MINI 070, 075
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned čer 23, 2013 5:34 pm
- Bydliště: Havirov
Re: MINI 070
Dobry tento dil mam.
jirka.poloch@email.cz
jirka.poloch@email.cz
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned čer 23, 2013 5:34 pm
- Bydliště: Havirov
Re: MINI 070, 075
Ahoj pomoc..
Nejde mi rozebrat ten ta hridel spojky a nemuze se dostat na gufero?
Jest jsme se chtel zeptat spojka mi jde tezko jak razadim traktor trosku popojizdí cim to je prosím o radu.
Diky moc Jirka mini
Nejde mi rozebrat ten ta hridel spojky a nemuze se dostat na gufero?
Jest jsme se chtel zeptat spojka mi jde tezko jak razadim traktor trosku popojizdí cim to je prosím o radu.
Diky moc Jirka mini
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane,...
Ju9rajovi : ... nafoť mě prosím detail uchycení a pohon hydraul.čerpadla ...
... chcu ho tam taky napastit, ale nějak potřebuju inšpiráciju ...
.. předem dík ... Dali.
Ju9rajovi : ... nafoť mě prosím detail uchycení a pohon hydraul.čerpadla ...
... chcu ho tam taky napastit, ale nějak potřebuju inšpiráciju ...
.. předem dík ... Dali.
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
O spojce je něco zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... start=2160 (alespoň nafocená rozborka), ale píše se o ní na více místech. Musíš hledat.Jirka.Poloch píše:Ahoj pomoc..
Nejde mi rozebrat ten ta hridel spojky a nemuze se dostat na gufero?
Jest jsme se chtel zeptat spojka mi jde tezko jak razadim traktor trosku popojizdí cim to je prosím o radu.
Diky moc Jirka mini
To, že při řazení popojíždí, znamená, že spojka špatně vypíná. Nevím, co jsi všechno dělal, nemáš třeba moc utažené pružiny na spojce? Pružiny musejí mít vůli, aby se kotouče roztáhly a tím uvolnila lamela. Pokud to odstrojíš (kapotáž) a zkusíš spojku vypínat, na princip přijdeš.
Pokud myslíš hřídelí spojky ten kardan s hardyspojkami, musíš odšroubovat motor (4 šrouby na spodku motoru ne silenbloky) a rozdělat hardyspojku na spojce. Motor jen posuneš dopředu po plechu, nemusí se vymontovat celý.
Re: MINI 070, 075
Pre Flydali-nafotim ti to ale asi aź zajtra alebo pozajtra ležim z horućkou.
Re: MINI 070, 075
Ju9rajovi: ... OK...
... vitajte fšichni Slované,...
...pro ostatní, kteří mají na miníkovi namontované hydraul. čerpadlo a máte-li nějakou detailní fotku uchycení, řemenicu atd, co k tomu patří, prosím vás , pověste je sem nebo je pošlete na můj mejlík : flydali@seznam.cz
... předem vám všem děkuji za ochotu ....
... vitajte fšichni Slované,...
...pro ostatní, kteří mají na miníkovi namontované hydraul. čerpadlo a máte-li nějakou detailní fotku uchycení, řemenicu atd, co k tomu patří, prosím vás , pověste je sem nebo je pošlete na můj mejlík : flydali@seznam.cz
... předem vám všem děkuji za ochotu ....
Re: MINI 070, 075
Takže niečo mam čerpadlo je uchytene dole otočene remenicou k motoru preto musi byť lavotočive,je pohaňane priamo z motora cez klinovy remeň.Na motore na pôvodnej remenici je našrobovana ešte jedna cez ktoru sa pohaňa čerpadlo takže čerpadlo ide stale akurat čerpadlo bolo strašne silne tak sa musela remenica o dosť zväčšiť.
Re: MINI 070, 075
Stevo píše:. Orebný pomer je pomer šírky a výšky toho, čo pluh odkrojí. Počítať nemusíš, netreba behať po záhrade s kalkulačkou. Aj tak nedosiahneš ideálne hodnoty malým pluhom. Ale treba sa snažiť aby bola šírka záberu väčšia ako hĺbka, nie naopak. Ale napr.pluhom k vari je celkom fain, ak je pomer 1:1, aj to sa nie vždy podarí. Ak je výška brázdy väčšia, ako záber pluh horšie obracia, hlavne v ťažšej zemi.
