Pro k2 jirka : pozvání stále platí. Ten původní motor si ponecháte ?k2 jirka píše:Zdravím pánové,
já jsem si nechal osadit minika motorem DISTAR HG390/13HP.S olejovou náplní stál rovných 8000.Nemněl jsem možnost ho pořádně vyskoušet,po chvilce jízdy mi odešel náhon k převodovce.Je to provedení bez starteru což mi nevadí,nemá to si myslím ani alternator.Nepotřebuji svítit ani troubit,ale je to škoda.Mám ze staré centrály zapalování,
nevíte někdo jestli by nešla namotat nová cívka místo zapalovací aby to bylo jako alternator?Mám v plánu dát někam k motoru nebo k převodovce dvojřemeničku na altík a hydrauliku.V tom nevidím problém,horší se mi zdají ty hardyspojky.Chtěl bych tam dát kardan bez hardy.Je v tom nějaký zádrhel?
///Texi,pozvání jsem si přečetl až když jsem mněl minika doma.Jestli pozvání nadále platí,rád bych se stavil,ale až bude lepší počasí.Chtěl jsem napsat,ale až dnes se mi na snad stopadesátý pokus podařilo přihlásit,zapomněl jsem totiž heslo.///
MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: MINI 070, 075
S tím motorem žádné plány nemám,soused sice něco vymýšlel.Je ho škoda,aby ležel v regále,myslím si,že by ještě posloužil.S karburátorem respektive s regulací je to horší.Pružinky nejsou origo a jednou to chcípalo,jindy velké otáčky,proto jsem mu dal červenou kartu.
Re: MINI 070, 075
Ahojte všetci, zháňam na mini 070 tu velikú páku čo sa s nou dvíha hydraulika, ďalej obojstranný pluh a orebné kolieska, ak máte niekto na zvýš tak mi napíšte ďakujem
Re: MINI 070, 075
Páku asi neseženeš, budeš si ji muset vyrobit. Ten tisícihran održež, navař tam konec nějaké volantové tyče, z příslušného volantu vyřež ten střed s drážkováním, a navař o na páku, kterou si vyrobíš buď podle originálu nebo podle fantazie. Měl jsem tak taky...
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MINI 070, 075
ďakujem za raduTom píše:Páku asi neseženeš, budeš si ji muset vyrobit. Ten tisícihran održež, navař tam konec nějaké volantové tyče, z příslušného volantu vyřež ten střed s drážkováním, a navař o na páku, kterou si vyrobíš buď podle originálu nebo podle fantazie. Měl jsem tak taky...
Re: MINI 070, 075
Zdravím přítomné, mám dotaz - co způsobuje při sešlápnuté spojce "šustivý" zvuk ? Včera jsem ji kompletně demontoval , vyměnil dvě gufera,která propouštěla olej z převodovky. Spojkové ložisko 16013 je výrobkem DKF DDR.Zdá se být dobré-vůle je minimální,je bez vazelíny. Teď váhám, zda ho mám měnit za nové.
Nevíte,prosím, jestli jsou nějak těsněné 3 tyče řazení proti úniku oleje z převodovky ?
Dík.
Nevíte,prosím, jestli jsou nějak těsněné 3 tyče řazení proti úniku oleje z převodovky ?
Dík.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: MINI 070, 075
Dobrý deň všetkým. Chcel by som sa vás spýtať, či niekto nevie, aký klinový remeň ide na Mini - na remenicu pohonu kardanu. Ja som odtiaľ vytiahol remeň 17x860, ale v originál zozname náhradných dielov je uvádzaný jediný remeň, a to 8x800 a to je veľký rozdiel. Podľa katalógu som kupoval aj klietky s ihličkami do prevodovky a dve z nich vôbec rozmerovo nesedeli s katalógom. Tak som ich pekne vybral a zajtra musím kúpiť nové podľa starých kusov.
