Milhaussovic Yukon W5032

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3046 Nový příspěvek od Tom »

Miloši, držím palce... Prošel jsem si úplně tím stejným... věnoval jsem tomu spoustu času a spoustu peněz. A pořád se vyskytoval nějaký problém. Nakonec jsem pořídil originál řízení a měl jsem pokoj. Měl jsem to udělat hned... výměna trvala půl dne, i s tím, že jsem si nechával dělat novou hadici a druhou upravovat. Samozřejmě, na MT8 050 neseženeš originál řízení. Nicméně, jakmile člověk koupí starší hydraulický prvek, musí počítat se vším :( Tak držím palce. Nenech se odradit neúspěchy, ona se chyba najde... Kdo tomuto rozumí je JiříSBS, ale toho máš celkem z ruky.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11622
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3047 Nový příspěvek od Milhauss »

Díky,koukal jsem na to,četl jsem i ten článek od něj. Asi ho zkusím kontaktovat,nevím jak často sem chodí 8)

Ono to tak většinou bývá,člověk chce ušetřit a nakonec to výjde na jednou tolik než nové :vztek: . Ale tady to bylo jasné,když chtěl Šálek 18 litrů jen za věci. Tady jsem na nějakých 4500 kč a to je sakra rozdíl. Akorát že to nefachá :) Uvidíme,udělám proto vše a když opravdu nebude některý díl vyloženě rozbitej,snad to rozchodíme. Ale už bych si zajezdil kurde

Bara
Příspěvky: 166
Registrován: pát lis 06, 2009 12:00 pm

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3048 Nový příspěvek od Bara »

cau,jak to tady procitam,tak ty mas chlape snad vetsi smulu jak ja.drzim palce uz aby to makalo a furt se nedari.napadlo me,co skusit zavolat kde ten danfons repasujou,jestli by ti to tam neodskouseli.aby jsi byl jistej ze je v cajku.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3049 Nový příspěvek od Terablick »

Orbitrol by se neměl vůbec dát rozbít tak, aby nešel opravit. Může se akorát vyběhat, ale to by podle mě nemělo takhle fatální následky. Bude to nějaká kravina. Ale chtělo by to měřit tlak no... :-/ Ten ventil samozřejmě může bejt třeba zaseklej, nebo prostě nefunkční, ale neni to moc poruchovej díl... Jednoduše řečeno je to ovládanej přepínač. Tlak přivedenej na LS ventilu přesune šoopátko proti pružince a otevře výstup do CF (do orbitrolu). Když tlak přestane, šoupátko se vrátí pružinou zpět a olej teče jen do EF. Teoreticky může nastat situace kdy jde olej do obou (šoupátko je napůl), ale musela by nastat rovnováha tlaku. Tlak v LS orbitrolu je tedy první podmínka funkce, ale jakej přesně tam má bejt tlak netuším - dost pravděpodobně stačí velmi malej tlak. Ta doporučená malá světlost propojení LS - LS je proto, že objem oleje nutnej pro sepnutí ventilu je malej, tak aby to správně spínalo i při malém pohybu volantu. Ale mělo by to "nějak" makat i s hadicí o velké světlosti. První na co bych se zaměřil je sledovat vracečku orbitrolu. V neutrálu z ní olej skoro neteče, při zatáčení ale musí (samozřejmě jen pokud je připojenej píst a hejbe se jak má - odchází tudy jen olej vracející se z pístu). Pokud tedy při zatáčení při připojeném pístu bude z T orbitrolu vytékat olej, prioritní ventil spíná. Další co by se dalo zkusit (ale na stroji to bude složité) je odpojit hadici z EF ventilu a sledovat kolik oleje z něj teče když nezatáčíš a když zatáčíš - je to opačně než u orbitrolu. Když nezatáčíš, teče z EF ventilu prakticky 100% oleje od čerpadla. Pokud zatáčíš (a pro tenhle test je jedno jestli je připojenej píst řízení nebo neni) by měl průtok z EF výrazně klesnout. Stejně tak by šel sledovat i tlak. A v neposlední řadě by šel sledovat průtok i tlak oleje v hadicích k pístu řízení. Pokud olej teče, orbitrol i ventil funguje, a může to bejt jen nějaká drobnost - zaseknutej ventilek a podobně. Pokud olej teče a má i tlak (tady už je potřeba měření), je orbitrol OK a chyba je v pístu nebo jinde. Na 99% ale nebude orbitrol vysloveně vadnej, nebo nějak nevratně poškozenej. Samozřejmě vždycky je tu nějaké riziko, ale šance že bude opravdu "po smrti" je malá...
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11622
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3050 Nový příspěvek od Milhauss »

