Hřebenové řízení
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Hřebenové řízení
Zajímalo by me proč se ve stavbě traktorů tak málo používá hřebenového řízení? Na spoustě osobáků je s jednoduchým posilovačem řízení, např. Felicia 1,9D má řízení velký rejd a vše je tak jednoduché. Budu zkoušet tenhle nápad z Fordu Mondeo, kamarád ho hází do šrotu. Celé se dá snadno vymontovat, jen se dá čerpadlo vedle alternátoru na společný řemen, nahradí se spojovačka dle typu nápravy hřebenem. Říkám si když takové řízení pohybuje dvoutunovým autem,tak nějaký malotaktor musí zvládnout. Jsem zvědavý na Vaše názory....
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hřebenové řízení
Ako si prisiel na to ze sa malo pouziva ? ved zo 120 sa to tu len hemzi... a podobnymi typmi....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Hřebenové řízení
Já mam taky hžeben a naprostá spokojenost..
byl ze šrotu za 30 kč a slouží už 2 rok bez problémů..
byl ze šrotu za 30 kč a slouží už 2 rok bez problémů..
Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo aneb když nestačí kladivo jistota je ještě větší kladivo.
Re: Hřebenové řízení
jemu jde spiš o to servo že jse nevyužívá řekl bych dopasovat hotamje problemek
Přeprava do 1,3t a rozměru vozíku 2,5x1,3m 11Kč/km Písek,kámen nebo co potřebute převezt Jičín,Boleslav,Turnov dál po dohodě
http://www.teamfofr.estranky.cz
http://www.teamfofr.estranky.cz
Re: Hřebenové řízení
Když si přiděláš přední nápravu stejně, jako je na autě, tak není problém. Ale s výkyvem na přední nápravě už problém vzniká.
Ale i to je řešitelné uchycením tohoto řízení podélně k rámu, kdy ovládá jedno kolo a doplněním pevné spojovačky mezi kola (druhá tyčka ke kulovému kloubu se odstraní).
Ale i to je řešitelné uchycením tohoto řízení podélně k rámu, kdy ovládá jedno kolo a doplněním pevné spojovačky mezi kola (druhá tyčka ke kulovému kloubu se odstraní).
Re: Hřebenové řízení
Takhle nějak to mám vymyšleno, ovšem zřejmě osa tyče volantu bude muset být co nejblíže osy kývání.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Hřebenové řízení
No nemusí, stačí použít na převod od volantu dva čtverhrané jekly rozměrů které jdou do sebe suvně (např 30x30,tl. 2mm a vnitřní 25x25, tl.2mm, teoretická vůle je 1mm na průměr, takře 0,5mm na stranu), pod a nad ně kloub z řídící tyče a je vystaráno. Délka se mění dle potřeby, tak jak se naklání náprava a vůle volantu proti kolům se nijak dramaticky nezmění. Já to mám takle na mým domadělu na přední nápravě je komplet řízení ze swifta nad prvním kloubem je volantová tyč přeřízlá, následují jekly (celková délka cca 40cm), zbytek odřezku druhý origo kloub a zbytek řízení včetně volantu. Celkové zalomení proti převodce je cca 75stupňů, jen přední náprava váží skoro 150kg a nad ní je ještě naviják a vepředu vozím radlici - šípa, která váží taky skoro dva metráky točit kolama jde i na místě a po dvou letech provozu žádný problém.
Dokonce se mi dostalo informace, když jsem to vyráběl, že se nemám bát, že stejným způsobem se dají řešit vývodové hřídele, jen z masivnějšího matroše.
Dokonce se mi dostalo informace, když jsem to vyráběl, že se nemám bát, že stejným způsobem se dají řešit vývodové hřídele, jen z masivnějšího matroše.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
hřebenové řízení?
šneková převodka se mi nevleze, nebude hřebenové kopat do volantu?
Re: hřebenové řízení?
mám na svém traktůrku hřeben a nic negativního nepocituji .
Pokud tvůj plán selhal, změň plán, ale nikdy neměň svůj cíl!
hrebenove riadenie Favorit vs Skoda 120
Vedel by niekto ci je rozdiel v rajde hrebenoveho riadenie favorit a S120. ide o to, mal som na traktore komplet riadenie S1203,ale bola tam obrovska vôľa. Tak som to prerobil na riadenie z favorita, vôľa zmizla ale rajd sa vyrazne zmensil. Tak ma napadlo ci S120 nemala väcsi rajd ako favorit, kedze favorit je obmedzeny homokinetickym klbom.
vdaka za reakcie
vdaka za reakcie
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Hřebenové řízení
Řízení je skoro strejné, větší rejd nezískáš.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hřebenové řízení
Hrebenove riadenia boli rozne, tusim ze rapidka mala s kratsim chodom.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Hřebenové řízení
co znanená ´´skoro stejne ´´mne by pomohlo aj 2cm viac na hrebeni
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie
Re: Hřebenové řízení
Tak můžeš skrátit páky řízení u kol, ale volant ti půjde tíž.