Ak som napísal niečo zle, tak ma opravte.
Dík za odpověď mám origo pluh za mini a teď už vím proč málo obrací.
Laďa
Re: MINI 070, 075
... dík Ju9raj i Stevo,... a co další konstruktéři, jak vy to máte vymakané ?....
Re: MINI 070, 075
zdravím
kolega vyzval ať dáme svoje postřehy:
co se týče spouštění pluhu, jestliže mám orebná kola jsem o něco výše (neměřil jsem metrem) než na pneumatikách, takže mi vyhovuje nižší spouštění pluhu. Máme v Beskydech těžší půdy tak bez oreb. kol nejdu orat.
před časem se řešil regulace napětí. U alternátoru buzených permanentním magnetem nelze regulovat napětí jako u osobních aut. Použil jsem regulátor, jež se používá do zahradních travních traktorů, je to v podstatě elektronický měnič napětí. Vše jsem prováděl z důvodu použití vysoce svítivých diod místo žárovek a namontoval jsem si startér a chtěl jsem dobíjení. Řešil jsem to automatickou dobíječkou v garáži, ale to nebylo echt Žárovky houby svítily proto ta náhrada a výkon alternátoru je komplikované zvýšit.
co se týče hydrauliky, zkomplikoval jsem si život. Osadil jsem 10 řemenici na kardan u spojky a náhonu zadního vývodu. Jako čerpadlo jsem použil čerpadlo posilovače řízení z osobáku ale.... Naprázdno hydraulika fungovala skvěle, ale těžší nářadí problém, kultivátor jsem nezvedl vůbec. Řemen prokluzoval. Větší řemenici (jak průměr tak šířku řemene) jsem nemohl použít vzhledem k místu. Nechtěl jsem výrazněji zasahovat do konstrukce. Použil jsem proto dvojitou řemenici, výsledek se zlepšil ale není to ono. Kardan na hardyho spojkách kmitá a když jde čerpadlo do záběru ta celý ucukne, tim se zmenší předpětí řemenů. Musím řemenici umístit přímo k motoru nebo spojce. Jenže je zatím dobře. tak MINIk pořád musí pracovat.
Na zadní hydrauliku jsem dal dvoučinný válec a rozvaděč mám bez plovoucí polohy, to musím dořešit, kvůli pluhu.
ještě jeden problém nastal, když jsem zapojil čerpadlo na trvalo, startér nepřekoná tolik odporu a sníží otáčky, motor nechytne na cvrnknutí. V létě to jde ale při nulových teplotách už se morduje. Odpojím čerpadlo, zima nezima motor naskočí na šup. Motor mám původní v dobrém stavu a startér originál k brixovi.
Fotky nemám u sebe ale dodám je, měl jsem čas tak jsem psal.
zdenek
kolega vyzval ať dáme svoje postřehy:
co se týče spouštění pluhu, jestliže mám orebná kola jsem o něco výše (neměřil jsem metrem) než na pneumatikách, takže mi vyhovuje nižší spouštění pluhu. Máme v Beskydech těžší půdy tak bez oreb. kol nejdu orat.
před časem se řešil regulace napětí. U alternátoru buzených permanentním magnetem nelze regulovat napětí jako u osobních aut. Použil jsem regulátor, jež se používá do zahradních travních traktorů, je to v podstatě elektronický měnič napětí. Vše jsem prováděl z důvodu použití vysoce svítivých diod místo žárovek a namontoval jsem si startér a chtěl jsem dobíjení. Řešil jsem to automatickou dobíječkou v garáži, ale to nebylo echt Žárovky houby svítily proto ta náhrada a výkon alternátoru je komplikované zvýšit.
co se týče hydrauliky, zkomplikoval jsem si život. Osadil jsem 10 řemenici na kardan u spojky a náhonu zadního vývodu. Jako čerpadlo jsem použil čerpadlo posilovače řízení z osobáku ale.... Naprázdno hydraulika fungovala skvěle, ale těžší nářadí problém, kultivátor jsem nezvedl vůbec. Řemen prokluzoval. Větší řemenici (jak průměr tak šířku řemene) jsem nemohl použít vzhledem k místu. Nechtěl jsem výrazněji zasahovat do konstrukce. Použil jsem proto dvojitou řemenici, výsledek se zlepšil ale není to ono. Kardan na hardyho spojkách kmitá a když jde čerpadlo do záběru ta celý ucukne, tim se zmenší předpětí řemenů. Musím řemenici umístit přímo k motoru nebo spojce. Jenže je zatím dobře. tak MINIk pořád musí pracovat.
