Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Nejkrásnější nádraží ČR
http://www.nejnadrazi.cz
https://www.facebook.com/nejnadrazicr
Soutěž o titul Nejkrásnější nádraží ČR je etablovanou nezávisle organizovanou soutěží s cílem ocenit ty, kteří se snaží udělat prostředí nádraží lepší a příjemnější pro nás cestující.
Soutěž o titul Nejkrásnější nádraží ČR je prezentací dobrých příkladů v péči o prostředí železničních stanic a zastávek. Týká se budov, ostatních objektů i jejich okolí. Smyslem soutěže je zlepšit stav našich nádraží. Soutěž motivuje obce, města a zaměstnance vlastnických a správních institucí, aby nesly odpovědnost za svěřené majetky. Prostřednictvím soutěže upozorňujeme veřejnost na stav našich nádraží, chválíme dobrou práci lidí, kteří o "svá" nádraží dobře pečují, a dáváme dobrý příklad ostatním.
http://www.nejnadrazi.cz
https://www.facebook.com/nejnadrazicr
Soutěž o titul Nejkrásnější nádraží ČR je etablovanou nezávisle organizovanou soutěží s cílem ocenit ty, kteří se snaží udělat prostředí nádraží lepší a příjemnější pro nás cestující.
Soutěž o titul Nejkrásnější nádraží ČR je prezentací dobrých příkladů v péči o prostředí železničních stanic a zastávek. Týká se budov, ostatních objektů i jejich okolí. Smyslem soutěže je zlepšit stav našich nádraží. Soutěž motivuje obce, města a zaměstnance vlastnických a správních institucí, aby nesly odpovědnost za svěřené majetky. Prostřednictvím soutěže upozorňujeme veřejnost na stav našich nádraží, chválíme dobrou práci lidí, kteří o "svá" nádraží dobře pečují, a dáváme dobrý příklad ostatním.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Nádraží a zastávky
https://www.facebook.com/Nadraziazastavky
Fotografie vlakových nádražích a zastávek.
Vítejte na stránce NÁDRAŽÍ A ZASTÁVKY!
Jak už název napovídá, naleznete zde fotografie nádražích a zastávek z různých koutů České republiky a i ze zahraničí ze Slovenska, Polska, Německa, Ukrajiny, Maďarska, Rumunska, Srbska, Makedonie a Řecka.
Na mapu nafocených nádražích s odkazy na fotografie se dostanete pomocí tlačítka na stránce.
Máte i Vy svojí fotku? Neposílejte ji přes zprávy, ale přidejte jí rovnou na stránku, nebo se přidejte do skupiny.
Příjemnou zábavu!
https://www.facebook.com/Nadraziazastavky
Fotografie vlakových nádražích a zastávek.
Vítejte na stránce NÁDRAŽÍ A ZASTÁVKY!
Jak už název napovídá, naleznete zde fotografie nádražích a zastávek z různých koutů České republiky a i ze zahraničí ze Slovenska, Polska, Německa, Ukrajiny, Maďarska, Rumunska, Srbska, Makedonie a Řecka.
Na mapu nafocených nádražích s odkazy na fotografie se dostanete pomocí tlačítka na stránce.
Máte i Vy svojí fotku? Neposílejte ji přes zprávy, ale přidejte jí rovnou na stránku, nebo se přidejte do skupiny.
Příjemnou zábavu!
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Kozí dráha
http://kd.severoceskedrahy.cz
https://www.facebook.com/kozidraha
Města a obce Děčín, Jílové, Libouchec, Telnice, Krupku, Novosedlice a Oldřichov u Duchcova propojují koleje již od roku 1871. Dlouhá historie nic neubrala na kráse a regionální důležitosti trati, kterou již naši prapraprarodičové nazvali "Kozí dráha". Provoz Kozí dráhy zajišťuje statutární město Děčín společně se všemi obcemi na trati.
