Posilovač brzd (kapalina)
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Posilovač brzd (kapalina)
Ahojte, potřeboval bych poradit jak správně zapojit posilovač brzd.
Mám kapalinové brzdy. Brzdové válečky vepředu origo Aro M461, vzadu Avia A31, hlavní brzdový válec z vysokozdvižného vozíku balkancar údajně stejné jako z Liazky. Motor je Felicia 1.9D. Na něm z vývěvy jde podtlaková hadice přímo do posilovače, který je ze staršího Passatu a ten je dopasovaný na hlavní brzdový válec.
Vývěva vzduch nasává, sice ne nějak hodně ale podtlak tam bude. Nevím jak zjistit, jestli je to dostatečné.
Posilovač brzd jsem koupil starší údajně funkční ale na 100% to říct nemůžu protože nevím, jak to vyzkoušet.
Zdá se mi, že posilovač vůbec nefunguje. Jestli brzdím s vypnutým či zapnutým motorem, brzdí to stále stejně. V nějakém schématu jsem viděl zapojení ještě regulátoru tlaku s podtlakovým zásobníkem ale vůbec tomu nerozumím. Jestli posilovač někdo řešil na traktoru a nebo aspoň ví jak to správně zapojit aby to fungovalo, budu rád za každou radu.
Děkuju.
Mám kapalinové brzdy. Brzdové válečky vepředu origo Aro M461, vzadu Avia A31, hlavní brzdový válec z vysokozdvižného vozíku balkancar údajně stejné jako z Liazky. Motor je Felicia 1.9D. Na něm z vývěvy jde podtlaková hadice přímo do posilovače, který je ze staršího Passatu a ten je dopasovaný na hlavní brzdový válec.
Vývěva vzduch nasává, sice ne nějak hodně ale podtlak tam bude. Nevím jak zjistit, jestli je to dostatečné.
Posilovač brzd jsem koupil starší údajně funkční ale na 100% to říct nemůžu protože nevím, jak to vyzkoušet.
Zdá se mi, že posilovač vůbec nefunguje. Jestli brzdím s vypnutým či zapnutým motorem, brzdí to stále stejně. V nějakém schématu jsem viděl zapojení ještě regulátoru tlaku s podtlakovým zásobníkem ale vůbec tomu nerozumím. Jestli posilovač někdo řešil na traktoru a nebo aspoň ví jak to správně zapojit aby to fungovalo, budu rád za každou radu.
Děkuju.
Re: Posilovač brzd (kapalina)
Automaticky ako nastartujes, musíš poznať rozdiel,,,
Bez motora je pedál tvrdý, nie?
Bez motora je pedál tvrdý, nie?
Re: Posilovač brzd (kapalina)
Přesně tak.
Běžnou silou šlápni na pedál a drž. Za předpokladu, že ti válec, ani prasátka nepropouštějí, bude pedál pořád na stejném místě.
Pak nastartuj a pedál se musí po chvíli citelně propadnout.
O žádném regulátoru podtlaku jsem neslyšel, jen o zpětném ventilu a T kusu, kde odbočka jde k takové baňce. To je akumulátor podtlaku a slouží k tomu, aby posilovač 2-3x zafungoval i při vypnutém motoru.
K té nefunkčnost :
Posilovač, když nefunguje, má většinou prasklou membránu, nebo je netěsnost na vedení k němu.
Stačí vzít patřičnou hadici, nasadit ji na posilovač, nebo vývod z něj a druhou stranou do huby, kde vytvoříš solidní podtlak pak ucpat jazykem a chvíli držet, jestli neunikne. Pokud ne, zkus zabrzdit.
Vývěva na motoru se pozná snadno, na její vstup do sání se přiloží prst a pozná se hned.
Většinou byly poruchy na ventilkách vývěvy, nebo prasklé pružině.
Tož hodně zdaru
Běžnou silou šlápni na pedál a drž. Za předpokladu, že ti válec, ani prasátka nepropouštějí, bude pedál pořád na stejném místě.
Pak nastartuj a pedál se musí po chvíli citelně propadnout.
O žádném regulátoru podtlaku jsem neslyšel, jen o zpětném ventilu a T kusu, kde odbočka jde k takové baňce. To je akumulátor podtlaku a slouží k tomu, aby posilovač 2-3x zafungoval i při vypnutém motoru.
K té nefunkčnost :
Posilovač, když nefunguje, má většinou prasklou membránu, nebo je netěsnost na vedení k němu.
Stačí vzít patřičnou hadici, nasadit ji na posilovač, nebo vývod z něj a druhou stranou do huby, kde vytvoříš solidní podtlak pak ucpat jazykem a chvíli držet, jestli neunikne. Pokud ne, zkus zabrzdit.
Vývěva na motoru se pozná snadno, na její vstup do sání se přiloží prst a pozná se hned.
Většinou byly poruchy na ventilkách vývěvy, nebo prasklé pružině.
Tož hodně zdaru
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Posilovač brzd (kapalina)
Problem by taky mohl být v neslučitelnosti posilovače a válce. Zkrátka dráha chodu pístku v brzdovým válci od nulovýho do maximálního brzdícího účinku je jinak dlouhá, než je chod tlačný tyčky v posilovači. Správně to má fungovat takhle
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač brzd (kapalina)
Hlavne pozri ci mas volu medzi tyckou posilovaca a hlavnym brzdovym valcom.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Posilovač brzd (kapalina)
Upřímně poslední dny bojuju s brzdama, pořád to nebylo ono. Teď už to aspoň zabrzdí ale kola do smyku nejdou.
