MINI 070, 075
- microhummer
- Příspěvky: 737
- Registrován: čtv pro 29, 2011 10:34 pm
- Bydliště: Vsetín
Re: MINI 070, 075
jojo, sháním odhrnovačku, já si spletl fórum, byl jsem na www.naseletadla.cz
Na začátku bylo jen slovo boží a pár svařených trubek, to ostatní pochopí každý trouba!
Re: MINI 070, 075
Takže dneska jsem dovezl nové ložisko 16013 od ZVL - není namazané.Při porovnání se starým je úplně tiché - po roztočení v ruce.To staré šustí,ani po namazání se neztiší - takže poletí do šrotu. To jen na vysvětlenou.Flydali píše:... vitaj Slovane, ... Texi, já mám stejný problém s až moc hlasitým šustivým zvukem ložiska. V létě jsem vzal celého miníka důkladně vapkou aj v místech spojky, a zřejmě jsem nastříkal vodu aj do ložiska. Na spojkovém kotouči (přítlačáku)je jenom plsť v drážce, na kterou se nakape trochu oleje a ten steče dírkou do míst, kde chodí tento kotouč po nábojitexi píše:Zdravím přítomné, mám dotaz - co způsobuje při sešlápnuté spojce "šustivý" zvuk ? Včera jsem ji kompletně demontoval , vyměnil dvě gufera,která propouštěla olej z převodovky. Spojkové ložisko 16013 je výrobkem DKF DDR.Zdá se být dobré-vůle je minimální,je bez vazelíny. Teď váhám, zda ho mám měnit za nové.
Nevíte,prosím, jestli jsou nějak těsněné 3 tyče řazení proti úniku oleje z převodovky ?
Dík.
sem a tam , podle toho , jak vyšlapuješ spojku. Podle mě se do axiálně radiálního ložiska olej nedostane, není kudy, tak si myslím, že by mělo být zvlášť namazáno vazelínou na ložiska, ale přiměřeně, aby ti potom nevytěkala a nezamastila spojku. To ložisko je schopné přenášet, jak radiální síly, tak i axiální síly, tak že malinkou vůli může mít. Ale to by si zjistil v katalogu ložisek. Co se týče těch třech řadících tyčí, nevidím ve výkresu nic co by tam mělo těsnit, je to pouze přesná díra v bloku. Takže , k prosáknutí oleje je možné vlivem opotřebení, ale s tím asi nic neuděláš, pokud ty řadičky tam nelécou, jak šulin v gumáku !!!. Pak jedině vyfrézovat do bloku drážky na manžetky a nechat vysoustružit víčka na zakrytí. Podle mě, pokud to neteče , jak Dunaj, stačí jednou za čas to umýt nebo jen utřít a zkontrolovat stav hladiny oleje v převodovce. Měj se fajn, taky mě čeká tá spojka .... Dalibor.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: MINI 070, 075
Zdravím, má někdo zkušenost s motorem Berlan BBM389-13.0 / 9,6 kW /13 PS?
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Pokud to je na obracák (APO 701) levé a pravé, tak je beru.texi píše:Mám tu ostří 2ks.
Re: MINI 070, 075
Dík Tome našel jsem to, je to hned na začátku fóra jsou tam i fotky.Tom píše:Martine, projeď kdyžtak tohle vlákno, je to tu někde i s fotkama... Ta kladka tam být může a nemusí.... stačí i čistě lanko.
ALTERNATOR
Zdravim pani bratia, snazil som sa prejst cele forum, mozno som to niekde prehliadol, ale nevedeli by ste mi prosim Vas niekto poradit ako spravit alternator (dynamo by asi nebolo moc vhodne) na MINI-ka??? super by bolo ak by ste mali nejake fotky alebo nakresy. Diki moooc
Re: ALTERNATOR
...vitaj Slovane, ... Jozíku, je to tak, je to 1-fázový alternátor s pernamentními magnety. Pokud se bavíme o motoru B&S. Popiš mě tvůj problém a podle toho ti poradím....Jozik píše:Zdravim pani bratia, snazil som sa prejst cele forum, mozno som to niekde prehliadol, ale nevedeli by ste mi prosim Vas niekto poradit ako spravit alternator (dynamo by asi nebolo moc vhodne) na MINI-ka??? super by bolo ak by ste mali nejake fotky alebo nakresy. Diki moooc
Re: MINI 070, 075
Dalibore, alias Flydali,prosím, popiš mi co rozdělat,abych se dostal k cívkám alternátoru u 11Hp Brixe.Musím stáhnout i setrvák ? Díky.
