šroubový kompresor
Re: šroubový kompresor
Sušku na břichovrtky mám na chatě,šroubák doma.Takže to zkombinovat nejde.A Eliška má výhodu,protože je menší a tím pádem najde více.
Re: šroubový kompresor
No Eliška je blíž k zemi proto najde. A oči má jak ostříž! No já taky lezl dřív v houští po čtyřech a to bylo hub! No dneska bych už asi z houští po čtyřech ani nevylezl! Tak mi můžou bejt houby ukradený.
Re: šroubový kompresor
něco zkusím sesmolit proč suška a jak funguje...
každý kompresor nasává okolní vzduch, který obsahuje vzdušnou vlhkost
tato vlhkost se mění podle počasí tak jak to vidíte na domáci meteostanici v %
kompresor nasávaný vzduch stlačí ale včetně obsažené vlhkosti část vody se vysráží ve vzdušníku
voda správně kondenzát se musí pravidelně vypouštět
tento kondenzát obsahuje malé no někdy i větší % oleje takže je to nebezpečný odpad
ve firmách se toto řeší odlučovačem oleje od kondenzátu, který olej oddělí a relativně čistá voda se pak může pouštět do kanalizace.
Velké stacionární vzdušníky mají zesílené dno je tam takzvaný přídavek na prorezavění...ten vydrží mnoho desítek let.
U malých vzdušníku bau bau kompresůrků je tato stěna mnohem slabší tak odpouštět odpouštět.
Zatím nevím o případu kdyby i tento malý kompresůrek respektive jeho vzdušník explodoval.
v extrémním případě kdy je vzdušník hodně zaplněný kondenzátem může při zamrznutí i prasknout.
Za vzdušníkem u jednoduchých kompresorů je úpravná jednotka tlakového vzduchu, kde se nastavuje regulovaný tlak pro spotřebiče a taky tam je další nádobka kde se zachycuje další kondenzát.
Tak a hurá už nám valí pěkný čistý vzduch se stálým tlakem jenže je v něm ještě asi 30% vlkosti z původně nasáté.
Při ofukování to nevadí...pneumatické nářadí které je přimazávané to taky ustojí
ALE
stačí když je udělaný rozvod stlačeného vzduchu, v kterém zbytkový obsah vody začne kondenzovat a nastavají zajímavé pro mnoho lidí nepochopitelné situace...
najednou vyletí z potrubí litr i kýbl vody...
zamrzne vzduch....
voda vletí do složitého pneumatického systému a je z toho hydraulický
no a přestane to fungovat
než to příjde někdo opravit tak začne fungovat koroze dokonce i elektrolitická, protože součásti jsou z různých kovů...hliníkové kostky špoupátkových selenoidů jsou uvnitř plesnivé, pružiny zrezivělé písty ve válcích a natvrdo přikorodované
a proto je nutné vzduch sušit
každý kompresor nasává okolní vzduch, který obsahuje vzdušnou vlhkost
tato vlhkost se mění podle počasí tak jak to vidíte na domáci meteostanici v %
kompresor nasávaný vzduch stlačí ale včetně obsažené vlhkosti část vody se vysráží ve vzdušníku
voda správně kondenzát se musí pravidelně vypouštět
tento kondenzát obsahuje malé no někdy i větší % oleje takže je to nebezpečný odpad
ve firmách se toto řeší odlučovačem oleje od kondenzátu, který olej oddělí a relativně čistá voda se pak může pouštět do kanalizace.
Velké stacionární vzdušníky mají zesílené dno je tam takzvaný přídavek na prorezavění...ten vydrží mnoho desítek let.
U malých vzdušníku bau bau kompresůrků je tato stěna mnohem slabší tak odpouštět odpouštět.
Zatím nevím o případu kdyby i tento malý kompresůrek respektive jeho vzdušník explodoval.
v extrémním případě kdy je vzdušník hodně zaplněný kondenzátem může při zamrznutí i prasknout.
Za vzdušníkem u jednoduchých kompresorů je úpravná jednotka tlakového vzduchu, kde se nastavuje regulovaný tlak pro spotřebiče a taky tam je další nádobka kde se zachycuje další kondenzát.
Tak a hurá už nám valí pěkný čistý vzduch se stálým tlakem jenže je v něm ještě asi 30% vlkosti z původně nasáté.
