Atlan píše:Tusim ze napajanie je hnedym dratom od altika potom v buzirke je dioda a ide to do spinacky.... Ono by ti to malo stacit ked nebudes svietit...na smerovvky a podobne doda stavu baterka a potom sa dobije.
Atlan mas pravdu, je to presne tak ako popisujes. Demontovali sme ventilator a rotor altika a je tam len jedna cievka statora od ktorej ide hnedy drot s diodou v buzirke. Ked sme zatazili obvod nabijania ziarovkou (12V, 21W), poklesla hodnota napätia na 4V a prud bol len 800milikov. Takze na napajanie palubovej siete nula bodov. V manualoch Honda (tento 18HP Wiltec sa najviac podoba na Honda GX390, 13HP) som nasiel alternativy riesenia nabijacieho prudu a tak ako Atlan hovori, treba na to trojcievkovy stator. Na webe som nasiel ponuku na 12V 18A stvorcievkovy, uvidim ked pride ze co z toho dostaneme. Rotor ma totiz len dva magnety (na trhu su aj stvormagnetove rotory), tak je mozne ze z toho bude len 9A ale to by malo postacovat na osvetlenie a aj dobijanie (12x9=cca 110W). Mam pofotenu demontaz, ale karta ostala vo fotaku tak nabuduce. Na hriadeli od ventilatora je kuzel, takze s trojramennym stahovacikom celkom v pohode demontaz.
Zatial tolko, ozvem sa ked pride stator zo Sarajeva (origo stoji cca 150az190€, tento je za stvrtinu tak dufam ze to nie je nejaka kuleha)
=ap=