Přesně, já taky na dvouválu musím klepnout po plynu, od nova,, jinak kontrolka nezhasne, prý musí dojít víc proudu do relátka. Ještě že mám dvouvál, žádný žhavení, žádný plyn. Jen sednout a zmáčknout tlačítko.Tom píše:No to je sporné... co vím, tak na Šálkových traktorech kontrolka žhavení není. A dobíjení se jen tak samo od sebe nezhasne, zase je to motor od motoru, u Focse je potřeba dobíjení "aktivovat" delším sešlápnutím plynu... Moc se mi to nelíbí.... v zimě nechávám motor klapat, takže jsem sešlápl plyn tak, aby kontrolka zhasla třeba až po deseti minutách... Hold konstrukční nedostatek motoru.
WINEA,CABRIO,VEGA II
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Se vůbec nedivím, že se ti ty projevy dobíjení nelíbí. Kdyby se takto chovalo auto, každý by utíkal do servisu. Pokud je motor osazený alternátorem musí dobíjet a kontrolka nesvítit od předepsaných volnoběžných otáček. TZN. že na baterce - kontaktech musí být k naměření cca14.5 V. Když to dokáže každý Zetor s alternátorem proč by to nemělo fungovat jinde. Je celkem jedno co je to za motor, tady jde o elektriku, její výrobu, regulaci a buzení, která funguje jaksi divně. Brnkání po plynu aby zhasla kontrolka jsou projevy, jako za dob dynama a jeho mech. regulátoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Měl jsem stejné projevy měl jsem jeden uhlík v alternátoru zaseklý , špatně doléhal na kroužek rotoru.
- adam_pitak
- Příspěvky: 691
- Registrován: stř kvě 18, 2011 2:01 pm
- Bydliště: Orava
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
keď sa traktor kúpil tak sme sa teda riadne čudovali prečo svieti dobíjanie, keď nesvietilo ani na škode 100
Mieeeer
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Většina alternátorů potřebuje k nabuzení minimálně 2000ot/min a zde záleží na na převodovém poměru jaký je pohání, proto je u některých motorů třeba po nastartování přidat plyn a věřte že tím trpí i dost moderních aut jen je to šikovně maskovaný počítačem v přístrojové desce.
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
To máš pravdu že to může být jen mizerným převodem na řemenicích. A snad i právě proto, že tyto motory mají malý rozsah otáček šlo to řešit elegantněji. Navíc teda Zetory žádnou řídící jednotku palubní desky nemají a funguje to bez problémů. Když se pohraje s ručním plynem s cílem dosažení co nejnižších otáček motoru, taky se kontrolka rozsvítí, ale po navrácení do normálních volnoběžných otáček zhasne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
motor na zetoru má poměrně velkou řemenici takže alternátor má dost otáček i na volnoběh ono se to nezdá ale ty poměry otáček jsou důležitý.
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Je bez žhavení, ale i nové motory se žhavením startujují s vetší dávkou paliva, kterou si přídá řídící jednotka.adam_pitak píše:odcitujem ťa: "starých díslech"
a mimochodom nie je motor 7001 bez žhavenia???
- l(a)k(a)tom
- Příspěvky: 512
- Registrován: pon zář 05, 2011 6:19 pm
- Bydliště: Louny
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
dík, mrknu na toBoniek píše:Spojka mne takhle trápila soustavně. Nakonec byly oba napínací šrouby na maximum, ale stejně přestala vypínat. Vyměnil jsem lamelu, přítlačák, lanko i bowden, ale stejně se mi nedařilo to vyštelovat, buď se stále unášelo ložisko nebo to úplně nevypínalo. Příčina byla nejspíš v tom, že ožvýkaly plechy, které jsou na konci lanka u pedálu a takový kousek plocháče navařený před pedálem o který se ty plechy při sešlápnutí pedálu opřou (viz šipka na fotu) a vytvoří to vlastně páku, která prodlouží dráhu lanka. Lanko tak vlastně bylo krátké ani při úplném sešlápnutí pedálu nestačilo k vypnutí spojky. Navařil jsem delší páku přímo na pedál a je to výrazně lepší. Podívej se zda to nemáš taky ožvýkané.l(a)k(a)tom píše:dotaz do pléna ke spojce ... dneska se mi nepodařilo zařadit přes spojku, usoudil jsem, že nerozepíná ... šroubkem na bowdenu napnul bowden asi o 0,5 cm a rozepíná. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Je to normální, bežná údržba, nebo je to signál něčeho dalšího? (560 MTH). Na horním konci je bowden už bez rezervy, na dolním konci má ještě celý šroub k donastavení. Díky za zkušenosti .
