MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Texi, rýchlosť nepribudla, zmenil som primárny prevod, čiže zvýšila sa rýchlosť všetkých prevodových stupňov. Jednotka bola nevyužitá a spiatočka hrozná. Teraz je to akurát. Všetko sa posunulo, jednotka je teraz približne ako dvojka atd. prevod štvorky som upravil, tak, že sa spojí hriadeľ spojky s predlohovým hriadeľom a výsledný efekt je, že štvorka má podobnú rýchlosť, ako mala. Tým zanikla pôvodná medzera medzi 3. a 4.
Tome výkres nemám. Z prvého kolečka som osústružil ozubenie pôvodného primárneho prevodu, ako na foto. A primárny prevod som vytvoril z pôvodne štvorkového prevodu. Na hriadeľ spojky som vyrobil medzikus, ktorý som osadil na pôvodné ozubenie pomocou troch skrutiek. na medzikus je navarené ozubenie pôvodnej štvorky. Na kolečko trojky, niesto ozubenia štvorky som privaril vnútorné ozubenie inej prevodovky. Do neho pri zaradení štvorky zapadne protikus na hriadeli spojky a prenesie 1:1 krútiaci moment, čo zodpovedá pri novom primárnom prevode rýchlosti trošku vyžšej, ako pôvodná štvorka. Dva týždne som nad tým sedel a rozmýšľal. Potom som vylúčil nerealizovateľné možnosti, až zostala táto jedna, pri ktorej netreba ani zháňať nové ozubenia, vystačíte s tým, čo v tej prevodovke je. Potom som už len makal. Problém je trošku zo sústružením, je to kalené, ale pomaly sa to dá.
Tome výkres nemám. Z prvého kolečka som osústružil ozubenie pôvodného primárneho prevodu, ako na foto. A primárny prevod som vytvoril z pôvodne štvorkového prevodu. Na hriadeľ spojky som vyrobil medzikus, ktorý som osadil na pôvodné ozubenie pomocou troch skrutiek. na medzikus je navarené ozubenie pôvodnej štvorky. Na kolečko trojky, niesto ozubenia štvorky som privaril vnútorné ozubenie inej prevodovky. Do neho pri zaradení štvorky zapadne protikus na hriadeli spojky a prenesie 1:1 krútiaci moment, čo zodpovedá pri novom primárnom prevode rýchlosti trošku vyžšej, ako pôvodná štvorka. Dva týždne som nad tým sedel a rozmýšľal. Potom som vylúčil nerealizovateľné možnosti, až zostala táto jedna, pri ktorej netreba ani zháňať nové ozubenia, vystačíte s tým, čo v tej prevodovke je. Potom som už len makal. Problém je trošku zo sústružením, je to kalené, ale pomaly sa to dá.
Re: MINI 070, 075
Dobrý večer všem,Flydali píše:... vitajte Slovani, ... chtel bych jenom podotknout, ze u auta nebo zemedelskeho stroje je motor spojen hrideli primo se spojkou a prevodovkou. Nebo nekdy byva propojeni kardanem. Hardyspojka plnohodnotne nahrazuje kloubove spojeni kardanem. Neni treba obavy z nejakych prenosu vibraci od motoru. Jedine na co je potreba si dat VELIKY POZOR , je poloha krizu ??? Venkovni { u motoru a u prevodoky } musi mit stejnou polohu ... To znamena, ze pokud je u motoru drzak krize vodorovne, musi mit na opacne strane u prevodovky/spojky stejnou polohu. A vnitrni musi byt proti sobe posuvne na tisicihranu a tak tez stejne ulozeny, ale o 90stupnu polozene o proti vnejsim. Pokud by byli jinak, nez takto ulozene krize, opravdu by dochazelo k vibracim... Co se deje pri sklonu kardanu je trochu delsi vysvetlovani, ale to kdyz tak nekdy priste. Zkontroluj si polohu krizu, pokud budou tak, jak jsem tu popsal, nemusis se bat nejakych vibraci. Kdyz tak posli sem fotku celeho kardanu a ja ti reknu jetli ho mas dobre ulozeny, pak by jenom stacilo ho natocit na tisicihranu na strednim dile. .... mej se fanfarove....
Flydali díky za popis zasílám foto, jestli jsem správně pochopil, musím pootočit vnitří kartan aby byly souběžně vnitřní kloub v ose.
