Motorové pily
Re: Motorové pily
Oto tu pilu neřeš chodí chodí až přestane tak ji poděkuj jak ti dlouho sloužila a udělej ji pomník,mohl bych psát romány o pilách,kolega si kdysi koupil HUS.372 to už je dlouho odešlo mu zapalování ještě v záruce ,reklamoval to oni uznali závadu a že na odstranění závady maj já už nevím jakou dobu a on ,že potřebuje dělat ,tak at si koupí zapalování sám tak si koupil a od té doby má náhradní zapalování jo není servis jako servis druhej případ taky HUS. 372 v záruce zlobila jel do servisu tam to poštolovali jel do lesa ,zase problém znovu do servisu a tak pořád do kola byl tak steklej taky potřeboval dělat a ne jezdi t sem a tam další případ traktor UKT-myslím Valtra v záruce něco se mu posralo na převodovce čekal 3 neděle než přijeli a 3 neděle oprava byl jsem u toho pomahal jsem mu to nasoukat na podvalnení to o značce ,ale o přístupu servisu zlatej zetor 70 -72 to spravím sám doma na dvoře měl jsem UKT-7341 a to už nebylo ono za 5 let jsem to mohl hodit do šrotu.
Re: Motorové pily
pro Otu,když by ti nevadilo že ty stránky nejsou český,ale zase tam seženeš skoro všechno a za koruny.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 0&device=c
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 0&device=c
Re: Motorové pily
Super díky. To mě nenapadlo. Starší syn tam nakupuje kde co. Musím si sepsat nějakej sčot jestli by mi to objednal. Mám tu doma celkem 4 komlet a 1 na díly ty Dolmary. U té jedné chybí třeba jen ty víčka nádrží a ty tam mají.
Re: Motorové pily
Mne vyhodilo diely na tu dolmarku na polskom alegre. Ale ci to budu mat skladom som uz nehladal. Ale som prekvapeny ,ze to nevidim v kasumexe. Ale zase mozem sa opytat stareho servisaka ,ze aky je tam karburator ci to bude poznat. Lebo tak ako na dolmarkach tak aj na stihle su na niektore pily rovnake karburatoy a membrany a eshopy to nemaju v popise. Vedia to len ludia co drzali taky karbec v ruke a vedia ,ze pasuje aj do inych typov .
Re: Motorové pily
Oto,karburátor je tam Tillotson HK,dnes již málo používaný,ale tím se nezabývej.Nechá se ještě koupit malá i velká opravná sada,i v Kasumexu.Cena 300-600 kč.To by bylo tak maximum,co bych do té pily investoval.Boleslav ti to napsal dobře.Potom ji poděkuj,třeba ji bude chtět sběratel historie.A kdyby se náhodou rozbila,tak ne aby tě napadlo k ní koupit ještě jeden vrak a snažit se ze dvou udělat jednu.To zbytečně vyhodíš peníze.
Ten problém s volnoběhem skus vyřešit tím,že mírně dotáhneš šroub T.Až bude teplá,skus přitáhnout T a otáčky by se měli zvětšit.Nesmí se otáčet řetěz.U starých spojek jsou již unavené pružiny spojky,takže začíná zabírat dříve,takže to třeba vůbec nebude možné.Hlavně nesahej na šroub H a zatím ani na L.
Šroub T je zcela bezpečný,tím nezasahuješ do dohatosti směsi.Je to doraz klapky karburátoru a slouží tomu,aby se klapka zcela nezavřela,protože zcela zavřená by nepropustila do motoru žádný vzduch a pila by chcípla.Naopak hodně zašroubovaný šroub T by ji otevřel tak,že by vlastně jela jako na čtvrt plynu.Šroub T je obyčejný šroub na konci s kuželovou špičkou a kužel mírně odtlačí na karburátoru táhlo od plynové páčky.
