MT8-046 - nový přírůstek
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Tak konečně došlo na elektřinu. V mém kousku nebyl ani káblík, vše tedy bylo nutné udělal odznovu. Snažil jsem se navíc, aby moje MTčko mělo věci, na které ve fabrice zapomněli. Takže i dálková světla, pracovní světla, maják, výstražné blikače. A také jsem chtěl, aby to "tak nějak" vypadalo - vybral jsem si tedy kontrolky a otočné přepínače, které do dnes dělají v Rotagralu. Pak následovalo vymýšlení celého schématu a pak bylo třeba vyrobit palubní desku. Nikdy jsem to nedělal, ale zase na druhou stranu umím kreslit ve 3D/2D, takže nebylo tak těžké vymyslet řezy a nechat je vypálit na laseru. A tím už se dostáváme k fotkám.
Obdržel jsem tedy "vystřihovánku", kterou bylo třeba svařit, obrousit a doplnit povrchovku - jen jsem to dvakrát stříknul, to asi pro tyto účely dostačuje
Následovalo drátování a osazování spínačů a kontrolek - nejprve na ponku a později i v kabině...
Během této práce jsem ovšem zjistil, že výstražné blinkry nějak nefungují (resp. fungují blbě). Chvíli jsem se uklidňoval větou, kterou nás na maftyzu těšili "pokud Vám program funguje napoprvé, programujete pod svoje možnosti". Leč ukázalo se, že chybu udělali v Rotagralu a přepínač výstražných světel byl defektní (spojoval svorku 30 se svorkou R a to pořád). Byli ovšem velmi slušní a poslali mi bez delšího dohadování nový. Takže výsledek níže... A snad jsem zase o krok blíže zprovoznění...
Obdržel jsem tedy "vystřihovánku", kterou bylo třeba svařit, obrousit a doplnit povrchovku - jen jsem to dvakrát stříknul, to asi pro tyto účely dostačuje
Následovalo drátování a osazování spínačů a kontrolek - nejprve na ponku a později i v kabině...
Během této práce jsem ovšem zjistil, že výstražné blinkry nějak nefungují (resp. fungují blbě). Chvíli jsem se uklidňoval větou, kterou nás na maftyzu těšili "pokud Vám program funguje napoprvé, programujete pod svoje možnosti". Leč ukázalo se, že chybu udělali v Rotagralu a přepínač výstražných světel byl defektní (spojoval svorku 30 se svorkou R a to pořád). Byli ovšem velmi slušní a poslali mi bez delšího dohadování nový. Takže výsledek níže... A snad jsem zase o krok blíže zprovoznění...
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Když jsem skoro před rokem a půl přivezl stroj, docela jsem nevěděl do čeho jdu... Faktem je, že na žádném stupni školství (a že ty stupně mám všechny čtyři dostupné...) jsem se s opravami techniky nesetkal. Ale díky sousedovi Tomovi, panu Bombicovi z Hellca, strýčku googlovi, tetě wikipedii... A i díky dalším zde nejmenovaným mne pocit zmaru pomalu opouští. Za první rok se sekačka nehla na pozemku ani o milimetr. Na jaře to vylepšila o celých 10 cm nahoru (to když jsem sundal kola) a teď, během posledních dní to najednou nabralo spád - dodělání elektra, prozatimní zprovoznění hydrauliky (s tím se ještě trochu peru), nasazení kol a potom... Pomalu vpřed! A ono to jezdí! Řízení jde sice docela ztuha (nevím je-li to tak správné, no ale ty dvojmontáže asi docela kladou odpor) a některé věci tam ještě nejdou vyřešené, ale... Posun o deset metrů (až do stodoly) je příznakem že konec prací je v dohlednu! A ještě důkaz místo slibů...
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Řízení musí jít lehce, točit prstem i na místě. Je tam dobře nastaven tlak? Má být 4,5MPa. Jinak zde https://dum.bazos.cz/inzerat/77930523/c ... T8-046.php někdo prodává čerpadlo i s těma pojišťovacíma ventilama za 1500,-, jestli je inzerát ještě platný ale nevím.
Re: MT8-046 - nový přírůstek
No, dokud byla sekačka "na kozách", tak to zatáčelo velmi volně... Když jsem to pustil na kola, tak to šlo výrazně více ztuha - ale soudím z jedné desetimetrové jízdy a také jsem jel bez mulčovače v ramenou, takže to bylo na zadek těžší než to bude za provozu.
Nicméně se zeptám - jak ten tlak nastavit/zkontrolovat? Jsem v tomhle fakt lama, je to moje první setkání s opravou traktoru, natožpak s hydraulikou jako takovou... Případně jaký tlak má být na té druhé sekci (pro zdvihání nářadí)?
Nicméně se zeptám - jak ten tlak nastavit/zkontrolovat? Jsem v tomhle fakt lama, je to moje první setkání s opravou traktoru, natožpak s hydraulikou jako takovou... Případně jaký tlak má být na té druhé sekci (pro zdvihání nářadí)?
