WINEA,CABRIO,VEGA II

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
creative
Příspěvky: 2852
Registrován: ned úno 20, 2011 10:54 am
Bydliště: okr.Vyškov

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2806 Nový příspěvek od creative »

Tom píše:No to je sporné... co vím, tak na Šálkových traktorech kontrolka žhavení není. A dobíjení se jen tak samo od sebe nezhasne, zase je to motor od motoru, u Focse je potřeba dobíjení "aktivovat" delším sešlápnutím plynu... Moc se mi to nelíbí.... v zimě nechávám motor klapat, takže jsem sešlápl plyn tak, aby kontrolka zhasla třeba až po deseti minutách... Hold konstrukční nedostatek motoru.
Přesně, já taky na dvouválu musím klepnout po plynu, od nova,, jinak kontrolka nezhasne, prý musí dojít víc proudu do relátka. Ještě že mám dvouvál, žádný žhavení, žádný plyn. Jen sednout a zmáčknout tlačítko.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2807 Nový příspěvek od DYK »

Se vůbec nedivím, že se ti ty projevy dobíjení nelíbí. Kdyby se takto chovalo auto, každý by utíkal do servisu. Pokud je motor osazený alternátorem musí dobíjet a kontrolka nesvítit od předepsaných volnoběžných otáček. TZN. že na baterce - kontaktech musí být k naměření cca14.5 V. Když to dokáže každý Zetor s alternátorem proč by to nemělo fungovat jinde. Je celkem jedno co je to za motor, tady jde o elektriku, její výrobu, regulaci a buzení, která funguje jaksi divně. Brnkání po plynu aby zhasla kontrolka jsou projevy, jako za dob dynama a jeho mech. regulátoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2808 Nový příspěvek od thovt »

Měl jsem stejné projevy měl jsem jeden uhlík v alternátoru zaseklý , špatně doléhal na kroužek rotoru.

Uživatelský avatar
adam_pitak
Příspěvky: 691
Registrován: stř kvě 18, 2011 2:01 pm
Bydliště: Orava

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2809 Nový příspěvek od adam_pitak »

keď sa traktor kúpil tak sme sa teda riadne čudovali prečo svieti dobíjanie, keď nesvietilo ani na škode 100
Mieeeer

Uživatelský avatar
bawor
Příspěvky: 1358
Registrován: ned bře 15, 2009 2:14 am
Bydliště: Strakonice

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2810 Nový příspěvek od bawor »

Většina alternátorů potřebuje k nabuzení minimálně 2000ot/min a zde záleží na na převodovém poměru jaký je pohání, proto je u některých motorů třeba po nastartování přidat plyn a věřte že tím trpí i dost moderních aut jen je to šikovně maskovaný počítačem v přístrojové desce.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2811 Nový příspěvek od DYK »

To máš pravdu že to může být jen mizerným převodem na řemenicích. A snad i právě proto, že tyto motory mají malý rozsah otáček šlo to řešit elegantněji. Navíc teda Zetory žádnou řídící jednotku palubní desky nemají a funguje to bez problémů. Když se pohraje s ručním plynem s cílem dosažení co nejnižších otáček motoru, taky se kontrolka rozsvítí, ale po navrácení do normálních volnoběžných otáček zhasne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
bawor
Příspěvky: 1358
Registrován: ned bře 15, 2009 2:14 am
Bydliště: Strakonice

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2812 Nový příspěvek od bawor »

motor na zetoru má poměrně velkou řemenici takže alternátor má dost otáček i na volnoběh ono se to nezdá ale ty poměry otáček jsou důležitý.

Uživatelský avatar
TRACK MT8
Příspěvky: 801
Registrován: úte bře 30, 2010 11:33 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2813 Nový příspěvek od TRACK MT8 »

adam_pitak píše:odcitujem ťa: "starých díslech"
a mimochodom nie je motor 7001 bez žhavenia???
Je bez žhavení, ale i nové motory se žhavením startujují s vetší dávkou paliva, kterou si přídá řídící jednotka.

Uživatelský avatar
l(a)k(a)tom
Příspěvky: 512
Registrován: pon zář 05, 2011 6:19 pm
Bydliště: Louny

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2814 Nový příspěvek od l(a)k(a)tom »

