Tvarování listového pera
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Tvarování listového pera
Potřeboval bych díl č. 4-8443-0043 (vzpěra), tedy to co na fotografii drží sedačku.
Je to z jakéhosi pružného materiálu, pásoviny 12x70mm. Normální pásovina se ovšem časem mojí váze poddá. Čím horší terén, tím rychleji. Takže bych to chtěl zkusit udělat z listového pera. Jak se to tvaruje? Teploty, jestli se to nějak žíhá, při jaké teplotě se to ohýbá a vůbec. Zkoušel jsem Hanácké železárny a pérovny a Grewis, ale slušně mě poslali do háje.Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Tvarování listového pera
materiál by to měl být pokud si dobře pamatuju 14 260 a zušlechtěnej na 48 RCV
Re: Tvarování listového pera
Jestli je to skutečně 14 260 tak tady je výpis z materiálového listu:
14 260 (Poldi SCH) - obsah prvků v %: 0,55 C, 0,6 Cr, 1,5 Si
Ocel je vhodná k zušlechťování. Dále je vhodná na více namáhané pružiny v konečném stavu .7 nebo .8, používané zvláště pro automobily a železniční vozy.
kování 1100 až 800 °C
normalizační žíhání 840 až 860 °C
žíhání na měkko 700 až 740 °C
kalení do oleje 800 až 830 °C
popouštění 340 až 410 °C
Zkuste překovat list z listového pera, ale v domácích podmínkách bude asi problém dodržet kalící teploty.
14 260 (Poldi SCH) - obsah prvků v %: 0,55 C, 0,6 Cr, 1,5 Si
Ocel je vhodná k zušlechťování. Dále je vhodná na více namáhané pružiny v konečném stavu .7 nebo .8, používané zvláště pro automobily a železniční vozy.
kování 1100 až 800 °C
normalizační žíhání 840 až 860 °C
žíhání na měkko 700 až 740 °C
kalení do oleje 800 až 830 °C
popouštění 340 až 410 °C
Zkuste překovat list z listového pera, ale v domácích podmínkách bude asi problém dodržet kalící teploty.
Re: Tvarování listového pera
Díky. S překování mám právě strach. Výheň mám jen malou a celé pero nemám jak nahřát. Navíc s kovařinou mám jen malé zkušenosti. No, uvidíme, jak to dopadne.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Tvarování listového pera
a nebylo by jednodušší ohnout to z pásoviny a na vlečce navařit napříč nosník a pod sedačku osadit nějaké vinuté pero třeba z vrakáče ( možno i s tlumičem ) ? Zatížená sedačka by potom chodila na tom péru a tolik nenamáhala pásovinu na ohyb.
Do nějakýho domácího kalení a popouštění bych v tomto případě nešel, měl bych strach že by to mohlo potom někde prasknout...
Do nějakýho domácího kalení a popouštění bych v tomto případě nešel, měl bych strach že by to mohlo potom někde prasknout...
Re: Tvarování listového pera
Samo, že nejjednodušší by bylo dát tam třeba sedačku z trambusa, ale pokud to jde, jsem pro původní řešení. Z praskání mám samozřejmě taky strach, proto se ptám, že. Nejlepší by bylo sehnat pérovnu, kde by tohle vyrobili, ale zatím jsem nepochodil.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Tvarování listového pera
pera robia v karvinej, skus sa im ozvat ci nepochodis. http://autopera.cz/
Re: Tvarování listového pera
To jsou obchodníci, stejně jako ikarus-service též z Karvinné. 2000Kč bez DPH se mi zdá moc. Zatím nejnadějněji vypadá INVEL z Plzně, tak uvidíme.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Tvarování listového pera
tak to prepac
Re: Tvarování listového pera
Nic se neděje
INVEL to umí, ale nemají materiál, pouze tl. 10. Zkusím cosi vyhrabat. Cena by měla být kolem tisícovky. Asi vyhrabu cosi z hromady "k opravě", proměním to na peníze a ty vrazím do toho pera. Časově to vyjde asi na stejno jak se s tím drbat sám.
INVEL to umí, ale nemají materiál, pouze tl. 10. Zkusím cosi vyhrabat. Cena by měla být kolem tisícovky. Asi vyhrabu cosi z hromady "k opravě", proměním to na peníze a ty vrazím do toho pera. Časově to vyjde asi na stejno jak se s tím drbat sám.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Tvarování listového pera
A co takhle použít podpěrný list sedačky z koňské žačky? Trošku se porozhlídnout po starých stodolách.
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: ned úno 01, 2009 2:29 pm
- Bydliště: Velka Bites
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvarování listového pera
to je sedacka od PF ?
PF61, r.v. 1955, vyrobni cislo 0139
Rudla (brumla), r.v. neznamy,
Kubota B1402
Rudla (brumla), r.v. neznamy,
Kubota B1402
Re: Tvarování listového pera
Taky. Je to z NN-8. Ten návěs se dával za PF, M-6 i TJ. Teď jsem ovšem objevil dva vleky i se sedačkou a jeden i brzdama, tak uvidíme po víkendu.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
- Skoda130Rs
- Příspěvky: 746
- Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tvarování listového pera
kdyžtak bych ti to mohl sundat z moji vlečky od PF, kdybys nesehnal.
Re: Tvarování listového pera
Díky, vlečku si nech raději celou, těch kompletních jaksi začalo ubývat. Budu s tím počítat až s jako poslední možností.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”