TK 14 - 2 valec
TK 14 - 2 valec
Caute kamoši. Tak po dlhom hľadaní na nete som si domov doniesol tohto zatiaľ plačúceho krásavca. Kvapká olej z hyd.piestu a trochu zo zadných portálov. A čo je najdôležitejšie brzdy idú asi na 60 % takže na skúšobnej jazde celkom sranda Kúpil som ho od majiteľa ktorý ho zdedil a ani mi nevedel vysvetliť všetky čudlíky takže budem netrpezlivo čakať na vaše vysvetlenia.
na čo slúži táto hriadeľ ?
toto je uzávierka ?
na čo je toto ?
a toto ?
na čo slúži táto hriadeľ ?
toto je uzávierka ?
na čo je toto ?
a toto ?
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.
Re: TK 14 - 2 valec
A co kdyby jsi místo trpělivého čekání na naše vysvětlení si táhl příručky na TK a Slavii 2S90A a trpělivě jsi je přečetl, dozvíš se tam daleko víc než na co si teď vzpomeneš
http://uloz.to/xgxkR77K/manual-t-4k-12-pdf slavii tady na foru dohledáš
http://uloz.to/xgxkR77K/manual-t-4k-12-pdf slavii tady na foru dohledáš
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: TK 14 - 2 valec
Hřídel na čtvtém obrázku je přední vývod pro pohon dodatečnáho agregatu např. čerpadla. Většina motorů tam měla ořech pro ruční startování. Tyto motory nejsou tak časté, používala je třeba Frigera na chladících vozech. Pozor: je to přímo vývod vačkové hřídele, nelze to brát jako plnohodnotnej vývod max 3-4 kW. Hřídel je uložená jen v bronzovejch pouzdrech a ozubené kolo vačkové hřídele je tam lisované za tepla takže žádnej větší vykon nepřenese!!!
Re: TK 14 - 2 valec
Tom - ja som si príručky samozrejme stiahol ešte pred kúpou. Len nie som až taký technický typ, ktorý vie všetko vyčítať z tých výkresov na konci. A skúšať páčky pri práci je aj trochu risk. Ako laika do všetkého čo má motor mi príde prístup petras-a 2 k mojej situácii oveľa kamarátskejší a jeho vyčerpávajúca odpoveď mi dá viac ako 4 príručky. Lebo ja ich síce čítam, ale nechápem
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.
- Martin-SVK
- Příspěvky: 258
- Registrován: ned úno 24, 2013 10:37 pm
- Bydliště: okres Námestovo
Re: TK 14 - 2 valec
no a ostatok čo si sa pýtal tak s tou uzávierkou si mal pravdu je to uzávierka a tie "páčky" alebo "čudlíky" alebo ako to nazvať naľavo pri prednom aj zadnom kolese slúžia na vypínanie/zapínanie náhonu kolies
vytiahnuté = vypnuté
hlavne zadný je nutné vypínať pri práci s náradím kt. potrebuje náhon od kardanu(rotavátor, štiepkovač)
vytiahnuté = vypnuté
hlavne zadný je nutné vypínať pri práci s náradím kt. potrebuje náhon od kardanu(rotavátor, štiepkovač)
T-4K-22 :)
PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152
PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152
Re: TK 14 - 2 valec
Já bych si dovolil to opravit ..... zadní pohon kol je nutno mít vypnutý při zařazené motorové závislosti, tj. páka závislosti přestavena směrem dopředu, k motoru. Ten kardan pro pohon zadní nápravy má v tomto případě otáčky shodné s motorem a zadní kola se chtějí otáčet pouze rychlostí odvíjející se od kol přední nápravy a ty jsou závislá na zařazeném převodovém stupni, takže při téhle kombinaci je jisté poškození převodovky.Martin-SVK píše:no a ostatok čo si sa pýtal tak s tou uzávierkou si mal pravdu je to uzávierka a tie "páčky" alebo "čudlíky" alebo ako to nazvať naľavo pri prednom aj zadnom kolese slúžia na vypínanie/zapínanie náhonu kolies
vytiahnuté = vypnuté
hlavne zadný je nutné vypínať pri práci s náradím kt. potrebuje náhon od kardanu(rotavátor, štiepkovač)
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!
Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)
Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)
Re: TK 14 - 2 valec
Všimnul jsem si, že nemáš na traktoru páku volby závislosti vývodu (6 fotka). Proto nemáš možnost ovládat zadní vývod náhonu, kde se přepíná pojezdová a motorová závislost.
Je tam potřeba mít tento mechanismus pák.
Baterku a odpojovač přesunout na své místa viz foto
Páka závislisti má 3 polohy:
1.poloha: vytahneš k sobě-náhon zadních kol. traktor jede 4x4 -zadní vývod se točí podle zařazeného rychlostního stupně.
2.poloha: neutrál ve střední poloze- pozor kardan se při jízdě točí od pohou zadních kol. Když vytahneš kuličku na zadní nápravě, přestane se při jízdě točit.
3.poloha: zatlačíš od sebe -(musíš přes spojku) zapne se náhonová závislost kardan se točí přímo od otáček motoru nezávisle na zařazeném rychlostním stupni (traktor jede jen na přední náhon 2x2) Předtím, ale musíš vytáhnout kuličku vypínání zadního náhonu, jinak mužeš odělat ozubená kola v převodech.
Vypínání předního náhonu kol tam máš jako bonus
Je tam potřeba mít tento mechanismus pák.
