Navinutí cívky do magneta
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Navinutí cívky do magneta
Nemáte někdo do PF 62 navinutou pomocnou cívku v magnetu aby dávala něco kolem 15V střídavých a nepamatujete si údaje?. Dá se odpokusničit ale problém je v síle drátu aby se to tam vešlo a já zas takový výběr nemám. Pamatuji se , že to musí mírně přesahovat přes kostřičku.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Navinutí cívky do magneta
Jednu odpověď jsem dostal SZ díky za ní. Ale nikdo víc neexperimentoval se svícením na svém stroji který měl magneto?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navinutí cívky do magneta
3A na mm2, tak ze ked vies aky prud bude zrat ziarovka vies urcit priemer vodica. Pocet zavitov vyskusat. Navin 10z nastartuj zmeraj napetie a vypocitaj kolko zavitov treba na tvoju ziarovku. Osobne by som to prekopal na nabijanie baterky a znej napojil aj zapalovanie to by bol najvecsi prínos pre ten motor.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Navinutí cívky do magneta
Kvůli tomu to chci dělat .Jen pátrám jestli se již s tím někdo nezabýval Už mě přestalo bavit neustále přesoušet vysokonapěťové cívky a měnit kondenzátory , hledat neidentifikovatelné závady , vyrábět "posunuté" klínky, Několik motorů vestavěných v samohybech jsem přestavěl, ale ty měli samostatné dynamo. Motory chytají i v mrazech na první otočení.
Magneto je pomsta matky přírody za to že se sereme do jejich zákonů!!!!!!!!!!!!!
Magneto je pomsta matky přírody za to že se sereme do jejich zákonů!!!!!!!!!!!!!
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Navinutí cívky do magneta
dej tam wape z vari
Re: Navinutí cívky do magneta
Člověk co dělá Vari tak není tak za poslední rok z wape nadšený , naprosto netypické závady , cena oprav. Navíc nevím jestli pasuje upevnění a průměr magneta.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Navinutí cívky do magneta
Takhle to nepůjde. Napětí z osvětlovacích cívek setrvačníkového magneta nemá žádnou stabilizaci a silně kolísá podle otáček a zatížení. Zapojuje se tak, že buď dává plný výkon do všech žárovek a napětí a proud se ustálí v nějakém přijatelném rozmezí, nebo je odpojené. Pokud je třeba ještě nabíjet akumulátor, řeší se to přes tlumivku a usměrňovač. Tlumivka proud do jisté míry stabilizuje, ale je to spíš taková nouzovka. Na vytvoření bateriového zapalování to není, tam by byla potřeba přesnější elektronická stabilizace napětí.duchodce píše:Nemáte někdo do PF 62 navinutou pomocnou cívku v magnetu aby dávala něco kolem 15V střídavých
Tak tohle je prosím zásadní omyl. Zapalovací magnetky jsou velmi dobře propracovaná a spolehlivě fungující zařízení. Pro jejich správné seřizování je však potřeba dost obsáhlých znalostí které však daleko přesahují běžný uživatelský manuál pro daný stroj.duchodce píše: Magneto je pomsta matky přírody za to že se sereme do jejich zákonů!!!!!!!!!!!!!
Re: Navinutí cívky do magneta
Magneta spravuji celých asi 50let, nejdřív jsem opisoval od starého machra - od něj je ten citát K té civce- pokud se "trefí " správný počet závitů není potřeba žádná stabilizace - stačí diody . Stabilizaci si zajistí baterie sama. Samozřejmě není to žádná hitparáda. Baterie je někdy přebíjena , lze doladit odporem na cívce , někdy nedobíjena ,to je horší, podle toho jak se trefí závity . Žel bohu tady žádný výpočet moc nepomůže , protože tam je moc proměnných.. Ale protože není potřeba startovat tak baterie nějaký proud na jiskru má a potom ty cívky to stačí dobít.Ve vlákně John Deere s motorem Kawasaki je to takto řešeno na profesionální úrovni. Pouze tam je větší průměr magneta a víc místa na cívku . Na prázdno tam je až 20V pulzující a to to mělo v originále starter.Baterie 12V 5Ah.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navinutí cívky do magneta
Pokial to chces len na zapalovanie tak staci navinut ciecku 0,2mm dratom a pouzit kondenzatorove zapalovanie. Tj napetim nabijat kondik a v spravnom okamziku zopnut tyristor aby to hodilo iskru.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Navinutí cívky do magneta
Pak nevím proč chcete nějak experimentovat. Stávající magneto prostě seřiďte. Konkrétně: Proměříte VN cívku, proměříte kondenzátor na svod, seřídíte optimální magnetický odtrh změnou zdvihu kontaktů, z VN obvodu vyhodíte všechny indukčnosti, kapacity a stínění kabelů které snižují energii jiskry. Dáte svíčku původní výroby, nejlépe PAL vhodné tepelné hodnoty. Seřiďte bohatost směsi tak aby motor při lehkém zatížení tzv. čtyřtaktoval.duchodce píše:Magneta spravuji celých asi 50let,
Pokud jsou pohyblivé díly setrvačníkového magneta příliš opotřebené, celé magneto nahraďte jiným, třeba ruským s odtrhovou spojkou. Pak to bude jistota. Nebudete potřebovat žádnou baterku a vždy nastartujete.
