Motorové pily

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Motorové pily

#976 Nový příspěvek od DYK »

A určitě jsi si na mě vzpoměl, když to nešlo do prava. Šlo mi o to nějak "jemně" na to upozornit, abych to necpal "na vrdo" a nebyl za všeználka. Tak hlavně že se dílo zdařilo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Jan.F
Příspěvky: 340
Registrován: pon zář 07, 2009 11:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorové pily

#977 Nový příspěvek od Jan.F »

Jak by se mělo startovat, když mi dojde benzín a jdu ho doplnit - to vše třeba do 2.min takže motor nestihne nějak víc schladnou max o pár stupňů.
Tedy jestly použít sytič (na půl) nebo ne.
Co mám tak vyzkoušeno u HQ 142-e tak u toho s jakkoliv nastavenim sytičem to chytne třeba až na pátý zatáhnutí.
Ale když motor zdechne při řezání (tedy po řezu) tak vždy chytne na první zatáhnutí bez použití sytiče.
Pomožte zachránit tisíce lidských životů, objevit dosud neznámé prvky, či dokonce nalézt mimozemskou civilizaci..
A to vše jen s použitim vašeho PC
http://www.czechnationalteam.cz/

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#978 Nový příspěvek od Kevin63 »

Nevím, jestli chápu dobře otázku, ale pokud ti dojde benzín - chcípne pila tak po doplnění paliva musíš benzín dostat přes celé vedení, tj. filtr, hadičky až po karburátor. Proto taky musíš vícekrát zatáhnout. Pak teprve sytič začne plnit svoji funkci. Pokud je pila teplá, je zbytečný sytič vytahovat. Použití sytiče na půl nerozumím. U některých pil máš pro tento případ takový to gumový ruční čerpadýlko.
Jinak nejlépe je tankovat o něco dříve, než je nádrž úplně suchá. Předejde se těmto problémům. Je dobrý si na to zvyknout, protože když ti ta pila zdechne v polovině hlavního řezu při kácení, můžeš se dostat do dosti nebezpečný situace.

Uživatelský avatar
Jan.F
Příspěvky: 340
Registrován: pon zář 07, 2009 11:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorové pily

#979 Nový příspěvek od Jan.F »

Pila má ještě ten starší typ ovládání sytiče kdy (STOP vypínač,a sytič) je samostatně.
A při studené pile se sytič (před startem) vytáhne úplně a do prostřední polohy se musí posunout když ve válci blafne benzín tzv. naprázdno - poté už motor naskočí na 1-2 zatáhnutí.

Pila žádnej ruční nástřik benzínu do válce nemá.
Pomožte zachránit tisíce lidských životů, objevit dosud neznámé prvky, či dokonce nalézt mimozemskou civilizaci..
A to vše jen s použitim vašeho PC
http://www.czechnationalteam.cz/

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#980 Nový příspěvek od Kevin63 »

No jestli to má kombipáčky, nebo samostatně, to je jedno, to je pouze konstrukční finesa. Třeba 372 to má taky oddělený, ale sytič má pouze 2 polohy - vytažený - zasunutý. Pokud pila nemá takový to podavací čerpadýlko, pak ten benzín do karburátoru prakticky táhneš podtlakem, který vzniká pohybem pístu naprázdno - válec si ho natahuje. (u většiny silnějších pil). Bez benzínu ti pila neblafne. Proto musíš vícekráte zatáhnout. Jak jsem psal výše - častěji dolívat benzín, aby ti to nechcíplo žízní. Pak by ti to mělo chytat na drc. Případně pokud už se ti to stane, tak nejprve dolít a pak si teprve dát kuřáckou.

Uživatelský avatar
Jan.F
Příspěvky: 340
Registrován: pon zář 07, 2009 11:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorové pily

#981 Nový příspěvek od Jan.F »

No možná sem to napsal špatně stim sytičem, u té naší jeto buď zasunutá páčka sytič vypnut, povitažená do první polohy neboli napůl - pro startování teplého motoru, poloha druhá páčka plně vytažena - pro startování studeného motoru. Takle to bylo napsáno v návodu. (kterej jsme ale ztratily....).

Ale jinak díky za radu...
Pomožte zachránit tisíce lidských životů, objevit dosud neznámé prvky, či dokonce nalézt mimozemskou civilizaci..
A to vše jen s použitim vašeho PC
http://www.czechnationalteam.cz/

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#982 Nový příspěvek od Kevin63 »

Nevím, co máš za pilu, ale pokud HQ, tak příručku si můžeš stáhnout z jejich webovek.

