Motorové pily

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
boleslav
Příspěvky: 175
Registrován: úte led 30, 2024 6:04 pm
Bydliště: HOŘICE

Re: Motorové pily

#9031 Nový příspěvek od boleslav »

Oto tu pilu neřeš chodí chodí až přestane tak ji poděkuj jak ti dlouho sloužila a udělej ji pomník,mohl bych psát romány o pilách,kolega si kdysi koupil HUS.372 to už je dlouho odešlo mu zapalování ještě v záruce ,reklamoval to oni uznali závadu a že na odstranění závady maj já už nevím jakou dobu a on ,že potřebuje dělat ,tak at si koupí zapalování sám tak si koupil a od té doby má náhradní zapalování jo není servis jako servis druhej případ taky HUS. 372 v záruce zlobila jel do servisu tam to poštolovali jel do lesa ,zase problém znovu do servisu a tak pořád do kola byl tak steklej taky potřeboval dělat a ne jezdi t sem a tam další případ traktor UKT-myslím Valtra v záruce něco se mu posralo na převodovce čekal 3 neděle než přijeli a 3 neděle oprava byl jsem u toho pomahal jsem mu to nasoukat na podvalnení to o značce ,ale o přístupu servisu zlatej zetor 70 -72 to spravím sám doma na dvoře měl jsem UKT-7341 a to už nebylo ono za 5 let jsem to mohl hodit do šrotu.

gepoting
Příspěvky: 254
Registrován: sob pro 24, 2011 3:22 pm
Bydliště: 38773

Re: Motorové pily

#9032 Nový příspěvek od gepoting »

pro Otu,když by ti nevadilo že ty stránky nejsou český,ale zase tam seženeš skoro všechno a za koruny.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 0&device=c

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 22182
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Motorové pily

#9033 Nový příspěvek od ota »

Super díky. To mě nenapadlo. Starší syn tam nakupuje kde co. Musím si sepsat nějakej sčot jestli by mi to objednal. Mám tu doma celkem 4 komlet a 1 na díly ty Dolmary. U té jedné chybí třeba jen ty víčka nádrží a ty tam mají.

Joe66
Příspěvky: 1655
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Motorové pily

#9034 Nový příspěvek od Joe66 »

Mne vyhodilo diely na tu dolmarku na polskom alegre. Ale ci to budu mat skladom som uz nehladal. Ale som prekvapeny ,ze to nevidim v kasumexe. Ale zase mozem sa opytat stareho servisaka ,ze aky je tam karburator ci to bude poznat. Lebo tak ako na dolmarkach tak aj na stihle su na niektore pily rovnake karburatoy a membrany a eshopy to nemaju v popise. Vedia to len ludia co drzali taky karbec v ruke a vedia ,ze pasuje aj do inych typov .

Slávek55
Příspěvky: 596
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#9035 Nový příspěvek od Slávek55 »

Oto,karburátor je tam Tillotson HK,dnes již málo používaný,ale tím se nezabývej.Nechá se ještě koupit malá i velká opravná sada,i v Kasumexu.Cena 300-600 kč.To by bylo tak maximum,co bych do té pily investoval.Boleslav ti to napsal dobře.Potom ji poděkuj,třeba ji bude chtět sběratel historie.A kdyby se náhodou rozbila,tak ne aby tě napadlo k ní koupit ještě jeden vrak a snažit se ze dvou udělat jednu.To zbytečně vyhodíš peníze.
Ten problém s volnoběhem skus vyřešit tím,že mírně dotáhneš šroub T.Až bude teplá,skus přitáhnout T a otáčky by se měli zvětšit.Nesmí se otáčet řetěz.U starých spojek jsou již unavené pružiny spojky,takže začíná zabírat dříve,takže to třeba vůbec nebude možné.Hlavně nesahej na šroub H a zatím ani na L.
Šroub T je zcela bezpečný,tím nezasahuješ do dohatosti směsi.Je to doraz klapky karburátoru a slouží tomu,aby se klapka zcela nezavřela,protože zcela zavřená by nepropustila do motoru žádný vzduch a pila by chcípla.Naopak hodně zašroubovaný šroub T by ji otevřel tak,že by vlastně jela jako na čtvrt plynu.Šroub T je obyčejný šroub na konci s kuželovou špičkou a kužel mírně odtlačí na karburátoru táhlo od plynové páčky.
Zase ale připomenu slova Boleslava že to není jenom štelováním,ale bývá tam jiný problém.A to zvláště když ti položením na bok funguje lépe.A to může být membránou,opotřebovaným karburátorem kolem osy klapky ale i gufera na klice či jiná netěsnost.
Raději to odešlu,protože se mi také někdy stane,že mi to vypadne.

