, Wiltec musím pochválit. Z motoru mám samozřejmě velkou radost a již prní den po doručení jsem zapojil elektroinstalaci (zapojení je víceméně otázkou pospojování stejně barevných vodičů), nalil olej, benzin a po důkladném prostudování manuálu v němčině a angličtině jsem otevřel benzinový kohoutek na karburátoru, posunul choke do leva. Po třetím zatažení motor chytl a pěkně vrčel. Po napojení kontaktů na baterii chytil na první otočení klíčkem. Naprostá spokojenost :wink:
Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Kdyby někdo potřeboval manuál v němčině (všechny čínské motory jsou +- stejné), tak ten je ke stažení na stránkách Wiltecu zde:
http://www.wiltec.de/media/manuals/Set/ ... -Start.pdf

O tomto víkendu jsem měl v úmyslu motor nasadit na miniho a vyzkoušet ho, jen mě v rozletu zastavila viróza. Alespoň jsem měl čas vše kolem motoru prozkoumat, pozjišťovat informace z fóra a internetu a dnes je mi už hodně věcí jasnější. Co jsem zjistil je na obrázku níže (pokud je něco špatně, opravte mě):
Obrázek
A ještě jsem nezjistil, co je toto tlačítko ???:
Obrázek
Věděl by někdo ?
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9583
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4191 Nový příspěvek od Atlan »

Spinacia cievka startera. A to tlacidlo je tepelna prudova poistka. Ked skratnes dobijanie vyhodi ju, ked ochladne a stlacis cudlik tak ju nahodis.
Ten stvorcek s zltym a ciernym drotom, je sucas zapalovaina. Ked sa polazi motor zle startuje a strelia do sania. Teda ako ktory.

Na dobijanie su tam 2 alebo 1 cievka tj 1 az 2A dobijanie, bez akej kolvek regulacie. Tak ze nieje odveci dat tam nejaky regulator.

Olej v motore vymen po hodine vrcania.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: MINI 070, 075

#4192 Nový příspěvek od HONZAD »

Díky Antan za doplnění. Doplnil jsem fotku.
Obrázek
Ten čtvereček, do kterého vede žlutý drát z čidla oleje bude asi součást ochrny před nedostatkem oleje. V jednom z videí na youtube to nazívají oil senzor (jestli jsem dobře rozuměl).
Ještě bych měl jeden dotaz. Pokud to tedy není dioda, kterou by se střídavý prou proud usměrňoval, tak jak je možné, že je elektroinstalace motoru napojena na baterii se stejnosměrným proudem? Vysvětlí mi to někdo? Leda že by byla schovaná ve spínací skříňce. Tu jsem ještě nezkoumal.
Pavel_Arny na uvádí na straně 261 tohoto vlákna http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... P#p1352737 že, motoru Brelan má prý na kabelu dobíjecí cívky diodu 3 A, přes kterou je to napojeno na kontakt baterie.
Dále Pavel_Arny doporučuje na kabelu na baterii dát zkratový regulátor dobíjení, aby neodešla za čas baterka. Ten má podržet dobíjení při vyšších otáčkach na max. napětí 14,5 V. Přitom v návodu k motoru se jednoduše "píše připojit kontakty na póly baterie" a není tam o něčem takovém ani zmínka.

PS: Všem, co mají tyto motory by mohlo při případných opravách pomoci video zde, kde je celý motor rozebrán na součástky:
http://www.youtube.com/watch?v=PXEUfK16opM
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3216
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: MINI 070, 075

#4193 Nový příspěvek od Ursus 73 »

Ten nový motor vyzerá dobre 8) . Prajem, nech spoľahlivo slúži...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9583
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4194 Nový příspěvek od Atlan »

V buzorle by mala byt cierna 3A dioda ved pohladaj. Nejaka batwrka 12Ah s kyselinou a zAdkami by to mala zvladnut. Stym ze obcas dolejes. Ale ten regulator v cine kupis za par eur.


Neviem witec motory mam bez staryera a dobijania. Starter je drahy a dobijamie slabe. Pouzivam alternatory z aut.

13ps.motor ma. Zatial nabehanych nejakych 5 az 10mth. Tal ze sudit nemozem. Teda hej odisla uz sviečka. Ale. Je pravda ze spm natankoval benzim s naftou tak mozno jej to dopomohlo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: MINI 070, 075

#4195 Nový příspěvek od HONZAD »

Tak ve spínací skříňce jsem žádnou diodu nenašel. Je tam jen spínací skříňka na klíček a ta tepelná proudová pojistka (k čemu to vlastně slouží?). Dioda by mohla být ještě schovaná v tom černém obalu kabelů, je totiž divné že, na vstupním konci do něj de 5 kabelů (z toho jeden hnědý) a na výstupním konci ve skříňce jsou jen černé a bílé? Rozřezávat se mi to však nechtělo.
Obrázek
Ale pokud je tam jen jednoduchá dioda, tak to je využitý potenciál cívky jen z jedné poloviny. Zápornou část sinusoidy střídavého proudu dioda nepustí. Pokud bych pozpájel z několika diod Graetzovo zapojení, tak bych mohl využít i zápornou část sinusoidy proudu a získat tím téměř stejnosměrný proud.
Ještě mě napadá jedna myšlenka: Vzít ze starého Brixe cívku co napájela elektroinstalaci Miniho a přidat ji do nového motoru. Pak bych mohl mít jeden zdroj DC pro baterii a druhý AC pro veškerou elektroistalaci Miniho bez nutnosti jakýchkoli úprav. :D

Svíčka - to už tu někdo psal, že po pár hodinách odchází svíčka, je potřeba dát novou, ne čínskou.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Blesk007
Příspěvky: 488
Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4196 Nový příspěvek od Blesk007 »

Tak zkus někde sehnat osciloskop a změřit to co z toho leze. Buď to bude půlvlna a nebo dvě překryté. Třeba je to usměrněné hned někde u cívek. čau a rukám klid :)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9583
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4197 Nový příspěvek od Atlan »

Jednocestne usmerne to bude, z jednoducheho dovodu jeden pol cievky je uzemneny.....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Blesk007
Příspěvky: 488
Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4198 Nový příspěvek od Blesk007 »

Jako na Pionýru :)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9583
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI 070, 075

#4199 Nový příspěvek od Atlan »

Staci multimeter a zmerat proti kostre diodovym testom al bude ukazovat 0,6v jedna dioda ak 1,2V tak mostik
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: MINI 070, 075

#4200 Nový příspěvek od HONZAD »

Osciloskop asi neseženu. Navíc tomu moc nerozumím :-/ . Nový multimetr mi přenese Ježíšek, takže toho teď moc nezměřím. Zatím luštím schéma elektroinstalace Miniho a přemýšlím, jestli a jak to půjde zapojit na DC z baterie.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“