Prívesný vozík Unicol vylepšenie

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
rondob
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 01, 2010 7:46 pm
Bydliště: Prešov

Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#1 Nový příspěvek od rondob »

Ahojte, chcem sa opýtať na radu ohľadom klasického prívesného vozíka. Robil ste niekto dotazy na náprave a máte nejaké foto? Mal som vozík z listovymi perami a tam keď bol preťažený sadol na dotazy a fajn ale teraz mám ten novší s gumovými pásmi v náprave a bojím sa že pri preťažení sadne a richtig nová náprava. Ďakujem za rady

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1170
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#2 Nový příspěvek od Lišák1 »

Nápravy jsou dělané na různé zatížení. Když nápravu na 750 kg přetížíš o 200-250 kg, nic se nestane. A víc stejně nesmíš tahat.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Joe66
Příspěvky: 1532
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#3 Nový příspěvek od Joe66 »

Radsej by som cely vozik vyztuzil a do naprav sa da zasunut gulatina a privarit.Potom to viac vydrzi pri pretazeni. Inak tiez mam jeden podobny vozik -som ho vyztuzil uz :) Unicol by mal byt od nas z Vranova hoci od neho voziky som nekupoval este

rondob
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 01, 2010 7:46 pm
Bydliště: Prešov

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#4 Nový příspěvek od rondob »

O tej gulatine som už počul ale neviem si to predstaviť náhodou nejaká fotka by nebola 🫣? Ďakujem veľmi pekne

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15817
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#5 Nový příspěvek od oco13 »

Lišák1 píše: pát bře 01, 2024 8:09 pm Nápravy jsou dělané na různé zatížení. Když nápravu na 750 kg přetížíš o 200-250 kg, nic se nestane. A víc stejně nesmíš tahat.
Pongratz 250 O1 celková 750kg , brzdený
Obrázek
Podla vahy v nakladači 1500kg :-/
Tiež gumové puzdra v naprave, tie ešte nepovolili , raz sme ju odtrhli celú lebo jedna strana skočila do jamy. :pohlavek:

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4435
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#6 Nový příspěvek od Peter768 »

Mám Unikol rok výroby 2006. Náprava do 750kg, vlastná hmotnosť 163kg , joklový rám, otváracie predné čelo, ložná plocha 125x200cm. Raz mi naložili 1150kg mokrého piesku a vozík to dal. 8) Už mi povozil cca 100-120 ton a furt drží. Menil som len gulovú spojku a vidlicu na kábel. Perfektný vozík 8)

jean
Příspěvky: 3072
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#7 Nový příspěvek od jean »

Naprava na 750 kilo sa moc pretazovat neda, tie gumy sa vymackaju, ked sa moc pretazuje. Tak max tych 250 kilo, jak pisal Lisak. Vlastna skusenost. Inak su dobre gumove bloky, co sa davali pod betonove panely. Korba si na to sadne a potom to uz peruje na pneumatikach.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15817
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#8 Nový příspěvek od oco13 »

Ale tam idú ramená nápravy mimo korby takže tam treba tie dorazy vysunúť von. Tiež sa na to chystám, ale ako vždy :pohlavek:

jean
Příspěvky: 3072
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#9 Nový příspěvek od jean »

Oco13, ono sa to pri jednorazovej opatrnej jazde neposkodi. Ale tahaj s tym 1,5t melonov 3x tyzdenne na Stredne Slovensko celu sezonu a uvidis :D. Neznicitelna je naprava z felicie/favorita, to dlhodobo znesie 2t. Ale dnes sa asi vlastny vozik postavit neda.