Díky za odpověď.
Jinak čepy drží jak pasal Igor, úplně jsem rozdělal spojku a srovnal trochu táhlo tak snad to pomůže.
mám spíše ještě otázku , při sešlápnutí pedálu se vše posune směrem k převodovce zakreslil jsem do fotky. Ale pružiny , any kotouče se nehnou, a to jediné mě vrtá hlavou jestli je to správně. Ty pružiny jsou snad jen z důvodů vibrací ?? můj názor
Jinak díky za názory a pomoc
Jinak klobouk dolů jak upravil Stevo převody, a využil prostor v mimikovi .
s pozdravem a díky Tonda
P.S. : na aukru v zemědělských strojích někdo nabízí orig. katalog nahradních strojů, kdyby někdo chtěl
Re: MINI 070, 075
Žací stroj rotační AŽR-130 k prodeji...
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 10&t=65640
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 10&t=65640
Re: MINI 070, 075
Nemá tam náhodou být o jednu nulu méně?seven píše:Žací stroj rotační AŽR-130 k prodeji...
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 10&t=65640
Re: MINI 070, 075
... vitaj Tondo, ... k tomu posunu : ... to je v pořádku, že se při sešlápnutí spojk. pedálu spojkový kotouč i s unašečem posouvá. V horní části unašeče je taková vyfrézovaná drážka, ve které jsou dvě malé dírky, sluoží k mazání, aby olej protekl až na to místo, kde se právě posouvá unašeč a zárověň povoluje sevření spojky spojkovým kotoučem, která slouží k mazání spojkového unašeče ovládaného vidlicovou pákou přes táhlo a pedál. Měla by tam v drážce být plstěná ucpávečka, aby se nezasraly ty dírky. Olej se potom kape po kapkách na tu plsť. Je to takový " zásobníček oleje" a čepy na spojkovém kotouči se mažou grafitovou vazelínou, neměli by se přidírat , aby spojka lehučko chodila..!! ... jinak jsem ti poslal SZ, ohledně toho kardanu ..... měj se fanfárově..
... ještě jednou jsem se podíval na tu fotku, píšeš, že se pružiny nestlačí...
... to bude asi tí, že jsi je dorval na doraz...!!!
... mezi závitama by měla být vůle asi 0,7 - 1,0 mm, mezizávitová vůle by měla být na všech pružinách stejná ...!!! .. použij ventilové měrky nebo kousek vystřiženého plechu s danou tloušťkou , tak aby někde v prostředku pružiny šel středně lehce suvně vytáhnout a matice zakontrovat nebo použít samosvěrné ... nezapomeň, že je to pružina, takže když to tam narveš na silu, pružina si udělá svoji vůli (ve výsledku menší než potřebuješ).,...
... když si nebudeš vědět rady, tak napiš ....SZ... čau.
... ještě jednou jsem se podíval na tu fotku, píšeš, že se pružiny nestlačí...
... to bude asi tí, že jsi je dorval na doraz...!!!
... mezi závitama by měla být vůle asi 0,7 - 1,0 mm, mezizávitová vůle by měla být na všech pružinách stejná ...!!! .. použij ventilové měrky nebo kousek vystřiženého plechu s danou tloušťkou , tak aby někde v prostředku pružiny šel středně lehce suvně vytáhnout a matice zakontrovat nebo použít samosvěrné ... nezapomeň, že je to pružina, takže když to tam narveš na silu, pružina si udělá svoji vůli (ve výsledku menší než potřebuješ).,...
... když si nebudeš vědět rady, tak napiš ....SZ... čau.
Re: MINI 070, 075
Popravdě, nikdy jsem nic takového neprodával, takže nemám přehled. 20k stál, když byl nový. Tedy nebráním se ani výrazné slevě při dohodě. Na druhou stranu 2k mi přijde docela málo. Přemýšlím, jestli nebude lepší hodit to na aukro, kde by se ukázalo jakou to má hodnotu.Martines píše:Nemá tam náhodou být o jednu nulu méně?seven píše:Žací stroj rotační AŽR-130 k prodeji...
