Revolverový soustruh R5
Re: Revolverový soustruh R5
drtikole už má lamely ode mě dal jsem mu použitelné a několik nových na oměření pro následnou výrobu nevíš z jakého materiálu jsou? a zušlechtění? výkres je v manuále u tumlíka ke stažení
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: Revolverový soustruh R5
o víkendu to budu kuchat ted se na něm pořád vrtá a točí polotovary na ozubená kola a domky
Re: Revolverový soustruh R5
jak si spokojený? a už si jim ukazoval finty co jsem tě naučil když byls u mě nabesedě?
Re: Revolverový soustruh R5
Ahoj, bohužel nevím, ale to by měl vědět, nebo někde najít nějakej technolog .
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: Revolverový soustruh R5
Kenytz zdar,
tak spojkový koš brzdy vyroben nový včetně kolečka je to z jednoho kusu stálo mne to pár hodin ale je to
vyrobil sem zrovna i to druhé kolečko, sice ted to bude z blata, ale jak bude čas udělá se to ze 14220
tak spojkový koš brzdy vyroben nový včetně kolečka je to z jednoho kusu stálo mne to pár hodin ale je to
vyrobil sem zrovna i to druhé kolečko, sice ted to bude z blata, ale jak bude čas udělá se to ze 14220
Re: Revolverový soustruh R5
ajajaj blato neee už to máš v kopě? jestli jo tak sa mějte napozoru aby ti to nezmuchlovalo i to co bylo OK
Re: Revolverový soustruh R5
zdravím tak jelikož je tohle tema jedine aktivní o soustruhu R5 tak pišu sem
koupil jsem R5 bylo to levny original ZPS gotwaldov zaujalo mě na tom cena, točny pruměr, funkčnost, delka, ovladatelnost, možna konkurence schopnost třeba na malých seriich
dobudoucna možna i přesnost..? puvodní myšlenka je že mam doma dílnu tak trošku zamečnickou, zetor 50 super do lesa,nějaky to pole a sem tam potřebuju něco stáhnou jak pro mě tak i někomu, a soustruch by se v celku hodil..
Takže Forum jsem již pročetl...mam k tomu jednu patronu 1,5 a dvě zavitove pulmatice 1,5 popřipadě vyměním pul matici za pulmatici jineho stoupaní, patronu si podle stoupaní vysoustruží každy sám..
kuželovy pravítko nemam a nevím jestly je to lepši neš pomocnej support? a nevím vubec co myslíte zvladlo by se na tom vyrobyt zavitoví kužel na štípačku??
Soustruh jsem jen obhledl sundal sem dekle Revolver vypada dobře Support tak tam je ložisko chce to vyměnit, to nebude problem
no a samozdřejmě rada se spojkama?? viz video
https://youtu.be/Q1r6klViGPU
a nelíbí se my volnost toho řetězu ted nevím jstly to mam rozhodit nebo jen zkusit dotahnout spojky??
každopadně když necham stroj cca 20 min zaplej tak z prave spojky blíže k motoru se kouří nebo nekouří ale hřeje se že se na ní neda udržet ruka..
zpetny otačky nejsou při zařazene rychlost stejně rychly jako normalní viz video jde vidět že spojkaklouže jako prase
tak ted nevím jetly se mam dotoho pustit? jetly rozhodit cely, sehnat novy spojky ?ložiska.. nebo zkustit jen dotahnout?
co myslíte bylo to rozumny ? zkusím sem hodit nějake fota ještě
koupil jsem R5 bylo to levny original ZPS gotwaldov zaujalo mě na tom cena, točny pruměr, funkčnost, delka, ovladatelnost, možna konkurence schopnost třeba na malých seriich
dobudoucna možna i přesnost..? puvodní myšlenka je že mam doma dílnu tak trošku zamečnickou, zetor 50 super do lesa,nějaky to pole a sem tam potřebuju něco stáhnou jak pro mě tak i někomu, a soustruch by se v celku hodil..
Takže Forum jsem již pročetl...mam k tomu jednu patronu 1,5 a dvě zavitove pulmatice 1,5 popřipadě vyměním pul matici za pulmatici jineho stoupaní, patronu si podle stoupaní vysoustruží každy sám..
kuželovy pravítko nemam a nevím jestly je to lepši neš pomocnej support? a nevím vubec co myslíte zvladlo by se na tom vyrobyt zavitoví kužel na štípačku??
