Frezka TOS FA3U
Re: Frezka TOS FA3U
variátorek má spálený motór olej z něho teče všady je tam ulomená hřídelka na nastavování převodového poměru, řetěz sundali že ho koupí nový ale ten je v pořádku...musí se tam nastavit šroubem velikost maximálního rozevření aby řetěz nesjel až pod koželové drážkované kola to se jim nejspíš stalo že řetěz na jedné straně sjel až dolu a klouzalo to ...leží tam ta rovnačka pomáli 20 roků v koutě ale dočkala sa a pojede chudera...motor už je daný na převinutí šoupnu tam snad dneska řetázek /nato je taková finta /
pak opravit rozvaděč smontovat a mosí to valit
pak opravit rozvaděč smontovat a mosí to valit
Re: Frezka TOS FA3U
Ahoj, dávám sem odkaz na frézku. Pán ji prodává že na ní nemá práci a asi neumí s ní. Je to taková co mám doma. Nebude snad drahá, psal jsem s pánem, upřesňoval jsem mu kolem ní nějaké informace. Psal, že když se neprodá, tak ji bude muset dát do šrotu, nemá na ní využití a bylo by to škoda. Takže by tam mohla být domluva o ceně. Psal jsem mu, aby tam dal cenu, tak uvidíme.
Tady je odkaz, mašinka není velká, ale bytelná, váha 1650 kg. A je jednoduchá na opravy, údržbu i práci.
Jo jak tam píše, není to Polská výroba, ale Česká Bestra. Mám ji doma s hlavou ještě.
http://stroje.bazos.cz/inzerat/37090925 ... -frezu.php
Tady je odkaz, mašinka není velká, ale bytelná, váha 1650 kg. A je jednoduchá na opravy, údržbu i práci.
Jo jak tam píše, není to Polská výroba, ale Česká Bestra. Mám ji doma s hlavou ještě.
http://stroje.bazos.cz/inzerat/37090925 ... -frezu.php
Re: Frezka TOS FA3U
Ahoj, už jsem viděl na mašinách všechno možný. Všelijaký vychytávky, zlepšováky a forychtuňky. Ale tady to mě pobavilo. Volant na posuvovém šroubu, to jsem ještě neviděl! Když tam vrazí trochu rychloposuvem, to se musí hyml dávat bacha, aby volant nanamastil pačmáky!
http://stroje.bazos.cz/inzerat/37175774 ... -FA-5V.php
http://stroje.bazos.cz/inzerat/37175774 ... -FA-5V.php
Re: Frezka TOS FA3U
oto ono je tam jak víš zubová spojka a pružina která ju odtláčí no ale gdoví co tam je nebo neni a třeba mu vůbec nejde posuv a tak si dal volant hehe
frézku dáš dokopy to máš ještě nahrubo rozdělané
když opravuju stroje tak to dělám většinou po částech a nebo je třeba dostatek odkládacích míst a skládat si věci tak jak byly a to si to ještě fotím a kola v převodovce značím fortunkou tak jak jsou na hřídělích tak než to rozeberu tak si z boku kol napíšu fortunkou čísla jak na kolo tak i na distanční kroužky na litinový ram tak jak je to poskládané zleva doprava 1,1 2,2 3,3 atd a jasně víš jak to tam bylo jak pořadí tak i pozice pak další řadu předlohu vidličky no prostě vše co pujde ven a je to jednou provždy označené. Jednoduché věci jsou vcelku jasné jak to je poskládané ale převodovky si značím když to musím rozebrat.
Nejhorší je když to někdo předtebou špatně složil a ty musíš zjišťovat jak to tam bylo
ono z dokumentace se toho moc nedovíš stačí přehodit distanční podložku třeba mezi spojkama a už nezapadají zuby celou šířkou...u toho značení fortukou bacha na špóny když jdou ložiska na výměnu tak to neřeším stejně to všechno opláchnu a ložiska jdou vyhodit a dát nové ale jinak je lepší si to zakryt...značení lihovkou a nebo popisovačem neni trvanlivé navíc je všecko umaštěné.
