MINI 070, 075
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Ještě jednou jsem četl Tvůj první příspěvek, píšeš, že "jde jenom na sytič". Pak by to mohla být příčina přehřívání. Takový provoz motor za kratší nebo delší dobu zničí.
Je otázka, zda je motor přehřátý, teploměr nemá. Po delším provozu v zatížení je motor hodně zahřátý, hodně sálá teplo. Ale to je asi v normálu. Spíše jsem myslel na poruchu toho čidla teploty, pokud ho Tvůj motor má.
K tomu rotavátoru. Mám původní převod, jezdím na 1. rychlostní stupeň na plný plyn. Zdá se mi, že to stačí.
Je otázka, zda je motor přehřátý, teploměr nemá. Po delším provozu v zatížení je motor hodně zahřátý, hodně sálá teplo. Ale to je asi v normálu. Spíše jsem myslel na poruchu toho čidla teploty, pokud ho Tvůj motor má.
K tomu rotavátoru. Mám původní převod, jezdím na 1. rychlostní stupeň na plný plyn. Zdá se mi, že to stačí.
Re: MINI 070, 075
keby že má motor to teplotné čidlo kde ho asi mám hľadať?
Re: MINI 070, 075
Čidlo proti přehřátí u těchto motorů ? To slyším poprvé, ale to neznamená , že se mohu mýlit ?!?!pauli07 píše:keby že má motor to teplotné čidlo kde ho asi mám hľadať?
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994
MFD-019 motor BS5Hp 1994
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Také bych rád věděl, kde to čidlo u mého motoru je......
Vycházím z toho, co říkal prodejce a servisní technik v jedné osobě, když jsem MINÍka kupoval. Ochrana před nedostatkem oleje, před překročením maximálních otáček a před přehřátím motoru. S funkcí čidla oleje jsem se obeznámil při první orbě. Naklonění v brázdě, méně oleje, a už to nejelo.
U regulace plynu je kontakt, kterým se motor zháší (konektor). Tam by měl být i nějaký kontakt (zespodu), který motor zhasne při přetočení (pomocí regulátoru). Já jsem to byl nucen zkoumat až později a nějak mi tam něco chybí. Možná se to ztratilo během provozu, možná to tam nebylo ani když byl stroj nový.
To čidlo na teplotu si pouze domýšlím. Pod plechem, který tvoří kryt válce motoru vychází drát, který je připojen také na kontakt (konektor) zhášení. Protože jsem válec ani kryt neměl nikdy demontován, nevím, kam ten druhý konec drátu vede. Dovedu si ale představit nějaký termistor vložený mezi žebra válce. Ten, při extrémní teplotě, sníží svůj odpor k nule a zhasne motor. To je ale můj dohad.
Pokud mám nějaký problém se startováním zaviněný tím, že nejde jiskra, pátrám a odpojuji právě tyto vodiče. Ono se někdy ukáže, že je jen prodřená izolace vodiče. Doposud jsem žádné čidlo neměnil.
To je odpověď pro texiho.
Tobě, pauli07, odpovědět nedokážu, protože máme rozdílné motory. Snad zkusit laborovat podobně. Zatím jsi nenapsal, zda motor alespoň zpočátku běží bez sytiče.
Vycházím z toho, co říkal prodejce a servisní technik v jedné osobě, když jsem MINÍka kupoval. Ochrana před nedostatkem oleje, před překročením maximálních otáček a před přehřátím motoru. S funkcí čidla oleje jsem se obeznámil při první orbě. Naklonění v brázdě, méně oleje, a už to nejelo.
U regulace plynu je kontakt, kterým se motor zháší (konektor). Tam by měl být i nějaký kontakt (zespodu), který motor zhasne při přetočení (pomocí regulátoru). Já jsem to byl nucen zkoumat až později a nějak mi tam něco chybí. Možná se to ztratilo během provozu, možná to tam nebylo ani když byl stroj nový.
