Nabíječka autobaterií.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 2173
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka autobaterií.
Altik je posledni soucastka, ktera bude trpet. I kdyby mel "jen" 60A, da to tu chvilku bez toho, aby se prehral a znicil. Baterka po startu vezme treba 30A jen par sekund, pak to klesa viz minuly prispevky. Do karavanu mas aspon 7m vedeni, tam proste ty ampery nedostanes.
Co timhle rezimem trpi je baterka v karavanu, neco si o tom precti ;) hluboky vybiti startovaci baterku spolehlive znici po par (desitkach) cyklu. Mam to vyzkouseny. V karavanu mam starsi 100Ah startovaci a 220W solar. Dokud jsme to pouzivali pro sviceni, nabijeni telefonu a splachovani hajzlu, byla v pohode. Posledni dva mesice v nem bydlim pres tejden v praci, pouzival jsem to na provoz notebooku a uz vidim ze nevydrzi tolik a menic se vypne po par hodinach provozu notebooku. Na tohle pouziti jsou bud deep cycle baterky nebo pro kazdodenni vybijeni LiFePo4. Amperak k tomu mel poucny video na YT.
Co timhle rezimem trpi je baterka v karavanu, neco si o tom precti ;) hluboky vybiti startovaci baterku spolehlive znici po par (desitkach) cyklu. Mam to vyzkouseny. V karavanu mam starsi 100Ah startovaci a 220W solar. Dokud jsme to pouzivali pro sviceni, nabijeni telefonu a splachovani hajzlu, byla v pohode. Posledni dva mesice v nem bydlim pres tejden v praci, pouzival jsem to na provoz notebooku a uz vidim ze nevydrzi tolik a menic se vypne po par hodinach provozu notebooku. Na tohle pouziti jsou bud deep cycle baterky nebo pro kazdodenni vybijeni LiFePo4. Amperak k tomu mel poucny video na YT.
Re: Nabíječka autobaterií.
V tom pripade muzete mi doporucit pouziti boosteru? Co mate vyzkouseno
Stydím se za tuto zem
-
- Příspěvky: 2173
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka autobaterií.
Ja osobne zkusenosti nemam, protoze jsem dal solar. Ale vsechno bude mit podobnou funkci. Fakt to zkus propojit a zmerit napeti na konci a proud
Re: Nabíječka autobaterií.
Prosím nemáte někdo návod nebo nějaký stručný popis nabíječky NB 20C ?
Má 6,12,18,24 V
Pak jsou tam čtyři stupně na ampery, ale nevím na který stupeň to má kolik dávat.
Má 6,12,18,24 V
Pak jsou tam čtyři stupně na ampery, ale nevím na který stupeň to má kolik dávat.
Re: Nabíječka autobaterií.
Platívalo, že nabíjecí proud má být max. 1 desetina kapacity baterie...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Nabíječka autobaterií.
Tuhle nabíječku mám doma taky, dobrej a věčnej strojek.
Dávat to bude tolik proudu, podle toho v jakým stavu a jak vybitá bude ta baterka. Je to starý poctivý trafo, který je napočítaný na optimální nabíjecí charakteristiku.
Mimochodem proud bys měl vidět na ručkovým měřáku, ten Ti nefunguje?
Jinak jak píše kolega, při normálním běžným nabíjení by měl být proud +- 0,1C tzn. že pokud máš 100Ah baterku, tak ji nabíjej proudem max. 10A
Dávat to bude tolik proudu, podle toho v jakým stavu a jak vybitá bude ta baterka. Je to starý poctivý trafo, který je napočítaný na optimální nabíjecí charakteristiku.
Mimochodem proud bys měl vidět na ručkovým měřáku, ten Ti nefunguje?
Jinak jak píše kolega, při normálním běžným nabíjení by měl být proud +- 0,1C tzn. že pokud máš 100Ah baterku, tak ji nabíjej proudem max. 10A
Re: Nabíječka autobaterií.
Zdá se že funguje, ale zatím sem ji neměl na čem vysoušet. Ještě se zeptám dole je jistič na ležato aspoň teda předpokládám že to má funkci jističe.
Původní majitel tam měl fixem psáno vyp-zap a používal jako vypínač.
Původní majitel tam měl fixem psáno vyp-zap a používal jako vypínač.
Re: Nabíječka autobaterií.
Ano, je to jistič na stejnosměrný proud a je připojen na výstup nabíječky, když máš třeba připojenou nabíječku, baterka je kaput a startuješ, tak vypadne.
Re: Nabíječka autobaterií.
Stručný obkec okolo nabíjacích charakteristík nabíjačiek.
Nabíjačky s klasickým transformátorom majú takmer všetky výkonovú charakteristiku = prevažný čas doby nabíjania je nabíjací výkon konštantný. Nabíjačky s W charkteristikou majú nastaviteľný výkon (napätie, prúd), alebo bez nastavenia, kde sa výrobcovia snažili tvrdosťou zdroja priblížiť I-V charakteristike, teda prúdovo napäťovej, kde s narastajúcou kapacitou akumulátora klesá nabíjací prúd a stúpa napätie.