Ešte by som potreboval vedieť, aké bolo originálne číslo farby na miníka, alebo aké RAL by sa tomu podobalo najviac?
Ďakujem.
Ešte by som potreboval vedieť, aké bolo originálne číslo farby na miníka, alebo aké RAL by sa tomu podobalo najviac?
Ďakujem.
Re: MINI 070, 075
Originál barva by měla být červeň šípková, ta se používala na všechny malotrakory, samozřejmě na tom plastu ta barva hodně vybledávala, taky kvůli tomu, že nebyla nikterak UV stálá...
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane, ... Texi, já mám stejný problém s až moc hlasitým šustivým zvukem ložiska. V létě jsem vzal celého miníka důkladně vapkou aj v místech spojky, a zřejmě jsem nastříkal vodu aj do ložiska. Na spojkovém kotouči (přítlačáku)je jenom plsť v drážce, na kterou se nakape trochu oleje a ten steče dírkou do míst, kde chodí tento kotouč po nábojitexi píše:Zdravím přítomné, mám dotaz - co způsobuje při sešlápnuté spojce "šustivý" zvuk ? Včera jsem ji kompletně demontoval , vyměnil dvě gufera,která propouštěla olej z převodovky. Spojkové ložisko 16013 je výrobkem DKF DDR.Zdá se být dobré-vůle je minimální,je bez vazelíny. Teď váhám, zda ho mám měnit za nové.
Nevíte,prosím, jestli jsou nějak těsněné 3 tyče řazení proti úniku oleje z převodovky ?
Dík.
sem a tam , podle toho , jak vyšlapuješ spojku. Podle mě se do axiálně radiálního ložiska olej nedostane, není kudy, tak si myslím, že by mělo být zvlášť namazáno vazelínou na ložiska, ale přiměřeně, aby ti potom nevytěkala a nezamastila spojku. To ložisko je schopné přenášet, jak radiální síly, tak i axiální síly, tak že malinkou vůli může mít. Ale to by si zjistil v katalogu ložisek. Co se týče těch třech řadících tyčí, nevidím ve výkresu nic co by tam mělo těsnit, je to pouze přesná díra v bloku. Takže , k prosáknutí oleje je možné vlivem opotřebení, ale s tím asi nic neuděláš, pokud ty řadičky tam nelécou, jak šulin v gumáku !!!. Pak jedině vyfrézovat do bloku drážky na manžetky a nechat vysoustružit víčka na zakrytí. Podle mě, pokud to neteče , jak Dunaj, stačí jednou za čas to umýt nebo jen utřít a zkontrolovat stav hladiny oleje v převodovce. Měj se fajn, taky mě čeká tá spojka .... Dalibor.
Re: MINI 070, 075
To je takový šlendrián, který v Agrostroji udělali nejen na Minících... To neutěsnění kolem řazení. Na TK je to to samé, tam zase prolíná olej do spojkové skříně, naštěstí tam vyvrtali zespod díru, takže to alespoň nemastí spojku. Beztak by se tenhle problém našel i na více Prostějovských strojích, pokud ne na všech.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MINI 070, 075
...vitaj Slovane, st04 mrkni na regulátory od Vape - Kroměříž , já jsem do miníka kupoval rego A-R67 a funguje jak má, dává 14V na dobíjení AKU Bb 12V/44Ah . Doplnil jsem totiž motor startérem (str. 169), tak bylo potřeba vyřešit i dobíjení. (upravil jsem altík, z dvoj okruhového na jedeno okruhový, přemotal jsem stator, byl totiž ve zkratu a polovina vinutí vyhořela, ukostřil - pól a otčil polaritu elektronického přerušovače směrovek. Ten přerušuje na stříd. napětí nebo s ukostřeným + pólem ) nebo http://www.previjeni-regulatory.cz/pic/ ... manual.pdfst04 píše:Zdravím Igora.