To čidlo na teplotu si pouze domýšlím. Pod plechem, který tvoří kryt válce motoru vychází drát, který je připojen také na kontakt (konektor) zhášení. Protože jsem válec ani kryt neměl nikdy demontován, nevím, kam ten druhý konec drátu vede. Dovedu si ale představit nějaký termistor vložený mezi žebra válce. Ten, při extrémní teplotě, sníží svůj odpor k nule a zhasne motor. To je ale můj dohad.
Pokud mám nějaký problém se startováním zaviněný tím, že nejde jiskra, pátrám a odpojuji právě tyto vodiče. Ono se někdy ukáže, že je jen prodřená izolace vodiče. Doposud jsem žádné čidlo neměnil.
To je odpověď pro texiho.
Tobě, pauli07, odpovědět nedokážu, protože máme rozdílné motory. Snad zkusit laborovat podobně. Zatím jsi nenapsal, zda motor alespoň zpočátku běží bez sytiče.
Re: MINI 070, 075
Pepo motor ide normálne naštartuje na sytič potom sytič vypnem a ide normálne problém nastáva až vtedy keď sa motor zohreje podla toho čo robím keď oriem tak to nastane asi tak po hodinke pretože oriem na takých stredných otáčkach ale z rotavátorom to nastane asi po polhodinke pretože ide na plný kotol. Zo začiatku som mal podozrenie na piestne krúžky že keď sa zohrejú tak sa roztiahnu a nejde to tak hladko ako by malo a motor už nevládze asi tak o týždeň na to som mal ten istý problém a keď som štartoval tak štartér pekne točil dobrý zvuk to malo ale motor nenaskočil zrejme asi nedával iskru nemal som sviečkovák žeby som to zistil ale keď trocha ochladne tak potom už ide niekedy len na sytič a niekedy (málo kedy bez sytiča) ale keď ho nechám cez noc vychladnúť úplne tak ide ako nový pokiaľ sa nezohreje
tak na záver tohto som už zúfalý síce sa učím za elektrikára ale do slaboprúdu sa veľmi nevyznám
A motor je B&S 16 HP vanguard v twin s elektrickým štartérom
tak na záver tohto som už zúfalý síce sa učím za elektrikára ale do slaboprúdu sa veľmi nevyznám
A motor je B&S 16 HP vanguard v twin s elektrickým štartérom
Re: MINI 070, 075
zdravím
jestliže mu motor jede na sytič tak by to neměl být ani olej ani přehřátí. Čidlo oleje přikostří indukční ind.cívku(nebo přeruší obvod) a není jiskra, je-li tam teplotní čidlo (pochybuji, možná u nových) určitě bude přerušovat zapalování. Podle mého laického nazoru bude problém jinde.
Kdysi jsme měli odobnou zavadu na PF70 (dvoukolá fréza) pokud bylo zapalování chladné jiskra byla v pořádku až se zahřálo (civka) probíjelo proti kostře. Vyměnili jsme cívku a bez problému.
zdenek
jestliže mu motor jede na sytič tak by to neměl být ani olej ani přehřátí. Čidlo oleje přikostří indukční ind.cívku(nebo přeruší obvod) a není jiskra, je-li tam teplotní čidlo (pochybuji, možná u nových) určitě bude přerušovat zapalování. Podle mého laického nazoru bude problém jinde.
Kdysi jsme měli odobnou zavadu na PF70 (dvoukolá fréza) pokud bylo zapalování chladné jiskra byla v pořádku až se zahřálo (civka) probíjelo proti kostře. Vyměnili jsme cívku a bez problému.
zdenek
zdenek
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Vadná cívka se tak projevuje. Ale to by motor neběžel ani na sytič. A když už běží na sytič, tedy svíčka zapaluje, musel by běžet i bez sytiče. Tady to vypadá, že se ten motor opravdu přehřeje. Když má menší zatížení, tak později, při větším zatížení dříve. Pak potřebuje více paliva, aby udržel běh. Má motor při běhu na ten sytič nějaký výkon? Utáhne něco?
Pokud tato situace nastane, bylo by dobré zjistit, zda je na svíčce jiskra, nejlépe vyzkoušet novou náhradní. Pokud jiskra není, hledat dále v zapalování. Máš tam osazené svíčky, co tam patří? Tím myslím tepelnou hodnotu. Při tom "přehřátí" to začne kuckat na jeden válec, nebo se zastaví najednou?