JSem měl kámoša automechanika a ten dělal nevím kde prostě v značkovém servise a rozebral převodovku a všechno si vyskládal pěkně v pořadí na parapet aby to mohl nadruhý den složit pak přišla uklizečka a utřela prach na parapetu a všecko zpřeházela no dlouho mu trvalo než to poskládal
frézku dáš dokopy to máš ještě nahrubo rozdělané
když opravuju stroje tak to dělám většinou po částech a nebo je třeba dostatek odkládacích míst a skládat si věci tak jak byly a to si to ještě fotím a kola v převodovce značím fortunkou tak jak jsou na hřídělích tak než to rozeberu tak si z boku kol napíšu fortunkou čísla jak na kolo tak i na distanční kroužky na litinový ram tak jak je to poskládané zleva doprava 1,1 2,2 3,3 atd a jasně víš jak to tam bylo jak pořadí tak i pozice pak další řadu předlohu vidličky no prostě vše co pujde ven a je to jednou provždy označené. Jednoduché věci jsou vcelku jasné jak to je poskládané ale převodovky si značím když to musím rozebrat.
Nejhorší je když to někdo předtebou špatně složil a ty musíš zjišťovat jak to tam bylo
ono z dokumentace se toho moc nedovíš stačí přehodit distanční podložku třeba mezi spojkama a už nezapadají zuby celou šířkou...u toho značení fortukou bacha na špóny když jdou ložiska na výměnu tak to neřeším stejně to všechno opláchnu a ložiska jdou vyhodit a dát nové ale jinak je lepší si to zakryt...značení lihovkou a nebo popisovačem neni trvanlivé navíc je všecko umaštěné.
JSem měl kámoša automechanika a ten dělal nevím kde prostě v značkovém servise a rozebral převodovku a všechno si vyskládal pěkně v pořadí na parapet aby to mohl nadruhý den složit pak přišla uklizečka a utřela prach na parapetu a všecko zpřeházela no dlouho mu trvalo než to poskládal
Re: Frezka TOS FA3U
To Kenybz se mnou dělal chlapík, už jsem tady o něm psal a ten rozebral převodovku od soustruhu SU 50. Přišel k mašině, vzal si bednu a rozebíral. Všechno co vyndal házel do bedny. Uplně všechno. Nic nerovnal. Rozebral celou převodovku a nandal všechno do bedny. Potom ho třeba mistr poslal aby dělal něco jinýho. A k té převodovce se dostal třeba za čtrnáct dní. Však víš, jak to je, když to necháš ležet a děláš deset jinejch věcí a potom se vrátíš k tomu. On si sednul k mašině a vyměnil co bylo třeba. Ložiska, i třeba ozubený kola a poskládal to dohromady z hlavy. A já mu povídám, jak je možný, že to složí? A on no já si představím v hlavě, jak se ty kola točí a co mají dělat a kolik zubů má to a kolik to. Potom to tam nasázím a maká to. On měl hrozně dobrou představivost. Už jsem tady taky někdy psal, jak vyměnil v sobotu elektromagnetické spojky na kopírovací frézce velký jako lokomotiva sám a ještě si u toho vyfrézoval válec na hoblovku. Opraváři chtěli sundavat stůl a celou konzolu posuvů. A on to vyměnil jen tak rukama uvnitř. Protože on si představil jak to tam je a funguje a co s tím. Strčil ruce dovnitř a vyměnil to tam z hlavy.
Taky jsem tady psal, jak mi z hlavy vypočítal kolik mi zvednou ramena ny traktůrku s takovím čerpadlem. Řekl jsem mu základní informace a on z hlavy vypočítal, kolik zvednou ramena když budou tak a nebo tak dlouhý a takoví črpadlo s tímhle tlakem a otáčkama. Ale když ho chtěli do kanceláře, poslal je všechny, však víte kam! On měl rád pracovat rukama a hlavně si to hlavou co nejvíc usnadnit.
