MINI 070, 075
Re: MINI 070, 075
Je to tak,jsem sklerotik zapomenu vypnout a průser.
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám
-
- Příspěvky: 499
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
mě chodí uzávěrka docela dobře. Páka jde tak akorát, aby si nedělala co chce a někdy když nechce zapadnout a nebo vyskočit, tak si vytočím takové esíčko a ona se umístí tak jak má být. Spíš tam hůř strkám zpátečku, ale taky to jde
Re: MINI 070, 075
....vitaj Peter,... nemůžu s tebou souhlasit s tím talířovým kole a hruškou. Na tomto soukolí je za daných okolností krouťák stálý, musely by se ti zablokovat na tvrdo obě kola, aby na tomto soukolí vznikl nárust kroutícího momentu a došlo k poškození soukolí - vylámání zubů, utržení hrušky a podobně. Pokud se ulomí zuby v diferáku a zašprajcují se, tak se rozvodovka chová, jako by byla zařazená uzávěrka a tam vzniká v diferáku ten problém, že miník nechce zatáčet nebo těžce zatáčí. Ale vrátím se k řazení uzávěrky. V portálu, kde je řadící mechanismus je i aretace ( z boku je větší matice a v ní zašroubovaný aretační šroub a pod šroubem je pružina a kulička , která zapadá do důlku řadícího válečku v portálu ) a to se dá tímto seřídit, aby byla uzávěrka zařazená nebo vyřazená. Peter má pravdu, v řadícím válečku, na kterém je řadící páka, je gumový Ó kroužek a v tomto místě dochází ke korozi, a proto dobré jej mazat, případně rozebrat, očistit, namazat a složit zpět. ALE POZOR !!! než se váleček vyjme z portálu, je nutné povolit pojistnou matici na aretaci, vyšroubovat aret. šroub, vyjmout pružinu a kuličku ...!!! jinak po vytažení válečku pružina zatlačí na kuličku a ta spadne do útrob rozvodovky ...
... pro Prckoleta, Bleska a Jardu... já osobně jsem aretaci povolil, tak aby nezajišťovala polohu, a na řadící páku jsem dal vratnou tažnou pružinu. Takže pokud potřebuji zařadit uzávěrku, zvednu páku a čekám až tam zaskočí segmenty do sebe a podržím ji do té doby, co je potřeba, případně pokud je miník v tahu, ji pustím, uzávěrka je zapnutá do té doby něž povolím tah, nebo vyšlápnu spojku, a pružina stáhne řadící páku zpět do vypnuté polohy. Funguje to skvěle. Po první, když jsem vylámal zuby v diferáku jsem si nefšimnul, že mám zaplou uzávěrku a jezdil jsem po silnici, a fčil po druhé jsem měl na přívěsu skoro 1,5 tuny štěrku - kubík a něco. A začal v mírném kopečku miník jedním kolem hrabat, tak jsem tam na silu fláknul uzávěrku a dal plný kotel. No a za chvílu bylo po prdeli. Sice jsem dojel tam, kam jsem potřeboval, ale bylo cítit, že se miník chová při jízdě do zatáčky nějak divně, přerušovaně zabíral.
... jóóóó... a proč se vylámou zuby jenom na jedné straně diferáku ..??? No a kde,soudruzi udělali chybu ? toto jsme řešili s naším kolegou za Slovenska. Byl to dlouhý a poučný rozhovor. Prostě segment, který uzavírá poloosy, v uvozovkách, neuzavírá poloosy mezi sebou, ale pouze jednu poloosu s klecí diferáku a kroutící moment na druhou poloosu prochází z klece diferáku přes ozubené kola diferáku na druhou poloosu. A právě v tom to místě dochází k velké námaze na ozubení planetového a satelitního kola. A tím, že kuželové soukolí má přímé zuby, tak veškerou námahu drží jeden zub na planetě a jeden zub na satelitu a krouťák přenáší na poloosu. A tyto malé zoubky to prostě nevydrží a vylomí se .... Takže opatrně s uzávěrkou, ozubené kola jsou velmi nedostatkové zboží ...!!!