Nejlépe by bylo, sehnat v okolí někoho, kdo motorům trochu rozumí. Takle na dálku se těžko opravuje.
Ještě mě napadá s tím sytičem, zda jde dost benzínu do karburátoru. Ale že by se to projevilo až za půl hodiny, to je blbost. Spíše, zda nevede benzínová hadice (nebo podávací čerpadlo - pokud nějaké je) někde u zdroje tepla a benzín by to plynovalo. Ale to již píšu blbosti.
Pepa
Pokud tato situace nastane, bylo by dobré zjistit, zda je na svíčce jiskra, nejlépe vyzkoušet novou náhradní. Pokud jiskra není, hledat dále v zapalování. Máš tam osazené svíčky, co tam patří? Tím myslím tepelnou hodnotu. Při tom "přehřátí" to začne kuckat na jeden válec, nebo se zastaví najednou?
Nejlépe by bylo, sehnat v okolí někoho, kdo motorům trochu rozumí. Takle na dálku se těžko opravuje.
Ještě mě napadá s tím sytičem, zda jde dost benzínu do karburátoru. Ale že by se to projevilo až za půl hodiny, to je blbost. Spíše, zda nevede benzínová hadice (nebo podávací čerpadlo - pokud nějaké je) někde u zdroje tepla a benzín by to plynovalo. Ale to již píšu blbosti.
Pepa
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
A ještě dovětek: Těch možností je hodně. Proto je potřeba pracovat vylučovacím způsobem. Elektrika - palivo - mechnická závada. Např. ucpaná chladící žebra. Skoro všechno, o čem píši, se mi stalo. Nejsem žádný odborník, jsem laik.
Pepa
Pepa
Re: MINI 070, 075
Nazdarte, pouzivam podobny 18 hp V twin motor od fy. Kohler. Pozeral som el. schemy ale nenasiel som v nom ziadne zabudovane cidlo proti prehriatiu motora, Myslim si ze aj Vanguard motory maju podobne zapojenu elektriku.pauli07 píše:Pepo motor ide normálne naštartuje na sytič potom sytič vypnem a ide normálne problém nastáva až vtedy keď sa motor zohreje podla toho čo robím keď oriem tak to nastane asi tak po hodinke pretože oriem na takých stredných otáčkach ale z rotavátorom to nastane asi po polhodinke pretože ide na plný kotol. Zo začiatku som mal podozrenie na piestne krúžky že keď sa zohrejú tak sa roztiahnu a nejde to tak hladko ako by malo a motor už nevládze asi tak o týždeň na to som mal ten istý problém a keď som štartoval tak štartér pekne točil dobrý zvuk to malo ale motor nenaskočil zrejme asi nedával iskru nemal som sviečkovák žeby som to zistil ale keď trocha ochladne tak potom už ide niekedy len na sytič a niekedy (málo kedy bez sytiča) ale keď ho nechám cez noc vychladnúť úplne tak ide ako nový pokiaľ sa nezohreje
tak na záver tohto som už zúfalý síce sa učím za elektrikára ale do slaboprúdu sa veľmi nevyznám
A motor je B&S 16 HP vanguard v twin s elektrickým štartérom
Re: MINI 070, 075
sviečky sú tam také ako majú byť.... prestane to ísť tak naraz nič také aby len na jeden valec alebo niečo len prestane ísť naraz z otáčok sa sám vypne a potom ho naštartujem už len na sytičpepa_11 píše:Vadná cívka se tak projevuje. Ale to by motor neběžel ani na sytič. A když už běží na sytič, tedy svíčka zapaluje, musel by běžet i bez sytiče. Tady to vypadá, že se ten motor opravdu přehřeje. Když má menší zatížení, tak později, při větším zatížení dříve. Pak potřebuje více paliva, aby udržel běh. Má motor při běhu na ten sytič nějaký výkon? Utáhne něco?
Pokud tato situace nastane, bylo by dobré zjistit, zda je na svíčce jiskra, nejlépe vyzkoušet novou náhradní. Pokud jiskra není, hledat dále v zapalování. Máš tam osazené svíčky, co tam patří? Tím myslím tepelnou hodnotu. Při tom "přehřátí" to začne kuckat na jeden válec, nebo se zastaví najednou?