Soustruh jsem jen obhledl sundal sem dekle Revolver vypada dobře Support tak tam je ložisko chce to vyměnit, to nebude problem
no a samozdřejmě rada se spojkama?? viz video
https://youtu.be/Q1r6klViGPU
a nelíbí se my volnost toho řetězu ted nevím jstly to mam rozhodit nebo jen zkusit dotahnout spojky??
každopadně když necham stroj cca 20 min zaplej tak z prave spojky blíže k motoru se kouří nebo nekouří ale hřeje se že se na ní neda udržet ruka..
zpetny otačky nejsou při zařazene rychlost stejně rychly jako normalní viz video jde vidět že spojkaklouže jako prase
tak ted nevím jetly se mam dotoho pustit? jetly rozhodit cely, sehnat novy spojky ?ložiska.. nebo zkustit jen dotahnout?
co myslíte bylo to rozumny ? zkusím sem hodit nějake fota ještě
Re: Revolverový soustruh R5
no gratuluji k relativně tiché R5-ce bývajů výrazně hlučnější nahrávka co se zvuku týká dost špatná tak težko soudit
podle mě máš moc utáhlou tu pravou spojku proto taky hřeje když běží naprázno zkus ji o jednu dírku povolit tu v tématu se dočteš jak
po povolení se zlepší i reverzní chod pokud ten reverz bude furt líný tak levou spojku o jedenu dírku přitáhni brzda je nastavena docela dobře tu bych zatím nechal řetěz bývá volný a pokud ho nebudeš měnit i s ozubenýmy koly tak to nemá smysl bo nový řetěz nebude zapadat do opotřebených vytahaných kol kdybys potřeboval něco do revolverového suportu mám tu jeden komplet celý
podle mě máš moc utáhlou tu pravou spojku proto taky hřeje když běží naprázno zkus ji o jednu dírku povolit tu v tématu se dočteš jak
po povolení se zlepší i reverzní chod pokud ten reverz bude furt líný tak levou spojku o jedenu dírku přitáhni brzda je nastavena docela dobře tu bych zatím nechal řetěz bývá volný a pokud ho nebudeš měnit i s ozubenýmy koly tak to nemá smysl bo nový řetěz nebude zapadat do opotřebených vytahaných kol kdybys potřeboval něco do revolverového suportu mám tu jeden komplet celý
Re: Revolverový soustruh R5
Dneska jsem upravil mazání r-5-ky
kdo teto soustruh má, tak jistě ví že si skrze víko nad vřetenem to lehce pokuřuje prostě trochu z tama stoupá dým
spojky taky běžně trochu šustí ale tetnokrát se to začalo zhoršovat
normální věc...ale mě to poslední dobu začínalo víc hulit a tak jsem sa rozhodl zkontrolovat mazání
zjistil jsem že mazací trubička u ložiska vřetene na straně univerzálky lehce šoupala o ložisko až se obrousila a tím zaslepila no opravil jsem to ale důvod kouření byl trochu jiný
už z výroby je špatně vyřešeno mazání spojky pro pravý /normální /chod
levou spojku pro reverz maže rozstřikové kolo, brzda je mazaná přímo přes trubičku do které stéká olej trubičkou z hlavního mazacího tácku nad vřetenem...
a tak jsem přidal další díru do tácku tak aby olej skapával přez hřídel vřetena na pravou spojku
ještě jsem znovu seřídil spojky a brzdu
ze soustruhu nejde žádný dýmek spojka nešustí a snížil se hluk v převodovce.
Pozor na tento problém a doporučuju upravit hlavně to vadí když je zaplý motor a neběží vřeteno
obě spojky pro pravý a levý chod když jsou rozeplé tak lamely kloužou a jsou přímo na hřídeli motoru tak to má 1450 otáček
lepší je mašinu při delším stání /motor běží vřeteno stojí/ dýl jak 5 minut vypnout a nebo udělat tu úpravu
vyvrtal jsem do tácku díru o průměru 2mm asi 20mm od velkého ozubeného kola a asi 20mm směrem dozadu od osy vřetena a následně důlčíkem vytvořil trychtýřek to proto, aby olej hned skapával a netekl po spodku tácku někam za roh
kdo teto soustruh má, tak jistě ví že si skrze víko nad vřetenem to lehce pokuřuje prostě trochu z tama stoupá dým
spojky taky běžně trochu šustí ale tetnokrát se to začalo zhoršovat
normální věc...ale mě to poslední dobu začínalo víc hulit a tak jsem sa rozhodl zkontrolovat mazání
zjistil jsem že mazací trubička u ložiska vřetene na straně univerzálky lehce šoupala o ložisko až se obrousila a tím zaslepila no opravil jsem to ale důvod kouření byl trochu jiný
už z výroby je špatně vyřešeno mazání spojky pro pravý /normální /chod
levou spojku pro reverz maže rozstřikové kolo, brzda je mazaná přímo přes trubičku do které stéká olej trubičkou z hlavního mazacího tácku nad vřetenem...
a tak jsem přidal další díru do tácku tak aby olej skapával přez hřídel vřetena na pravou spojku
ještě jsem znovu seřídil spojky a brzdu
ze soustruhu nejde žádný dýmek spojka nešustí a snížil se hluk v převodovce.