....Toť asi fše ... Mějte se fajn ... a klidně mě napište, třeba budu schopný vám odpovědět na vaše dotazy, ale nejsu vševěd, .....
... pro Prckoleta, Bleska a Jardu... já osobně jsem aretaci povolil, tak aby nezajišťovala polohu, a na řadící páku jsem dal vratnou tažnou pružinu. Takže pokud potřebuji zařadit uzávěrku, zvednu páku a čekám až tam zaskočí segmenty do sebe a podržím ji do té doby, co je potřeba, případně pokud je miník v tahu, ji pustím, uzávěrka je zapnutá do té doby něž povolím tah, nebo vyšlápnu spojku, a pružina stáhne řadící páku zpět do vypnuté polohy. Funguje to skvěle. Po první, když jsem vylámal zuby v diferáku jsem si nefšimnul, že mám zaplou uzávěrku a jezdil jsem po silnici, a fčil po druhé jsem měl na přívěsu skoro 1,5 tuny štěrku - kubík a něco. A začal v mírném kopečku miník jedním kolem hrabat, tak jsem tam na silu fláknul uzávěrku a dal plný kotel. No a za chvílu bylo po prdeli. Sice jsem dojel tam, kam jsem potřeboval, ale bylo cítit, že se miník chová při jízdě do zatáčky nějak divně, přerušovaně zabíral.
... jóóóó... a proč se vylámou zuby jenom na jedné straně diferáku ..??? No a kde,soudruzi udělali chybu ? toto jsme řešili s naším kolegou za Slovenska. Byl to dlouhý a poučný rozhovor. Prostě segment, který uzavírá poloosy, v uvozovkách, neuzavírá poloosy mezi sebou, ale pouze jednu poloosu s klecí diferáku a kroutící moment na druhou poloosu prochází z klece diferáku přes ozubené kola diferáku na druhou poloosu. A právě v tom to místě dochází k velké námaze na ozubení planetového a satelitního kola. A tím, že kuželové soukolí má přímé zuby, tak veškerou námahu drží jeden zub na planetě a jeden zub na satelitu a krouťák přenáší na poloosu. A tyto malé zoubky to prostě nevydrží a vylomí se .... Takže opatrně s uzávěrkou, ozubené kola jsou velmi nedostatkové zboží ...!!!
....Toť asi fše ... Mějte se fajn ... a klidně mě napište, třeba budu schopný vám odpovědět na vaše dotazy, ale nejsu vševěd, .....
-
- Příspěvky: 499
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Dobré postřehy, Dalibore. Díkes Sice uzávěrku netrápím, dávám ji jen na orání a vyorávání a když dojedu na konec řádku, tak velikananánckým obloukem objedu políčko a znova jedu stejným směrem. Sice mám obracák, ale víc a lepší místo mám na objetí pole, než na otočku, tak to dělám takhle. Ale díky, budu ještě opatrnější. Člověk si to v praxi neuvědomí, že to vlastně táhne veškerou námahu jen přes ty 2 zoubky.