Nejlépe by bylo, sehnat v okolí někoho, kdo motorům trochu rozumí. Takle na dálku se těžko opravuje.
Ještě mě napadá s tím sytičem, zda jde dost benzínu do karburátoru. Ale že by se to projevilo až za půl hodiny, to je blbost. Spíše, zda nevede benzínová hadice (nebo podávací čerpadlo - pokud nějaké je) někde u zdroje tepla a benzín by to plynovalo. Ale to již píšu blbosti.
Pepa
motor je tam taký len je naopak olejový filter ma na druhej strane aj pumpu na benzín
http://www.steam-brite.com/briggs-strat ... -9593.html
ten motor je rébus horší ako rubikova kocka
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř led 06, 2010 12:43 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MINI 070, 075
Fakt už nevím, co napsat.
Pokud se zastaví najednou, to vypadá na zapalování, ale musí se to ověřit. Alespoň dát na fajfku jinou svíčku a tu položit na kostru. Pozor kope! Ale, proč jde jen na sytič, když by pak měl jít i bez sytiče - tedy, pokud to zapalování funguje.
Také může rázem dojít benzín, tím se sníží hladina v karburátoru a pak to jde jen na sytič. Ale i v tomto případě je ta závislost na teplotě divná.
Jak jsem koukal na katalog motoru z Tvého odkazu, má také podtlakové membránové čerpadlo paliva. S ním jsem si dost užil a i užívám. Čistil jsem ho několikrát, věčně se pálí ta podtlaková hadička od kolena výfuku atd. Ale v tom případě většinou nenastartuješ ani studený motor. Přesto by se vyplatilo zjistit, když se motor zastaví, zda je karburátor zaplaven nebo alespoň, zda je benzín v hadičce.
Benzín se může přes čerpadlo dostat samospádem (pokud je dostatečná hladina v nádrži) ale ta zásoba by byla tak na půl minuty a ne na půl hodiny.
Také se v benzínu mohou pohybovat nějaké úsady ze starého benzínu, které se časem rozvíří v karburátoru a po delší odstávce se opět usadí. Jak tam máš starý benzín? V jakém stavu je filtr paliva? Nepomůže vyčištění a seřízení karburátoru. Seřízení ale jen někým znalým. Nerozštelovat!
To jsou pouze nějaké náměty na laborování. Přeji hodně úspěchu nebo štěstí na odborníka.
Pokud se zastaví najednou, to vypadá na zapalování, ale musí se to ověřit. Alespoň dát na fajfku jinou svíčku a tu položit na kostru. Pozor kope! Ale, proč jde jen na sytič, když by pak měl jít i bez sytiče - tedy, pokud to zapalování funguje.
Také může rázem dojít benzín, tím se sníží hladina v karburátoru a pak to jde jen na sytič. Ale i v tomto případě je ta závislost na teplotě divná.
Jak jsem koukal na katalog motoru z Tvého odkazu, má také podtlakové membránové čerpadlo paliva. S ním jsem si dost užil a i užívám. Čistil jsem ho několikrát, věčně se pálí ta podtlaková hadička od kolena výfuku atd. Ale v tom případě většinou nenastartuješ ani studený motor. Přesto by se vyplatilo zjistit, když se motor zastaví, zda je karburátor zaplaven nebo alespoň, zda je benzín v hadičce.
Benzín se může přes čerpadlo dostat samospádem (pokud je dostatečná hladina v nádrži) ale ta zásoba by byla tak na půl minuty a ne na půl hodiny.
Také se v benzínu mohou pohybovat nějaké úsady ze starého benzínu, které se časem rozvíří v karburátoru a po delší odstávce se opět usadí. Jak tam máš starý benzín? V jakém stavu je filtr paliva? Nepomůže vyčištění a seřízení karburátoru. Seřízení ale jen někým znalým. Nerozštelovat!
To jsou pouze nějaké náměty na laborování. Přeji hodně úspěchu nebo štěstí na odborníka.