Pedál, ten napoprvé jde tak o čtvrtinu sešlápnout více a po druhém a dalším sešlápnutí, se zastaví o kousek dříve a v té poloze už zůstává a dál nejde.
Zkoušel jsem podtlak z vývěvy a ten funguje dobře, saje to víc, než jsem si myslel.
U posilovače brzd jsem ale zjistil, že výstup na podtlak je propojený s otvorem, kde se šroubuje hlavní brzdový válec. Mám tam vyrobenou redukci na uchycení toho válce ale už jsem neřešil těsnost a je teda asi dost pravděpodobné, že podtlak utíká právě tam. I podle toho schématu viz. příspěvek výše jsem to pochopil, že je to propojené. Zítra jestli to stihnu, utěsním otvor a zkusím posilovač zatlačit na prázdno, jestli tam bude cítit rozdíl. Pokud teda není blbost, to co říkám.
Měřil jsem krok posilovače a jde stlačit o 40mm. Hlavní brzdový válec šel stlačit o 45mm nebo 55mm. Už si přesně nepamatuju, který rozměr to byl a dneska jsem to nestihnul celé rozebrat, tak to změřím hned jak se k tomu dostanu. Reálně ta dráha pístku bude cca 35mm s maximálním brzdným účinkem ale to musím taky změřit. Pokud ta dráha pístku musí být přesně dlouhá jako chod tyčky v posilovači, tak se bojím, že toho nedosáhnu. Jedině laborovat s excentry na brzdách abych musel více sešlápnout brzdový pedál a tím by šel více zatlačit i hlavní brzdový válec.
A ta vůle mezi tyčkou posilovače a hl. brzdovým válcem má být jen minimální předpokládám, aby tam zase nebyl třeba centimetr. Já to mám teď udělané úplně na přesno, že tam není vůle ale ani to netlačí na posilovač. Pro jistotu to taky ještě proměřím pořádně.
Bohužel jsem úplný amatér v tomhle "oboru", učím se za pochodu a rád si nechám poradit od zkušenějších Hned jak se k tomu dostanu, tak dám vědět, co jsem zjistil. Zatím všem moc díky za rady
Pedál, ten napoprvé jde tak o čtvrtinu sešlápnout více a po druhém a dalším sešlápnutí, se zastaví o kousek dříve a v té poloze už zůstává a dál nejde.
Zkoušel jsem podtlak z vývěvy a ten funguje dobře, saje to víc, než jsem si myslel.
U posilovače brzd jsem ale zjistil, že výstup na podtlak je propojený s otvorem, kde se šroubuje hlavní brzdový válec. Mám tam vyrobenou redukci na uchycení toho válce ale už jsem neřešil těsnost a je teda asi dost pravděpodobné, že podtlak utíká právě tam. I podle toho schématu viz. příspěvek výše jsem to pochopil, že je to propojené. Zítra jestli to stihnu, utěsním otvor a zkusím posilovač zatlačit na prázdno, jestli tam bude cítit rozdíl. Pokud teda není blbost, to co říkám.
Měřil jsem krok posilovače a jde stlačit o 40mm. Hlavní brzdový válec šel stlačit o 45mm nebo 55mm. Už si přesně nepamatuju, který rozměr to byl a dneska jsem to nestihnul celé rozebrat, tak to změřím hned jak se k tomu dostanu. Reálně ta dráha pístku bude cca 35mm s maximálním brzdným účinkem ale to musím taky změřit. Pokud ta dráha pístku musí být přesně dlouhá jako chod tyčky v posilovači, tak se bojím, že toho nedosáhnu. Jedině laborovat s excentry na brzdách abych musel více sešlápnout brzdový pedál a tím by šel více zatlačit i hlavní brzdový válec.
A ta vůle mezi tyčkou posilovače a hl. brzdovým válcem má být jen minimální předpokládám, aby tam zase nebyl třeba centimetr. Já to mám teď udělané úplně na přesno, že tam není vůle ale ani to netlačí na posilovač. Pro jistotu to taky ještě proměřím pořádně.
Bohužel jsem úplný amatér v tomhle "oboru", učím se za pochodu a rád si nechám poradit od zkušenějších Hned jak se k tomu dostanu, tak dám vědět, co jsem zjistil. Zatím všem moc díky za rady
Re: Posilovač brzd (kapalina)
To nemáš originál spárované?
Čo k tomu patrí?
Čo k tomu patrí?
Re: Posilovač brzd (kapalina)
No, právě že nemám. Ani nevím, jestli ta zdvižka má posilovač. Jedině, že bych sehnal hlavní brzdový válec origo k tomu posilovači, takže VW Passat 97-02. To není zas takový problém ale nevím, jestli by to potom fungovalo s těmi brzdovými válečky co tam mám. Pokud by mi to někdo dokázal spočítat a s jistotou říct, že to bude dobře brzdit, tak není problém.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač brzd (kapalina)
2 az 4mm tam ma byt medzera, hlavne aby tam nejaka bola. Inach bacha neviem ako ti chodi hlavny bezdovy valec. Ci sa vracia celkom do koncovej polohy. Rozhodne tu volu nastavuj od koncovej polohy brzdoveho valca.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.