Slávek55
Příspěvky: 596
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#9036 Nový příspěvek od Slávek55 »

Oto,k tvé Dolmarce jednu větu.Vyráběla se v letech 1977 až 1982.Takže možná budete brzo slavit padesátiny.
Ještě jsem chtěl něco k tomu co napsal Karel k seřízení MS 231.Já myslím,že jsem tady když se řešilo nastavení karburátoru vždy psal-nehrabte se v tom,když toho moc nevíte.Takové varování že by se mělo jít k odborníkům a u nových modelů s předvýplachem to platí obzvlášť.
Karel si nastavení v servisu chválil.Ano,servis má tabulky,kde jsou max.otáčky,volnoběžné otáčky,otáčky nejlepšího výkonu a krouťáku,otáčky sepnutí spojky a když to svědomitý servisák nastaví,tak je na mnoho let klid.Znám Husqvarny,které jsou bez zásahu do karburátoru 15 i 20 let.Pravda ale je,že dneska je špatná doba benzínů,olejů a pryžových dílů a pod. A to snižuje dobu životnosti.A také je pravda,že někteří výrobci tu levnější a horší kvalitu dávají záměrně,protože je třeba vyrábět a prodávat.
Bohatost směsy-bohatá směs dává malé otáčky.Je to tím,jak psal Franta.cz,je tam málo kyslíku a hodně benzinu.Prostě špatný poměr.To spomaluje hoření,většina směsy nestačí shořet a odchází do výfuku,a tam ještě dohořívá.Někdy se i objevuje olej ve výfuku a hlavně na svíčce.To samozřejmě zhoršuje kvalitu jiskry a spalování je ještě horší.Motor začne vynechávat a má zvuk čtyřtaktu.Takže nespálená směs opouští válec výfukem pomalu a tím zpomaluje pohyb pístu.
Naopak chudá směs hoří rychle,dalo by se říct výbuchem a rychle vylítne ven výfukem.
Správný poměr směsy,asi 14-15 ku 1 dokáže hořet po delší dobu pohybu pístu dolů a tím zlepšuje výkon.Ono je těžký tam ty myšlenky,když si zrovna vzpomenu do toho textu napsat.Jsem starej a již mi to vypadává.

Slávek55
Příspěvky: 596
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#9037 Nový příspěvek od Slávek55 »

Ještě se mi teď vybavila jedna myšlenka.Uvědomujete si,že ten proces nasátí a hoření směsy a zapálení-tedy jiskra na svíčce proběhne u pily při 12 000 otáčkách/min. za pouhou vteřinu 200x.

Uživatelský avatar
Čárls
Příspěvky: 14588
Registrován: sob kvě 28, 2016 1:22 pm
Bydliště: Dvůr Králové n/L

Re: Motorové pily

#9038 Nový příspěvek od Čárls »

Benál brát tam kde je největší výtoč a dlouho neskladovat u nových pilek se to obzvlášť vyplatí Ono pily schroupnou bez problémů i15 % biosložek ale podmínka vždy čerstvou směs a ne starý benál Pilky s elektronickým vstřikování přiklad MS500I klidně i 20% biosložek Podmínka je vždy čerstvá směs a co nejčerstvější benál Ono taky vždy záleží kde je benál skladovanej a na přístupu vzduchu do kanistru atd Už slyším Otu že on to tak nemá jj dokud se něco nestane a ty starý pilky bez předvýplachu maj trysky s velkou dírou a schroupnou ledacos záleží jen na dostatku oleje aby byly namazaný a taky mají nižší otáčky jak tyhle nový
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/

bigj66
Příspěvky: 199
Registrován: sob zář 16, 2017 2:31 pm
Bydliště: Sendražice

Re: Motorové pily

#9039 Nový příspěvek od bigj66 »

pro Otu ,víčka nádrže na olej pasují z některých pil Husqarna

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7158
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Motorové pily