Re: MINI 070, 075
Kluci miníkáři, nemáte někdo navíc obracák APO 701? Stačily by my tělesa, bez otáčecího mechanizmu. Díky
Re: MINI 070, 075
Nemas nahodou v karburatore solenoidovy ventil, podobne ako je v motore Kohler od ktoreho som uverejnil el_schemy? Pre motory B&S sa schema a servisny manual z domovskej stranky da stiahnut len po zadani serioveho cisla motora.
Re: MINI 070, 075
... vitajte fšichni,..
... vidím, že si nevíte rady s přehříváním a opětovného běhu teplého motoru. Všechny možnosti jste už zde popsali. Z toho vyplývá, že jedinou příčinou přehřívání motoru může být pouze CHUDÁ SMĚS ...! A proto jede motor pouze na sytič. Kdy by byl vadný elektromagnetický ventil - solenoid, nejelo by to ani na sytič. Seřízení bohatosti směsi už tu bylo popsáno. I když je karbec seřízený,chudou směs muže spůsobovat netěsnot některých dílů, prasklé těsnění, uvolněný spoj mezi karbecem a sací částí motoru. A taky čistota vzduchového filtru má dosti veliký vliv na běh motoru. Někdo tu psal, že by to mohlo být kroužkama, že se rozpínají, ale ty se musí rozpínat, a vytěsnit prostor mezi válcem a pístem. Samozřejmě přehřívání může být nedostatkem oleje, kroužky se přidírají na válcu a vytváří teplo a potom se kroužky zakousnou ve válcu, a nebo se kroužky zapečou do pístu a nerozpínají se a motor žere olej, kouří a kouří a kouří až se zadře píst ve válcu. Tak, že pánové jedinou možností tohoto problému je bohatost směsi. Někdo tu psal, že by to mohlo být cívkou tyristor. bezkontakt. zapalování, ano, už jsem se s tím setkal na křoviňáku, po půl hodině plného záběru zdechnul a nešel nakopnout teplý motor, jedině až schládnul.
... chudá směs způsobuje přehřívání motoru, podpalování výfuk. ventilů, zapečení kroužků, zadření motoru....
... bohatá směs způsobuje silnou karbonizaci všech dílů ve spalovacím prostoru, vysokou spotřebu a také může způsobit zadření motoru...
... mějte se fanfárově ....
... vidím, že si nevíte rady s přehříváním a opětovného běhu teplého motoru. Všechny možnosti jste už zde popsali. Z toho vyplývá, že jedinou příčinou přehřívání motoru může být pouze CHUDÁ SMĚS ...! A proto jede motor pouze na sytič. Kdy by byl vadný elektromagnetický ventil - solenoid, nejelo by to ani na sytič. Seřízení bohatosti směsi už tu bylo popsáno. I když je karbec seřízený,chudou směs muže spůsobovat netěsnot některých dílů, prasklé těsnění, uvolněný spoj mezi karbecem a sací částí motoru. A taky čistota vzduchového filtru má dosti veliký vliv na běh motoru. Někdo tu psal, že by to mohlo být kroužkama, že se rozpínají, ale ty se musí rozpínat, a vytěsnit prostor mezi válcem a pístem. Samozřejmě přehřívání může být nedostatkem oleje, kroužky se přidírají na válcu a vytváří teplo a potom se kroužky zakousnou ve válcu, a nebo se kroužky zapečou do pístu a nerozpínají se a motor žere olej, kouří a kouří a kouří až se zadře píst ve válcu. Tak, že pánové jedinou možností tohoto problému je bohatost směsi. Někdo tu psal, že by to mohlo být cívkou tyristor. bezkontakt. zapalování, ano, už jsem se s tím setkal na křoviňáku, po půl hodině plného záběru zdechnul a nešel nakopnout teplý motor, jedině až schládnul.
... chudá směs způsobuje přehřívání motoru, podpalování výfuk. ventilů, zapečení kroužků, zadření motoru....
... bohatá směs způsobuje silnou karbonizaci všech dílů ve spalovacím prostoru, vysokou spotřebu a také může způsobit zadření motoru...
... mějte se fanfárově ....