Joe66
Příspěvky: 1532
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#10 Nový příspěvek od Joe66 »

Ale do naprav ktore su z trubiek alebo hrubeho jokla sa zasunie z kazdej strany gulatina-najviac ako sa da zasunut.Tak hruba aby isla natesno a privari sa to vonku . A potom vozik na 750kg 1 tonu musi davat v pohode.A na gumy v nej sa uz potom kasle :vysmech: Len treba vozik vyztuzit + dat c-ckove gumy -ideal 185 :) A inak u nas voziky do 750kg nebrzdene nemusia absolvovat stk.Ze silnejsiu napravu nie je problem tam nabastit ked to nik nebude kontrolovat. Ale tahat nebrzdeny vozik nad 750kg to uz chce poriadne suv alebo dodavku :)

jean
Příspěvky: 3072
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#11 Nový příspěvek od jean »

Gumy prekvapivo problem nie su, obycajne matadorky 165/70 s udanou nosnostou tusim 434 kilo (nejak tak) to vydrzia ovela dlhsie, akoby clovek cakal. Vlastne sa za tie roky nezodrali. A to povozili bez prehanania cez 100 ton. Treba fukat aspon na 3-3,5 bar, ked je vo voziku cez 1,5 tony. Co ja viem, tak najviac sme odviezli 2,7 tony dokopy s vozikom a kolesa to dali. Naprava z favorita pred faceliftom (4x98mm roztec srobov na disky). Neuveritelne, co to vydrzi.

Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/ Nebrzdeny vozik som mal najviac nalozeny na 1,5 tony a to nebolo soferovanie, ale krotenie divej selmy. S formanom, nedalo sa ist viac ako 60, potom to neslo ani zabrzdit, ani ukarovat. A to v tom formane bolo pol tony dlazby, zasterky som suchal po zemi.

Joe66
Příspěvky: 1532
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#12 Nový příspěvek od Joe66 »

Ale aj ked pneumatiky viac nafukas tak 165alebo175 sa viac ,,rozplasti,, ako taka 185 . A plati to aj o C-ckovych gumach co znesu vacsie zatazenie .

jean
Příspěvky: 3072
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#13 Nový příspěvek od jean »

Ved ja ti neprotirecim, len pisem, co sme kedysi vyvadzali a co na tom realne bolo pouzite. Takze pevnejsia guma bude len lepsia. K traktorceku som si zvaril podobny vozik s napravou z felicie, kazda guma ina znacka aj rozmer, ale taham to len po svojom pozemku rychlostou chodze. Aj tak je to uz premlcane (90. roky), tak to uz mozem napisat, vozik na papieroch bol taky, ako ma tazatel s pruzenim gumou a znacky so stitkom sa prehadzovali na pevny domorobo s favoritovou napravou. Mala brzdu ovladanu zavazim. Vtedy sa dali tahat aj velke naklady. Bez tej brzdy to bolo peklo, forman na mokrom siel smykom a zastavenie trvalo vecnost. Moc nebezpecne. Na tahanie sa kupovali auta s kratkym zadnym previsom, aby bolo tazne co najblizsie k naprave. Kombiky boli uplne nahovno.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 14736
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#14 Nový příspěvek od DanculSK »

jean píše: pát bře 01, 2024 9:30 pm
Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/
:friends: zaujimave čítanie............
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

rondob
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 01, 2010 7:46 pm
Bydliště: Prešov

Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie

#15 Nový příspěvek od rondob »

jean píše: pát bře 01, 2024 9:30 pm Gumy prekvapivo problem nie su, obycajne matadorky 165/70 s udanou nosnostou tusim 434 kilo (nejak tak) to vydrzia ovela dlhsie, akoby clovek cakal. Vlastne sa za tie roky nezodrali. A to povozili bez prehanania cez 100 ton. Treba fukat aspon na 3-3,5 bar, ked je vo voziku cez 1,5 tony. Co ja viem, tak najviac sme odviezli 2,7 tony dokopy s vozikom a kolesa to dali. Naprava z favorita pred faceliftom (4x98mm roztec srobov na disky). Neuveritelne, co to vydrzi.

Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/ Nebrzdeny vozik som mal najviac nalozeny na 1,5 tony a to nebolo soferovanie, ale krotenie divej selmy. S formanom, nedalo sa ist viac ako 60, potom to neslo ani zabrzdit, ani ukarovat. A to v tom formane bolo pol tony dlazby, zasterky som suchal po zemi.
Veru ďakujem začítal som sa do toho

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“