#9040 Nový příspěvek od Lukashil »

Omlouvam se za :OT: nedavno jsem tu resil karburator moji 55ky husqvarny. Dostala novy cinsky, tankuju stala 98ku a redim stihl olej 1:33
Vse funguje paradne, kour je videt pouze pri akcelraci, ale co me trapi, porad se mi meni nastaveni volnobehu a na sroubek reaguje prilis citlive.
Co s tim?
Stydím se za tuto zem

Slávek55
Příspěvky: 596
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#9041 Nový příspěvek od Slávek55 »

Lukashil,nějak si vzpomínám,že jsme tady tvoji H 55 řešili dávno s tím,že se ti povoloval výfuk.Je to pravda nebo si tě s někým pletu?A myslím že tu pilu jsi měl z druhé ruky a již měla něco za sebou.Husqvarna 55 je vynikající pila,a tyto problémy se nechají řešit.Dej víc informací,nejlépe rok výroby,protože tento model přetrval desetiletí a dnešní modely ho nepřekonávají.Tedy pokud nejsou profi,ale H 55 má s profi hodně společného.Nepíšeš,kterým šroubkem nastavuješ otáčky a tvůj poměr oleje je také moc.Nevím,co tě vede k poměru 1/33,a proč olej Stihl.Ale i s tvého stručného popisu je pravděpodobné přisávání vzduchu nejčastěji guferem.
To se nechá snadno řešit za pár stovek a vzhledem ke stáří pily by to bylo vhodné a měla by ještě dlouhou životnost.Z dnešních modelů a ceny si lepší asi nevybereš.Popiš to lépe.

Sadra17
Příspěvky: 6368
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Motorové pily

#9042 Nový příspěvek od Sadra17 »

Výfuk se povoloval mě u jedné h350, skončilo to předěláním na M6 štefty a drží 8)
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7158
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Motorové pily

#9043 Nový příspěvek od Lukashil »

Ale ano i me se povoloval vyfuk.
No kdyz jsem olej daval v pomeru 1:50 dle navodu na oleji, byla u mechanika s diagnozou, ze je pridrena....

Rok vyroby myslim 87. Je po tatovi, ale vzdy se o ni staral, musela za vikend udelat par dvoukolek......
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
Čárls
Příspěvky: 14588
Registrován: sob kvě 28, 2016 1:22 pm
Bydliště: Dvůr Králové n/L

Re: Motorové pily

#9044 Nový příspěvek od Čárls »

Ono ani tak moc nejde o tom co je na oleji napsáno ale o to co je v manualu pilky v 87 roce byli ještě jiný technologie a ne to co je dnes a tam je prostě i při sebelepším oleji dodržet poměr co je v manualu pilky Ono dnešní Nikasil a tenkrát třeba Tvrdochrom je docela rozdíl v nárocích na mazání
Jen pro srovnání stará babeta měla 1:40 a to jsem dodržoval i s daleko lepším olejem než M2T vysledek byl nemusel sem pucovat vejfuk od karbonu soused tenkrát dal 1:50 a zadřel ji
Prostě každej 2T motor má určený poměr olej a benzín v manualu a ten je potřeba dodržet
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/

fikejz
Příspěvky: 7701
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Motorové pily

#9045 Nový příspěvek od fikejz »

Už se to tu probíralo mrtěkrát a nejde vůbec o rozdíl mezi tehdejším tvrdochromem a dnešním nikasilem, ale o mazací schopnosti oleje. Leju do všech pil i křoviňáků benzín s HQ olejem LS+ 1/50 a to i do těch čínských, který mají na sobě nápisy o mazání 1/25. Stejně tak i do 250 jawy. Soused to stejné jen s jiným moderním olejem praktikuje s babetou i stadionem a se všemi dvoutaktními stroji co jich má. Ani jeden z těch strojů nebyl nikdy zadřený kvůli směsi s olejem. A to u těch čínských verků ani zrovna dvakrát nedbám na čerstvost směsi! To mnohem dřív zadřete motor na chudou směs třeba v důsledku netěsné klikové skříně, podcházejícího gufera, blbě nastaveného karburátoru ...
Ale kdo chce mít zakarbonované výfukové cesty nespáleným olejem prosím, klidně si dávejte moderní oleje třeba v poměru 1/20.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“