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 10&t=65640
Re: MINI 070, 075
Dobrý večer Flydali,Flydali píše:... vitaj Tondo, ... k tomu posunu : ... to je v pořádku, že se při sešlápnutí spojk. pedálu spojkový kotouč i s unašečem posouvá. V horní části unašeče je taková vyfrézovaná drážka, ve které jsou dvě malé dírky, sluoží k mazání, aby olej protekl až na to místo, kde se právě posouvá unašeč a zárověň povoluje sevření spojky spojkovým kotoučem, která slouží k mazání spojkového unašeče ovládaného vidlicovou pákou přes táhlo a pedál. Měla by tam v drážce být plstěná ucpávečka, aby se nezasraly ty dírky. Olej se potom kape po kapkách na tu plsť. Je to takový " zásobníček oleje" a čepy na spojkovém kotouči se mažou grafitovou vazelínou, neměli by se přidírat , aby spojka lehučko chodila..!! ... jinak jsem ti poslal SZ, ohledně toho kardanu ..... měj se fanfárově..
... ještě jednou jsem se podíval na tu fotku, píšeš, že se pružiny nestlačí...
... to bude asi tí, že jsi je dorval na doraz...!!!
... mezi závitama by měla být vůle asi 0,7 - 1,0 mm, mezizávitová vůle by měla být na všech pružinách stejná ...!!! .. použij ventilové měrky nebo kousek vystřiženého plechu s danou tloušťkou , tak aby někde v prostředku pružiny šel středně lehce suvně vytáhnout a matice zakontrovat nebo použít samosvěrné ... nezapomeň, že je to pružina, takže když to tam narveš na silu, pružina si udělá svoji vůli (ve výsledku menší než potřebuješ).,...
... když si nebudeš vědět rady, tak napiš ....SZ... čau.
psal jsem na Sz a foto nešlo vložit tak zasílám na forum.
Ještě jednou díky
Tonda
Re: MINI 070, 075
... vitaj Tondo, ... nějak se mě to nezdá, když to před tím bylo v uvozovkách v pohodě, proč těď jsou vyosené díry ???
.. je to jenom moje domněka, čistě hypoteticky : ... máš spojk. přítlačáky nasazené tak, jak byly původně ?... Chci tím říct, že by mohly být z výroby rozdílně svrtané díry a je možné, že nesedí díra na díru, byť jen o nějakou tu desetinku. Jak už tu borci psali, v pevném přítlačáku by měli být čepy nalisované a v pohyblivém přítlačáku by měli být volně uložené. Na víc by ty čepy měli být kalené. Podle foto nejsem si jist, že tomu tak je. Vidím tam i to, že tam, kde má být čep nalisován, je hlava čepu mírně šikmo, to je známka toho, že je asi volný... Já osobně bych si nechal vysoustružit nové čepy na uložení H7 v místě nalisování z kvalitnějšího materiálu Tř.11. Nebo ty to nechat narádlovat v místě nalisování, aby se dali pevně nalisovat, jestli jsou volné. Znám aj takové borce, kteří by ty čepy aj zavařili, ale to už je prasárna. A co se týká těch dír na volném přítlačáku, já osobně bych se s tím trochu pohrál a hledal bych souosost děr. Demontoval bych pružiny a vyrazil čepy a otáčel spojk. přítlačákem, až bych našel nejideálnější souosou polohu děr. Ale nevylučuji i tu možnost, díry o ty dvě desetinky zvětšit. Ale to bych udělal , jako poslední možnost. A pak to pěkně dal do kupy. Podle mě ty díry jsou vrtané strojově na fréze nebo na stojanovce, tak by neměli být nakřivo vyvrtané. Podle mě jak to vidím na foto, to chce jenom najít tu správnou polohu děr, tak aby seděli díra na díru. Víc ti k tomu asi neřeknu, třeba ti poradí někdo jiný... a když tak , zase písni...
.. měj se fanfárově... čau..
