MINI 070, 075
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
To se nám to tady chlapci pěkně rozjelo na štědrý den, holky zdobí stromečky a my si můžeme hrát - tak to má být
- Pavel_Arny
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon led 09, 2017 4:31 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: MINI 070, 075
Všem přeji hezké svátky, pevné zdravý, šťastný nový rok.... Regulátor jsem dělal proto, že jsem měl malou baterku a ta se při delším provozu přebíjela. Pokud se dá větší baterka, tak to asi jen tak nehrozí. Ono to opravdu moc nedobíjí, u mne na tom kabelu od alternátoru byla jedna 3A dioda. Výkon dobíjení max 20W. Jak u mne stoupal požadavek na proud, tak jsem to nakonec stejně vyřešil extra alternátorem s auta. Teď mám proudu dostatek, potřebuji jej hlavně na elektro - hydrauliku. Pavel
MT8-070 MINI motor Berlan 13 Hp
MTD 115 / 96 motor Tecumseh 12,5 Hp
MTD Rasentrac 12/91 motor B&S 12 Hp
Vari Líza 60 motor B&S 6 Hp
http://traktory.myhdd.cz
MTD 115 / 96 motor Tecumseh 12,5 Hp
MTD Rasentrac 12/91 motor B&S 12 Hp
Vari Líza 60 motor B&S 6 Hp
http://traktory.myhdd.cz
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Pre HONZAD.
Díky za radu ohľadom výmeny ložísk na hr. prevodovky. Tvoja prerábka ovládania spojky - je podobná ako na novších miníkoch. Môj prvý z roku 1987 má tiahlo priamo na strmeň. Novší z roku 1997 má ovládanie cez skoro takú istú páku ako si vymyslel ty. To ovládanie spojky je oveľa makšie. Nejak neviem vložiť fotku .
Pre všetkých MINIKáROV: Všetko dobre do nového roku a veľa mth bez poruchy na tých našich strojoch .
Díky za radu ohľadom výmeny ložísk na hr. prevodovky. Tvoja prerábka ovládania spojky - je podobná ako na novších miníkoch. Môj prvý z roku 1987 má tiahlo priamo na strmeň. Novší z roku 1997 má ovládanie cez skoro takú istú páku ako si vymyslel ty. To ovládanie spojky je oveľa makšie. Nejak neviem vložiť fotku .
Pre všetkých MINIKáROV: Všetko dobre do nového roku a veľa mth bez poruchy na tých našich strojoch .
Re: MINI 070, 075
Tak zrovna dnes při prohlížení katalogu náhradních dílů od Smetany, jsem s překvapením zjistil, že je to s tou úpravou spojky přesně tak, jak píšeš:
http://www.oblibene.name/userdata/shopi ... an0013.pdf
Já myslel, že to vymyslel Stevo.
Dnes jsem vyzkoušel dárek od Ježíška - nový multimetr. To je ale věc!
Nový motor Lifan z Wiltecu jsem napojil na akumulátor 12V, 45 mAh. Bez zátěže dává aku 12,6 V. + pól jsem podle návodu napojil na jeden z kontaktů startéru, - pól pak na šroub co drží motor k desce (kostra). Po nastartování postupně vzrůstá napětí na baterii někam přes 13,2 V. Asi by to šlo i více, ale už se mi nechtělo čekat. Tak si myslím, že by to tak mohlo i zůstat. Kdyby to akumulátor přebíjelo, tak bych mohl jezdit s permanentně zapnutými světly. Nejvíc energie si vezme z baterie start. To po každém startu klesá napětí někam k 12,6 V.
Ale nevím, kam s akumulátorem na traktor. Pod sedlo se mi o několik cm nevleze.
Také jsem poopravoval veškerou elektroinstalaci a zkusil napojení na 12V DC. Všechna větla včetně kontrolek svítí, jen přerušovač a klakson nefunguje. Koupím nové.
http://www.oblibene.name/userdata/shopi ... an0013.pdf
Já myslel, že to vymyslel Stevo.
Dnes jsem vyzkoušel dárek od Ježíška - nový multimetr. To je ale věc!
Nový motor Lifan z Wiltecu jsem napojil na akumulátor 12V, 45 mAh. Bez zátěže dává aku 12,6 V. + pól jsem podle návodu napojil na jeden z kontaktů startéru, - pól pak na šroub co drží motor k desce (kostra). Po nastartování postupně vzrůstá napětí na baterii někam přes 13,2 V. Asi by to šlo i více, ale už se mi nechtělo čekat. Tak si myslím, že by to tak mohlo i zůstat. Kdyby to akumulátor přebíjelo, tak bych mohl jezdit s permanentně zapnutými světly. Nejvíc energie si vezme z baterie start. To po každém startu klesá napětí někam k 12,6 V.
Ale nevím, kam s akumulátorem na traktor. Pod sedlo se mi o několik cm nevleze.
