Baterka do zahradního malotraktoru
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Baterka do zahradního malotraktoru
Delší dobu mě trápí totálně vyždímaná baterka v traktoru. Musím ho pořád startovat kabelama z auta. Mám 12k brigse a na baterce není udána žádná amperaž. Nevíte jak silná by měla být, popřípadě kterou by jste mi doporučili? Díky
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Ber to tak: sezen si baterku, ktera ma stejny rozmery a co nejvetsi kapacitu v techto rozmerech. Pokud mas nejaky motor, ktery je moc narocny na poradny kopanec pri startu, pak se vyprdni na kapacitu a hledej baterku s co nejvetsim startovacim proudem.
1) Pokud bys nekdy narazil na nejakeho dovozce baterek z USA (stane se), tak ve stejnem rozmeru je az o 25 % vetsi kapacita. U.S. baterky jsou obecne kvalitnejsi, nez ty sracky, co koupis v Evrope. Proc, to nevim. Ale je to proste tak.
2) Pokud je baterka "bezudrzbova", uz to znaci obvykle problem. "Bezudrzbova" totiz neznamena, ze se o to starat NEMUSIS, ale ze NEMUZES. Takze pokud ti treba alternator prebiji, tak tu baterku vysusis, dolejt neni co a kam a muzes to za dva roky vyhodit. Tyto baterky maji pretlakove ventily, kterymi plyn odchazi pryc, aby se neroztrhly behem nabijeni. Takze "hermeticky uzavrene" neni pravda. Zaruka v haji, stiznosti na lamparne.
3) Klasicka baterka, co ma sroubovaci uzavery jednotlivych clanku je nejlepsi volba. Sice bude mit treba o par procent nizsi deklarovanou kapacitu, ale to bohate vyvazi zivotnosti a moznosti mereni jednotlivych clanku hustomerem, dolevani destilky, apod. Takze zatimco "bezudrzbova" ma za dva tri roky polovicni kapacitu, tak ta "udrzbova" ma i za pet let treba jen o tretinu kapacity mene.
4) Velikym obloukem se vyhnout znacce VARTA. Jsou to sracky nejhrubsiho kalibru, ktere se jen vecpaly na trh vybornym marketingem. Nacpou ti baterku s hromadou barevnych letacku (ty zahodis), s barevnymi krytkami elektrod (ty ztratis), vyzdvihuji jemne elektrody (ty se v terenu vyklepou) a obsah vapniku v olovu, coz ma snizit plynovani (snizi, ale uplne nezrusi, takze baterka stejne muze vysychat a ve finale rychleji sulfatuje).
Takze... obecne rozumne pravidlo je, koupit nejakou noname baterku (velmi slusne treba jsou slovinske Toply apod.), ktera stoji prd a s klidnym svedomim ji za par let vyhodit. Pokud koupis treba tu Vartu, tak stoji klidne trikrat tolik co noname, posere se tesne po zaruce a v pripade reklamace bud je po terminu (> 2 roky), nebo dostanes vyrozumeni, ze zaruku nelze uplatnit pro nevhodne zachazeni (otresy, prebijeni, nedobijeni, vysoka teplota, nevhodne kurivo traktoristy,...)
Toz tak.
1) Pokud bys nekdy narazil na nejakeho dovozce baterek z USA (stane se), tak ve stejnem rozmeru je az o 25 % vetsi kapacita. U.S. baterky jsou obecne kvalitnejsi, nez ty sracky, co koupis v Evrope. Proc, to nevim. Ale je to proste tak.
2) Pokud je baterka "bezudrzbova", uz to znaci obvykle problem. "Bezudrzbova" totiz neznamena, ze se o to starat NEMUSIS, ale ze NEMUZES. Takze pokud ti treba alternator prebiji, tak tu baterku vysusis, dolejt neni co a kam a muzes to za dva roky vyhodit. Tyto baterky maji pretlakove ventily, kterymi plyn odchazi pryc, aby se neroztrhly behem nabijeni. Takze "hermeticky uzavrene" neni pravda. Zaruka v haji, stiznosti na lamparne.
3) Klasicka baterka, co ma sroubovaci uzavery jednotlivych clanku je nejlepsi volba. Sice bude mit treba o par procent nizsi deklarovanou kapacitu, ale to bohate vyvazi zivotnosti a moznosti mereni jednotlivych clanku hustomerem, dolevani destilky, apod. Takze zatimco "bezudrzbova" ma za dva tri roky polovicni kapacitu, tak ta "udrzbova" ma i za pet let treba jen o tretinu kapacity mene.