.. je to jenom moje domněka, čistě hypoteticky : ... máš spojk. přítlačáky nasazené tak, jak byly původně ?... Chci tím říct, že by mohly být z výroby rozdílně svrtané díry a je možné, že nesedí díra na díru, byť jen o nějakou tu desetinku. Jak už tu borci psali, v pevném přítlačáku by měli být čepy nalisované a v pohyblivém přítlačáku by měli být volně uložené. Na víc by ty čepy měli být kalené. Podle foto nejsem si jist, že tomu tak je. Vidím tam i to, že tam, kde má být čep nalisován, je hlava čepu mírně šikmo, to je známka toho, že je asi volný... Já osobně bych si nechal vysoustružit nové čepy na uložení H7 v místě nalisování z kvalitnějšího materiálu Tř.11. Nebo ty to nechat narádlovat v místě nalisování, aby se dali pevně nalisovat, jestli jsou volné. Znám aj takové borce, kteří by ty čepy aj zavařili, ale to už je prasárna. A co se týká těch dír na volném přítlačáku, já osobně bych se s tím trochu pohrál a hledal bych souosost děr. Demontoval bych pružiny a vyrazil čepy a otáčel spojk. přítlačákem, až bych našel nejideálnější souosou polohu děr. Ale nevylučuji i tu možnost, díry o ty dvě desetinky zvětšit. Ale to bych udělal , jako poslední možnost. A pak to pěkně dal do kupy. Podle mě ty díry jsou vrtané strojově na fréze nebo na stojanovce, tak by neměli být nakřivo vyvrtané. Podle mě jak to vidím na foto, to chce jenom najít tu správnou polohu děr, tak aby seděli díra na díru. Víc ti k tomu asi neřeknu, třeba ti poradí někdo jiný... a když tak , zase písni...
.. měj se fanfárově... čau..
Re: MINI 070, 075
.... jo, ještě jsem si jednou přečetl předchozí zprávy, a ptáš se k čemu tam ty pružiny na spojce jsou ??
.. tak si představ dva krajíce chleba a mezi něma pořádný kus salámu ve svislé poloze. Pokud od sebe oddálím ty krajíce, tak mě ten salám spadne na zem. Co z toho vyplývá ? ... Že ty pružiny přitláčí přítlačné spojk. kotouče k sobě, aby bylo mezi spojkou a přítlačáky tak vysoké tření, že ho nepřekoná ani kroutící moment motoru. Ale určitě tam nejsou proto, aby něco tlumily....
.. tak si představ dva krajíce chleba a mezi něma pořádný kus salámu ve svislé poloze. Pokud od sebe oddálím ty krajíce, tak mě ten salám spadne na zem. Co z toho vyplývá ? ... Že ty pružiny přitláčí přítlačné spojk. kotouče k sobě, aby bylo mezi spojkou a přítlačáky tak vysoké tření, že ho nepřekoná ani kroutící moment motoru. Ale určitě tam nejsou proto, aby něco tlumily....
Re: MINI 070, 075
Flydali píše:.... jo, ještě jsem si jednou přečetl předchozí zprávy, a ptáš se k čemu tam ty pružiny na spojce jsou ??
.. tak si představ dva krajíce chleba a mezi něma pořádný kus salámu ve svislé poloze. Pokud od sebe oddálím ty krajíce, tak mě ten salám spadne na zem. Co z toho vyplývá ? ... Že ty pružiny přitláčí přítlačné spojk. kotouče k sobě, aby bylo mezi spojkou a přítlačáky tak vysoké tření, že ho nepřekoná ani kroutící moment motoru. Ale určitě tam nejsou proto, aby něco tlumily....
Ahoj , díky za cenné rady a poznámky,
včera jsem k sobě dostal jednoho strojaře tak mě potvrdil většinu tvých připomínek a nápadu.
Zjístili jsme hlavní problém čepy z výroby, jsou nové , v místech zbroušení / málo / nedoléhali celou plochou a křížili se , proto již zabrušování děr o dvě desetiny je zbytečný.
Další problém byl i v kardanu , tím , že je dělený tak při sešlápnutí pedálu spojky se automaticky vysunul s kotoučem a tím pry nedochází k odtažení kotouču. tak jsem zajistil kardan proti pohybu a kotouče se roztáhli o cca 1 cm, tak seřídim pružiny jak jsi popsal přes měrky. Budu muset stáhnout pružiny , spojka po cca 5 minutách rozpálena. To jsem se chtěl zeptat jestli je to normální ?
To , že bude zahřáta je logické, ale neudržím na ní ruku tak si myslím jestli neprokluzuje a stažením pružin by to pomohlo.
Díky za každou radu a ještě jednou díky za pomoc.