Také jsem poopravoval veškerou elektroinstalaci a zkusil napojení na 12V DC. Všechna větla včetně kontrolek svítí, jen přerušovač a klakson nefunguje. Koupím nové.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- boyten
- Příspěvky: 561
- Registrován: ned led 20, 2013 8:26 pm
- Bydliště: Bulhary
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
HonzaD podívej na Zde fotky mini co mám v podpisu, já dával baterku pod sedačku a zvedal jsem sedačku o pár cm ......
Terra/Vari + MINI + spousta krámů k tomu všemu :-D. _____ Zde fotky Terra. _____ Zde fotky MINI. _____ Moje vlákno o MiniBoyovi.
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane... HonzoD, ... máš v tom trochu nesrovnalosti, .. všechno nechej tak jak je, jenom na přerušovači přehoď mezi sebou 1konektor a 3konektor ,... tlačítko na vypínání motoru nepřemosťuj, zapalování se vypíná zkratem - otočením klíčku v origo zapal. skříňce do 0 polohy,.... tak to bylo i motoru BaS, ale na palubce ... když tak si zajdi na vrakáč , tam si vymontuj přerušovač aj klakson, nejlépe dva, dělá to potom dobrý štabarc ..!!!HONZAD píše:Tak jsem si barevně nakreslil, jak by mohla být zapojena elektrosoustava MINIho na stejnosměrný proud z baterie (zelená -; růžová +; přerušovaná je + z přerušovače) s tím, že tlačítko stop bude nastálo přemostěné. K vypínání a zapínání motoru bude sloužit samostatný obvod se pínací skříňkou z motoru.
Nevím, jestli je třeba dávat nový přerušovač, protože jak tu někdo psal, na vstupu na přerušovači je dioda, která střídavý proud usměrňí (ten přerušovač opravdu neznám, může to být i jinak). Jestli se v tom někdo vyzná, rád si nechám poradit. Jedno z možných řešení je koupit nový přerušovač na stejnosměrný proud. + dále potřeba výměna klaksonu, jestli na stejnosměrný proud nepojede.
Je to takto dobře?
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane,.. HonzoD,... nabíjecí napětí na 12V Pb aku je 13,8 - 14,2V ,.. v praxi jsou rega seřízené na 14,1V , a nabíjecí proud je 1 desetina kapacity aku,... příkl. aku 12V/45Ah ---- nab.napětí 14,1V nab. proud 4,5A, ale když bude menší nevadí, ale nesmí být vyšší ani napětí ani proud .... Plně 100% nabitý 12V Pb aku by měl ukazovat 13,5 V ( bez zátěže ).... bavíme se stále o autobaterii , ať elyt nebo gel ... Taky mám aku pod sedačkou a jenom jsem ju zvednul o asi 5 cm ...HONZAD píše:Tak zrovna dnes při prohlížení katalogu náhradních dílů od Smetany, jsem s překvapením zjistil, že je to s tou úpravou spojky přesně tak, jak píšeš:
http://www.oblibene.name/userdata/shopi ... an0013.pdf
Já myslel, že to vymyslel Stevo.
Dnes jsem vyzkoušel dárek od Ježíška - nový multimetr. To je ale věc!
Nový motor Lifan z Wiltecu jsem napojil na akumulátor 12V, 45 mAh. Bez zátěže dává aku 12,6 V. + pól jsem podle návodu napojil na jeden z kontaktů startéru, - pól pak na šroub co drží motor k desce (kostra). Po nastartování postupně vzrůstá napětí na baterii někam přes 13,2 V. Asi by to šlo i více, ale už se mi nechtělo čekat. Tak si myslím, že by to tak mohlo i zůstat. Kdyby to akumulátor přebíjelo, tak bych mohl jezdit s permanentně zapnutými světly. Nejvíc energie si vezme z baterie start. To po každém startu klesá napětí někam k 12,6 V.
Ale nevím, kam s akumulátorem na traktor. Pod sedlo se mi o několik cm nevleze.
Také jsem poopravoval veškerou elektroinstalaci a zkusil napojení na 12V DC. Všechna větla včetně kontrolek svítí, jen přerušovač a klakson nefunguje. Koupím nové.
Re: MINI 070, 075
Tak jsem zkusil přehodit konektory 1 a 3 na přerušovací blinkrů a nic nebliká.Flydali píše: ... vitaj Slovane... HonzoD, ... máš v tom trochu nesrovnalosti, .. všechno nechej tak jak je, jenom na přerušovači přehoď mezi sebou 1konektor a 3konektor ,... tlačítko na vypínání motoru nepřemosťuj...
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: MINI 070, 075
... vitaj Slovane,... Honzo, tak se na to vyprdni a dej tam klasický přerušovač z Feldy nebo z něčeho jiného,... na netu je plno zapojení, jak zapojit očíslované konektory .... je totiž možné, že ten tranzistorový přerušovač je odpálený, tím, že byly 1 a 3 původně zapojené a pozměnila se polarita montáží nového motoru a aku ... a dej si tam pořádné dvě fífary, já tam mám dva šneky a troubí dvojhlasně , jak sviňa ...HONZAD píše:Tak jsem zkusil přehodit konektory 1 a 3 na přerušovací blinkrů a nic nebliká.Flydali píše: ... vitaj Slovane... HonzoD, ... máš v tom trochu nesrovnalosti, .. všechno nechej tak jak je, jenom na přerušovači přehoď mezi sebou 1konektor a 3konektor ,... tlačítko na vypínání motoru nepřemosťuj...