Re: MINI 070, 075
Poslednú vetu v mojom predchádzajúcom príspevku som napísal blbosť Flydali máš samozrejme pravdu Ešte k tomu tanierovému kolesu - počul som, že tie novodobé náhrady sú nejaké mäkké, a že to dlho nevydrží. Tak si tie Miniky šetrite
Re: MINI 070, 075
... takže pánové, věc se má takto. Bavíme se stále o diferáku. Ty malé kuželové kola náhrada z TéKáčka mají 14 zubů a trochu jiný modul zubů ( silnější ) a origoš z minika 13 zubů. VERY GUT, ZAJÍMAVÉ ... !!! O průměru díry se nebudem bavit, ta se vyřešila pouzdrem. Ale, šířka kola origoš je 16,61 mm a náhrada 16,84 mm mm, Když jsem do koše zasunul to nové větší origoš kolo a jedno menší a začepoval, otáčelo se to bez problémů. Ale, jak jsem tam přidal druhé menší kolo, nastal problém. V některých místech se těžce zakusovalo, nešlo tím větším otáčet dokola. Už jsem si říkal, že obrousím vrcholy zubů. Tak jsem to zkusil na tom vylámaném, ale se zlou jsem se potázal. Prostě to nejde, aby byly všechny zuby stejně zbroušené. Tuto variantu jsem zavrhnul. Pak jsem si změřil teda šířku kol a porovnal s orginálem, byl mezi něma rozdíl víc, jak 0,2 mm. A pak mě to došlo. Zuby byly zasunuty moc do sebe, díky tomu, že mezi plochou koše a čelem kola nebyla žádná vůle. Vzal jsem to kolo, které se zakusovalo a na rovinné brusce po kouskách obrušoval čelo kola a zkoušel, jak sedí v soukolí. Několikrát jsem to opakoval, až jsem se dostal na rozměr 16,6 mm šířky a světe div se, problém se zakusováním zmizel. Soukolí se lehce otáčelo i po 20ti otáčkách jedním směrem aj druhým. Tak jsem nasadil druhé, to větší kolo a sešrouboval oba dva díly koše na pevno. A ... ??? Soukolí diferáku se v pohodě odvalovalo bez známek drhnutí. Možná, že by bylo dobré lehunce přibrousit z každé strany hrany na vrcholu zubu. Jak jsem říkal, modul zubů je trochu jiný, ale důležité je, že to nakonec sedlo, jak prdel na hrnec. Já jsem ty hrany neobrousil, protože se mě to už nechtělo rozebírat.... ... Tak se mějte fajn ...
... Dofám, že zítra už miníka spojizdním, s tím diferákem jsem se jebal skoro celý den .... když, tak , dám vědět jak se to chová ...
... jo ..! a na řazení uzávěrky jsou aretační šrouby dva, jeden na vyp-zap , to je tem s tú maticú a druhý je naproti, který zajišťuje řadící váleček proti vypadnutí z portálu ...
... Dofám, že zítra už miníka spojizdním, s tím diferákem jsem se jebal skoro celý den .... když, tak , dám vědět jak se to chová ...
... jo ..! a na řazení uzávěrky jsou aretační šrouby dva, jeden na vyp-zap , to je tem s tú maticú a druhý je naproti, který zajišťuje řadící váleček proti vypadnutí z portálu ...
Re: MINI 070, 075
Panove ja jsem z tech vasich rad ohledne diferaku a slozitosti jeho opravy celkem vydesenej no doufam ze me to nikdy nepotka a uzaverku snad radsi odsrubuju :d hele mam tu jinej dotazek jak ma byt rotavator vuci pude? jakou ma mit naklonenou pozici?ma to byt na zenenou pozici, cervenou ci fialovou vuci pude?
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Ahoj, možnost naklonění rotavátoru dává zavěšení na tříbodovém závěsu. Je to něco mezi červenou a fialovou polohou a dá se mírně změnit zkrácením nebo prodloužením třetího bodu. Důležité je, aby zadní plech svou hmotností mírně "smykoval" zpracovaný povrch. Hloubku rotavátorování nastavíš pomocnými kolečky rotavátoru. Doporučuji jezdit na převodový stupeň "1" a před úplným zvednutím vypnout náhon. Ušetříš křížové klouby náhonu.
Pepa
Pepa
Re: MINI 070, 075
dik za info kolecka mam zasunute co nejvice nahoru aby byla opracovani pudy co nejhlubsi. zadni plech dela svou praci ale bohuzel jsem ho vcera doprasil kdyz jsem zapomel ze tam je a couvnul sem nastesti sel vyrovnat. ano s tim kardamen skutesne je smutne ze v horni poloze je kloub hodne zlomeny.
