Stránka 1 z 2
Alternator
Napsal: stř lis 30, 2011 7:24 pm
od velocidaptor
Ak moze nech poradi niejaky elektrikar.Ked je na alternatore vyznacene 12V 15A,znamena to ze dava len tych 12 V?Na skodovackych alte. je 14V a mal by davat tych 14.
Potom by mi mal dobijat vlastne az ked baterka klesne pod 12V?To je blbost aby sla baterka pod 12Voltov.Mam traktor iseki a alternator po oprave a stale to nedobija tak neviem v com je chyba.Pozeral som regler nevipada zhoreny alebo poskodeny.
Dakujem.
Re: Alternator
Napsal: stř lis 30, 2011 7:41 pm
od Atlan
foto
Re: Alternator
Napsal: stř lis 30, 2011 8:15 pm
od velocidaptor
tu su.
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 2:18 pm
od Atlan
No kedze taky som este nema v ruke tak ti velmi neporadim hce to elektrikara aby to pomeral na mieste a vyvodil nasledky. predpokladam ze si sa sekol a 15A nieje, typujem ze bude z naftaka ? preto tolko pinov, kontrolna ziarovka svieti pri otoceni klucika a zhasne po nastartovani ? napetie merane priamo na svorke altika malo by tam byt 14V, remen naspanovany ?
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 3:40 pm
od velocidaptor
remen nasponovany.kontrolka svieti stale.na tom hrubom kabli nameram tolko co na baterke.a na svorkach ,na jednom koliku tiez presne tolko co na baterke a na druhom 5-8V treti je asi ukostrenie a stvrty neviem.alternator je po repase.
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 3:52 pm
od Atlan
A regulator to ma zvlast alebo je v nutri toho zazraku.... podla tyu si na nete nic nenasiel ?
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 4:02 pm
od Auto-klassik
Změříš si napětí na akumulatoru/kolem 12,5-12,8/,potom nastartuješ ,postupně zvedáš otáčky motoru a sleduš jak ti stoupá napětí /13,6-14,2V/.
Napětí by mělo dosáhnout hodnot v závorce.Potom je funkce správnáJedná se o japonský alternátor a další svorky např.slouží jako impusy pro otáčkoměr.
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 4:33 pm
od CBS
Nemáš od toho stroja náhodou schému elektroinštalácie? Na tom konektore sú pripojené všetky 4 vodiče? Ak je jeden kostra, jeden by mal byť kontrolka, jeden 12V buď priamo, alebo cez spínačku a posledný buď jedna neusmernená fáza, alebo ďalší prívod 12V. Aj keď nie je vylúčené, že je regulátor napätia niekde mimo. Kontrolka dobíjania svieti ak je odpojený ten konektor z alternátora?
Čo znamená, že je alternátor po repase, niekto ho rozobral a vyčistil, alebo bol aj odskúšaný? 12V či 14V to pri označení nie je podstatné, ine o jednu napäťovú sústavu. Napätia by mali byť zhruba ako píše Auto-klasik
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 5:14 pm
od hotday
preco si daval robit repas??? kontrolka sa ti rozviestila odrazu, lebo postupne?? ze najskor len sem-tam a az potom trvalo?? alebo ako???
to ti urcite nedobija, ked to ma take male hodnoty napatia...
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 8:22 pm
od velocidaptor
repas som daval robit lebo mi to nedobijalo.A nedobijalo to uz ked som to kupil.Mysleli sme ze to dobija no bol odpadnuty kabel z kontrolky.Inak svieti stale.Na baterke ked meriam mam 12,5 ked nastartujem hodnoty nestupaju ,zapnem svetla tak klesa.Som si isty,ze nedobija.Regulator to ma pod pristrojovou doskou.tam nameram presne to iste co na alternatore.relatka to nezopina.Mechanik co to robil tvrdi ,ze jemu siel normalne.Zaplatil som za opravu 35eur a stale som bez dobijania.Robili mi to vo Viglaši-Malotraktory.com.Dal by som tam skodovacky alternator tych mam dost aj by som si to pozapajal no nevojde mi tam lebo su vacsie ako tento original navyse som tam dorabal hydraulicke cerpadlo tak to tam je na chlp.S tychto japoncikov som uz na vetvy.
Meral som to multimetrom.a ani ked zvysim otacky tak na samotnom alternatore nestupa napatie iba moj tlak.Zeby odisiel tak rychlo po oprave sa mi nezda.
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 8:32 pm
od Kutil.cz
Šel bych po buzení....pro začátek. Podle toho co popisuješ se chová jako mrtvej.
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 10:49 pm
od Atlan
Zober meraci pristroj odpoj vsetky vodice od alternatora, a na tej svorkovnici co je na alternatore omeraj oproti kostre odpor. na jednom pine by malo byt okolo 4ohmov... tam by mal ist prud pre budenie rotora altika (za predpokladu ze je vinutie jednym koncom uzemnene) jeden vyvod predpokladam ze je vyvod z pomocnych 3 diod, a dalsi stred pre otackomer (mas naftak ?)
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 11:20 pm
od CBS
Tak by mal byť altík OK, chyba bude v káblovaní, alebo v regulátore, mohol by si ten regulátor odfotiť. A skús najsť kontakt, ktorý má na svorkovnici odpor s kostrou 2 až 6 Ohmov (Je to svorka budenia). Na dutinke ktorá sa pripája na svorku, ktorá má odpor musí byť pri zapnutom kľúčiku napätie.
Ak na spomínanej dutinke nebude 12V, Treba pozrieť regulátor, prípadne káblovanie k nemu.
Ak na dutinke napätie bude, je treba odskúšať alternátor.
Re: Alternator
Napsal: čtv pro 01, 2011 11:49 pm
od winch
Tie japonské altiky su kur.y, mne na Samíku prestal tiež dobíjať, nevedel som si s tým rady. Baterka bola slabšia, ale ešte v pohode po nabití natočila motor aj 20krát. Alternátor som premeriaval, čistil kontakty, šľahnul o zem, nič nepomáhalo. Potom kamoš dával do šrotu auto, mal tam dvojročnú baterku, tak mi ju dal. Dal som ju da samika, natočil som motor, a len tak zo zvyku čo som robil už asi 100ráz som premeral napätie na svorkách-bolo tam niečo cez 13.5 V. pridal som a vyskočilo to plynule nad 14 V. Skusil som to ešte zopárkrát, dobíjal ako besný, reku počkal ty smrad, nahodil som starú baterku- ani ň. Tak ak je ten tvoj z rovnakej fajty, a máš staršiu baterku, skús tam dať nejakú novšiu.
Re: Alternator
Napsal: pát pro 02, 2011 5:10 am
od Auto-klassik
Japonský altík nám corse B a jednou jsem měl zoxidovaný kabel +,podruhé odešli diody a potom zlobilo relé pro spínání kontrolky.
To je proč píšu ,tvůj altík asi také bude spínat kontrolku dobíjení přes relé.