Katalógom ND som začínal rozoberanie. Každú chvíľu som pozeral do notebooku, keďže mi to nejde vytlačiť. Spojku asi nebude problém rozobrať, ale zložiť a pritiahnuť tam tie struny. Zajtra ju rozoberiem, v stredu nakúpim potrebné veci a možno ju hneď aj zložíme. Dnes sme pretesňovali poloosi a uzávierku a zistili sme, že bolo kedysi dávno pretočené ložisko v ľavej nohavici. Nebola tam vôľa v ložisku, ako sme predpokladali. Uvidíme, dokedy to vydrží - potom znovu rozobrať, vyvariť a pretočiť na pôvodný rozmer. Inak zatiaľ som menil len ložiská v náhone na kardan. Tie boli vyvaklané, čo mi bolo podozrivé, pretože bývalý ,,majiteľ" nám tvrdil, že kardanový vývod nikdy nebol používaný - nebolo naň príslušenstvo. No aj tak by som toho predošlého mechaniká dorazil - pod slovom náradie poznal iba kladivo, všetko surovo dotlčené.
No a čo sa týka motora, mám rozpracovaný ROTEK 13HP z Rakúska. Akurát neviem konečnú cenu, pretože sa tam dokupuje aj tá spínacia - ovládacia skrinka a ešte si chcem od nich objednať aj regler na dobíjanie. Ten ponúka len táto firma. Tak uvidím, či to vyjde.
S motorom neponáhľam, aj tak je na tom miníku roboty ako na kostole.
.. měj se fajn .... Dalibor.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: úte říj 23, 2012 9:16 pm
- Bydliště: topolcany
Re: MINI 070, 075
Remen na kardan je 17x800,a co sa tyka ostatnych nahr.suciastok tak tiez som nakupil loziska a gufera no a cca 1/3 veci malo ine rozmery....ale to patri k tomu...
Re: MINI 070, 075
Dalibore díky za vysvětlení, určitě máš pravdu,že se nakapaný olej nedostane do ložiska.Olejem se namaže ten náboj.Jak jsem psal výše,moje vymontované ložisko 16013 je bez vazelíny a myslím si,že je minimální vůle v opotřebení - kdybych ho vyčistil a opět namazal vazelínou a vrátil zpět kdoví jestli by syčelo - Nové od KINEXu stojí kolem 200,- . Není to tak závratná částka, takže stále váhám abych po montáži starého kusu to zas nedemontoval...Flydali píše:... vitaj Slovane, ... Texi, já mám stejný problém s až moc hlasitým šustivým zvukem ložiska. V létě jsem vzal celého miníka důkladně vapkou aj v místech spojky, a zřejmě jsem nastříkal vodu aj do ložiska. Na spojkovém kotouči (přítlačáku)je jenom plsť v drážce, na kterou se nakape trochu oleje a ten steče dírkou do míst, kde chodí tento kotouč po nábojitexi píše:Zdravím přítomné, mám dotaz - co způsobuje při sešlápnuté spojce "šustivý" zvuk ? Včera jsem ji kompletně demontoval , vyměnil dvě gufera,která propouštěla olej z převodovky. Spojkové ložisko 16013 je výrobkem DKF DDR.Zdá se být dobré-vůle je minimální,je bez vazelíny. Teď váhám, zda ho mám měnit za nové.
Nevíte,prosím, jestli jsou nějak těsněné 3 tyče řazení proti úniku oleje z převodovky ?