Pro Pepu_11 : ostří mám na chalupě,zjistím,zda jsou ty co potřebuješ a dám vědět.
Pro Pepu_11 : ostří mám na chalupě,zjistím,zda jsou ty co potřebuješ a dám vědět.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane,... Texi, je to jednoduché..! Odmontuješ kryty, ruční startování a dostaneš se na setrvák. Povolíš maticu na klikovce. Setrvačník je na kuželu a poloha je zajištěna perem. V setrvačníku jsou dva M8 závity, do nich zašroubuješ šrouby (asi 80 mm dlouhé). Najdeš tu správnou polohu a šrouby dotáhneš normálně, tak aby vyvinuly zpětnou sílu ( opírají se o hliníkový blok motoru) a přes silon nebo bronz nebo hliník-dural , abys nepoškodil závit, udeříš krátkou ranou po hřídeli. Ale je také možné, že stačí jen více utáhnout šrouby a možná to povolí i bez úderu. Stáhneš setrvačník a pod ním uvidíš alternátorový stator s vinutím. Na setrvačníku z vnitřní strany jsou nalepeny pernament. magnety. Stator je upevněn 4mi šroubky, opět whitworth závit ! Tak že , šroubky neztratit ! A klíč ?.. to je něco ! 6 malý a 7 velký !!! Na rotoru jsou navinuty dvě cívky. Jedna pro elektro rozvod a druhá pro zapalování ( mechanické - indučka, přerušovač, .... ) . Pozor ! mají společnou středovou kostru, tak že by se neměly ve finále ty to dva vývody alternátoru spojit. Na jedné cívce je na vývodu ve smršťovačce zatavena dioda a na druhé je střídavý. Ale teď toto nevím na jisto. Mě cívky shořely ( zkrat ), takže jsem se nemohl doměřit ! Každé vinutí má jiný průřez drátu, jiný počet závitů, to znamená i rozdílné napětí. Bývalému majiteli spadnul šroubek od krytu mezi vinutí a blok motoru a zašprcul se tam a vyzkratoval vinutí. Tak že mě to nesvítilo. Nesral jsem se s tím a odmotal všechno pryč , koupil lakovaný drát a navinul jedno vinutí pro dobíjení a jedno pro spotřebiče. Vývody z alternátoru jsem neukostřoval ! Pro spotřebiče usměrnil a ukostřil - pól a tak též i od rega. Přerušovač směrovek je elektronický a je u něj ukostřen +pól. Pracuje na střídavý nebo s ukostřením +. Tak jsem jenom otočil polaritu ve svorkovnici a bylo po prdeli. Dej si pozor, pokud budeš převíjet cívky na směr navíjení nového drátu. Podle originálu si najdeš začátek a vše si raději označ centofixem. Jednou se na jádro motá vlevo a jednou vpravo ! a od spodku na horu ! Počet závitů už ti neřeknu. To bych ti mohl říct, až ho budu znovu převíjet, protože mě to málo dobíjí, tak to znovu odmotám a namotám tam o něco silnější drát a více závitů a jenom jedno vinutí. Silnější kvůli odběru proudu a více kvůli zvýšení napětí, ale nic se nemá přehánět, neboť rego od Vape A-R67 je do 200W, to znamená, že by měl alternátor dávat asi 20-24V st možná i víc, aby na výstupu rega bylo 14-14,2V/4-6A ss při volnoběhu a na plné prdy bude alternátor dávat okolo 40V st, ale o to se právě postará regulátor, aby to dávalo opět těch 14V ss. Pokud budeš chtít nějaké schemata co jsou v našich nebo v BaS výkresech, tak písni tvoji mejlovku a já ti to pošlu, aby jsi byl v obraze, jak je to udělané po našem a jak po amerikánsku....... ....
... já su tu teď každý den, tak ti hned odepíšu.... Zdarec ..Dali.
... já su tu teď každý den, tak ti hned odepíšu.... Zdarec ..Dali.