http://kd.severoceskedrahy.cz
https://www.facebook.com/kozidraha
Města a obce Děčín, Jílové, Libouchec, Telnice, Krupku, Novosedlice a Oldřichov u Duchcova propojují koleje již od roku 1871. Dlouhá historie nic neubrala na kráse a regionální důležitosti trati, kterou již naši prapraprarodičové nazvali "Kozí dráha". Provoz Kozí dráhy zajišťuje statutární město Děčín společně se všemi obcemi na trati.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Švestková dráha
https://www.svestkovadraha.cz
https://www.facebook.com/SvestkovaDraha
Švestková dráha je malebná lokálka v Ústeckém kraji spojující Litoměřice h. n. a Most o celkové délce 44 kilometrů. Prochází úchvatnou krajinou Českého středohoří příznivou jak pro pěší, tak i cyklistické výlety.
https://www.svestkovadraha.cz
https://www.facebook.com/SvestkovaDraha
Švestková dráha je malebná lokálka v Ústeckém kraji spojující Litoměřice h. n. a Most o celkové délce 44 kilometrů. Prochází úchvatnou krajinou Českého středohoří příznivou jak pro pěší, tak i cyklistické výlety.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Chornický železniční klub
http://www.chzk.cz
https://www.facebook.com/ChornickyZeleznicniKlub
Jsme spolek, který se zabývá propagací železniční dopravy, dokumentační a publikační činností na poli železniční historie, záchranou železničních techniky.
http://www.chzk.cz
https://www.facebook.com/ChornickyZeleznicniKlub
Jsme spolek, který se zabývá propagací železniční dopravy, dokumentační a publikační činností na poli železniční historie, záchranou železničních techniky.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Dráha
Časopis o železniční dopravě a MHD v České republice i zahraničí.
http://draha.logout.cz/draha.php
https://www.facebook.com/draha.logout.cz
Časopis o železniční dopravě a MHD v České republice i zahraničí.
http://draha.logout.cz/draha.php
https://www.facebook.com/draha.logout.cz
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Zubačka - ozubnicová trať Tanvald - Kořenov - Harrachov
http://www.zubacka.cz
https://www.facebook.com/zubacka.cz/
Posláním Železniční společnosti Tanvald, o.p.s. je záchrana a ochrana unikátního ozubnicového traťového úseku Tanvald – Desná – Kořenov – Harrachov, kulturního dědictví regionu. Cílem společnosti je obnova historických lokomotiv i železničních vozidel a prostřednictvím nostalgických jízd historických souprav vytvořit unikátní turistickou nabídku zpřístupňující tuto kulturní památku veřejnosti.
http://www.zubacka.cz
https://www.facebook.com/zubacka.cz/
Posláním Železniční společnosti Tanvald, o.p.s. je záchrana a ochrana unikátního ozubnicového traťového úseku Tanvald – Desná – Kořenov – Harrachov, kulturního dědictví regionu. Cílem společnosti je obnova historických lokomotiv i železničních vozidel a prostřednictvím nostalgických jízd historických souprav vytvořit unikátní turistickou nabídku zpřístupňující tuto kulturní památku veřejnosti.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
KHKD, Klub historie kolejové dopravy, byl založen v roce 1981 v Praze. Ve volném čase opravujeme parní lokomotivy a další historická železniční vozidla, která se nám podařilo v minulosti zachránit. Pořádáme jízdy historických parních a motorových vlaků pro veřejnost a na zakázku.
Na dráze Krupá-Kolešovice jsme v roce 2007 zahájili dnes již tradiční muzejní provoz Kolešovka. S našimi vozidly se můžete setkat v Železničním muzeu ČD Lužná u Rakovníka, na Vlečce Kněževes a na dráhách celostátních a regionálních při různých příležitostech.
http://www.khkd.cz
https://www.facebook.com/KHKD.CZ
Na dráze Krupá-Kolešovice jsme v roce 2007 zahájili dnes již tradiční muzejní provoz Kolešovka. S našimi vozidly se můžete setkat v Železničním muzeu ČD Lužná u Rakovníka, na Vlečce Kněževes a na dráhách celostátních a regionálních při různých příležitostech.
http://www.khkd.cz
https://www.facebook.com/KHKD.CZ
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Muzeum vlakové pošty
Historie poštovní přepravy vlakem, autobusem a letadlem.