Tyto varianty mě taky napadly,prostě odpojovat hadice a koukat kdy teče,kdy neteče,a tak,k pístu teče,tam problém není,to jsem odzkoušel,a teď to mám propojené bez pístu a funguje to,takže by měla fungovat i vracečka,někam ten olej téct musí. Uvidíme s opraveným pístem,jestli to pojede. Dlaší věc když to jde bez pístu,měl by fungovat i ventil. Otázka je jak hodně funguje. Spíše si myslím zda nebude problém v tlaku,když naprázdno funguje a s pístem začepovanej na náprvaě ne,ale zase když byl píst namontován,ani se to nehlo,že by se píst jako našponoval a pak nešel,to už nešlo od začátku,aniž by zabral. Takže mi připadá,jestli veškerý olej či tlak nesežere rozvaděč a řízení se nedostává. Nevím jestli má rozvaděč nějakej ventil na štelování tlaku a jestli se dá štelovat,to samé ten ventil. Sice otevře,ale dá málo,bez zátěže to stačí,ale pod zátěží ne. Rozvaděč je průchozý v nulové poloze,tak jestli olej neteče kolem dokola,a ten ventilek co pouští k řízení vůbec nesepne,nebo jen málo,protože veškerý tlak uteče přes rozvaděč,to jen taková úvaha,nevím zda je to reálné

Dá se tedy nějak štelovat tlak v tom ventilu a rozvaděči?? V rozvaděči asi ano a jak ho nastavit?? Je tam ta zátka PP na ventilu,nebo jak to bylo značené,to bude nějaké štelování,jinak jsem tam nic neobjevil

A ještě mě napadla jedna varianta,vyřadit z toho okruhu tedy rozvaděč anebo prostě zapojit jen to řízení.

A třeba zapojit jen to řízení,tlak na P a vracečku na T a na přívod P dát nějakej ten tlakový ventil,nebo jak se to jmenuje,aby když nebudu točit,tudíž orbitrol nepřepustí olej do vracečky,přepustil tlak do nádrže,šel by udělat takový okruh???

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3051 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

no zkus prohodit hadice :)
jako spodni na vrch :) jen to tak poprehazuj zkazit se by nemo nic :)

lukas.15
Příspěvky: 258
Registrován: ned dub 22, 2012 9:27 pm
Bydliště: Podbiel

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3052 Nový příspěvek od lukas.15 »

Na rozvadzaci sa dá tlak stelovat ale to s tím nemá nič. Skús napríklad zadné ramena na doraz hore a drz packu hore nech máš v celom okruhu tlak ako je tam na poistaku a zároveň skús točiť volantom. A skúšal si este vybrať piest z bolcov a nechať ho zapojeny ako pôjde volant potom.

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11622
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3053 Nový příspěvek od Milhauss »

Já myslel jestli třeba by nebyl nastaven menší tlak v rozvaděči než v tom ventilu,tím pádem by to pustilo vše do rozvaděče a pro řízení by nezbylo,ale to je asi blbost. Nevím co je v tom ventilu,jestli jen kulička s perkem,nebo jestlis e to dá nějak štelovat,z boku nějaká zátka asi od štelování je,ale to by mělo být nasatveno z výroby. Otázka jakej tlak má ještěrka,ta bude mít určitě větší :-/

Myslíš jako samotnou pístnici sundanou z čepů??? To jsem nezkusil,mám doma ještě jednu větší,tak když budou sedět závity na holendrech,tak ji třeba zkusím,jinak tuto teď mám pryč. Musím to nějak povyzkoušet,ale až bude opraven píst,jinak se nikam nehnu. Zavzdušněné to být může,hlavně třeba ta větev LS,jak psal Terablick

lukas.15
Příspěvky: 258
Registrován: ned dub 22, 2012 9:27 pm
Bydliště: Podbiel

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3054 Nový příspěvek od lukas.15 »

myslim ze tlak od toho prioritneho ventilu po rozavdzac ktory reguluje rozvadzac by na to nemal mat vpliv. A s tym piestom sa my to tiez akosi nezda. keby si tam nemal tlak tak by to asi netieklo. a keby boli gumicky zle ten olej co by prepustili by nesiel tou druhou stranov cez orbitrol von?

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11622
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3055 Nový příspěvek od Milhauss »

Uvidíme,až se mi vrátí pístnice,dám ji jen na hadice,a zkusím a hned budu vědět,zda to bylo v ní. Druhá možnost vyndám ten ventil a omrknu jestli není někde něco zaseklého,či tak. A pak už budu v koncích

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3056 Nový příspěvek od Terablick »