Pozor na tento problém a doporučuju upravit hlavně to vadí když je zaplý motor a neběží vřeteno
obě spojky pro pravý a levý chod když jsou rozeplé tak lamely kloužou a jsou přímo na hřídeli motoru tak to má 1450 otáček
lepší je mašinu při delším stání /motor běží vřeteno stojí/ dýl jak 5 minut vypnout a nebo udělat tu úpravu
vyvrtal jsem do tácku díru o průměru 2mm asi 20mm od velkého ozubeného kola a asi 20mm směrem dozadu od osy vřetena a následně důlčíkem vytvořil trychtýřek to proto, aby olej hned skapával a netekl po spodku tácku někam za roh
Re: Revolverový soustruh R5
Ahoj, a já myslel, že to kouří jen můj a bál jsem se to zjišťovat, abych nebyl nemile překvapenej .
Většinou na něm dělám sériovku a často zapínám a vypínám spojku, po cca 50ti cyklech mi začne při vypínání a zapínání spojky klást odpor, stačí ale jen pákou jakoby zařadit a zase jde páka spojky chvilku lehce, máte to taky někdo ?
Většinou na něm dělám sériovku a často zapínám a vypínám spojku, po cca 50ti cyklech mi začne při vypínání a zapínání spojky klást odpor, stačí ale jen pákou jakoby zařadit a zase jde páka spojky chvilku lehce, máte to taky někdo ?
Re: Revolverový soustruh R5
sudej si horní víko na vřeteníku a i kulatý dekl s nápisem R5 a zkotroluj jestli to maže a jestli v horním tácku nejsou ucpané díry jo celkem to ven stříká z toho kruhového otvoru tak stát trochu bokem...bacha aby ti tam nenapadly špóny, které jsou kolem okraje horního krytu vřeteníku
no a jestli to maže tak můžeš mít ochozené lamely a ty hokejky /páčky/ co stlačují lamely takže oni se tam šprajcnou a jde to ztuha a v ten moment se i vřeteno rychleji rozbíhá
taky bývají v hrnečcích spojky zasekané zářezy od lamel ale to je na rozborku, navaření a nejlíp vyměnit všechny lamely i s hokejkama + ložiska na stejné hřídeli ty bývají špatné a docela hlučné
no a jestli to maže tak můžeš mít ochozené lamely a ty hokejky /páčky/ co stlačují lamely takže oni se tam šprajcnou a jde to ztuha a v ten moment se i vřeteno rychleji rozbíhá
taky bývají v hrnečcích spojky zasekané zářezy od lamel ale to je na rozborku, navaření a nejlíp vyměnit všechny lamely i s hokejkama + ložiska na stejné hřídeli ty bývají špatné a docela hlučné
Re: Revolverový soustruh R5
Ahoj, dík, mrknu na to .
Re: Revolverový soustruh R5
Čaute všetci majitelia R5. Mám R5 už 15 rokov, ale len teraz som sa v nej začal vrtať. Prešiel som forum a zistil som, že ja mám trochu odlišnú konštrukciu reverzu. Nemám tam reťaz, ale predlohu cez ozubené kolesá.
https://postimg.cc/image/z3ckexgan/
Problém mám z mazaním prevodoviek (nekvapká v okienkach . Podarilo sa mi vydolovať tie piestové čerpadlá, ale nechce sa mi veľmi rozoberať suporty. Viete mi poradiť cez ktorý kanálik nasáva a ktorý vytláča ? Skúsim to nejako prefúknuť. Ď.
https://postimg.cc/image/z3ckexgan/
Problém mám z mazaním prevodoviek (nekvapká v okienkach . Podarilo sa mi vydolovať tie piestové čerpadlá, ale nechce sa mi veľmi rozoberať suporty. Viete mi poradiť cez ktorý kanálik nasáva a ktorý vytláča ? Skúsim to nejako prefúknuť. Ď.
Re: Revolverový soustruh R5
Už som to mazanie rozchodil, ale doplním sem svoje skúsenosti. Pri vyberaní piestového čerpadla je potrebné uvoľniť červík zo zadnej strany prevodovky. Pri revolverovom suporte to nie je problém, ale pri hlavnom suporte by musela ísť prevodovka dole, lebo lože nemá dieru na uvoľnenie červíku. Vyvrtal som do lože malú dieru a červík je možné uvoľniť zo stredu lože keď sa otvory prekryjú.