https://www.vlakovaposta.cz/
https://www.facebook.com/Vlakovaposta/
Kontakt
Petr Študent
Muzeum vlakové pošty
Brno
telefon: šestsetsedm – stopadesátčtyři – stošedesátdva
facebook.com/Vlakovaposta
mail: vlakovaposta(zavináč)email.cz
Historie poštovní přepravy vlakem, autobusem a letadlem.
https://www.vlakovaposta.cz/
https://www.facebook.com/Vlakovaposta/
Kontakt
Petr Študent
Muzeum vlakové pošty
Brno
telefon: šestsetsedm – stopadesátčtyři – stošedesátdva
facebook.com/Vlakovaposta
mail: vlakovaposta(zavináč)email.cz
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Bošany a železnice - Slovensko
http://www.stare-bosany.hlmj.eu/BoZe01.html
Lesná železnica z Topoľčian do hôr Považského Inovca
Nebudem sa podrobne rozpisovať o histórii tejto úzkokoľajky. Každému, kto sa chce dozvedieť podrobnosti, odporúčam článok na nete od pána Vladimíra Lemeša pod názvom Lesná a poľná železnica na tovarníckom veľkostatku. Tam sa dozviete naozaj takmer všetko o tejto pozoruhodnej stavbe. Škoda, že ju v šesťdesiatych rokoch zrušili. Dnes sme tu mohli mať niečo podobné, čo majú napr. v Čiernom Balogu. Srdečná vďaka patrí pánovi Vladimírovi Lemešovi, ktorý zozbieral o tejto železnici množstvo informácií!
https://www.facebook.com/media/set?vani ... 8045917748
http://www.stare-bosany.hlmj.eu/BoZe01.html
Lesná železnica z Topoľčian do hôr Považského Inovca
Nebudem sa podrobne rozpisovať o histórii tejto úzkokoľajky. Každému, kto sa chce dozvedieť podrobnosti, odporúčam článok na nete od pána Vladimíra Lemeša pod názvom Lesná a poľná železnica na tovarníckom veľkostatku. Tam sa dozviete naozaj takmer všetko o tejto pozoruhodnej stavbe. Škoda, že ju v šesťdesiatych rokoch zrušili. Dnes sme tu mohli mať niečo podobné, čo majú napr. v Čiernom Balogu. Srdečná vďaka patrí pánovi Vladimírovi Lemešovi, ktorý zozbieral o tejto železnici množstvo informácií!
https://www.facebook.com/media/set?vani ... 8045917748
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
https://badber-mb.blogspot.com
stránka o současných i zaniklých tratích.
stránka o současných i zaniklých tratích.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Parní lokomotivy odjely do vzpomínek před 40 lety
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/32 ... d4K-WXc8-Q
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/32 ... d4K-WXc8-Q
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
https://www.vytopnajaromer.cz/
https://www.facebook.com/VytopnaJaromer/
Zveme Vás na návštěvu více jak 110 let staré výtopny parních lokomotiv. Vraťte se s námi do doby, kdy železnici vládla pára. Kromě parních a motorových lokomotiv u nás naleznete i elektrickou akumulátorovou lokomotivu z roku 1916. Nedílnou součástí expozice jsou i osobní a nákladní železniční vozy. Dále u nás naleznete například kolejový jeřáb, podvalník k přepravě železničních vozů po silnici nebo expozici mechanických návěstidel. Kromě toho se dozvíte o každodenním životě ve výtopně a provozu parních lokomotiv a zjistíte i další tajemství že života a provozu železnic. Muzeum také pořádá během sezóny i řadu nostalgických jízd a dalších akcí.
