Regulátory vstřikovacích čerpadel

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mikro
Příspěvky: 2318
Registrován: stř črc 04, 2007 11:36 am
Bydliště: Dětmarovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#16 Nový příspěvek od Mikro »

Tak zkus tenhle patent z roku 1965. Ostatně skoro všechny až na ty elektronické fungují stéjně.

http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocumen ... 115993.pdf

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#17 Nový příspěvek od petr j »

Auto-klassik píše: Pokud máš motor z Avie ,tak výkonnostní regulaci nemá.
všechny staré avie A15, A20, A30 ze kterejch se samoděly stavěli maj výkonostní regulaci a jestli se nepletu, tak i A31 s vývodem na skříni

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#18 Nový příspěvek od PA »

petr j píše:všechny staré avie A15, A20, A30 ze kterejch se samoděly stavěli maj výkonostní regulaci a jestli se nepletu, tak i A31 s vývodem na skříni
pac tomu nerozumim ,kouknu do odporne knihy o aviich a tam pisou ze : na starych avijich 20 a 30 byla vykonnostni regulace a novejsi motory 712.18 mely nova cerpadla ,kde se dala charakteristika zmenit vymenou unifikovanych dilu v regulatoru. prevazne ze pak 31 a 21 mely omezovaci regulaci. jen ty se specialni nastavbou vyzadujici stabilizaci otacek motoru byly osazovany vykonnostni[coz bude asi patrne pripad toho vyvodu na prevodovce]
petr j píše::-/ snad pár aviatyků a zetoráků, ale tam výkonostní regulace je. ostatní maj motory z osobáku s rotačním čerpadlem, kde něco jako omezovací regulaci těžko najdeš .
zapomnel si na fandy hvezdy MB s radovym cerpadlem a asi si taky chtel spis napsat :"kde něco jako VYKONNOSTNI regulaci těžko najdeš"
rezis píše:Vím oč jde. Je tu ten problém že motory z aut jsou omezeny jen maximální dávkou paliva. Pokud dám půl plynu budou otáčky motoru kolísat podle zátěže.
Naopak s ostředivou regulací. Má většinou závažíčka na tyčcce a přidáním plynu reguluji silu pružiny jenž je stahuje k sobě.
rozebiral sem rotacni bosch z osobaku vw nebo skoda ,a mel taky odstredivy wattuv regulator ,tim nechci tvrdit ,ze nemel omezovaci regulaci ,jen ze nejak ty otacky snimat musel ,kdyz musi omezit maximalni a udrzet stabilni minimalni a v aute jeste nebyla elektronika.

autoklassik me bavi :)
na jeho uvodni prispevek bych odpovedel podobne ,jako jiny klasik : muze nad regulaci na svym motoru premyslet ,nesouhlasit s ni anebo touzit po vykonnostni ,ale to je asi tak vse ,co stim muze realne delat.
[nebo pouzit moderni dizl s pocitacem a tempomatem ,u benzinu se pustit do upravy ridici jednotky anebo u obou jit cestou mechanicky servoregulace ala sekacka ,ci si vytvorit elektrickou]
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#19 Nový příspěvek od petr j »

:red: překlep se vloudil a na mercedesáky jsem si opravdu nevzoměl. já spíš reagoval na ten jeho termín ,, rychlostní regulátor ,, . v jednom tématu ( orsta orbitrol ) chtěl vše nazývat pravým jménem a ve druhém je mu terminologie uplně lhostejná

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#20 Nový příspěvek od kysmen »

Autoklasik tu poukázal na problém který řeší všichni, kteří na traktorech používají motory s osobáků.
Všichni, kteří traktor používají jako pracovní stroj a ne jako čtyřkolku na blbnutí.
Po konzultaci tohoto problému s jedním stavitelem traktorů jsem se dostal k sadě, pomocí které jde předělat moje bošácké rotační čerpadlo z osobáku na regulaci stálých, nastavených otáček v zátěži. (samozřejmě v rámci možností motoru)
Protože mam traktor zatím "na špalku" , ještě jsem to nenamontoval, ale údajně je to vyzkoušená věc.
Přílohy
pump.jpg
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#21 Nový příspěvek od Petr Matula »