Jen machrovat nestačí, musí se tomu rozumět.duchodce píše:.. nejdřív jsem opisoval od starého machra - od něj je ten citát.
Re: Navinutí cívky do magneta
"Jen machrovat nestačí, musí se tomu rozumět."
Ten starý pán měl znalosti a zkušenosti . Naučil mně opravovat vysokonapěťové cívky (pokud šly) celý princip a problémy kolem magnet , opravoval magneta do starých mašin.
Neví jak chcete změřit náhodný průraz cívky když je spoj vinutí primár /sek. uvnitř cívky.Starší cívky od klasického zapalování jdou většinou rozebrat.O magnetickém odtrhu a jiných věcech vím . Co ale chcete dělat s cívkou z magneta která stářím má mikrotrhliny v šelakové impregnaci, plíživé svody a i po starém způsobu opravy nepracuje jak má takže ta trocha proudu která se tam vytvoří zmizí v kapacitních svodech . Klasice to nevadí ta tam má energie dost
Jiné magneto tam většinou prostě vestavět nejde mě bylo líto vyřadit jinak funkční sekačku a na druhou stranu proč do ní investovat do ní asi 6000 Kč když je na konci života a jde to vyřešit levněji.
To co potřebuji je vyřešit problém u motorů PF 62 , protože náhr. vysokonapěťové cívky které se objevily jsou tak rozdílné kvality a tak "zrádné" že se s nimi již nechci zabývat - jednu jsem "rozebral" a to prostě dlouho chodit nemůže a přestavá fungovat hned jak zaleze sluníčko Prostě to obsluhují starší lidé a je potřeba aby to chytlo na otočení.
Že občas blbnu to je fakt ale asi je to věkem. Pokud jste četl konec vlákna o Johnu Deerovi tak takovou pitomost jako jsem provedl s vteřiňákem může provést jenom starý osel jako já , takže radši některé nápady konzultuji zde. Ale dík za "oponenturu".
Ten starý pán měl znalosti a zkušenosti . Naučil mně opravovat vysokonapěťové cívky (pokud šly) celý princip a problémy kolem magnet , opravoval magneta do starých mašin.
Neví jak chcete změřit náhodný průraz cívky když je spoj vinutí primár /sek. uvnitř cívky.Starší cívky od klasického zapalování jdou většinou rozebrat.O magnetickém odtrhu a jiných věcech vím . Co ale chcete dělat s cívkou z magneta která stářím má mikrotrhliny v šelakové impregnaci, plíživé svody a i po starém způsobu opravy nepracuje jak má takže ta trocha proudu která se tam vytvoří zmizí v kapacitních svodech . Klasice to nevadí ta tam má energie dost
Jiné magneto tam většinou prostě vestavět nejde mě bylo líto vyřadit jinak funkční sekačku a na druhou stranu proč do ní investovat do ní asi 6000 Kč když je na konci života a jde to vyřešit levněji.
To co potřebuji je vyřešit problém u motorů PF 62 , protože náhr. vysokonapěťové cívky které se objevily jsou tak rozdílné kvality a tak "zrádné" že se s nimi již nechci zabývat - jednu jsem "rozebral" a to prostě dlouho chodit nemůže a přestavá fungovat hned jak zaleze sluníčko Prostě to obsluhují starší lidé a je potřeba aby to chytlo na otočení.