Články o muzeu
https://zdopravy.cz/tag/zeleznicni-muze ... a-jaromer/
https://www.vytopnajaromer.cz/
https://www.facebook.com/VytopnaJaromer/
Zveme Vás na návštěvu více jak 110 let staré výtopny parních lokomotiv. Vraťte se s námi do doby, kdy železnici vládla pára. Kromě parních a motorových lokomotiv u nás naleznete i elektrickou akumulátorovou lokomotivu z roku 1916. Nedílnou součástí expozice jsou i osobní a nákladní železniční vozy. Dále u nás naleznete například kolejový jeřáb, podvalník k přepravě železničních vozů po silnici nebo expozici mechanických návěstidel. Kromě toho se dozvíte o každodenním životě ve výtopně a provozu parních lokomotiv a zjistíte i další tajemství že života a provozu železnic. Muzeum také pořádá během sezóny i řadu nostalgických jízd a dalších akcí.
Články o muzeu
https://zdopravy.cz/tag/zeleznicni-muze ... a-jaromer/
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
Železniční depozitář Národního technického muzea Chomutov
http://muzeum-chomutov.cz/
V Železničním depozitáři si můžete prohlédnout téměř 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po vozidla nových trakcí o celé století novějších. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla teprve nedávno vyřazená z provozu u Českých drah.
Největším lákadlem jsou parní lokomotivy - například rychlíkový „Albatros“ 498.106 s rekordní rychlostí 162 km/h, první poválečná lokomotiva 534.0301 nebo tramvajová parní lokomotiva „Gartenau“ vyrobená v Linci roku 1887. Obdiv budí i salonní vůz Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonní vůz vyrobený Kopřivnickou vozovnou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.
http://muzeum-chomutov.cz/
V Železničním depozitáři si můžete prohlédnout téměř 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po vozidla nových trakcí o celé století novějších. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla teprve nedávno vyřazená z provozu u Českých drah.
Největším lákadlem jsou parní lokomotivy - například rychlíkový „Albatros“ 498.106 s rekordní rychlostí 162 km/h, první poválečná lokomotiva 534.0301 nebo tramvajová parní lokomotiva „Gartenau“ vyrobená v Linci roku 1887. Obdiv budí i salonní vůz Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonní vůz vyrobený Kopřivnickou vozovnou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Železniční muzea, úzkorozchodné dráhy
VAGONÁŘSKÉ MUZEUM
Muzeum se nachází ve Studénce již od roku 1956, sídlí ve věžovité části místního zámku.
Vývoj dopravy, vznik nejstarších železnic
Expozice v zámecké věži zabírá celkem tři poschodí. Začátek prohlídky je ve třetím poschodí. Návštěvník se zde může seznámit s vývojem dopravy od středověku až po vznik nejstarších železničních tratí. Od první koněspřežné dráhy, po bouřlivě se rozpínající železniční tratě v celé Evropě, umožněné nahrazením koňské tažné síly silou páry, kterou představovala nově sestrojená parní lokomotiva.
Tuto část uzavírá prezentace výrobců železniční techniky na přelomu 19. a 20. století, v době, kdy byla založena i vagónka ve Studénce. Z oken tohoto poschodí je navíc nádherný pohled na panorama Beskyd.
https://www.vagonarske-muzeum.cz
https://www.facebook.com/vagonarskemuzeum/
Vagonářské muzeum
Panská 229
Studénka 742 13
+420 731 648 545
muzeum@sak-studenka.cz
Muzeum se nachází ve Studénce již od roku 1956, sídlí ve věžovité části místního zámku.
Vývoj dopravy, vznik nejstarších železnic
Expozice v zámecké věži zabírá celkem tři poschodí. Začátek prohlídky je ve třetím poschodí. Návštěvník se zde může seznámit s vývojem dopravy od středověku až po vznik nejstarších železničních tratí. Od první koněspřežné dráhy, po bouřlivě se rozpínající železniční tratě v celé Evropě, umožněné nahrazením koňské tažné síly silou páry, kterou představovala nově sestrojená parní lokomotiva.
Tuto část uzavírá prezentace výrobců železniční techniky na přelomu 19. a 20. století, v době, kdy byla založena i vagónka ve Studénce. Z oken tohoto poschodí je navíc nádherný pohled na panorama Beskyd.
https://www.vagonarske-muzeum.cz
https://www.facebook.com/vagonarskemuzeum/
Vagonářské muzeum
Panská 229
Studénka 742 13
+420 731 648 545
muzeum@sak-studenka.cz
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.