Baterku a odpojovač přesunout na své místa viz foto
Páka závislisti má 3 polohy:
1.poloha: vytahneš k sobě-náhon zadních kol. traktor jede 4x4 -zadní vývod se točí podle zařazeného rychlostního stupně.
2.poloha: neutrál ve střední poloze- pozor kardan se při jízdě točí od pohou zadních kol. Když vytahneš kuličku na zadní nápravě, přestane se při jízdě točit.
3.poloha: zatlačíš od sebe -(musíš přes spojku) zapne se náhonová závislost kardan se točí přímo od otáček motoru nezávisle na zařazeném rychlostním stupni (traktor jede jen na přední náhon 2x2) Předtím, ale musíš vytáhnout kuličku vypínání zadního náhonu, jinak mužeš odělat ozubená kola v převodech.
Vypínání předního náhonu kol tam máš jako bonus
Re: TK 14 - 2 valec
Ďakujem, ďakujem, ďakujem Práve toto som potreboval a nie nejaké príručky. Keby mal niekto v okolí takéto dáke čudo tak sa ho samozrejme opýtam ale som jediný po sviatkoch sa pozriem na tie brzdy (samozrejme nafotím) a začnem ho zaťažovať na max. Rozborku urobím až v zime. ešte raz dakujem
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.
Re: TK 14 - 2 valec
Tak som rozobral brzdy a zistil som, že som asi prvý ktorý to robil. Teraz už viem prečo mi to nebrzdilo
Všetko som potom poumýval v riedidle a oco z dlhej chvíle to aj strekol najprv základ a potom čierna lesklá. Že keď je to rozobraté tak nech je to poriadne. Vymenili sme všetky guferá a gumičky tak dúfam, že už bude s brzdami pokoj.
Trošku som mal aj hlavu v smútku lebo jeden bubon bol prasknutý. Ale oco povedal, že to odnesie "Bélovi" (sústružníkovi) a že s tým dačo spravia. A aj urobili. Zobrali dáke desatiny vyrobili prstenec, za horúca nabili a keď to ochladlo bolo to ako nové . Béla je šikovný
Ten prasknutý bol tento.
Je to starší typ od tohoto, čo má aj výstuhy?
Ešte sme pretesnili hyd. valec a teraz už len zaťažovať A ešte niečo by som sa chcel opýtať. Vie mi niekto povedať aspoň približný rok výroby? Ja som ho hľadal a nikde som ho nenašiel. Chcem si ho prihlásiť na C-čkové značky a neviem či je to TK, TZ-4-K 14 ...
Všetko som potom poumýval v riedidle a oco z dlhej chvíle to aj strekol najprv základ a potom čierna lesklá. Že keď je to rozobraté tak nech je to poriadne. Vymenili sme všetky guferá a gumičky tak dúfam, že už bude s brzdami pokoj.
Trošku som mal aj hlavu v smútku lebo jeden bubon bol prasknutý. Ale oco povedal, že to odnesie "Bélovi" (sústružníkovi) a že s tým dačo spravia. A aj urobili. Zobrali dáke desatiny vyrobili prstenec, za horúca nabili a keď to ochladlo bolo to ako nové . Béla je šikovný
Ten prasknutý bol tento.
Je to starší typ od tohoto, čo má aj výstuhy?
Ešte sme pretesnili hyd. valec a teraz už len zaťažovať A ešte niečo by som sa chcel opýtať. Vie mi niekto povedať aspoň približný rok výroby? Ja som ho hľadal a nikde som ho nenašiel. Chcem si ho prihlásiť na C-čkové značky a neviem či je to TK, TZ-4-K 14 ...
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.
Re: TK 14 - 2 valec
Rok výroby je zakodovaný v číslach na boku prevodovky!
Tie výstuhy sú na novšich-myslím si!Ja mám r.v. 1965-bez výstuh!
Máš vypínateľný predok-aj to môže pomôcť pri určení "roku narodenia"
Tie výstuhy sú na novšich-myslím si!Ja mám r.v. 1965-bez výstuh!
Máš vypínateľný predok-aj to môže pomôcť pri určení "roku narodenia"
Re: TK 14 - 2 valec
Díky Ondro za info. Skúsim pohľadať tie čísla a potom ich sem pridám a dúfam, že mi niekto pomôže pri ich rozlúštení. A chcel by som poprosiť Teba aj ostatných, aby pri odpovediach nepoužívali ikonu "citovať", lebo v tom prípade to okopíruje celý citovaný príspevok. Úplne stačí "poslať odpoveď" aby sme to tu mali prehľadnejšie. Za porozumenie ďakujem
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.
Re: TK 14 - 2 valec
Aha! Ospravedlňujem sa! Neuvedomil som si že tie fotky sú tam-napriek tomu že sú obrovské!
Re: TK 14 - 2 valec
Poprosil by som admina aby mi ten príspevok "vyretušoval"-alebo zmazal!
Re: TK 14 - 2 valec
toto číslo je na prevodovke z prava
a toto z ľava
a toto číslo je na motore
vie niekto múdrejší ako ja určiť z týchto čísiel typ a rok výroby?
a toto z ľava
a toto číslo je na motore
vie niekto múdrejší ako ja určiť z týchto čísiel typ a rok výroby?
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.
Re: TK 14 - 2 valec
nazdar páni. Vie mi niekto z Vás poradiť aká má byť medzera medzi kardanom a uchytením tretieho bodu? Aby to do budúcna nezavadzalo? Chcem to zvariť tak, aby som to už nemusel opravovať.
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.