Zase ale připomenu slova Boleslava že to není jenom štelováním,ale bývá tam jiný problém.A to zvláště když ti položením na bok funguje lépe.A to může být membránou,opotřebovaným karburátorem kolem osy klapky ale i gufera na klice či jiná netěsnost.
Raději to odešlu,protože se mi také někdy stane,že mi to vypadne.
Ten problém s volnoběhem skus vyřešit tím,že mírně dotáhneš šroub T.Až bude teplá,skus přitáhnout T a otáčky by se měli zvětšit.Nesmí se otáčet řetěz.U starých spojek jsou již unavené pružiny spojky,takže začíná zabírat dříve,takže to třeba vůbec nebude možné.Hlavně nesahej na šroub H a zatím ani na L.
Šroub T je zcela bezpečný,tím nezasahuješ do dohatosti směsi.Je to doraz klapky karburátoru a slouží tomu,aby se klapka zcela nezavřela,protože zcela zavřená by nepropustila do motoru žádný vzduch a pila by chcípla.Naopak hodně zašroubovaný šroub T by ji otevřel tak,že by vlastně jela jako na čtvrt plynu.Šroub T je obyčejný šroub na konci s kuželovou špičkou a kužel mírně odtlačí na karburátoru táhlo od plynové páčky.
Zase ale připomenu slova Boleslava že to není jenom štelováním,ale bývá tam jiný problém.A to zvláště když ti položením na bok funguje lépe.A to může být membránou,opotřebovaným karburátorem kolem osy klapky ale i gufera na klice či jiná netěsnost.
Raději to odešlu,protože se mi také někdy stane,že mi to vypadne.
Re: Motorové pily
Oto,k tvé Dolmarce jednu větu.Vyráběla se v letech 1977 až 1982.Takže možná budete brzo slavit padesátiny.
Ještě jsem chtěl něco k tomu co napsal Karel k seřízení MS 231.Já myslím,že jsem tady když se řešilo nastavení karburátoru vždy psal-nehrabte se v tom,když toho moc nevíte.Takové varování že by se mělo jít k odborníkům a u nových modelů s předvýplachem to platí obzvlášť.
Karel si nastavení v servisu chválil.Ano,servis má tabulky,kde jsou max.otáčky,volnoběžné otáčky,otáčky nejlepšího výkonu a krouťáku,otáčky sepnutí spojky a když to svědomitý servisák nastaví,tak je na mnoho let klid.Znám Husqvarny,které jsou bez zásahu do karburátoru 15 i 20 let.Pravda ale je,že dneska je špatná doba benzínů,olejů a pryžových dílů a pod. A to snižuje dobu životnosti.A také je pravda,že někteří výrobci tu levnější a horší kvalitu dávají záměrně,protože je třeba vyrábět a prodávat.
Bohatost směsy-bohatá směs dává malé otáčky.Je to tím,jak psal Franta.cz,je tam málo kyslíku a hodně benzinu.Prostě špatný poměr.To spomaluje hoření,většina směsy nestačí shořet a odchází do výfuku,a tam ještě dohořívá.Někdy se i objevuje olej ve výfuku a hlavně na svíčce.To samozřejmě zhoršuje kvalitu jiskry a spalování je ještě horší.Motor začne vynechávat a má zvuk čtyřtaktu.Takže nespálená směs opouští válec výfukem pomalu a tím zpomaluje pohyb pístu.
Naopak chudá směs hoří rychle,dalo by se říct výbuchem a rychle vylítne ven výfukem.
Správný poměr směsy,asi 14-15 ku 1 dokáže hořet po delší dobu pohybu pístu dolů a tím zlepšuje výkon.Ono je těžký tam ty myšlenky,když si zrovna vzpomenu do toho textu napsat.Jsem starej a již mi to vypadává.
Ještě jsem chtěl něco k tomu co napsal Karel k seřízení MS 231.Já myslím,že jsem tady když se řešilo nastavení karburátoru vždy psal-nehrabte se v tom,když toho moc nevíte.Takové varování že by se mělo jít k odborníkům a u nových modelů s předvýplachem to platí obzvlášť.
