MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Parádní, ten motor tam pěkně sedí, žádná úprava kapotáže... jak to budeš mít hotové, musíš udělat nějaké video ;)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: MINI 070, 075
Nazdar pánové a děkuji. To byla priorita věci aby minik vypadal věrohodně a skoro jako origo. Zítra du všechno fotit vytáhnu minika z předoperačního a pokusím se i o video ale nic neslibuju ja a PC no hrůza Igore motor berlan se mi osvědčil, fungoval bez problému. měl sem ho v miniku cca2 měsíce ale přes sezonu, takže téměř denně sem pracoval na zahradě. Za ty peníze mě překvapil pokaždé chytil na otočení a běžel bez problému. Zhruba po 10 motohodinách odešla svíčka ale dal sem novou a zase jel. a udělal sem chybu když sem sundal z motoru origo nádrž a používal sem tu na miniku. Když byla plna nic se nedělo ale pod půlkou už nedotýkal benzín a občas škytl ale to by vyřešilo podtlakové čerpadlo. Důvod proč sem ho nahradil byla cena paliva a spotřeba. U berlanu okolo 2l benzínu za hodinu a kubota nevezme víc jak 0,45l nafty za hodinu.
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: stř zář 25, 2013 8:27 pm
- Bydliště: Senec
Re: MINI 070, 075
Ahoj Francku, ta Kubota sa mi tiež veľmi páči a dodá pre Mini rešpekt. Pozeral som na youtube tieto motory naštartované - super zvuk. Určite si urobil dobre že ho osádzaš na Mini, bude z neho vážny traktor. Aj já chcem taký motor , ale kde ho vziať! Gratuluje, bude to perfektné. A ďakuje za info o Berlande z tvojich skúseností. Já som s ním ešte hodinu v kuse jednu činnosť ešte nerobil, takže nemám prehľad o hodinovej spotrebe. Ale ako som skúšal ten môj nový pluh na 200 m2 mi to spapalo necelý liter benzínu. No a predtým som to robieval s Vari a tá mi na tú istú robotu spapala vyše 2 litre, takže pre mňa je už teraz mini úspornejší. A keby sa mi to zdalo veľa benzínu, tak ho spravím na propán. Mám na zahrade 1600 m2 trávniku, tak som musel kúpiť traktorovú kosačku. Kúpil som Partner P155 107 HRB a hneď po dvoch mesiacoch prevádzky som do nej namontoval propán, lebo kosím raz za 5 dní a na jedno kosenie spapal Briksák 15,5Hp na 1600 m2 2,5 litra benzínu a teraz mi to papá na jedno kosenie okolo 800 g LPG čo je asi 1,6 l LPG, takže som nadmieru spokojný. No ešte uvidím či to budem praktizovať na Berlande!
Teším sa na Tvoje video, som veľmi zvedavý!
Igor
Teším sa na Tvoje video, som veľmi zvedavý!
Igor
Re: MINI 070, 075
Ahoj Francku, tiez vlastnim motor Kubota Z 482 a uvazujem ho vstavat do Minika. Chcel by som ta poprosit o foto upravy ramu. Myslim ze cely motor by sa mal zmestit do kapotaze bez nejakych vacsich uprav. Este by ma zaujimalo ako budes riesit vodne chladenie. Inac tieto motory dobre chytaju v pohode aj 30 stupnovych mrazoch. pk
- quadtrac600
- Příspěvky: 78
- Registrován: stř srp 22, 2012 6:16 pm
- Bydliště: Brumovice
Re: MINI 070, 075
Zimní revize převodovky, spojky a PTO.
zjištěno: povolené řadicí vidličky pro rychlosti 1-2 a 3-4. Kuličkové spojkové ložisko výměna. Výměna ložisek v zadním uložení PTO
zjištěno: povolené řadicí vidličky pro rychlosti 1-2 a 3-4. Kuličkové spojkové ložisko výměna. Výměna ložisek v zadním uložení PTO
Iseki TF21F
Husqvarna CT151
MT8 Mini 070
STEYR
STEYR Forestry
Husqvarna CT151
MT8 Mini 070
STEYR
STEYR Forestry
Re: MINI 070, 075
Nazdar pánové, předem se omlouvám ze ještě nemám foto ale nějak nestíhám tento týden to napravím. Motor pěkný a v čem byl namontován ta vana je jiná než ta na mém. Je potřeba vyříznout rám a udělat nový je to dost práce ale nic složitého. Motor sem koupil na vrakovišti mám i kontakt tak jestli to nebude vadit tak ho zveřejním. byl sem pro něj v kladně a stal mě 15000. původní chladič se šířkou nevešel pod kapotu tak sem zaimprovizoval a upravil sem chladič z favorita . úprava spočívala vtom že sem ho rozřízl na pul oloupal voštiny a znovu roztemoval trubičky. 1. oddělal sem dno stačí odchlípnout takové malé jazýčky a sundat plastové dno 2. zmáčknout hliníkové trubičky až se uvolní plech co je drží po hromadě a v kterém je guma na tu pozor ja ju natrhl a musel sem ju lepit. 3 sundat plech zkratit trubičky podle potřeby nasadit plech s tou gumou a roztemovar ty trubičky. ja sem na to použil důlčik a kousek zbroušené kulatiny. šlo to dobře ale musí se na to opatrně. a ještě doporučuju před temováním sundat i druhé dno a o něco zapřít druhou stranu jinak se to zbortí. potom stačí chladič složit přihnout na zpět jazýčky a zalit vodou na zkoušku. cca3 hodiny práce. dal bych foto ale toto sem nedokumentoval ale doma mám ještě jeden a ten chystám na tu samou úpravu půjde na minika ten první byl prototyp a v dezolátním stavu už před úpravou. tak chviličku strpení a bude i foto.