Re: MINI 070, 075
...chválím rychlost odpovědi a dokonalý popis demontáže.U motoru vidím svorkovnici - přichází sem dva dráty-proti kostře měřím jednou ss napětí-vlisovaná dioda- 12V, a střídavé U kolem 9V. To ss napětí nikam nepokračuje a st napětí odchází dál... Jejikož jsem před časem taky namontoval starter a gelovou baterii 9Ah, a chci ji dobíjet, musím s vinutím něco provést.Při jízdě a nerozsvícených světlech je na baterii napětí 13,5V a zvyšuje se - pro gelovku je max 14,6V - regulátoru se nevyhnu. Když ale chci svítit při přesunu, nestačí dobíjet -napětí klesne na 12,5V.Flydali píše:... vitaj Slovane,... Texi, je to jednoduché..! Odmontuješ kryty, ruční startování a dostaneš se na setrvák. Povolíš maticu na klikovce. Setrvačník je na kuželu a poloha je zajištěna perem. V setrvačníku jsou dva M8 závity, do nich zašroubuješ šrouby (asi 80 mm dlouhé). Najdeš tu správnou polohu a šrouby dotáhneš normálně, tak aby vyvinuly zpětnou sílu ( opírají se o hliníkový blok motoru) a přes silon nebo bronz nebo hliník-dural , abys nepoškodil závit, udeříš krátkou ranou po hřídeli. Ale je také možné, že stačí jen více utáhnout šrouby a možná to povolí i bez úderu. Stáhneš setrvačník a pod ním uvidíš alternátorový stator s vinutím. Na setrvačníku z vnitřní strany jsou nalepeny pernament. magnety. Stator je upevněn 4mi šroubky, opět whitworth závit ! Tak že , šroubky neztratit ! A klíč ?.. to je něco ! 6 malý a 7 velký !!! Na rotoru jsou navinuty dvě cívky. Jedna pro elektro rozvod a druhá pro zapalování ( mechanické - indučka, přerušovač, .... ) . Pozor ! mají společnou středovou kostru, tak že by se neměly ve finále ty to dva vývody alternátoru spojit. Na jedné cívce je na vývodu ve smršťovačce zatavena dioda a na druhé je střídavý. Ale teď toto nevím na jisto. Mě cívky shořely ( zkrat ), takže jsem se nemohl doměřit ! Každé vinutí má jiný průřez drátu, jiný počet závitů, to znamená i rozdílné napětí. Bývalému majiteli spadnul šroubek od krytu mezi vinutí a blok motoru a zašprcul se tam a vyzkratoval vinutí. Tak že mě to nesvítilo. Nesral jsem se s tím a odmotal všechno pryč , koupil lakovaný drát a navinul jedno vinutí pro dobíjení a jedno pro spotřebiče. Vývody z alternátoru jsem neukostřoval ! Pro spotřebiče usměrnil a ukostřil - pól a tak též i od rega. Přerušovač směrovek je elektronický a je u něj ukostřen +pól. Pracuje na střídavý nebo s ukostřením +. Tak jsem jenom otočil polaritu ve svorkovnici a bylo po prdeli. Dej si pozor, pokud budeš převíjet cívky na směr navíjení nového drátu. Podle originálu si najdeš začátek a vše si raději označ centofixem. Jednou se na jádro motá vlevo a jednou vpravo ! a od spodku na horu ! Počet závitů už ti neřeknu. To bych ti mohl říct, až ho budu znovu převíjet, protože mě to málo dobíjí, tak to znovu odmotám a namotám tam o něco silnější drát a více závitů a jenom jedno vinutí. Silnější kvůli odběru proudu a více kvůli zvýšení napětí, ale nic se nemá přehánět, neboť rego od Vape A-R67 je do 200W, to znamená, že by měl alternátor dávat asi 20-24V st možná i víc, aby na výstupu rega bylo 14-14,2V/4-6A ss při volnoběhu a na plné prdy bude alternátor dávat okolo 40V st, ale o to se právě postará regulátor, aby to dávalo opět těch 14V ss. Pokud budeš chtít nějaké schemata co jsou v našich nebo v BaS výkresech, tak písni tvoji mejlovku a já ti to pošlu, aby jsi byl v obraze, jak je to udělané po našem a jak po amerikánsku....... ....
... já su tu teď každý den, tak ti hned odepíšu.... Zdarec ..Dali.