Karel si nastavení v servisu chválil.Ano,servis má tabulky,kde jsou max.otáčky,volnoběžné otáčky,otáčky nejlepšího výkonu a krouťáku,otáčky sepnutí spojky a když to svědomitý servisák nastaví,tak je na mnoho let klid.Znám Husqvarny,které jsou bez zásahu do karburátoru 15 i 20 let.Pravda ale je,že dneska je špatná doba benzínů,olejů a pryžových dílů a pod. A to snižuje dobu životnosti.A také je pravda,že někteří výrobci tu levnější a horší kvalitu dávají záměrně,protože je třeba vyrábět a prodávat.
Bohatost směsy-bohatá směs dává malé otáčky.Je to tím,jak psal Franta.cz,je tam málo kyslíku a hodně benzinu.Prostě špatný poměr.To spomaluje hoření,většina směsy nestačí shořet a odchází do výfuku,a tam ještě dohořívá.Někdy se i objevuje olej ve výfuku a hlavně na svíčce.To samozřejmě zhoršuje kvalitu jiskry a spalování je ještě horší.Motor začne vynechávat a má zvuk čtyřtaktu.Takže nespálená směs opouští válec výfukem pomalu a tím zpomaluje pohyb pístu.
Naopak chudá směs hoří rychle,dalo by se říct výbuchem a rychle vylítne ven výfukem.
Správný poměr směsy,asi 14-15 ku 1 dokáže hořet po delší dobu pohybu pístu dolů a tím zlepšuje výkon.Ono je těžký tam ty myšlenky,když si zrovna vzpomenu do toho textu napsat.Jsem starej a již mi to vypadává.
Re: Motorové pily
Ještě se mi teď vybavila jedna myšlenka.Uvědomujete si,že ten proces nasátí a hoření směsy a zapálení-tedy jiskra na svíčce proběhne u pily při 12 000 otáčkách/min. za pouhou vteřinu 200x.
Re: Motorové pily
Benál brát tam kde je největší výtoč a dlouho neskladovat u nových pilek se to obzvlášť vyplatí Ono pily schroupnou bez problémů i15 % biosložek ale podmínka vždy čerstvou směs a ne starý benál Pilky s elektronickým vstřikování přiklad MS500I klidně i 20% biosložek Podmínka je vždy čerstvá směs a co nejčerstvější benál Ono taky vždy záleží kde je benál skladovanej a na přístupu vzduchu do kanistru atd Už slyším Otu že on to tak nemá jj dokud se něco nestane a ty starý pilky bez předvýplachu maj trysky s velkou dírou a schroupnou ledacos záleží jen na dostatku oleje aby byly namazaný a taky mají nižší otáčky jak tyhle nový
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Motorové pily
pro Otu ,víčka nádrže na olej pasují z některých pil Husqarna
Re: Motorové pily
Omlouvam se za nedavno jsem tu resil karburator moji 55ky husqvarny. Dostala novy cinsky, tankuju stala 98ku a redim stihl olej 1:33
Vse funguje paradne, kour je videt pouze pri akcelraci, ale co me trapi, porad se mi meni nastaveni volnobehu a na sroubek reaguje prilis citlive.
Co s tim?
Vse funguje paradne, kour je videt pouze pri akcelraci, ale co me trapi, porad se mi meni nastaveni volnobehu a na sroubek reaguje prilis citlive.
Co s tim?
Stydím se za tuto zem
Re: Motorové pily
Lukashil,nějak si vzpomínám,že jsme tady tvoji H 55 řešili dávno s tím,že se ti povoloval výfuk.Je to pravda nebo si tě s někým pletu?A myslím že tu pilu jsi měl z druhé ruky a již měla něco za sebou.Husqvarna 55 je vynikající pila,a tyto problémy se nechají řešit.Dej víc informací,nejlépe rok výroby,protože tento model přetrval desetiletí a dnešní modely ho nepřekonávají.Tedy pokud nejsou profi,ale H 55 má s profi hodně společného.Nepíšeš,kterým šroubkem nastavuješ otáčky a tvůj poměr oleje je také moc.Nevím,co tě vede k poměru 1/33,a proč olej Stihl.Ale i s tvého stručného popisu je pravděpodobné přisávání vzduchu nejčastěji guferem.