Že občas blbnu to je fakt ale asi je to věkem. Pokud jste četl konec vlákna o Johnu Deerovi tak takovou pitomost jako jsem provedl s vteřiňákem může provést jenom starý osel jako já , takže radši některé nápady konzultuji zde. Ale dík za "oponenturu".
Naposledy upravil(a) duchodce dne úte srp 30, 2016 10:59 am, celkem upraveno 1 x.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Navinutí cívky do magneta
Tady už to někdo vyřešil
http://pf62.wz.cz/navod%20Jan%20Raab.html
http://pf62.wz.cz/navod%20Jan%20Raab.html
Re: Navinutí cívky do magneta
Ano o tom řešení vím . Již jsem několik klínků vyráběl . Pokus o přelisování se nám nepovedl neměli jsme to na čem vyvážit a asi to nebylo úplně přesně pootočené.Jak jsem psal výše on je problém i s cívkami a jeden čas to byly ty nové kondenzátory - hledaly se šuplíkové zásoby z dob komančů.. Jen pro zajímavost u některých starých motorů se dalo seřídit nastavení setrvačníku proti cívce a potom zvlášť předstih. Mám takový dojem že tak to bylo řešeno i u plochodrážních motorů Eso.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Navinutí cívky do magneta
Tohle relevantně změřit nelze, ale můžete změřit odpor VN vinutí za studena. Pokud se pohybuje v určitých mezích je velká šance že je cívka použitelná.duchodce píše:"Neví jak chcete změřit náhodný průraz cívky ...
Každá cívka má svody. S tím se při jejich konstrukci počítá a se zvyšující se teplotou razantně stoupají. Při ohřátí na cca 100°C přestávají fungovat všechny cívky. Tohle je jedna ze slabin setrvačníkových magnetek, kdy je cívka mimo průchozím proudem navíc ohřívána od motoru. To je prostě dané touto konstrukcí. Proto je nutné důsledně nastavit potřebné hodnoty jak jsem výše uvedl. Vzhledem k tomu, že vačka je na setrvačníku napevno, seřizuji magnetický odtrh změnou zdvihu kontaktů. Sice už tam nebude doporučovaných 0,3 mm ale tomu motoru to je celkem jedno. Pro maximální energii jiskry je toto nastavení prioritní.
Pokud nechcete laborovat s původními cívkami, pak použijte z nich jen primární vinutí a zapojte externí cívku, např. z auta. Samozřejmě při důsledném zachování všech základních nastavení.
Velmi důležité pro zážeh je také nastavení správné bohatosti směsi. Bohatší směsi stačí menší energie jiskry a motor je méně náchylný k přehřívání, což v konečném důsledku vede opět ke spolehlivější funkci zapalování.
Tohle zapalování opravit lze, ale musí se postupovat důsledně a nic nevynechat.
Re: Navinutí cívky do magneta
Použití prim. vinutí se používá také. Ale problém je že se musí použít "malá" 6V cívka . Velkou to již neutáhne .Navíc jiskra nic moc. Narazil jsem na úpravu kde místo osvětlovací cívky byla navinutá jiná a připojena k stávající . Jenže cívka zabandážovaná a navíc usazená aby se polohy magnetů od cívek nelišili.Jinak samozřejmě opravit lze vše ovšem problém je u těch starších motorů s náhr. díly jak jsem psal výše. Dřív jsme prostě vyměnili cívku, kondenzátor , proměřili isolaci kontaktů a vyleštili je - víc toho tam není.Legrace občas byla pokud se zapoměla změřit vysokým napětím vysokonapěťová průchodka- ta dokáže věci . Bylo to jednodušší nežli neustále demontovat kryty , startování , stahovat setrvačník a hledat závadu. Potom se bádalo a experimentovalo na takovém jednoduchém přípravku s demontovanou cívkou a kondezátorem a hledal vadný díl.
Někdy se na nic jasného nepřijde a potom ten mistr uplatňoval rčení že:
"Magneto je pomsta matky přírody za to že se sereme do přírodních zákonů".
Někdy se na nic jasného nepřijde a potom ten mistr uplatňoval rčení že:
"Magneto je pomsta matky přírody za to že se sereme do přírodních zákonů".
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....