Brzdy Žuk

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Strejc
Příspěvky: 37
Registrován: pát lis 20, 2015 5:29 am
Bydliště: Chrudim

Brzdy Žuk

#1 Nový příspěvek od Strejc »

Zdravím všechny, neví rady někdo,kde bych sehnal kompletní brzdy na zadní nápravu Žuk a nebo jestli by nepasovali brzdy z nějaké jiné nápravy, děkuji za odpověď

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20885
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Brzdy Žuk

#2 Nový příspěvek od ota »

Bude to min 15 let, kdy kámoš řešil brzdy na Žukovou nápravu. Pakny dal nalepit. Ale prasátka to byl problém. Nesehnatelná věc. Potom musel dělat brambory, tak do sožil narychlo bez brzd. Když tahal kultuvátor, praskla mu poloosa. A pak se konečně odhodlal a vyměnil Žuka za V3skovou nápravu. Tam udělal místo vzduchových mechanické tahlama.
Tenkrát to taky nějak chtěl předělat a nic kloudnýho tam myslím nepasovalo. Co si vzpomínám, někdo ho odkázal na Polsko. Tam se občas něco dá sehnat.

Strejc
Příspěvky: 37
Registrován: pát lis 20, 2015 5:29 am
Bydliště: Chrudim

Re: Brzdy Žuk

#3 Nový příspěvek od Strejc »

No tak to je hezký, mám nápravu jen z bubny brzdy tam vůbec nejsou, zatím se mi nepodařilo za normální peníz sehnat no...

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20885
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Brzdy Žuk

#4 Nový příspěvek od ota »

Když jsem dával převodovku Žuk na moje domádo, byl problém. Gufera tekly jak dunaj. Nesehnatelný atyp! Musel jsem si udělat mezikruží z trubky a nalepit do děr po guferu a pak do toho naklepnout normovaneé gufero, sehnatelné. Venkovní průměr byl prostě u nás nesehnatelnej atyp, vůči průměru diry pro hřídel. A to myslím že jak vstup, tak výstup. Oni prostě vyrobili gufera atyp a dali je tam. Po těch letech nesehnatelné.
No než Žuka, cokoli jiného! I když ta převodovka je dobrá.

klouzek
Příspěvky: 16
Registrován: stř úno 12, 2014 6:33 pm
Bydliště: RK

Re: Brzdy Žuk

#5 Nový příspěvek od klouzek »

Nemá stejné brzdy třeba UAZ,mrkni na bazoš,jsou tam nové válečky i hlavní válec.

Strejc
Příspěvky: 37
Registrován: pát lis 20, 2015 5:29 am
Bydliště: Chrudim

Re: Brzdy Žuk

#6 Nový příspěvek od Strejc »

Dobře mrknu, dík snad něco seženu

pavel sk
Příspěvky: 12847
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Brzdy Žuk

#7 Nový příspěvek od pavel sk »

Niekde davnejsie sa tato problematika brzdovych valčekov riesila. Niečo mi hovori, ze tie valceky na Žuka davali aj s ARO M-461 pripadne zadne s ARO 240. :-/

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8746
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Brzdy Žuk

#8 Nový příspěvek od Franta.cz »

Gaz 69, ARO M 461 a Žuk byly podobný některý montážní celky se daly měnit.
V každým případě ARO a GAZ mají zadní brzdový válečky průměr 30mm.
Rozteč kolových šroubů měli všechny všechny tři stejnou.
Brzdové bubny a čelisti z ARA na GAZ pasují.

A vidiš Straka prodává válečky přímo na Žuka. ale prej průměr 32 mm :-/

https://auto.bazos.cz/inzerat/177937448 ... 252835.php

Strejc
Příspěvky: 37
Registrován: pát lis 20, 2015 5:29 am
Bydliště: Chrudim

Re: Brzdy Žuk

#9 Nový příspěvek od Strejc »

Jasně a co myslíš,ten vadí ten průměr těch brzdových válečku

Slávek55
Příspěvky: 471
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Brzdy Žuk

#10 Nový příspěvek od Slávek55 »

Větší průměr válečků by měl vytvořit větší sílu na brzdové čelisti,takže by to mělo i lépe brzdit.Ale zvětší se krok brzdového pedálu.Možná bude třeba i jiný hlavní válec.A dobře seřizovat excentry.Potom je třeba vzít v úvahu,zda bude na každé straně jeden či dva válečky-prasátka.

Strejc
Příspěvky: 37
Registrován: pát lis 20, 2015 5:29 am
Bydliště: Chrudim

Re: Brzdy Žuk

#11 Nový příspěvek od Strejc »

Dobře,no měl by stačit na každé straně jeden váleček ne...teda na každé straně je jedno uložení pro brzdový váleček..

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“