Při ofukování to nevadí...pneumatické nářadí které je přimazávané to taky ustojí
ALE
stačí když je udělaný rozvod stlačeného vzduchu, v kterém zbytkový obsah vody začne kondenzovat a nastavají zajímavé pro mnoho lidí nepochopitelné situace...
najednou vyletí z potrubí litr i kýbl vody...
zamrzne vzduch....
voda vletí do složitého pneumatického systému a je z toho hydraulický
no a přestane to fungovat
než to příjde někdo opravit tak začne fungovat koroze dokonce i elektrolitická, protože součásti jsou z různých kovů...hliníkové kostky špoupátkových selenoidů jsou uvnitř plesnivé, pružiny zrezivělé písty ve válcích a natvrdo přikorodované
a proto je nutné vzduch sušit
Re: šroubový kompresor
sušička máme dva druhy levnější vymrazovací které pro většinu aplikací postačují a výše uvedené pohromy se nekonají, pokud je obsluha kompresorovny nezapomene zapnout.
Pak máme kondenzační ty jsou nejůčinnější a taky nejdražší nad 100 000,-
Vymrazovací sušička funguje asi takto:
Uvnitř je kompresor podobný jak v ledničce..tento kompresor ochlazuje vnitřní výměník a dochází v něm ke kondenzaci vzdušné vlhkosti.
Tento kondenzát se automaticky odpouští do sběrné nádoby, nebo do oddělovače oleje od kondenzátu.
Pokud dojde k náhlému přetížení sušičky a neni správně nastavený termostatický expanzní ventil v chladícím okruhu dochází k zamrzání kondenzátu uvnitř výměníku a k zmíněným pazvukům.
tak a máme konečně kvalitní čístý vzduch s minimálním obsahem vody.
Tento vzduch ještě obsahuje zbytkové množství oleje to množství záleží na typu kompresoru a pokud je to šroubový tak na kvalitě separátoru oleje...
To si pak nástrojárna koupí nový dokonalý šroubák a za týden se jim zadřou všechny fortunky
nevěříte věřte to se opravdu stalo
Pak máme kondenzační ty jsou nejůčinnější a taky nejdražší nad 100 000,-
Vymrazovací sušička funguje asi takto:
Uvnitř je kompresor podobný jak v ledničce..tento kompresor ochlazuje vnitřní výměník a dochází v něm ke kondenzaci vzdušné vlhkosti.
Tento kondenzát se automaticky odpouští do sběrné nádoby, nebo do oddělovače oleje od kondenzátu.
Pokud dojde k náhlému přetížení sušičky a neni správně nastavený termostatický expanzní ventil v chladícím okruhu dochází k zamrzání kondenzátu uvnitř výměníku a k zmíněným pazvukům.
tak a máme konečně kvalitní čístý vzduch s minimálním obsahem vody.
Tento vzduch ještě obsahuje zbytkové množství oleje to množství záleží na typu kompresoru a pokud je to šroubový tak na kvalitě separátoru oleje...
To si pak nástrojárna koupí nový dokonalý šroubák a za týden se jim zadřou všechny fortunky
nevěříte věřte to se opravdu stalo
Re: šroubový kompresor
Chci využít tohoto existujícího tématu, kdyby třeba někdo chtěl zanedlouho šroubák 11 kW. Bohužel chtělo by na něj " vypustit Kenybze", aby vytrhl umírající řídící jednotku a nahradil něčím jednoduchým (nebo v ní vyměnil baterku). Je dvacet let starý a měl by jít potřetí na přeložiskování. Jinak půjde do šrotu.
Ilustrační foto https://www.machineseeker.com/Screw-com ... /i-3551353
Ilustrační foto https://www.machineseeker.com/Screw-com ... /i-3551353
Re: šroubový kompresor
Je třeba jej přeložiskovat a poslat do Kenybzova.On si už dál poradí.
Re: šroubový kompresor
kdyby měl cca 1/4 výkon měl bych vážný zájem, tento je pro moje účely moc velký.
Kdyby bylo cosi s výkonem 300 - 400l/min - mám zájem.
Jinak podepisuju povídání o sušení vzduchu. Třeba u plasmy to znamená usporu trysek a elektrod víc než 50% - vyzkoušeno.
Kdyby bylo cosi s výkonem 300 - 400l/min - mám zájem.
Jinak podepisuju povídání o sušení vzduchu. Třeba u plasmy to znamená usporu trysek a elektrod víc než 50% - vyzkoušeno.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: šroubový kompresor
mám zájem o ten kompresor
píšu sz
díky
píšu sz
díky
ITS píše:Chci využít tohoto existujícího tématu, kdyby třeba někdo chtěl zanedlouho šroubák 11 kW. Bohužel chtělo by na něj " vypustit Kenybze", aby vytrhl umírající řídící jednotku a nahradil něčím jednoduchým (nebo v ní vyměnil baterku). Je dvacet let starý a měl by jít potřetí na přeložiskování. Jinak půjde do šrotu.
Ilustrační foto https://www.machineseeker.com/Screw-com ... /i-3551353
Re: šroubový kompresor
cena? kolik má najeto?