Čerpadlá som nevedel vytiahnuť reverzným kladivom (ani sa nehli) a nechcel som strhnúť závit v čerpadle, tak som použil podobný vyťahovák ako bol použitý na demontáž bubinku brzdy R5 (str. 26), čo išlo bez problémov. Čerpadlo nasáva cez otvor bližšie k vonkajšej strane a vytláče cez vzdialenejší. Ak vám vylezie s čerpadlom aj hriadeľ na čerpanie, ako sa to stalo mne, postupujte opatrne pri vkladaní !!!
Hriadeľ je poháňaný ozubeným kolesom od posuvovej hriadele cez drobné pierko, ktoré mi pri zasúvaní hriadeľa vypadlo do prevodovky, čo som si nevšimol a zistil som to až pri skúšaní, keď mi nebežal hnací hriadeľ čerpadla. Količek – pierko som so šťastím našiel na spodku prevodovky magnetom a komplikovane (laparoskopickou operáciou) vrátil naspäť do ozubeného kolesa. Dôležité pri vkladaní hriadeľa naspäť je aby kolíček bol správne otočený (nie je kruhový) a koleso bolo otočené kolíčkom dole, aby znovu nevypadol.
Čerpadlá fungovali, len olej vytekal niekde po stene prevodovky, a nenapĺňal mazacie kanáliky v telese prevodovky, ktorými je ďalej rozvádzaný trubičkami a otvormi ku kolesám aj ku kontrolnému okienku. Najprv som usmernil tok oleja do kanálikov a potom prečistil trubičky drôtom, aby olej tiekol kam má. Samozrejme je potrebné vyčistiť teleso prevodovky od usadením, starého oleja a .......
Ja som to robil na niekoľko krát, vždy s čistejším olejom ako tam bol, nakoniec som dal nový olej. V pasporte píšu preplachovací alebo riedky vretenový olej, ale ten som nemal, tak som použil olej od vretena, ktorý bol čistejší a prefiltroval som ho cez handry od mechanických nečistôt.
Na suporte sú ešte mazacie kanáliky, ktoré púšťajú olej na vodiace plochy lože cez kuželový uzáver manuálne ovládaný (gombík vedľa kolesa priečnych saní). Otvára sa potiahnutím, pri chode piestového čerpadla pustí olej na vodiace plochy.
Celý systém by bolo určite lepšie vyčistiť v rozobratom stave, ale ja som sato pokúsil rozchodiť cez predné kryty, čo sa celkom podarilo.
Čerpadlá som nevedel vytiahnuť reverzným kladivom (ani sa nehli) a nechcel som strhnúť závit v čerpadle, tak som použil podobný vyťahovák ako bol použitý na demontáž bubinku brzdy R5 (str. 26), čo išlo bez problémov. Čerpadlo nasáva cez otvor bližšie k vonkajšej strane a vytláče cez vzdialenejší. Ak vám vylezie s čerpadlom aj hriadeľ na čerpanie, ako sa to stalo mne, postupujte opatrne pri vkladaní !!!
Hriadeľ je poháňaný ozubeným kolesom od posuvovej hriadele cez drobné pierko, ktoré mi pri zasúvaní hriadeľa vypadlo do prevodovky, čo som si nevšimol a zistil som to až pri skúšaní, keď mi nebežal hnací hriadeľ čerpadla. Količek – pierko som so šťastím našiel na spodku prevodovky magnetom a komplikovane (laparoskopickou operáciou) vrátil naspäť do ozubeného kolesa. Dôležité pri vkladaní hriadeľa naspäť je aby kolíček bol správne otočený (nie je kruhový) a koleso bolo otočené kolíčkom dole, aby znovu nevypadol.
Čerpadlá fungovali, len olej vytekal niekde po stene prevodovky, a nenapĺňal mazacie kanáliky v telese prevodovky, ktorými je ďalej rozvádzaný trubičkami a otvormi ku kolesám aj ku kontrolnému okienku. Najprv som usmernil tok oleja do kanálikov a potom prečistil trubičky drôtom, aby olej tiekol kam má. Samozrejme je potrebné vyčistiť teleso prevodovky od usadením, starého oleja a .......
Ja som to robil na niekoľko krát, vždy s čistejším olejom ako tam bol, nakoniec som dal nový olej. V pasporte píšu preplachovací alebo riedky vretenový olej, ale ten som nemal, tak som použil olej od vretena, ktorý bol čistejší a prefiltroval som ho cez handry od mechanických nečistôt.
Na suporte sú ešte mazacie kanáliky, ktoré púšťajú olej na vodiace plochy lože cez kuželový uzáver manuálne ovládaný (gombík vedľa kolesa priečnych saní). Otvára sa potiahnutím, pri chode piestového čerpadla pustí olej na vodiace plochy.
Celý systém by bolo určite lepšie vyčistiť v rozobratom stave, ale ja som sato pokúsil rozchodiť cez predné kryty, čo sa celkom podarilo.