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#983 Nový příspěvek od Kevin63 »

Ještě ně napadá, jestli ta mezipoloha na tom sytiči není nastavení startovacího plynu. Když to dáš do ní a pak zmáčkneš plyn, tak to skočí do polohy vypnuto. Něco podobnýho mám na 20 let starým křoviňáku.

Uživatelský avatar
Jan.F
Příspěvky: 340
Registrován: pon zář 07, 2009 11:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorové pily

#984 Nový příspěvek od Jan.F »

To se děje tedy to stim skokem do polohy vypnuto.
Pomožte zachránit tisíce lidských životů, objevit dosud neznámé prvky, či dokonce nalézt mimozemskou civilizaci..
A to vše jen s použitim vašeho PC
http://www.czechnationalteam.cz/

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#985 Nový příspěvek od Kevin63 »

No pak je to nastavení startovacích otáček. Teda pro startování teplého motoru.

olejna
Příspěvky: 30
Registrován: ned kvě 08, 2011 11:06 pm
Bydliště: Horňácko

Re: Motorové pily

#986 Nový příspěvek od olejna »

Zdravím chlapáci, pls jaký je rozdíl mezi MS 361 a MS 362 zajímají mě zkušenosti, jsem slyšel že 362 ještě nejsou odzkoušený, tak nevím jestli jít do ní, nebo již koupit MS 440 jako hlavní těžící pilu do středně velkých kmenů???
Dík

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#987 Nový příspěvek od Kevin63 »

Jak jsem se díval do parametrů, tak bych řek, že pily končící 1 mají klasické motory a pily končící 2 mají nové motory s lepším výplachem a nižší spotřebou, něco na způsob motorů X-TORQ u HQ. U husy to funguje dobře, takže předpokládám, že Stihl to má taky odzkoušený dřív, než to dal na trh. Je tam jiný průběh kroutícího momentu, takže bere hned odspodu.
MS 361 - 362 jsou zhruba na úrovni HQ357XP (kterou chceš pro sebe) až HQ365 tedy přesněji řečeno něco mezi tím. Řek bych tak do slabší až střední hmoty. Do silných stromů nevím, ale asi bych volil silnější.
MS 440 je parametricky srovnatelná s HQ372XP. S tou už lze kácet i velký stromy, takže na střední bude naprosto v pohodě.
Určitě ti ale tady líp poradí kluci co dělají se Stihlkama.
Jde o to, co budeš kácet. Ono totiž těžko najdeš pilu, která je vhodná od prořezávek až po 10 kubový stromy, a to u kterékoliv značky. Proto taky většinou máme pil více. Je zbytečný do prořezávek tahat výkonnou pilu, která je ale těžší, a nebo naopak v silné hmotě trápit nějakýho malýho kocoura. :friends:

jakub 7745 T
Příspěvky: 33
Registrován: úte dub 05, 2011 12:17 pm
Bydliště: opava

Re: Motorové pily

#988 Nový příspěvek od jakub 7745 T »

cau chtel bych se zeptat jak mam poznat opotrebenou retezku u husqvarny 162 ta moje je teda urcite opotrebena a kolik by stalo nova cela ta odstrediva spojka se klepe urco bude v prdeli jehlove lozisko co je vsechno treba vymenit :)

jakub 7745 T
Příspěvky: 33
Registrován: úte dub 05, 2011 12:17 pm
Bydliště: opava

Re: Motorové pily

#989 Nový příspěvek od jakub 7745 T »

a taki sem uvazoval koupit pilu novou h 365 co vy nato dobra volba sou dobry

Kevin63
Příspěvky: 2497
Registrován: sob bře 05, 2011 10:53 pm
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motorové pily

#990 Nový příspěvek od Kevin63 »

Řetězka by měla stát cca 600, ložisko řetězky odhaduji cca 200. Pokud se klepe celá spojka, nevím jestli to nebude spíše ložisky na klice.
Neljepší stavit se v servisu a tam to odhadnou. Bez toho, aby to člověk viděl, těžko odhadnout.
Tady máš katalog ND
http://www.barrettsmallengine.com/parts ... 980-12.PDF
Otázkou je z čeho to tam napasovat. Je to přeci už jen babička.
Naposledy upravil(a) Kevin63 dne sob čer 18, 2011 10:27 pm, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“