Dík.
sem a tam , podle toho , jak vyšlapuješ spojku. Podle mě se do axiálně radiálního ložiska olej nedostane, není kudy, tak si myslím, že by mělo být zvlášť namazáno vazelínou na ložiska, ale přiměřeně, aby ti potom nevytěkala a nezamastila spojku. To ložisko je schopné přenášet, jak radiální síly, tak i axiální síly, tak že malinkou vůli může mít. Ale to by si zjistil v katalogu ložisek. Co se týče těch třech řadících tyčí, nevidím ve výkresu nic co by tam mělo těsnit, je to pouze přesná díra v bloku. Takže , k prosáknutí oleje je možné vlivem opotřebení, ale s tím asi nic neuděláš, pokud ty řadičky tam nelécou, jak šulin v gumáku !!!. Pak jedině vyfrézovat do bloku drážky na manžetky a nechat vysoustružit víčka na zakrytí. Podle mě, pokud to neteče , jak Dunaj, stačí jednou za čas to umýt nebo jen utřít a zkontrolovat stav hladiny oleje v převodovce. Měj se fajn, taky mě čeká tá spojka .... Dalibor.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: MINI 070, 075
... Texi, jasně, rozumím tomu, 200 není taková hrůza. pokud bude oboustraně zakryté, bude už i s náplní vazelíny, ale pokud je bez zakrytování, což zřejmě bude, tak bych ho trochu podmáznul. Je to jistota.....texi píše:Dalibore díky za vysvětlení, určitě máš pravdu,že se nakapaný olej nedostane do ložiska.Olejem se namaže ten náboj.Jak jsem psal výše,moje vymontované ložisko 16013 je bez vazelíny a myslím si,že je minimální vůle v opotřebení - kdybych ho vyčistil a opět namazal vazelínou a vrátil zpět kdoví jestli by syčelo - Nové od KINEXu stojí kolem 200,- . Není to tak závratná částka, takže stále váhám abych po montáži starého kusu to zas nedemontoval...Flydali píše:... vitaj Slovane, ... Texi, já mám stejný problém s až moc hlasitým šustivým zvukem ložiska. V létě jsem vzal celého miníka důkladně vapkou aj v místech spojky, a zřejmě jsem nastříkal vodu aj do ložiska. Na spojkovém kotouči (přítlačáku)je jenom plsť v drážce, na kterou se nakape trochu oleje a ten steče dírkou do míst, kde chodí tento kotouč po nábojitexi píše:Zdravím přítomné, mám dotaz - co způsobuje při sešlápnuté spojce "šustivý" zvuk ? Včera jsem ji kompletně demontoval , vyměnil dvě gufera,která propouštěla olej z převodovky. Spojkové ložisko 16013 je výrobkem DKF DDR.Zdá se být dobré-vůle je minimální,je bez vazelíny. Teď váhám, zda ho mám měnit za nové.
Nevíte,prosím, jestli jsou nějak těsněné 3 tyče řazení proti úniku oleje z převodovky ?
Dík.
sem a tam , podle toho , jak vyšlapuješ spojku. Podle mě se do axiálně radiálního ložiska olej nedostane, není kudy, tak si myslím, že by mělo být zvlášť namazáno vazelínou na ložiska, ale přiměřeně, aby ti potom nevytěkala a nezamastila spojku. To ložisko je schopné přenášet, jak radiální síly, tak i axiální síly, tak že malinkou vůli může mít. Ale to by si zjistil v katalogu ložisek. Co se týče těch třech řadících tyčí, nevidím ve výkresu nic co by tam mělo těsnit, je to pouze přesná díra v bloku. Takže , k prosáknutí oleje je možné vlivem opotřebení, ale s tím asi nic neuděláš, pokud ty řadičky tam nelécou, jak šulin v gumáku !!!. Pak jedině vyfrézovat do bloku drážky na manžetky a nechat vysoustružit víčka na zakrytí. Podle mě, pokud to neteče , jak Dunaj, stačí jednou za čas to umýt nebo jen utřít a zkontrolovat stav hladiny oleje v převodovce. Měj se fajn, taky mě čeká tá spojka .... Dalibor.
Re: MINI 070, 075
Co se týče řadicích tyčí - nechám to jak to je a určitě během času to budu sledovat. Dík i Tomovi za vyjádření. Láďa
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994