Re: MINI 070, 075
Taky že tam dám nějaký přerušovač, ale teď mezi svátky je na shánění takových věcí dost nevhodná doba. V nejbližší mototechně měli jen spínací relé.
Postupně realizuji, co jsem si vymyslel. Pro nový motor vyrábím nové výfukové potrubí tak, abych dostal výfuk na levou stranu jako u původního Brixe. Nakupil jsem varná kolínka a trubku - byl by ze mě dobrý instalatér
Dnes po celodenním zkoušení je potrubí nabodovaný a vyzkoušený, nejvíc času však vzala výroba příruby a uchycení k původnímu výfuku Brixe:
a tady nově vyrobená příruba - žádná paráda, ale funguje:
Výfukové potrubí vede pod hřídelem s hardispojkou a dál nahoru kolem startéru a cívky. Teplo z výfuku by jim nemuselo dělat dobře, tak jsem se snažil jít co nejdál, co to šlo. Stejně budu muset vymyslet v tomto místě ještě nějakou "tepelnou clonu".
A tady výsledný dojem:
A ještě spínací skříňka bude na dosah ruky:
A tady bych měl dotaz na ty, co mají tyto čínské motory. Teplý motor vám startuje bez sytiče? nebo se bez něj každý start neobejde?
Postupně realizuji, co jsem si vymyslel. Pro nový motor vyrábím nové výfukové potrubí tak, abych dostal výfuk na levou stranu jako u původního Brixe. Nakupil jsem varná kolínka a trubku - byl by ze mě dobrý instalatér
Dnes po celodenním zkoušení je potrubí nabodovaný a vyzkoušený, nejvíc času však vzala výroba příruby a uchycení k původnímu výfuku Brixe:
a tady nově vyrobená příruba - žádná paráda, ale funguje:
Výfukové potrubí vede pod hřídelem s hardispojkou a dál nahoru kolem startéru a cívky. Teplo z výfuku by jim nemuselo dělat dobře, tak jsem se snažil jít co nejdál, co to šlo. Stejně budu muset vymyslet v tomto místě ještě nějakou "tepelnou clonu".
A tady výsledný dojem:
A ještě spínací skříňka bude na dosah ruky:
A tady bych měl dotaz na ty, co mají tyto čínské motory. Teplý motor vám startuje bez sytiče? nebo se bez něj každý start neobejde?
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ahoj, s tou rourou k výfuku buď opatrný na uchycení. Bude dost těžká a nepochybně při vibracích motoru bude mít nějakou svou dynamiku, aby se ti to neuklepalo kde nemá a nebo nevytáhlo svorníky ve válci. Z obrázků není pořádně vidět na čem to drží. Asi bych tam raději včlenil nějaký vlnovec.
Re: MINI 070, 075
Zatím to visí jen na dvou šroubech v přírubě. Výfuk bude ukotven na blok motoru podobně jako u originál motoru Brix a potrubí bych také nejraději upevnil. O tom vlnovci jsem také přemýšlel, ale nakonec jsem se rozhodl pro toto řešení.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
-
- Příspěvky: 488
- Registrován: ned lis 12, 2017 4:23 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
No tak to snad bude dělat dobrotu, v každém případě držím palec
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI 070, 075
Ano startujes stale zo syticom. Sice na teplom motore tak s pol syticom.
Alebo si kup v cine, poloautomaticky sytic. Zatiahnes snurocku klapka sa zavrie, a ked motor nabehne automaticky sa klapka otvori tj sytic vypne.
Pri dlhsom odstaveni by si mal rucnym starterom dostat piest do kompresie aby boly zavrete ventily.
Palivovy ventil by si mal zatvarat vzdy.
Ak startujes dlhsie odstaveny motor napr po zime. Je lepsie prstom zatlacit klapku plynu a tal startovat skor to chytne. (lebo v zaklade je na plno otvorena)
Alebo si kup v cine, poloautomaticky sytic. Zatiahnes snurocku klapka sa zavrie, a ked motor nabehne automaticky sa klapka otvori tj sytic vypne.
Pri dlhsom odstaveni by si mal rucnym starterom dostat piest do kompresie aby boly zavrete ventily.
Palivovy ventil by si mal zatvarat vzdy.
Ak startujes dlhsie odstaveny motor napr po zime. Je lepsie prstom zatlacit klapku plynu a tal startovat skor to chytne. (lebo v zaklade je na plno otvorena)
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MINI 070, 075
Představa byla taková, že startovat budu že sedla. To by znamenalo zhotovit mechanické ovládání sytiče podobně jako plyn. To nemá konec!
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.