Auto-klassik píše:Pokud máš motor z Avie ,tak výkonnostní regulaci nemá.Ten příklad s tekem ,tam se to příliš neprojeví.Představ si ,že si na tvůj traktor dáš štěpkovač poháněný vývod.hřídelem,konstruovaný na 540 ot. k tomu nastavíš na motoru 2000 ot.Začneš házet větve do štěpkovače/jsou různě tlusté,jejich pokaždé jiný počet/.Otáčky podle to budou kolísat.Pokud by jsi měl motor s výkonnostním reg., tak jak začnou ot. klesat ,regulátor povytáhne reg. tyč v čerpadle tak ,aby motor měl požadovaných 2000 ot.
Pokud otáčky motoru příliš nekolísají,nekolísají ani ot. vývod. hřídele a řezné rychlosti jsou také relativně stejné.
no a ma to vliv na funkci zivocichare????
kdybych mel prachy na to kupit si seriovku tak si ju kupim a neresim tady nejake domadely a dalsi nesmysly. kdyby me to nebavilo a nemel to jako konicek tak se na to vyseru a tech cca 60 litru sem prochlastal.
a nejvice se mi tady liby nazory nekterych teoretiku a jeste jsem od nich nevidel zadny stroj nebo neco co udelaly poskladaly a bylo to k necemu

PA
Příspěvky: 651
Registrován: čtv zář 06, 2007 10:53 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#22 Nový příspěvek od PA »

PA píše:autoklassik me bavi :)
na jeho uvodni prispevek bych odpovedel podobne ,jako jiny klasik : muze nad regulaci na svym motoru premyslet ,nesouhlasit s ni anebo touzit po vykonnostni ,ale to je asi tak vse ,co stim muze realne delat.
[nebo pouzit moderni dizl s pocitacem a tempomatem ,u benzinu se pustit do upravy ridici jednotky anebo u obou jit cestou mechanicky servoregulace ala sekacka ,ci si vytvorit elektrickou]
a nebo to udelatjednodusejc ,treba jako kysmen
Petr Matula píše: no a ma to vliv na funkci zivocichare????
vliv to bezesporu ma ,jinak by nad tim nikdo nepremyslel. obzvlaste pokud neni stroj premotorovanej atd.
Na mě se nemusí řvát , mě to stačí říct 16x.

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#23 Nový příspěvek od kysmen »

Už tady PA a rezis psal, že je to vlastně tempomat. Takže řešením je například koncernové TDI + páčka za tempomatu za 500 (jednotky, rychlostní signál od ABS?, EOBD kabl atd..)
Kdysi jme přemýšleli nad nějakou elektronikou ze servem, ale to by mohlo dopadnout jako slavný plynový pedál od TOYOTY v americe :D :D :D
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#24 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Ještě malý dovětek -zjistil jsem ,že Avie mívají dva typy regulátorů : RN1M -omezovací,
RV 3M -výkonnostní.Záleží ,který tedy máš?

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#25 Nový příspěvek od myky »

Jenom pro zajímavost: Otáčková regulace s odstředivím "stabilizátorem otáček" je na lokomotivách ř 749, a 751. Tam to funguje podle patentu z roku 1965 jak je uvedeno na předchozí stránce. Regulací se posune tyč na přidání paliva a pokud poklesnou otáčky, regulátor přidá. Další zajímavá věc je u lokomotiv ř 842, 843, regionovách..... tam je polohová regulace, kde je na stanovišti strojvedoucího potenciometr, odtud dráty do "bedýnky" a z "bedýnky" vedou dráty ke krokovému motorku které přidává na klasickém čerpadle na motoru liaz. Kdyby chtěl někdo podrobnější informace, musel bych vyhrabat schémata a popisy.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3947
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#26 Nový příspěvek od rezis »

Tak podráždíme trochu staré téma.
Už to má někdo uděláno?
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Tomáš Skánský
Příspěvky: 6
Registrován: stř říj 16, 2019 7:16 pm
Bydliště: Jeseník

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#27 Nový příspěvek od Tomáš Skánský »

Dobrý den, výkonnostní čerpadlo je většinou u kombajnů, funguje na principu že když jedeš do kopce tak ti to udržuje nastavené otáčky motoru a udělá to tak že si to čerpadlo AUTOMATICKY PŘIDÁ nafty aby ti to v kopci nezdechlo.standartní/omezovací čerpadlo tuto možnost nemá,když dáš na kombajn standardní/omezovací čerpadlo a pojedeš do kopce když sklízíš tak ti ten kombajn v tom kopci zdechne(zastaví se motor).

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“