Re: MINI 070, 075
.... Na červenou ...!!!
Re: MINI 070, 075
Ahoj.Prckolet píše: ↑čtv říj 17, 2024 9:03 pm Cau vitej mezi nama!
No uprava jedno bez druheho neobejde! pokud tam budes chtit dat druhej motor tak bude muset ustoupit kapotaz nebo budes muset upravit motor jako takovej. ja tam mam kopii hondy tady tento:
https://www.enhlava.cz/Motor-HG-390-QE- ... E-d405.htm
a kdyz z nej sundas vsechny komponenty jako je filtr, nadrz a vyfuk a upravis to aby to nezavazelo u kapoty, rezat bys ji eventuelne nemusel. nadrz pouzijes vestavenou a vyfuk puvodni. jen ten filtr bys musel asi vyrobit novy uplne a u zbylejch veci by je stacilo jen upravit vedeni.
Prosim te, jak jsi tam dal ten motor ?
1) pocitam nove silentbloky
2) rezat kapotu
3) Jak jsi resil baterii ? A predelaval jsi elektriku (svetla, zadni zasuvka....)- to me zajima asi nejvic.
Diky Honza
Re: MINI 070, 075
Cau jak rikam motor zde pasuje na puvodni uchyceni a silenbloky das nove pripade ze stare jsou ko. pokud nechces zasah do kapoty musis si na 3d tiskarne nechat udelat novej drzak filtru sani a vyfuk prehodis na druhou stranu ale musus si svarit nove vedeni vyfuku. baterii mam hozenou pod sedakem a kabely mam natahle normal pruhodkama co tam jsou takze zadna uprava. ja jeste elektrinu zasuvku a blinkry udelane nemam ale neni natom nic sloziteho das novej prerusovac blinkru a natahnes to na stavajici packu.
Re: MINI 070, 075
Dily moc.Prckolet píše: ↑stř lis 20, 2024 4:27 pm Cau jak rikam motor zde pasuje na puvodni uchyceni a silenbloky das nove pripade ze stare jsou ko. pokud nechces zasah do kapoty musis si na 3d tiskarne nechat udelat novej drzak filtru sani a vyfuk prehodis na druhou stranu ale musus si svarit nove vedeni vyfuku. baterii mam hozenou pod sedakem a kabely mam natahle normal pruhodkama co tam jsou takze zadna uprava. ja jeste elektrinu zasuvku a blinkry udelane nemam ale neni natom nic sloziteho das novej prerusovac blinkru a natahnes to na stavajici packu.
Prosím tě, máš tam moto baterii, nebo baterii do auta ?
A silentbloky mas stejne ?
J8 tam m8m ještě původní, tak to chci vyměnit a rovnou udělat trochu generálku.
Re: MINI 070, 075
mam tam tohle: https://www.autodesignplus.cz/nahradni- ... n4QAvD_BwE
silenbloky byly uz predemnou menene takze ti nereknu ale deska je vuci ramu tak 2 cm mezera.
jj je dobre dat vse nove hardyspojky , kontrola spojky a tesnosti gufer nez to zkompletujes
silenbloky byly uz predemnou menene takze ti nereknu ale deska je vuci ramu tak 2 cm mezera.
jj je dobre dat vse nove hardyspojky , kontrola spojky a tesnosti gufer nez to zkompletujes
Re: MINI 070, 075
Jj, hardy jsou menene tak 1-2 roky dozau.Prckolet píše: ↑stř lis 20, 2024 9:39 pm mam tam tohle: https://www.autodesignplus.cz/nahradni- ... n4QAvD_BwE
silenbloky byly uz predemnou menene takze ti nereknu ale deska je vuci ramu tak 2 cm mezera.
jj je dobre dat vse nove hardyspojky , kontrola spojky a tesnosti gufer nez to zkompletujes
Spojka - uz jsem sjizdel forum, snad to nezmrsim
Diky za pomoc.
Honza