Přehazovat hadice a podobně nemá smysl. Pokud jsou vstupy označené, nejde to splést :) Prioritní ventil je jen přepínač. Můžeš si ho představit jako trojcestnej kohout, kde je pružina a místo páky ho ovládá tlak oleje na vstupu LS. Pružina tlačí kohout do jedné polohy (olej jde do rozvaděče) a tlak oleje na vstupu LS přetlačí kohout do druhé polohy (olej jde do orbitrolu). Když tlak v LS klesne, pružina vrátí kohout zase zpátky na začátek. Nic víc v tom neni. Žádné seřizování nebo nastavení, nic. Prostě buď funguje nebo ne. K přetlačení ventilu stačí malej tlak - pár barů. Pokud ti funguje normálně hydraulika, a řízení bez pístu pouští olej do hadic k pístu, ventil funguje. ALE uvnitř tohoto typu orbitrolu je sada ventilů - přetlakovej na vstupu, dva přetlakové na výstupech k pístu, zpětnej na vstupu, a občas ještě jeden další ventil. A samozřejmě může některej z nich bejt třeba zaseklej, a pak by to sice pouštělo olej, ale nemělo by to tlak. U staršího orbitrolu nikdy nevíš kdo a na čem ho provozoval a za jakých podmínek. Nejvíc vadí znečištěnej olej - pod ventil se dostane nečistota a ta ho zasekne. Ale může se stát že třeba něco praskne, zadře se, zarezne... Proto by právě bylo potřeba měřit ty tlaky. Pak by se ukázalo kam tlak jde a kam ne, a jak velkej. Podle toho se dá usuzovat co je za problém. Tím, že olej teče všude kam má jsme vyloučili vadu na prioritním ventilu, takže zbývá orbitrol a píst. Pokud by šlo jen o zaseknutej ventil, měl bys být asi schopen ho rozebrat a vyčistit (nikdy jsem to ale u těhle nových typů nedělal, takže nevím jak přesně to uvnitř vypadá a jestli se dá nějak rozumně dostat kam je třeba - pravděpodobně ale ano). Než bych ho začal rozebírat nebo ho někam nosil na opravu, určitě bych změřil ty tlaky. Bohužel každej servis hydrauliky se s tebou asi nebude chtít bavit o nějaké opravě, ale rovnou ti ho pošle na repas, což by cenově nedávalo smysl. Za cenu repase koupíš novej orbitrol. Takže spíš se poptak kdo by byl ochoten (pokud se bojíš to zkusit sám) ho jen rozebrat a zkusit ho vyčistit, prohlídnout atd a zase sestavit, případně říct že to nemá třeba cenu, že je KO. Na 99% ale půjde o nějakou blbost a měl bys být schopen ho opravit sám a zadara :) Ale jak říkám, začal bych tím změřením tlaků. Manometr do 250 barů vyjde kolem 2-3 stovek, šroubení doma nějaké najdeš, jen asi bude potřeba redukce z "budíkového" závitu na něco "normálního", která vyjde asi na 70,-Kč podle prodejce atd. Na ten manometr pak můžeš dát třeba i kus hadice a rychlospojku a bude ti sloužit i do budoucna na jakékoliv měření tlaku - třeba ke zjištění stavu čerpadla, seřízení rozvaděče, hledání případné jiné závady atd. Pokud se ti nechce investovat do manometru, poptej se v okolí kdo ho má. Určitě se někdo ze zdejších členů najde kdo by ti ho pučil nebo k tobě s ním zašel :) Já bych ti klidně pučil svůj, fungl novej, ale posílat ti ho poštou, a pak zase zpět, tě vyjde pomalu jako by sis ho koupil... :-/ Pošta nám zase zdražila, takže i nejlevnější malej balík "s doručenkou" (aby se nestalo že ho ztratí) už vyjde tuším na stovku :vztek:
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3057 Nový příspěvek od Terablick »

Milhauss píše: A ještě mě napadla jedna varianta,vyřadit z toho okruhu tedy rozvaděč anebo prostě zapojit jen to řízení.

A třeba zapojit jen to řízení,tlak na P a vracečku na T a na přívod P dát nějakej ten tlakový ventil,nebo jak se to jmenuje,aby když nebudu točit,tudíž orbitrol nepřepustí olej do vracečky,přepustil tlak do nádrže,šel by udělat takový okruh???
Nešel - ani jeden.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11622
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3058 Nový příspěvek od Milhauss »

No rozebrat orbitrol do toho asi nejdu,jestli se na nějakej ten ventilek,či šoupátko nejde dostat nějak normálně,než to rozebírat do šroubku,to už nikdy nedám do kupy,tam je takových kravinek,že to je hotovo. Ten budík koupit to není problém,ale jestliže ventil funguje,jakožto si myslím že ano,když teď s propojenými hadicemi řízení jede,a pístnice bude opravená,udělaná,pak už zbývá opravdu jen ten orbitrol. Takže bude problém asi v něm. Už jsem koukal na nějaká videa oprav orbitrolů,a na řezy a sestavy dílů jak to v něm vůbec vypadá a z čeho se skládá,ale rozebrat doma si fakt netroufnu. Takže zkusím tam kde mi dělali píst,jestli by na něj nemrkli. To někoho někde seženu,nebo alespoň kdo by ho zkusil,jak na tomje a pak se rozhodnout,zda ho nechat opravit,nebo zda pořídit něco nového

:pistol: :pistol: :pistol:

Obrázek

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3059 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

no napadame zkus vyhodit ten vyntyl a dat na primo ? co by to udelalo :)

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11622
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Milhaussovic MT8 O5O

#3060 Nový příspěvek od Milhauss »

Bez něj to nejde,to už jsme řešili. Maximálně jen zkusit třeba drbnout o starter a druhou rukou hned točit,to by nemělo vadit

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“