S pozdarvem hezkého dne
Tonda
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: stř zář 25, 2013 8:27 pm
- Bydliště: Senec
Re: MINI 070, 075
Ahojte všetci,
dnes som testoval prerobený rotavátor.
Výrobca udáva v návode na obsluhu MINI 070 pri 3600 ot/min motora, otáčky kardanu 2000 ot/min a pri týchto otáčkach kardanu uvádza, že otáčky rotavátoru sú 196 ot/min.
Čo vôbec nieje pravda, pretože na rotavátore je prevodovka s pastorkom (11 zubov) a ozubeným tanierovým kolom (55 zubov) čo je pomer 1:5.
No a nasleduje bočný reťazový prevod, kde má hnacie kolo 9 zubov a hnané 22 zubov, čo je prevod 1:2,45.
Čiže keď to zrátame 2000:5=400:2,45=163 ot/ min a nie ako uvádza výrobca, že 196 ot/min.
Takže skutočné pôvodné otáčky hriadele s nožmi pri 2000 ot/min kardanu boli 163 ot/min a teraz má hriadeľ s nožmi 258 ot/min.
Robí to nádhernú prácu, oveľa lepšie ako s originál prevodom. Škoda že MINI nemá v prevodovke redukciu 1:2, hodila by sa pri rotavátorovaní ťažšej pôdy.
U nás je stredne ťažká pôda. Zrotavátorované na jeden krát do hĺbky 22 - 24 cm ako je vidieť na videu po spodnú skrutku na kryte reťazového prevodu.
Video: http://youtu.be/HsQgW8tZHuw
dnes som testoval prerobený rotavátor.
Výrobca udáva v návode na obsluhu MINI 070 pri 3600 ot/min motora, otáčky kardanu 2000 ot/min a pri týchto otáčkach kardanu uvádza, že otáčky rotavátoru sú 196 ot/min.
Čo vôbec nieje pravda, pretože na rotavátore je prevodovka s pastorkom (11 zubov) a ozubeným tanierovým kolom (55 zubov) čo je pomer 1:5.
No a nasleduje bočný reťazový prevod, kde má hnacie kolo 9 zubov a hnané 22 zubov, čo je prevod 1:2,45.
Čiže keď to zrátame 2000:5=400:2,45=163 ot/ min a nie ako uvádza výrobca, že 196 ot/min.
Takže skutočné pôvodné otáčky hriadele s nožmi pri 2000 ot/min kardanu boli 163 ot/min a teraz má hriadeľ s nožmi 258 ot/min.
Robí to nádhernú prácu, oveľa lepšie ako s originál prevodom. Škoda že MINI nemá v prevodovke redukciu 1:2, hodila by sa pri rotavátorovaní ťažšej pôdy.
U nás je stredne ťažká pôda. Zrotavátorované na jeden krát do hĺbky 22 - 24 cm ako je vidieť na videu po spodnú skrutku na kryte reťazového prevodu.
Video: http://youtu.be/HsQgW8tZHuw
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon led 23, 2012 5:49 pm
- Bydliště: zilina
Re: MINI 070, 075
ahoj Igor.ktore ozubene koliesko si vymenil???bolo s tym moc prace???Igor starší píše:Ahojte všetci,
dnes som testoval prerobený rotavátor.
Výrobca udáva v návode na obsluhu MINI 070 pri 3600 ot/min motora, otáčky kardanu 2000 ot/min a pri týchto otáčkach kardanu uvádza, že otáčky rotavátoru sú 196 ot/min.
Čo vôbec nieje pravda, pretože na rotavátore je prevodovka s pastorkom (11 zubov) a ozubeným tanierovým kolom (55 zubov) čo je pomer 1:5.
No a nasleduje bočný reťazový prevod, kde má hnacie kolo 9 zubov a hnané 22 zubov, čo je prevod 1:2,45.
Čiže keď to zrátame 2000:5=400:2,45=163 ot/ min a nie ako uvádza výrobca, že 196 ot/min.
Takže skutočné pôvodné otáčky hriadele s nožmi pri 2000 ot/min kardanu boli 163 ot/min a teraz má hriadeľ s nožmi 258 ot/min.
Robí to nádhernú prácu, oveľa lepšie ako s originál prevodom. Škoda že MINI nemá v prevodovke redukciu 1:2, hodila by sa pri rotavátorovaní ťažšej pôdy.