Boniek píše:
l(a)k(a)tom píše:dotaz do pléna ke spojce ... dneska se mi nepodařilo zařadit přes spojku, usoudil jsem, že nerozepíná ... šroubkem na bowdenu napnul bowden asi o 0,5 cm a rozepíná. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Je to normální, bežná údržba, nebo je to signál něčeho dalšího? (560 MTH). Na horním konci je bowden už bez rezervy, na dolním konci má ještě celý šroub k donastavení. Díky za zkušenosti 8).
Spojka mne takhle trápila soustavně. Nakonec byly oba napínací šrouby na maximum, ale stejně přestala vypínat. Vyměnil jsem lamelu, přítlačák, lanko i bowden, ale stejně se mi nedařilo to vyštelovat, buď se stále unášelo ložisko nebo to úplně nevypínalo. Příčina byla nejspíš v tom, že ožvýkaly plechy, které jsou na konci lanka u pedálu a takový kousek plocháče navařený před pedálem o který se ty plechy při sešlápnutí pedálu opřou (viz šipka na fotu) a vytvoří to vlastně páku, která prodlouží dráhu lanka. Lanko tak vlastně bylo krátké ani při úplném sešlápnutí pedálu nestačilo k vypnutí spojky. Navařil jsem delší páku přímo na pedál a je to výrazně lepší. Podívej se zda to nemáš taky ožvýkané.

Obrázek
dík, mrknu na to

Uživatelský avatar
l(a)k(a)tom
Příspěvky: 512
Registrován: pon zář 05, 2011 6:19 pm
Bydliště: Louny

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2815 Nový příspěvek od l(a)k(a)tom »

l(a)k(a)tom píše:
Boniek píše:
l(a)k(a)tom píše:dotaz do pléna ke spojce ... dneska se mi nepodařilo zařadit přes spojku, usoudil jsem, že nerozepíná ... šroubkem na bowdenu napnul bowden asi o 0,5 cm a rozepíná. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Je to normální, bežná údržba, nebo je to signál něčeho dalšího? (560 MTH). Na horním konci je bowden už bez rezervy, na dolním konci má ještě celý šroub k donastavení. Díky za zkušenosti 8).
Spojka mne takhle trápila soustavně. Nakonec byly oba napínací šrouby na maximum, ale stejně přestala vypínat. Vyměnil jsem lamelu, přítlačák, lanko i bowden, ale stejně se mi nedařilo to vyštelovat, buď se stále unášelo ložisko nebo to úplně nevypínalo. Příčina byla nejspíš v tom, že ožvýkaly plechy, které jsou na konci lanka u pedálu a takový kousek plocháče navařený před pedálem o který se ty plechy při sešlápnutí pedálu opřou (viz šipka na fotu) a vytvoří to vlastně páku, která prodlouží dráhu lanka. Lanko tak vlastně bylo krátké ani při úplném sešlápnutí pedálu nestačilo k vypnutí spojky. Navařil jsem delší páku přímo na pedál a je to výrazně lepší. Podívej se zda to nemáš taky ožvýkané.

Obrázek
dík, mrknu na to
mám to tam vespod úplně jinak :) nicméně vypadá to na poničený bowden, začnu tím

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2816 Nový příspěvek od Tom »

No... stojí za to začít tím lankem, respektive tou přiblblou plechovou lanovou spojkou. Když jsem kupoval nové lanko na TK, tak se mi to několikrát povolilo... Hodil jsem ji za sebe a dal jsem tam normální kvalitní sponu. Tam stačí když se to povolí trošku a udělá to velký rozdíl.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
l(a)k(a)tom
Příspěvky: 512
Registrován: pon zář 05, 2011 6:19 pm
Bydliště: Louny

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2817 Nový příspěvek od l(a)k(a)tom »

Tom píše:No... stojí za to začít tím lankem, respektive tou přiblblou plechovou lanovou spojkou. Když jsem kupoval nové lanko na TK, tak se mi to několikrát povolilo... Hodil jsem ji za sebe a dal jsem tam normální kvalitní sponu. Tam stačí když se to povolí trošku a udělá to velký rozdíl.
ad spojka, počítám, že když bowden bude chodit hladce a bude napnutý, tak by mělo být větší jasno

teď jsem se trochu vyděsil, když jsem zkoumal ten středový kardanový kloub (vnější), protože má vůli tak 3 mm, prostě když pod něj opřu nějakou páku a zatlačím, tak se celý zvedne a vůle (měnší) je i v křížových čepech vepředu a (nevím co je vzadu) ale i vzadu ? je to normální ?

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2818 Nový příspěvek od Antony30011 »

Já naposled dával pořádnou očnici (origo je papír) a koupil sem i pořádnou lanovou svorku
Obrázek
a jako sichr matky se silonovou vložkou. A úplnej sichr by byly ty svorky dvě :D

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2819 Nový příspěvek od Tom »

Jo, na TK jsem dával dvě tyhle, jak píše Tonda, očnice (oficiální název neznám) za sebe a byl klid...
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: VINEA,CABRIO,VEGA II

#2820 Nový příspěvek od Antony30011 »

Očnice je prostě očnice
Obrázek
ale ta origo je prostě papír :-/ kupoval sem ve feromatu a tu sem prstama neohl.

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“