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Doplněna sedačka, včetně naklápění. Osazen stěrač (ale ještě mi chybí uchytit motor stěrače, takže zatím nestíráme...
No a potom... Už následoval výjezd - řízení jde pořád trochu ztuha (zatím mi tu na můj dotaz nikdo neporadil...), zatím se jednou vyšroubovala jedna kladka od mulčovače (takže jsem znovu řezal závit a zalepil to lepidlem) a aktuálně mi na nerovnostech dokonce vyskočil mulčovač z jedné packy - ty pojistky co tam nebyly a objednal jsem nové jsou docela malé a i přes ně to vyskočí :-( Jestli se to bude opakovat, asi nechám vyřezat laserem něco trošku většího a budu to muset předělat na nějakou manuální verzi čepu...
No a potom... Už následoval výjezd - řízení jde pořád trochu ztuha (zatím mi tu na můj dotaz nikdo neporadil...), zatím se jednou vyšroubovala jedna kladka od mulčovače (takže jsem znovu řezal závit a zalepil to lepidlem) a aktuálně mi na nerovnostech dokonce vyskočil mulčovač z jedné packy - ty pojistky co tam nebyly a objednal jsem nové jsou docela malé a i přes ně to vyskočí :-( Jestli se to bude opakovat, asi nechám vyřezat laserem něco trošku většího a budu to muset předělat na nějakou manuální verzi čepu...
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Takový stroj tu moc lidí nemá. Zkus prolistovat fórum a napiš přímo nějakému majiteli o radu nebo zkus zavolat přímo do Prostějova.
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Tlak oleje změříš leda tak že tam rozpojíš hadici, vložíš T-kus a připojíš manometr. Pak sledovat co se děje a kdy otevírá pojišťovák. Nebo ještě naslepo v pojišťovacím ventilu podložit pružinu aby neotevíral moc brzo, pak vzroste tlak v řízení a třeba to půjde lehce. Je otázka v jakém stavu je čerpadlo, jestli schopno dát požadovaný tlak.
Co se týče toho vyskakování mulčovače z ramen, tak ty západky na ramenách budou v pořádku, spíš koukni na mulčovač jestli nemá vymačkané plochy na těch tyčkách co zapadají do ramen, já to měl u obracáku vymačkané a prolezlo to tou mezírkou a odpojil se. Navařil jsem tam kousek plocháče a vyřešeno.
Ještě ve vedlejším tématu jsem četl o problémech s motorem, určitě vyměň trysky ( to co kouká z hlavy ven a jde do toho trubka to je kompletní držák trysky do toho se kupují a mění jen samotné trysky) a nech je správně nastavit, je k tomu potřeba přístroj na seřizování trysek, najdi někoho kdo opravuje třeba traktory, avie nebo cokoliv starýho na naftu, ten bude mít ten přístroj a nastaví ti to. Až budeš kupovat trysky (jedna stála cca 800,-) vezmi k tomu ještě i měděný podložky, tvoří těsnění mezi tryskou a hlavou a mají se vyměnit po každé demontáži trysek ven z hlavy. Po odpojení trubky a vyšroubování dvou matic musíš trysku táhnout co nejvíc kolmo nahoru, žádné páčení nebo lomcování, mohla by se zlomit a zůstat v motoru.
S tou teplotou - rozdělal jsi všechny kryty kolem motoru a vyčistil žebrování na hlavách? Bývá to plné bordelu a pak se to neuchladí.
Co se týče toho vyskakování mulčovače z ramen, tak ty západky na ramenách budou v pořádku, spíš koukni na mulčovač jestli nemá vymačkané plochy na těch tyčkách co zapadají do ramen, já to měl u obracáku vymačkané a prolezlo to tou mezírkou a odpojil se. Navařil jsem tam kousek plocháče a vyřešeno.
Ještě ve vedlejším tématu jsem četl o problémech s motorem, určitě vyměň trysky ( to co kouká z hlavy ven a jde do toho trubka to je kompletní držák trysky do toho se kupují a mění jen samotné trysky) a nech je správně nastavit, je k tomu potřeba přístroj na seřizování trysek, najdi někoho kdo opravuje třeba traktory, avie nebo cokoliv starýho na naftu, ten bude mít ten přístroj a nastaví ti to. Až budeš kupovat trysky (jedna stála cca 800,-) vezmi k tomu ještě i měděný podložky, tvoří těsnění mezi tryskou a hlavou a mají se vyměnit po každé demontáži trysek ven z hlavy. Po odpojení trubky a vyšroubování dvou matic musíš trysku táhnout co nejvíc kolmo nahoru, žádné páčení nebo lomcování, mohla by se zlomit a zůstat v motoru.
S tou teplotou - rozdělal jsi všechny kryty kolem motoru a vyčistil žebrování na hlavách? Bývá to plné bordelu a pak se to neuchladí.