Re: MINI 070, 075
Konečne pridám fotky pluhu Josk upraveného na miníka. Orba inak nič moc bolo mokro a veľa hnoja.
Re: MINI 070, 075
Páni ten motor nemá chybu, ako z dráčika!!!
Re: MINI 070, 075
Dobrý večer. Potreboval by som od skúsenejších poradiť. Dnes som namontoval do nášho miníka nový motor a hneď nastal problém. Pri bežiacom motore som stlačil spojku a ozýval sa z nej dosť nepekný šramot. Pritom ,,výtlačné " ložisko som vypral v tech. benzíne, osušil a jemne naolejoval. Neviem teraz, či ho mám znovu komplet rozobrať a ložisko dať pekne nové - teda ak sa také dá kúpiť. Druhým problémom bol pohon kardánu. Aj keď som mal páku napínania úplne uvoľnenú, remenica sa stále točila. Keď som páku ešte pritlačil do prava, remenica sa oprela o tú malú brzdovú čeľusť čo je v nej, náhon sa prestal otáčať, ale motor evidentne pribrzdilo - znížilo mu otáčky. Remeň je nový 17 x 800 ako tu bolo písané. Mne sa zdá, akoby bol ten remeň krátky.
Ďalej pri montáži štartovacieho boxu na motor Rotek mi vystal jeden pribalený káblik, ktorý má v sebe zapojenú diódu. Nikde v návode nebolo písané, že tam taký káblik bude a načo tam bude. Skrátka som ho nemal kam pripojiť. Meral som pri naštartovanom motore prúd na svetelnej cievke a bolo tam max 20,9V striedavých. To som mal motor naštartovaný len ručne a nebol pripojený ani štartovací box, ani batéria. Potom som zapojil všetko ako má byť a naštartoval som motor so štartérom. Pri zapojenej batérii som na výstupe nameral 12,62V pri 2/3 otáčok. Takže dúfam, že to nebude prebíjať. Tak to sú postrehy z prvého štartu.
Ešte mi zostáva vylaminátovať a nastriekať kapotáž, pozapájať elektrinu. Samozrejme vyrobiť novú kapotu na motor, lebo ten je voči originálu veľký.
Majte sa a skúste mi poradiť.
Ďalej pri montáži štartovacieho boxu na motor Rotek mi vystal jeden pribalený káblik, ktorý má v sebe zapojenú diódu. Nikde v návode nebolo písané, že tam taký káblik bude a načo tam bude. Skrátka som ho nemal kam pripojiť. Meral som pri naštartovanom motore prúd na svetelnej cievke a bolo tam max 20,9V striedavých. To som mal motor naštartovaný len ručne a nebol pripojený ani štartovací box, ani batéria. Potom som zapojil všetko ako má byť a naštartoval som motor so štartérom. Pri zapojenej batérii som na výstupe nameral 12,62V pri 2/3 otáčok. Takže dúfam, že to nebude prebíjať. Tak to sú postrehy z prvého štartu.
Ešte mi zostáva vylaminátovať a nastriekať kapotáž, pozapájať elektrinu. Samozrejme vyrobiť novú kapotu na motor, lebo ten je voči originálu veľký.
Majte sa a skúste mi poradiť.
Re: MINI 070, 075
Ahoj, ohledně spojkového ložiska ti radím určitě vyměnit.Já jsem váhal, nakonec jsem koupil nové a při porovnání při otáčení v ruce to staré šustilo i když bylo vymyté a opět namazané. Nové seženeš na netu a jistě budeš spokojený .st04 píše:Dobrý večer. Potreboval by som od skúsenejších poradiť. Dnes som namontoval do nášho miníka nový motor a hneď nastal problém. Pri bežiacom motore som stlačil spojku a ozýval sa z nej dosť nepekný šramot. Pritom ,,výtlačné " ložisko som vypral v tech. benzíne, osušil a jemne naolejoval. Neviem teraz, či ho mám znovu komplet rozobrať a ložisko dať pekne nové - teda ak sa také dá kúpiť. Druhým problémom bol pohon kardánu. Aj keď som mal páku napínania úplne uvoľnenú, remenica sa stále točila. Keď som páku ešte pritlačil do prava, remenica sa oprela o tú malú brzdovú čeľusť čo je v nej, náhon sa prestal otáčať, ale motor evidentne pribrzdilo - znížilo mu otáčky. Remeň je nový 17 x 800 ako tu bolo písané. Mne sa zdá, akoby bol ten remeň krátky.