4) Velikym obloukem se vyhnout znacce VARTA. Jsou to sracky nejhrubsiho kalibru, ktere se jen vecpaly na trh vybornym marketingem. Nacpou ti baterku s hromadou barevnych letacku (ty zahodis), s barevnymi krytkami elektrod (ty ztratis), vyzdvihuji jemne elektrody (ty se v terenu vyklepou) a obsah vapniku v olovu, coz ma snizit plynovani (snizi, ale uplne nezrusi, takze baterka stejne muze vysychat a ve finale rychleji sulfatuje).
Takze... obecne rozumne pravidlo je, koupit nejakou noname baterku (velmi slusne treba jsou slovinske Toply apod.), ktera stoji prd a s klidnym svedomim ji za par let vyhodit. Pokud koupis treba tu Vartu, tak stoji klidne trikrat tolik co noname, posere se tesne po zaruce a v pripade reklamace bud je po terminu (> 2 roky), nebo dostanes vyrozumeni, ze zaruku nelze uplatnit pro nevhodne zachazeni (otresy, prebijeni, nedobijeni, vysoka teplota, nevhodne kurivo traktoristy,...)
Toz tak.
Cim vetsi kladivo, tim vetsi odbornik...
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
ja sem dával tuhle, ještě vzali protiúčtem starou http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... dBEVBXRA==
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Bohužel mi vyskočila jen úvodní strana.štěpa píše:ja sem dával tuhle, ještě vzali protiúčtem starou http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... dBEVBXRA==
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Díky za vyčerpávající info. Budu se řídit tvou radou.Chip&Dale píše:Ber to tak: sezen si baterku, ktera ma stejny rozmery a co nejvetsi kapacitu v techto rozmerech. Pokud mas nejaky motor, ktery je moc narocny na poradny kopanec pri startu, pak se vyprdni na kapacitu a hledej baterku s co nejvetsim startovacim proudem.
1) Pokud bys nekdy narazil na nejakeho dovozce baterek z USA (stane se), tak ve stejnem rozmeru je az o 25 % vetsi kapacita. U.S. baterky jsou obecne kvalitnejsi, nez ty sracky, co koupis v Evrope. Proc, to nevim. Ale je to proste tak.
2) Pokud je baterka "bezudrzbova", uz to znaci obvykle problem. "Bezudrzbova" totiz neznamena, ze se o to starat NEMUSIS, ale ze NEMUZES. Takze pokud ti treba alternator prebiji, tak tu baterku vysusis, dolejt neni co a kam a muzes to za dva roky vyhodit. Tyto baterky maji pretlakove ventily, kterymi plyn odchazi pryc, aby se neroztrhly behem nabijeni. Takze "hermeticky uzavrene" neni pravda. Zaruka v haji, stiznosti na lamparne.
3) Klasicka baterka, co ma sroubovaci uzavery jednotlivych clanku je nejlepsi volba. Sice bude mit treba o par procent nizsi deklarovanou kapacitu, ale to bohate vyvazi zivotnosti a moznosti mereni jednotlivych clanku hustomerem, dolevani destilky, apod. Takze zatimco "bezudrzbova" ma za dva tri roky polovicni kapacitu, tak ta "udrzbova" ma i za pet let treba jen o tretinu kapacity mene.
4) Velikym obloukem se vyhnout znacce VARTA. Jsou to sracky nejhrubsiho kalibru, ktere se jen vecpaly na trh vybornym marketingem. Nacpou ti baterku s hromadou barevnych letacku (ty zahodis), s barevnymi krytkami elektrod (ty ztratis), vyzdvihuji jemne elektrody (ty se v terenu vyklepou) a obsah vapniku v olovu, coz ma snizit plynovani (snizi, ale uplne nezrusi, takze baterka stejne muze vysychat a ve finale rychleji sulfatuje).
Takze... obecne rozumne pravidlo je, koupit nejakou noname baterku (velmi slusne treba jsou slovinske Toply apod.), ktera stoji prd a s klidnym svedomim ji za par let vyhodit. Pokud koupis treba tu Vartu, tak stoji klidne trikrat tolik co noname, posere se tesne po zaruce a v pripade reklamace bud je po terminu (> 2 roky), nebo dostanes vyrozumeni, ze zaruku nelze uplatnit pro nevhodne zachazeni (otresy, prebijeni, nedobijeni, vysoka teplota, nevhodne kurivo traktoristy,...)
Toz tak.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Podivej se na Janota otrokovice
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Kvalitní baterie jsou od značky banner(je to rakouská firma, mam sní dobré zkušenosti vydrží kolem 9 let když se povede koupit a dobře se o ní stará ). yuasa (je vyrobená v japonsku také dobré zkušenosti) důležité se podívat na webové stránky výrobců zkontrolovat vzhled prodávají se tady čínské baterie a lepí na to štítky mají trochu jíný design, které nejsou stejné s originálními bateriemi.