3x přeložiskování? shneider najel 44 000motohodin na jedny ložiska a to jsou pořád dobré ale dělal jsem na něm pravidelný servis
3x přeložiskování? shneider najel 44 000motohodin na jedny ložiska a to jsou pořád dobré ale dělal jsem na něm pravidelný servis
Re: šroubový kompresor
Každá ložiska 36000 mth.
Testone má asi vážný zájem, takže zatím zamluveno.
Testone má asi vážný zájem, takže zatím zamluveno.
Re: šroubový kompresor
jo všiml jsem si že je přede mnou takže má najeto asi 90 000mth
Re: šroubový kompresor
tiež som sa dostal k "šroubáku" podobnému ako má vitex - aj v podobnom stave - k.o regulátor (staršia verzia ako má vitex - LED segmentový displej), vnútro možno len o chlp čistejšie - najme chladič vzduchu bol zanesený prachom s olejom, wapka pomohla... nenašiel som žiadny viditeľny únik a tak netuším odkial pochádzal olej v nánose prachu...
Regulátor som opravil, prvé zapnutie na pár minút ok, manometer (čína) mal vyskočené tiahlo a tak sa mi nezdalo divné že pri škrtení výstupu šiel aj k 15barom. Neskôr sa však ukázalo, že naozaj to šlo 15 barom - tlakový spínač k/o - zarastený prívod k vlnovcu a mal navyše dierku, len ma vystrašilo odfúknutie pretlakového ventilu
Tiež som sa divil že všetko talianske - nakoniec som zistil, že je to len rebrandovaný kompresor od Fini (http://www.fnacompressors.com/en/, resp. http://www.finicompressors.com/en/produ ... -5-kw.html - ten môj kus je CUBE 10, je to napísane aj na dvierkach rozvádzača t.j 7.5kW. Získal som k nemu aj rozkres dielov, návod v angličtine... našiel som aj Schneider návod v češtine, rozkres dielov je aj tu http://ekat.schneider-airsystems.de/cat ... 248E4C6405
Údajne už len Kaeser má všeto vlastné (dizajn aj vyrobu skrutkového bloku), ale o Schneider som si myslel viac
Zadné ložisko na tom vitex-ovom ma prekvapilo... mal som dole kryt chladiacej vrtule na motore lebo inak som nevedel ručne potočiť kompresorom že či neni zakúsnutý, a vôlu som tam žiadnu nepozoroval, hlučnosť nemám s čím porovnať (na chviľu bez chráničov OK, ale počúvať to pár hodín ), asi ho preistotu pozriem. Na vitexových foto vidieť, že tam tiež nemá tlmič vzduchu na hornom otvore solenoidu - na mojom bol, no akoby bola úmyselne odlomená jeho špička. Tak snáď tam nie je potrebný, z toho otvoru ide vzduch len pri zaškrtenom saní...
Akurát pozerám filtre... má niečo cez 9tis hod, a ako kenybz písal, všimol som si ze sá dajú nájsť ekvivalenty od Mann-filter.. netuším, či budú ok, alebo je nutné zaplatiť dvojnásobnú cenu za originálne FSN - skúšal tie Mann už niekto použiť? Neunáša ten Mann separátor von viac oleja?
Regulátor som opravil, prvé zapnutie na pár minút ok, manometer (čína) mal vyskočené tiahlo a tak sa mi nezdalo divné že pri škrtení výstupu šiel aj k 15barom. Neskôr sa však ukázalo, že naozaj to šlo 15 barom - tlakový spínač k/o - zarastený prívod k vlnovcu a mal navyše dierku, len ma vystrašilo odfúknutie pretlakového ventilu
Tiež som sa divil že všetko talianske - nakoniec som zistil, že je to len rebrandovaný kompresor od Fini (http://www.fnacompressors.com/en/, resp. http://www.finicompressors.com/en/produ ... -5-kw.html - ten môj kus je CUBE 10, je to napísane aj na dvierkach rozvádzača t.j 7.5kW. Získal som k nemu aj rozkres dielov, návod v angličtine... našiel som aj Schneider návod v češtine, rozkres dielov je aj tu http://ekat.schneider-airsystems.de/cat ... 248E4C6405
Údajne už len Kaeser má všeto vlastné (dizajn aj vyrobu skrutkového bloku), ale o Schneider som si myslel viac
Zadné ložisko na tom vitex-ovom ma prekvapilo... mal som dole kryt chladiacej vrtule na motore lebo inak som nevedel ručne potočiť kompresorom že či neni zakúsnutý, a vôlu som tam žiadnu nepozoroval, hlučnosť nemám s čím porovnať (na chviľu bez chráničov OK, ale počúvať to pár hodín ), asi ho preistotu pozriem. Na vitexových foto vidieť, že tam tiež nemá tlmič vzduchu na hornom otvore solenoidu - na mojom bol, no akoby bola úmyselne odlomená jeho špička. Tak snáď tam nie je potrebný, z toho otvoru ide vzduch len pri zaškrtenom saní...