Ďalej pri montáži štartovacieho boxu na motor Rotek mi vystal jeden pribalený káblik, ktorý má v sebe zapojenú diódu. Nikde v návode nebolo písané, že tam taký káblik bude a načo tam bude. Skrátka som ho nemal kam pripojiť. Meral som pri naštartovanom motore prúd na svetelnej cievke a bolo tam max 20,9V striedavých. To som mal motor naštartovaný len ručne a nebol pripojený ani štartovací box, ani batéria. Potom som zapojil všetko ako má byť a naštartoval som motor so štartérom. Pri zapojenej batérii som na výstupe nameral 12,62V pri 2/3 otáčok. Takže dúfam, že to nebude prebíjať. Tak to sú postrehy z prvého štartu.
Ešte mi zostáva vylaminátovať a nastriekať kapotáž, pozapájať elektrinu. Samozrejme vyrobiť novú kapotu na motor, lebo ten je voči originálu veľký.
Majte sa a skúste mi poradiť.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Dufam ze tu diodu si osadil na cievku pre svetla res dobijanie a nalial olej do motora.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MINI 070, 075
Dobrý večer.
Samozrejme, že olej som nalial - Castrol 10w30 pre 4taktnú záhradnú techniku. Chcel som tam kúpiť Castrol Magnatec 5w40, ale predavač mi to vyhovoril, vraj to je olej do auta a nie do traktora. Aj tak si myslím, že motor ako motor. Zabehnem motor a vymením za kvalitnejší. A čo sa týka tej diody, tá je osadená v štartovacom boxe (v návode píšu, že je to usmerňovač pre svetelnú cievku), takže som len poprepájal kábliky a štartuje to.
Tiež som vymenil spojkové ložisko. Podarilo sa mi kúpiť SKF. Stálo 12,60,-E a sám sebe sa divím, že som ho predtým len vypral v benzíne a naolejoval. Mal som ho vymeniť hneď a ušetrili by sme robotu a čas.
Dnes som laminátoval - opravoval poškodené dielce kapotáže. Predtým som písal, že kapotu vyrobím novú a originál odložím. Dnes som sa rozhodol, že z nej vyrežem a bude pokoj.
Samozrejme, že olej som nalial - Castrol 10w30 pre 4taktnú záhradnú techniku. Chcel som tam kúpiť Castrol Magnatec 5w40, ale predavač mi to vyhovoril, vraj to je olej do auta a nie do traktora. Aj tak si myslím, že motor ako motor. Zabehnem motor a vymením za kvalitnejší. A čo sa týka tej diody, tá je osadená v štartovacom boxe (v návode píšu, že je to usmerňovač pre svetelnú cievku), takže som len poprepájal kábliky a štartuje to.
Tiež som vymenil spojkové ložisko. Podarilo sa mi kúpiť SKF. Stálo 12,60,-E a sám sebe sa divím, že som ho predtým len vypral v benzíne a naolejoval. Mal som ho vymeniť hneď a ušetrili by sme robotu a čas.
Dnes som laminátoval - opravoval poškodené dielce kapotáže. Predtým som písal, že kapotu vyrobím novú a originál odložím. Dnes som sa rozhodol, že z nej vyrežem a bude pokoj.
Re: MINI 070, 075
Tady stojí SKF ložisko kolem 900,-Kč = 34euro. U vás je tedy podstatně levnější.st04 píše:Dobrý večer.
Samozrejme, že olej som nalial - Castrol 10w30 pre 4taktnú záhradnú techniku. Chcel som tam kúpiť Castrol Magnatec 5w40, ale predavač mi to vyhovoril, vraj to je olej do auta a nie do traktora. Aj tak si myslím, že motor ako motor. Zabehnem motor a vymením za kvalitnejší. A čo sa týka tej diody, tá je osadená v štartovacom boxe (v návode píšu, že je to usmerňovač pre svetelnú cievku), takže som len poprepájal kábliky a štartuje to.
Tiež som vymenil spojkové ložisko. Podarilo sa mi kúpiť SKF. Stálo 12,60,-E a sám sebe sa divím, že som ho predtým len vypral v benzíne a naolejoval. Mal som ho vymeniť hneď a ušetrili by sme robotu a čas.
Dnes som laminátoval - opravoval poškodené dielce kapotáže. Predtým som písal, že kapotu vyrobím novú a originál odložím. Dnes som sa rozhodol, že z nej vyrežem a bude pokoj.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon led 23, 2012 5:49 pm
- Bydliště: zilina
Re: MINI 070, 075
ahojte.napisali by ste mi presny nazov a cislo spojkoveho loziska???tiez sa zacina ozyvat ked je spojka pustena...vdaka Pista