Taky jsem tady psal, jak mi z hlavy vypočítal kolik mi zvednou ramena ny traktůrku s takovím čerpadlem. Řekl jsem mu základní informace a on z hlavy vypočítal, kolik zvednou ramena když budou tak a nebo tak dlouhý a takoví črpadlo s tímhle tlakem a otáčkama. Ale když ho chtěli do kanceláře, poslal je všechny, však víte kam! On měl rád pracovat rukama a hlavně si to hlavou co nejvíc usnadnit.
Re: Frezka TOS FA3U
zdar hoši no kdo to dělá celý život a je dobrý jak co psal ota o tom kolegovi no tak si nemusí značit nic ani fotit. Má to prostě v malíčku no ale gdyž rozebíráš něco ve větším rozsahu doslova do kolečka a neděláš to denně tak je lepší si to označit a nafotit, telefon má dneska s foťákem každý a foto může pomoct když bude nejhůř...
fotky jsem sice nepoužil ale to značení ano právě kvůli pořadí a správnému otočení kol, protože až bych tam pak dával složenou převodovku a zjistil že mám přehozené kola tak si přidám x hodin práce a při rozebírání zničím ložiska. Takže su v tomto takový punťa. V pátek jsem ještě vyměnil maticu posuvu stolu a opravil polámané hadičky centrálního mazání a jede to jak fík ale furt je to rumunský cugír
neni to prostě toska
fotky jsem sice nepoužil ale to značení ano právě kvůli pořadí a správnému otočení kol, protože až bych tam pak dával složenou převodovku a zjistil že mám přehozené kola tak si přidám x hodin práce a při rozebírání zničím ložiska. Takže su v tomto takový punťa. V pátek jsem ještě vyměnil maticu posuvu stolu a opravil polámané hadičky centrálního mazání a jede to jak fík ale furt je to rumunský cugír
neni to prostě toska
Re: Frezka TOS FA3U
[quote="turban"]Tak jsem se do toho taky vrtnul. To jsme zvědavý kdo tohle dá do kupy?!
Keď si do toho dal, nezabudni (okrem iného) skontrolovať na johansonky priečne vedenie, a prípadne to na pravítko zaškrabať. Ono sa to vie v strede vyjazdiť, a keď sa dotiahne lišta, v krajných polohách to ide ztuha.
Keď si do toho dal, nezabudni (okrem iného) skontrolovať na johansonky priečne vedenie, a prípadne to na pravítko zaškrabať. Ono sa to vie v strede vyjazdiť, a keď sa dotiahne lišta, v krajných polohách to ide ztuha.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.
Re: Frezka TOS FA3U
presne s tým mám aj ja problém: pri vretene to ide ľahko a stôl má vôľu a na opačnom konci to ide ztuha
tým pádom nedosiahneš pri obrábaní dve rovnobežné plochy v X-ovej osi
zatiaľ skúsim vyrobiť novú lištu, ale to asi problém neodstráni ale rozoberať to ako ty nemám čas
tým pádom nedosiahneš pri obrábaní dve rovnobežné plochy v X-ovej osi
zatiaľ skúsim vyrobiť novú lištu, ale to asi problém neodstráni ale rozoberať to ako ty nemám čas
Re: Frezka TOS FA3U
Winch možeš to nějak podrobnějc popsat ten postup až to budu dělat tak abych věděl jak.