Kontrolovat kdy byla baterie vyrobená nejhorší je nějaký ležák všechny informace poskytuje výrobce , obchodníkům nevěřím sami nevědí snaží zákazníka jen ukecat.
Jo AKUMA nexistuje zkoupila výrobu FIAM existuje pouze značka je to obchodní firma .
Zásilkový obchod nedoporučuji.
Kontrolovat kdy byla baterie vyrobená nejhorší je nějaký ležák všechny informace poskytuje výrobce , obchodníkům nevěřím sami nevědí snaží zákazníka jen ukecat.
Jo AKUMA nexistuje zkoupila výrobu FIAM existuje pouze značka je to obchodní firma .
Zásilkový obchod nedoporučuji.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
autokelly, to je snad vtip ne? To je jak nakupovat předražený krámy u Mountfieldu.štěpa píše:ja sem dával tuhle, ještě vzali protiúčtem starou http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... dBEVBXRA==
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Všichni řeší problémy stejně blbě pořád dokola. Nestartuje -> okamžitě valím koupit novou baterku.
Vřele doporučuju nejprve poměřit správnou funkci dobíjení a to bez zátěže i se zátěží (zapnutá světla, apod.) a pak teprve dávat novou baterku.
Ono se totiž může stát (a u zemědělské techniky se to stává dost často, vibrace, něco se uklepe), že to vůbec není baterkou, ale špatným (nebo žádným) dobíjením.
Pak můžeš ušetřit/prodělat celkem dost peněz (hlavně u velkých traktorů, 150 Ah apod.) za nákup nové baterky. Její případnou reklamaci většinou neuznávají.
Pokud jsi to už měřil, tak sorry za offtopic.
Vřele doporučuju nejprve poměřit správnou funkci dobíjení a to bez zátěže i se zátěží (zapnutá světla, apod.) a pak teprve dávat novou baterku.
Ono se totiž může stát (a u zemědělské techniky se to stává dost často, vibrace, něco se uklepe), že to vůbec není baterkou, ale špatným (nebo žádným) dobíjením.
Pak můžeš ušetřit/prodělat celkem dost peněz (hlavně u velkých traktorů, 150 Ah apod.) za nákup nové baterky. Její případnou reklamaci většinou neuznávají.
Pokud jsi to už měřil, tak sorry za offtopic.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
To muže být i problém ve startéru stačí, aby uvízl jeden uhlík a startér má mnohem menší výkon.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Já říkám, raději "čerstvá" noname, než značkový ležák. Můžeš koupit sebelepší baterii, ale pokud bude dlouho ležet bez potřebné péče na skladě, bude stejně na dvě věci. Pěkně jsem se s tím vydupal. Určitě bych si dával pozor na baterky "v akci". Nenechat se ukecat a hledat datum výroby. Baterie trpí malým samovybíjením, takže je třeba je průběžně kontrolovat popř. dobíjet. Na to většina prodejců kašle. Při poklesu napětí pod určitou mez dochází k sulfaci elektrod a tím i ztrátě kapacity. Nejnáchylnější jsou na to baterie s příměsí vápniku (Ca). To je ale v dnešní době většina. Existují nabíječky, které umí "obnovit" kapacitu baterie. Děje se tak ve většině případů zvýšením nabíjecího napětí (popř. pulzujicím napětím o určitém kmitočtu), címž dochází údajně k většímu (laicky řečeno) "probublávaní", následkem čehož by mělo docházet k odstranění sulface (oxidace) elektrod a tím i obnově kapacity. Každopádně tento proces není podle mě pro baterku šetrný. Pokud se to provádí na relativně nové baterii, budiž. Pokud už má ale baterie nějaké roky, je to zkratka do věčných lovišť. Moje zkušenost :-( . Jo, a baterie je asi ve většině případů nereklamovatelná. Vždy si najdou nějakou výmluvu . Taky moje zkušenost :-( .
Další kapitolou je nabíjecí napětí. Nové baterie většinou vyžadují nabíjecí napětí 14,4V popř. u novějších vozidel se používá dokonce 14,7V pokud se nepletu. Pokud alternátor nedá těch 14,4V nenabije se baterie na 100%. To může být problem u těch, co používají staré alternátory nedejbože dynama. Ale jak říkám, záleží to na typu baterie. Staré typy baterií na to tak netrpí.