Na zadní hydrauliku jsem dal dvoučinný válec a rozvaděč mám bez plovoucí polohy, to musím dořešit, kvůli pluhu.
ještě jeden problém nastal, když jsem zapojil čerpadlo na trvalo, startér nepřekoná tolik odporu a sníží otáčky, motor nechytne na cvrnknutí. V létě to jde ale při nulových teplotách už se morduje. Odpojím čerpadlo, zima nezima motor naskočí na šup. Motor mám původní v dobrém stavu a startér originál k brixovi.
Fotky nemám u sebe ale dodám je, měl jsem čas tak jsem psal.
zdenek
zdenek
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane,...
.. Zdenkovi F,... co se týká orebních kol, tam není co řešit, je to dobře vymyšlené. Já je nemám a silně nad nimi uvažuju.
.. taky jsem řešil dobíjení, nakonec proč vymýšlet vymyšlené a koupil jsem regulátor (jednofázový 14V), přemotal stator altíku (větší průřez drátu pro zvýšení proudu a místo dvojitého vinutí pouze jedno, tím se zvýšilo i napětí, ale pouze do možnosti konstrukce statoru) a bylo po prdeli. V pohodě to utáhne 55W halogenku a k tomu v poho stíhá dobíjet AKU.
... k tej hydraulice, už mě nebaví kvedlat pákou, tak chcu inspiraci a omrknout, jak to mají upravené druzí miníčkáři. Já osobně bych to řešil, tak jak to má Stevo. Má to velmi dobře zpracované. Řemenica za hardyspojkama ( u převodovky) je asi nešťastné řešení, tu hlavně trpí gumoplátnové hardy spojky. Něco jiného by bylo, pokud by tam byly klasické kříže ( kardan). Že řerpadlo zatěžuje motor při startu, o tom žádná. Právě jsem si myslel, jestli někdo nemá nějaké vypínání čerpadla.... třeba na způsob řazení ...!!!
Dík, že jsi se ozval a podělil o svoje postřehy a nápady. Měj se fanfárově a někdy zas napiš. Dali.
.. Zdenkovi F,... co se týká orebních kol, tam není co řešit, je to dobře vymyšlené. Já je nemám a silně nad nimi uvažuju.
.. taky jsem řešil dobíjení, nakonec proč vymýšlet vymyšlené a koupil jsem regulátor (jednofázový 14V), přemotal stator altíku (větší průřez drátu pro zvýšení proudu a místo dvojitého vinutí pouze jedno, tím se zvýšilo i napětí, ale pouze do možnosti konstrukce statoru) a bylo po prdeli. V pohodě to utáhne 55W halogenku a k tomu v poho stíhá dobíjet AKU.
... k tej hydraulice, už mě nebaví kvedlat pákou, tak chcu inspiraci a omrknout, jak to mají upravené druzí miníčkáři. Já osobně bych to řešil, tak jak to má Stevo. Má to velmi dobře zpracované. Řemenica za hardyspojkama ( u převodovky) je asi nešťastné řešení, tu hlavně trpí gumoplátnové hardy spojky. Něco jiného by bylo, pokud by tam byly klasické kříže ( kardan). Že řerpadlo zatěžuje motor při startu, o tom žádná. Právě jsem si myslel, jestli někdo nemá nějaké vypínání čerpadla.... třeba na způsob řazení ...!!!
Dík, že jsi se ozval a podělil o svoje postřehy a nápady. Měj se fanfárově a někdy zas napiš. Dali.
Re: MINI 070, 075
Po přečtení několika příspěvků vidím ,že orebna kola jsou spíše nutnost,ale taky hodně nedostatakovým zboží .já oral 2x a vždy se zahrabal pak muselo přijít na řadu TK .Na netu je sehnat je zaazrak .