To jak to jde v krajních polohách těžko může být aj přitáhlou maticí příslušné osy šroub je uprostřed vychozený a jak se dotáhne matice kvůli zmenšení vůle tak krajní polohy jdou ztuha. Nebo kombinace obou opotřebení
To jak to jde v krajních polohách těžko může být aj přitáhlou maticí příslušné osy šroub je uprostřed vychozený a jak se dotáhne matice kvůli zmenšení vůle tak krajní polohy jdou ztuha. Nebo kombinace obou opotřebení
Re: Frezka TOS FA3U
počkaj,
som ani nevedel, že sa dá nastavovať vôľa medzi pohybovou skrutkou a maticou
idem pozerať nejaké výkresy, tí čo to už rozoberali v tom majú väčší prehľad
som ani nevedel, že sa dá nastavovať vôľa medzi pohybovou skrutkou a maticou
idem pozerať nejaké výkresy, tí čo to už rozoberali v tom majú väčší prehľad
Re: Frezka TOS FA3U
matice bývá buď to dvojitá kdy jedna půlka je přišrubovaná "do litiny napevno" a zaní je otočná matice která "kontrováním" vymezí vůli nastavení by mělo být přístupné zvenku buď pod zátkou nebo nějakým krytem pak je ještě varianta že matica je podélně rozřízlá a jejím svíráním nastavuješ vůli...toto řešení ale způsobí že to bude chodit nějakou dobu ztuha než se to ochodí
dám sem fotky jednoho stolu frézky jak je to tam dělané
jak je tam sundané to víčko a je tam vydět ten šnek tak naněm je nastavitelná matice která má z venku ozubení a ten šnek se ovládá po povolení zátky zepředu mašiny matice pak kontruje šnek proti povolení a tím i zajistí matici. vedle této matice ja pevná bronzová matka skolíkovaná a napevno spojená ta byla v háji tak ju kámoš udělal novů
na další fotce je to už složené a opravené centrální mazání
dám sem fotky jednoho stolu frézky jak je to tam dělané
jak je tam sundané to víčko a je tam vydět ten šnek tak naněm je nastavitelná matice která má z venku ozubení a ten šnek se ovládá po povolení zátky zepředu mašiny matice pak kontruje šnek proti povolení a tím i zajistí matici. vedle této matice ja pevná bronzová matka skolíkovaná a napevno spojená ta byla v háji tak ju kámoš udělal novů
na další fotce je to už složené a opravené centrální mazání
Re: Frezka TOS FA3U
podľa výkresov je FA3 ten prvý prípad o ktorom hovoríš na osi X sú asi dve matky...
nemá niekto fotku posuvov z FA3?
raz vidieť lepšie ako sto krát počuť...
nemá niekto fotku posuvov z FA3?
raz vidieť lepšie ako sto krát počuť...
Re: Frezka TOS FA3U
Je to papračka, a na TOSke sa to robí dosť zle, keď to priečne vedenie je zapustené, a nie vystúpené nahor ako napr. na MAS-ke. Ono by to bolo lepšie prebrúsiť, ale ak to robí zopár stoviek, max desatinu, tak to ide. Treba zmerať johansonkami kde to je najširšie a najužšie, doškrábať to na rovnakú mieru, a zároveň zafliačkovať na tušírovaciu farbu. A ešte predtým priložiť ku tomu vedeniu tušírovacie pravítko, a špáromerom zistiť z ktorej strany kolko odobrať. A na začiatku aj konci vedenia rovnako. Je to nekonečná robota- farba-pravítko -johansonky- škrabák, farba-pravítko-johansonky-škrabák.... Inak ako vravíš, že to chodí v koncových polohách ztuha, môže robiť aj vyjazdený šrob. Ten treba na sústruhu v lunete zregulovať. A nakoniec ešte treba dopasovať na farbu lištu- natrieť jemnučko tušírovacou farbou, nahodiť, pritiahnuť, prejsť krajné polohy so stolom, vybrať, kde je zotretá farba zaškrabať, a tak dookolakenybz píše:Winch možeš to nějak podrobnějc popsat ten postup až to budu dělat tak abych věděl jak.
To jak to jde v krajních polohách těžko může být aj přitáhlou maticí příslušné osy šroub je uprostřed vychozený a jak se dotáhne matice kvůli zmenšení vůle tak krajní polohy jdou ztuha. Nebo kombinace obou opotřebení
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.