Další kapitolou je nabíjecí napětí. Nové baterie většinou vyžadují nabíjecí napětí 14,4V popř. u novějších vozidel se používá dokonce 14,7V pokud se nepletu. Pokud alternátor nedá těch 14,4V nenabije se baterie na 100%. To může být problem u těch, co používají staré alternátory nedejbože dynama. Ale jak říkám, záleží to na typu baterie. Staré typy baterií na to tak netrpí.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Idealni je, koupit suchou baterii a doma si roztok kyseliny nalejt sam. Tim padem ta baterka muze byt skladovana padesat let a je to fuk.DonKarlos píše:Já říkám, raději "čerstvá" noname, než značkový ležák. Můžeš koupit sebelepší baterii, ale pokud bude dlouho ležet bez potřebné péče na skladě, bude stejně na dvě věci. Pěkně jsem se s tím vydupal. Určitě bych si dával pozor na baterky "v akci". Nenechat se ukecat a hledat datum výroby. Baterie trpí malým samovybíjením, takže je třeba je průběžně kontrolovat popř. dobíjet. Na to většina prodejců kašle. Při poklesu napětí pod určitou mez dochází k sulfaci elektrod a tím i ztrátě kapacity. Nejnáchylnější jsou na to baterie s příměsí vápniku (Ca). To je ale v dnešní době většina. Existují nabíječky, které umí "obnovit" kapacitu baterie. Děje se tak ve většině případů zvýšením nabíjecího napětí (popř. pulzujicím napětím o určitém kmitočtu), címž dochází údajně k většímu (laicky řečeno) "probublávaní", následkem čehož by mělo docházet k odstranění sulface (oxidace) elektrod a tím i obnově kapacity. Každopádně tento proces není podle mě pro baterku šetrný. Pokud se to provádí na relativně nové baterii, budiž. Pokud už má ale baterie nějaké roky, je to zkratka do věčných lovišť. Moje zkušenost :-( . Jo, a baterie je asi ve většině případů nereklamovatelná. Vždy si najdou nějakou výmluvu . Taky moje zkušenost :-( .
Další kapitolou je nabíjecí napětí. Nové baterie většinou vyžadují nabíjecí napětí 14,4V popř. u novějších vozidel se používá dokonce 14,7V pokud se nepletu. Pokud alternátor nedá těch 14,4V nenabije se baterie na 100%. To může být problem u těch, co používají staré alternátory nedejbože dynama. Ale jak říkám, záleží to na typu baterie. Staré typy baterií na to tak netrpí.
Zkratka - s baterkama to je jako se vsim ostatnim. Sunt kam se clovek podiva, takze se musi hledat.
Minuly tyden jsem koupil maskace. Vzor 95. Ja mam ty stary uz skoro dvacet let, zacinaji se rozpadat svy. Rekl jsem si, ze uz mne nebavi to presivat reznou niti a koupil (od armady!!) funglovky. Tyyy vole... tenci material, srackovejsi nite, nektere knofliky uz nedavaji...
Proste tak to je.
Cim vetsi kladivo, tim vetsi odbornik...
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Ta baterka mě trápí už dva roky. Změřím teda ještě dobíjení. DíkyJakub píše:Všichni řeší problémy stejně blbě pořád dokola. Nestartuje -> okamžitě valím koupit novou baterku.
Vřele doporučuju nejprve poměřit správnou funkci dobíjení a to bez zátěže i se zátěží (zapnutá světla, apod.) a pak teprve dávat novou baterku.
Ono se totiž může stát (a u zemědělské techniky se to stává dost často, vibrace, něco se uklepe), že to vůbec není baterkou, ale špatným (nebo žádným) dobíjením.
Pak můžeš ušetřit/prodělat celkem dost peněz (hlavně u velkých traktorů, 150 Ah apod.) za nákup nové baterky. Její případnou reklamaci většinou neuznávají.
Pokud jsi to už měřil, tak sorry za offtopic.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
Moje řeč . Ale kde ji takhle koupit?Chip&Dale píše:
Idealni je, koupit suchou baterii a doma si roztok kyseliny nalejt sam. Tim padem ta baterka muze byt skladovana padesat let a je to fuk.
Re: Baterka do zahradního malotraktoru
V Polsku je to dodnes normalni. U nas se takto prodavaji motobaterie a obcas byvaji i autobaterie.DonKarlos píše:Moje řeč . Ale kde ji takhle koupit?Chip&Dale píše:
Idealni je, koupit suchou baterii a doma si roztok kyseliny nalejt sam. Tim padem ta baterka muze byt skladovana padesat let a je to fuk.
Cim vetsi kladivo, tim vetsi odbornik...