U nás je stredne ťažká pôda. Zrotavátorované na jeden krát do hĺbky 22 - 24 cm ako je vidieť na videu po spodnú skrutku na kryte reťazového prevodu.
Video: http://youtu.be/HsQgW8tZHuw
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: stř zář 25, 2013 8:27 pm
- Bydliště: Senec
Re: MINI 070, 075
Ahoj Števo, spodné reťazové, ktoré je na hriadeli s nožmi. Pôvodné má 22 zubov a teraz som ho nahradil 14 zubovým. Koliesko som si nechal vyrobiť, potom zakaliť a cementovať.stewinko136 píše:ahoj Igor.ktore ozubene koliesko si vymenil???bolo s tym moc prace???Igor starší píše:Ahojte všetci,
dnes som testoval prerobený rotavátor.
Výrobca udáva v návode na obsluhu MINI 070 pri 3600 ot/min motora, otáčky kardanu 2000 ot/min a pri týchto otáčkach kardanu uvádza, že otáčky rotavátoru sú 196 ot/min.
Čo vôbec nieje pravda, pretože na rotavátore je prevodovka s pastorkom (11 zubov) a ozubeným tanierovým kolom (55 zubov) čo je pomer 1:5.
No a nasleduje bočný reťazový prevod, kde má hnacie kolo 9 zubov a hnané 22 zubov, čo je prevod 1:2,45.
Čiže keď to zrátame 2000:5=400:2,45=163 ot/ min a nie ako uvádza výrobca, že 196 ot/min.
Takže skutočné pôvodné otáčky hriadele s nožmi pri 2000 ot/min kardanu boli 163 ot/min a teraz má hriadeľ s nožmi 258 ot/min.
Robí to nádhernú prácu, oveľa lepšie ako s originál prevodom. Škoda že MINI nemá v prevodovke redukciu 1:2, hodila by sa pri rotavátorovaní ťažšej pôdy.
U nás je stredne ťažká pôda. Zrotavátorované na jeden krát do hĺbky 22 - 24 cm ako je vidieť na videu po spodnú skrutku na kryte reťazového prevodu.
Video: http://youtu.be/HsQgW8tZHuw
No a nakoniec som kúpil novú dupla reťaz, ktorá je kratšia od pôvodnej. A ešte aby som nezabudol bolo treba pod to koliesko vysústružiť 2 mm podložku, lebo hriadelky reťaze
sa šúchali o kryt ložiska. Nafotím a vložím.
Re: MINI 070, 075
Super. Vypadá to pekne.Igor starší píše:Ahojte všetci,
dnes som testoval prerobený rotavátor.
Výrobca udáva v návode na obsluhu MINI 070 pri 3600 ot/min motora, otáčky kardanu 2000 ot/min a pri týchto otáčkach kardanu uvádza, že otáčky rotavátoru sú 196 ot/min.
Čo vôbec nieje pravda, pretože na rotavátore je prevodovka s pastorkom (11 zubov) a ozubeným tanierovým kolom (55 zubov) čo je pomer 1:5.
No a nasleduje bočný reťazový prevod, kde má hnacie kolo 9 zubov a hnané 22 zubov, čo je prevod 1:2,45.
Čiže keď to zrátame 2000:5=400:2,45=163 ot/ min a nie ako uvádza výrobca, že 196 ot/min.
Takže skutočné pôvodné otáčky hriadele s nožmi pri 2000 ot/min kardanu boli 163 ot/min a teraz má hriadeľ s nožmi 258 ot/min.
Robí to nádhernú prácu, oveľa lepšie ako s originál prevodom. Škoda že MINI nemá v prevodovke redukciu 1:2, hodila by sa pri rotavátorovaní ťažšej pôdy.
U nás je stredne ťažká pôda. Zrotavátorované na jeden krát do hĺbky 22 - 24 cm ako je vidieť na videu po spodnú skrutku na kryte reťazového prevodu.
Video: http://youtu.be/HsQgW8tZHuw
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane,... Igore, viděl jsem video a musím říct, že to máš pěkně pomleté. Mě to sice mele, ale ne na drobno, jak tobě, takže ten rotavátor upravím taky. Jediná otázka : ... co na to říká řemen ?... neprokluzuje ?....
...
...