To se nechá snadno řešit za pár stovek a vzhledem ke stáří pily by to bylo vhodné a měla by ještě dlouhou životnost.Z dnešních modelů a ceny si lepší asi nevybereš.Popiš to lépe.
To se nechá snadno řešit za pár stovek a vzhledem ke stáří pily by to bylo vhodné a měla by ještě dlouhou životnost.Z dnešních modelů a ceny si lepší asi nevybereš.Popiš to lépe.
Re: Motorové pily
Výfuk se povoloval mě u jedné h350, skončilo to předěláním na M6 štefty a drží
malej traktorista v malým traktoru
Re: Motorové pily
Ale ano i me se povoloval vyfuk.
No kdyz jsem olej daval v pomeru 1:50 dle navodu na oleji, byla u mechanika s diagnozou, ze je pridrena....
Rok vyroby myslim 87. Je po tatovi, ale vzdy se o ni staral, musela za vikend udelat par dvoukolek......
No kdyz jsem olej daval v pomeru 1:50 dle navodu na oleji, byla u mechanika s diagnozou, ze je pridrena....
Rok vyroby myslim 87. Je po tatovi, ale vzdy se o ni staral, musela za vikend udelat par dvoukolek......
Stydím se za tuto zem
Re: Motorové pily
Ono ani tak moc nejde o tom co je na oleji napsáno ale o to co je v manualu pilky v 87 roce byli ještě jiný technologie a ne to co je dnes a tam je prostě i při sebelepším oleji dodržet poměr co je v manualu pilky Ono dnešní Nikasil a tenkrát třeba Tvrdochrom je docela rozdíl v nárocích na mazání
Jen pro srovnání stará babeta měla 1:40 a to jsem dodržoval i s daleko lepším olejem než M2T vysledek byl nemusel sem pucovat vejfuk od karbonu soused tenkrát dal 1:50 a zadřel ji
Prostě každej 2T motor má určený poměr olej a benzín v manualu a ten je potřeba dodržet
Jen pro srovnání stará babeta měla 1:40 a to jsem dodržoval i s daleko lepším olejem než M2T vysledek byl nemusel sem pucovat vejfuk od karbonu soused tenkrát dal 1:50 a zadřel ji
Prostě každej 2T motor má určený poměr olej a benzín v manualu a ten je potřeba dodržet
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Motorové pily
Už se to tu probíralo mrtěkrát a nejde vůbec o rozdíl mezi tehdejším tvrdochromem a dnešním nikasilem, ale o mazací schopnosti oleje. Leju do všech pil i křoviňáků benzín s HQ olejem LS+ 1/50 a to i do těch čínských, který mají na sobě nápisy o mazání 1/25. Stejně tak i do 250 jawy. Soused to stejné jen s jiným moderním olejem praktikuje s babetou i stadionem a se všemi dvoutaktními stroji co jich má. Ani jeden z těch strojů nebyl nikdy zadřený kvůli směsi s olejem. A to u těch čínských verků ani zrovna dvakrát nedbám na čerstvost směsi! To mnohem dřív zadřete motor na chudou směs třeba v důsledku netěsné klikové skříně, podcházejícího gufera, blbě nastaveného karburátoru ...
Ale kdo chce mít zakarbonované výfukové cesty nespáleným olejem prosím, klidně si dávejte moderní oleje třeba v poměru 1/20.
Ale kdo chce mít zakarbonované výfukové cesty nespáleným olejem prosím, klidně si dávejte moderní oleje třeba v poměru 1/20.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.