Nabíjačka s I-V charakteristikou v prvej fáze udržiava konštantný prúd, v druhej fáze konštantné napätie. (nabíjanie laboratórnym zdrojom, kde sa nastaví konštantné napätie a konštantné prúdové obmedzenie)
Nabíjačky s čiste napäťovou charakteristikou nie sú, lebo by prúd bez obmedzenia niekoľkonásobne prekračoval dovolený nabíjací prúd v prvotnej fáze nabíjania. Možno si to mýliš s tzv inteligentnými nabíjačkami, ktoré majú I-V-V charakteristiky. Časový priebeh (graf, charakteristika) napätia má niekoľko režimov - napäťových úrovní. Tie jednoduchšie začnú prúdovou charakteristikou, potom napäťovou a pri poklese prúdu pod určitú hodnotu prechádzajú na udržiavací režim s nižším konštantným napätím. Tie zložitejšie volia nabíjací režim podľa aktuálneho stavu akumulátora, kde sú vyššie popísané režimy doplnené formovacím, či desulfatačným. Preto množstvo týchto inteligentných nabíjačiek nerozozná hlboko vybitý akumulátor od poškodeného a nenabíja.
Pre doplnenie, sporadicky sú nabíjačky s prúdovou (I) charakteristykou, kde nabíjačka tlačí konštantný prúd trvale bez ohľadu na napätie.
Pre novšie konštrukcie akumulátorov (bezúdržbové, AGM, GEL) môže mať používanie nabíjačiek s W a I charakteristikami fatálne následky. Takže nabíjajte s rozumom, alebo sa riaďte podľa pokynov výrobcov akumulátorov a nabíjačiek.
Nabíjačky s klasickým transformátorom majú takmer všetky výkonovú charakteristiku = prevažný čas doby nabíjania je nabíjací výkon konštantný. Nabíjačky s W charkteristikou majú nastaviteľný výkon (napätie, prúd), alebo bez nastavenia, kde sa výrobcovia snažili tvrdosťou zdroja priblížiť I-V charakteristike, teda prúdovo napäťovej, kde s narastajúcou kapacitou akumulátora klesá nabíjací prúd a stúpa napätie.
Nabíjačka s I-V charakteristikou v prvej fáze udržiava konštantný prúd, v druhej fáze konštantné napätie. (nabíjanie laboratórnym zdrojom, kde sa nastaví konštantné napätie a konštantné prúdové obmedzenie)
Nabíjačky s čiste napäťovou charakteristikou nie sú, lebo by prúd bez obmedzenia niekoľkonásobne prekračoval dovolený nabíjací prúd v prvotnej fáze nabíjania. Možno si to mýliš s tzv inteligentnými nabíjačkami, ktoré majú I-V-V charakteristiky. Časový priebeh (graf, charakteristika) napätia má niekoľko režimov - napäťových úrovní. Tie jednoduchšie začnú prúdovou charakteristikou, potom napäťovou a pri poklese prúdu pod určitú hodnotu prechádzajú na udržiavací režim s nižším konštantným napätím. Tie zložitejšie volia nabíjací režim podľa aktuálneho stavu akumulátora, kde sú vyššie popísané režimy doplnené formovacím, či desulfatačným. Preto množstvo týchto inteligentných nabíjačiek nerozozná hlboko vybitý akumulátor od poškodeného a nenabíja.
Pre doplnenie, sporadicky sú nabíjačky s prúdovou (I) charakteristykou, kde nabíjačka tlačí konštantný prúd trvale bez ohľadu na napätie.
Pre novšie konštrukcie akumulátorov (bezúdržbové, AGM, GEL) môže mať používanie nabíjačiek s W a I charakteristikami fatálne následky. Takže nabíjajte s rozumom, alebo sa riaďte podľa pokynov výrobcov akumulátorov a nabíjačiek.
Re: Nabíječka autobaterií.
https://www.kutilovo.cz/net/median.php? ... r=0&token=
https://www.battery.cz/user/related_fil ... tor_27.pdf
Nabíjím baterii kolem 15,2V mimo traktor, promíchaní elektrolytu probublávaní baterii svědčí jednou za půl roku.
https://www.battery.cz/user/related_fil ... tor_27.pdf
Nabíjím baterii kolem 15,2V mimo traktor, promíchaní elektrolytu probublávaní baterii svědčí jednou za půl roku.
Re: Nabíječka autobaterií.
To si nabijal baterku od mobilu??? Alebo Notebooku???
Re: Nabíječka autobaterií.
Klikni na všechny odkazy a čti pochopíš.
Re: Nabíječka autobaterií.
Takovou sem kdysi dávno stavěl součastky byli dostupný a trafa taky stavěl sem je aby dávali max 5A tenkrát plně dostačující na všechny autobaterie co se používali v automobilech Bylo to z amará pokud se dobře pamatuji Tenkrát se ve velkým předělávali stroje a bylo hromada dostupných traf 24 V 6 až 8 A Ty se případně nechali odmotat aby dali po zapojení těch 14,8 V a 5A bez toho aby se hřáli
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Nabíječka autobaterií.
Mám nabíječku z Lídlu a už se mi stalo, že nabíjení nefungovalo (baterka vybitá). Vlastním ještě starou "selenku", (sice už seleny nemá - vyhořely - jsou tam místo toho nějaké diody). Když je baterka "mrtvá", tak "selenka" ju probudí.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."