Akurát pozerám filtre... má niečo cez 9tis hod, a ako kenybz písal, všimol som si ze sá dajú nájsť ekvivalenty od Mann-filter.. netuším, či budú ok, alebo je nutné zaplatiť dvojnásobnú cenu za originálne FSN - skúšal tie Mann už niekto použiť? Neunáša ten Mann separátor von viac oleja?
Re: šroubový kompresor
Dávám jenom Mann. Separátor i olejový i vzduchový. Rozdíl není znát. Ani Mann není nijak levný.
Re: šroubový kompresor
s tím únikem pokud byl vydný tlakový spínač a v provozu odfukoval pojistný ventil tak je ta mastnota právě z toho odfukujícího pojišťováku. Další možnost proč byl olejový chladič zamaštěný je provozní prostředí pokud je takový kompresor v obrobně kde se brousí pod vodou tak je to umaštěné až hrůza.
Ložiska na motoru zkontroluj a případně vyměň stojí to pár korun a je to rozhodně levnější řešení než pak řešit vysypanou klec s elementy ve vinutí motoru. Na 90% se to vinutí zničí a musí se převinout.
Co se týká spotřebáku, tak separační filtr je nejdražší a vydrží mnohem víc provozních hodin než je uvedeno v návodu. takže po jeho zkontrolování bys ho tam mohl i nechat.
Olej bys mohl koupit rozlévaný tady u nás ho mají v prodejně s oleji určitě bude minimálně o 1/3 levnější.
Vzduchový filtr vydrží taky hodně pokud se alespoň každých 500 hodin vyfouká. Nejvíc záleží na čistotě okolí kompresoru i nasávaného vzduchu jak pro jeho chlazení tak i pro sání...tady kousek ode mě řešil chlapík pískovačku všude má prach a kompresor ve stejném prostoru.
musel vyvést sání mimo budovu a šroubák orlík mu tam maká dobře 15 roků bez závad.
Ložiska na motoru zkontroluj a případně vyměň stojí to pár korun a je to rozhodně levnější řešení než pak řešit vysypanou klec s elementy ve vinutí motoru. Na 90% se to vinutí zničí a musí se převinout.
Co se týká spotřebáku, tak separační filtr je nejdražší a vydrží mnohem víc provozních hodin než je uvedeno v návodu. takže po jeho zkontrolování bys ho tam mohl i nechat.
Olej bys mohl koupit rozlévaný tady u nás ho mají v prodejně s oleji určitě bude minimálně o 1/3 levnější.
Vzduchový filtr vydrží taky hodně pokud se alespoň každých 500 hodin vyfouká. Nejvíc záleží na čistotě okolí kompresoru i nasávaného vzduchu jak pro jeho chlazení tak i pro sání...tady kousek ode mě řešil chlapík pískovačku všude má prach a kompresor ve stejném prostoru.
musel vyvést sání mimo budovu a šroubák orlík mu tam maká dobře 15 roků bez závad.
Re: šroubový kompresor
Vďaka za všetky rady, objednám teda Mann filtre. Olej asi Shell Corena D46.
Nepoznam servisnú históriu, servisák-firma ktorá sa oň povodne starala tam nalepila štítok s dátumom a hodinami pre nasledujúci servis - dátum uplynie o mesiac, hodiny tak o 700, olej mi pripadal dosť žltý, rozmýšlam preventívne ho vymeniť radšej skôr,ak ten tlakový spínač nešiel dhšiu dobu, mohol dostať zabrať.... voda v oleji nebola, uvidím ako pri mojom používaní.
Aspoň to zadné ložisko skúsim preistotu preveriť, prípadne skúsim oddeliť motor od kompresora, vyzerá to byť spojené na kužel a tak mi neni jasné, či má motor ložisko aj vpredu alebo sa využíva až ložisko v kompresorovom bloku.
Nepoznam servisnú históriu, servisák-firma ktorá sa oň povodne starala tam nalepila štítok s dátumom a hodinami pre nasledujúci servis - dátum uplynie o mesiac, hodiny tak o 700, olej mi pripadal dosť žltý, rozmýšlam preventívne ho vymeniť radšej skôr,ak ten tlakový spínač nešiel dhšiu dobu, mohol dostať zabrať.... voda v oleji nebola, uvidím ako pri mojom používaní.
Aspoň to zadné ložisko skúsim preistotu preveriť, prípadne skúsim oddeliť motor od kompresora, vyzerá to byť spojené na kužel a tak mi neni jasné, či má motor ložisko aj vpredu alebo sa využíva až ložisko v kompresorovom bloku.