Tak mi prosím,pošli nějaké to schema.Dík. l.vaverka-tex@volny.cz
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
Re: ALTERNATOR
Zdravim, v podstate nemam ziadny problem, iba by som chcel mojho MINI-ka vybavit alternatorom, aby som mohol aj svietit ked uz s tym vyjdem na cestu. Bezpecnost nadovsetko Motor tam mam Hondu GX 390, bez elektrickeho zapalovania. Startovanie snurou mi nevadi. Alternator by som chcel cisto iba pre svietenie. Nejako bezhlavo sa do toho nechcem pustat, preto som tu poziadal o radu, kde a ako by bolo najvhodnejsie umiestnit alternator.Flydali píše:...vitaj Slovane, ... Jozíku, je to tak, je to 1-fázový alternátor s pernamentními magnety. Pokud se bavíme o motoru B&S. Popiš mě tvůj problém a podle toho ti poradím....Jozik píše:Zdravim pani bratia, snazil som sa prejst cele forum, mozno som to niekde prehliadol, ale nevedeli by ste mi prosim Vas niekto poradit ako spravit alternator (dynamo by asi nebolo moc vhodne) na MINI-ka??? super by bolo ak by ste mali nejake fotky alebo nakresy. Diki moooc
Re: ALTERNATOR
... vitaj Slovane,... Jozíku, mám také H-GX390 na ruční start, měl jsem ho rozmontovaný do šroubku a u těchto motorů zřejmě není na setrvačníku ozubený věněc a není vybaven alternátorem. Motory s elektro startem jsou vybaveny alternátorem. To znamená, že bys musel vyrobit nějaký držák- konzolu a na unašeč hardy spojky ( na hřídeli od motoru) dát řemenicu. Na bloku jsou otvory se závity, ale nevím jestli to nejsou whitworthy ..?? Tam by sedal upevnit festovní držák. Jinak nevím, možná by to šlo i na druhém koncu kardanu u převodovky, jak je náhon na vývodovou hřídel. Asi bych tam dal nějaký altík ze Š105-120, nic velikého.... Měj se fajn , Dali ...Jozik píše:Zdravim, v podstate nemam ziadny problem, iba by som chcel mojho MINI-ka vybavit alternatorom, aby som mohol aj svietit ked uz s tym vyjdem na cestu. Bezpecnost nadovsetko Motor tam mam Hondu GX 390, bez elektrickeho zapalovania. Startovanie snurou mi nevadi. Alternator by som chcel cisto iba pre svietenie. Nejako bezhlavo sa do toho nechcem pustat, preto som tu poziadal o radu, kde a ako by bolo najvhodnejsie umiestnit alternator.Flydali píše:...vitaj Slovane, ... Jozíku, je to tak, je to 1-fázový alternátor s pernamentními magnety. Pokud se bavíme o motoru B&S. Popiš mě tvůj problém a podle toho ti poradím....Jozik píše:Zdravim pani bratia, snazil som sa prejst cele forum, mozno som to niekde prehliadol, ale nevedeli by ste mi prosim Vas niekto poradit ako spravit alternator (dynamo by asi nebolo moc vhodne) na MINI-ka??? super by bolo ak by ste mali nejake fotky alebo nakresy. Diki moooc
Re: MINI 070, 075
pro Texiho : ... vitaj Slovane,... něco ti pošlu na mejlík. Jen jsem se chtěl zeptat :... píšeš - To ss napětí nikam nepokračuje a st napětí odchází dál... doufám, že jsem to dobře pochopil, že ss znamená stejnosměrný a st střídavý. ,... to dobíjíš akumulátor tím střídavým napětím ???? To by ti asi dlouho ta baterka nevydržela. A navíc bys ji takto neustále nabíjel a vybíjel, a ve finále vlastně ničil. .... Totiž gelovka by se měla dobíjet pulzním stejnosměrným napětím ! Pozor na to !! Proto jsem raději dal do traktorka 12V/44Ah olověný elektrolyt. bezúdržbový akumulátor a rego VAPE. Je totiž možné, že rego Vape dává pulzní napětí, to už jsem jaksi nezjistil, ale to bys ho mohl určitě použít, protože se používá i v takových strojích, kde jsou gelové akumulátory. Toto rego se vyváží do celého světa (USA,JAP,EU....). A můžu z vlastní zkušenosti říct, že jejich výrobky jsou opravdu 100%. Kdysi jsem použil zapalko od Vape v mojem letadle a super. A určitě bych nechtěl, aby mě kleklo zapalování a motor se zastavil někde nad lesem nebo nízko nad zemí nad obydleným prostorem. Proto bych volil Vape.... ale jsou samozřejmě i jiné firmy, které se zabývají regulátory. Poslouchej, po svátcích se dám do úpravy statoru alternátoru na BaS, tak bych ti potom poslal celou dokumentaci i s fotkami, pokud na to nespěcháš. Zatím se měj fanfárově a mrkni na mejlík, valím ti to tam pod tlakem ...... Dali.
Re: MINI 070, 075
Ahoj, taky mě ta perfektní dokumentace zajímá, nezveřejnil by jsi ji i pro ostatní?
Re: MINI 070, 075
... jo jo, zveřejním, ale až se k tomu dostanu ... jinak mám katalog ND na BaS motor 11HP... elektro instalace a další ...strafnik píše:Ahoj, taky mě ta perfektní dokumentace zajímá, nezveřejnil by jsi ji i pro ostatní?