- l(a)k(a)tom
- Příspěvky: 512
- Registrován: pon zář 05, 2011 6:19 pm
- Bydliště: Louny
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
mám to tam vespod úplně jinak nicméně vypadá to na poničený bowden, začnu tíml(a)k(a)tom píše:dík, mrknu na toBoniek píše:Spojka mne takhle trápila soustavně. Nakonec byly oba napínací šrouby na maximum, ale stejně přestala vypínat. Vyměnil jsem lamelu, přítlačák, lanko i bowden, ale stejně se mi nedařilo to vyštelovat, buď se stále unášelo ložisko nebo to úplně nevypínalo. Příčina byla nejspíš v tom, že ožvýkaly plechy, které jsou na konci lanka u pedálu a takový kousek plocháče navařený před pedálem o který se ty plechy při sešlápnutí pedálu opřou (viz šipka na fotu) a vytvoří to vlastně páku, která prodlouží dráhu lanka. Lanko tak vlastně bylo krátké ani při úplném sešlápnutí pedálu nestačilo k vypnutí spojky. Navařil jsem delší páku přímo na pedál a je to výrazně lepší. Podívej se zda to nemáš taky ožvýkané.l(a)k(a)tom píše:dotaz do pléna ke spojce ... dneska se mi nepodařilo zařadit přes spojku, usoudil jsem, že nerozepíná ... šroubkem na bowdenu napnul bowden asi o 0,5 cm a rozepíná. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Je to normální, bežná údržba, nebo je to signál něčeho dalšího? (560 MTH). Na horním konci je bowden už bez rezervy, na dolním konci má ještě celý šroub k donastavení. Díky za zkušenosti .
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
No... stojí za to začít tím lankem, respektive tou přiblblou plechovou lanovou spojkou. Když jsem kupoval nové lanko na TK, tak se mi to několikrát povolilo... Hodil jsem ji za sebe a dal jsem tam normální kvalitní sponu. Tam stačí když se to povolí trošku a udělá to velký rozdíl.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- l(a)k(a)tom
- Příspěvky: 512
- Registrován: pon zář 05, 2011 6:19 pm
- Bydliště: Louny
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
ad spojka, počítám, že když bowden bude chodit hladce a bude napnutý, tak by mělo být větší jasnoTom píše:No... stojí za to začít tím lankem, respektive tou přiblblou plechovou lanovou spojkou. Když jsem kupoval nové lanko na TK, tak se mi to několikrát povolilo... Hodil jsem ji za sebe a dal jsem tam normální kvalitní sponu. Tam stačí když se to povolí trošku a udělá to velký rozdíl.
teď jsem se trochu vyděsil, když jsem zkoumal ten středový kardanový kloub (vnější), protože má vůli tak 3 mm, prostě když pod něj opřu nějakou páku a zatlačím, tak se celý zvedne a vůle (měnší) je i v křížových čepech vepředu a (nevím co je vzadu) ale i vzadu ? je to normální ?
- Antony30011
- Příspěvky: 13210
- Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
- Bydliště: Brněnsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Já naposled dával pořádnou očnici (origo je papír) a koupil sem i pořádnou lanovou svorku
a jako sichr matky se silonovou vložkou. A úplnej sichr by byly ty svorky dvě
a jako sichr matky se silonovou vložkou. A úplnej sichr by byly ty svorky dvě
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Jo, na TK jsem dával dvě tyhle, jak píše Tonda, očnice (oficiální název neznám) za sebe a byl klid...
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- Antony30011
- Příspěvky: 13210
- Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
- Bydliště: Brněnsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINEA,CABRIO,VEGA II
Očnice je prostě očnice
ale ta origo je prostě papír kupoval sem ve feromatu a tu sem prstama neohl.
ale ta origo je prostě papír kupoval sem ve feromatu a tu sem prstama neohl.