Nabíječka autobaterií.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Nabíječka autobaterií.
Čárls: Díky
Snad tyhle informace pomohou i dalším lidem, kteří se rozhodují a hledají
Ještě jsem zvědavý, jak dopadne ta desulfatace a co následně baterka, nic si od toho neslibuji, ale když se povede proč ne
Narazil jsem na velmi dlouhý, ale snad i výstižný článek o bateriích a nabíjení obecně, dávám odkaz :
https://caravan24.cz/forum/viewthread.p ... ad_id=5155
Snad tyhle informace pomohou i dalším lidem, kteří se rozhodují a hledají
Ještě jsem zvědavý, jak dopadne ta desulfatace a co následně baterka, nic si od toho neslibuji, ale když se povede proč ne
Narazil jsem na velmi dlouhý, ale snad i výstižný článek o bateriích a nabíjení obecně, dávám odkaz :
https://caravan24.cz/forum/viewthread.p ... ad_id=5155
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Nabíječka autobaterií.
Tak baterka je v řiti, musel jsem ji odpojit, vařila, byla dost horká, trafo nepříjemně vrčelo a stejně měla po odpojení necelých 10V
Zato druhá baterie z traktoru, která má běžně po týdnu 8V je teď na nabíječce a úplně jiná reakce.
Trafo tolik nevrčí, baterie je po 3h studená, jen 2 články neplynují, odtud tedy těch 8V.
Tak uvidíme co s ní ten proces provede. Nečekám zázrak, ale tak trochu by se vzpamatovat mohla.
Přeci jen je to 12V 140Ah a bylo by jí škoda.
Baterie z Tatry vypadají dobře, i když v zátěžovém testu jsou na hranici, drží. Do nějakých mrazů to asi nebude, ale během roku snad ještě poslouží.
Chtěl jsem je vyhodit
Zato druhá baterie z traktoru, která má běžně po týdnu 8V je teď na nabíječce a úplně jiná reakce.
Trafo tolik nevrčí, baterie je po 3h studená, jen 2 články neplynují, odtud tedy těch 8V.
Tak uvidíme co s ní ten proces provede. Nečekám zázrak, ale tak trochu by se vzpamatovat mohla.
Přeci jen je to 12V 140Ah a bylo by jí škoda.
Baterie z Tatry vypadají dobře, i když v zátěžovém testu jsou na hranici, drží. Do nějakých mrazů to asi nebude, ale během roku snad ještě poslouží.
Chtěl jsem je vyhodit
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Nabíječka autobaterií.
Snipere, prosím tě, jak se na té nabíječce navolí ten SOS recovery režim? Mám si prý říci co chci pod stromeček a tak uvažuju jestli by mi nestačila BATIUM 15.12 https://www.motopark.cz/nabijecka-gys-b ... ukQAvD_BwE (nemá možnost nabíjet 24V), ale já nic s 24V baterkou neprovozuju, spíš mi jde o to jestli umí zmátořit horší baterky.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka autobaterií.
Najlepsie posluzi svetena voda ako speci rezim ak je baterka po smrti.
Ten speci rezim ma najvecsi zmysel ak omylom vybijes baterku do 0% tj nechas zapnute svetla a podobne.
Ten speci rezim ma najvecsi zmysel ak omylom vybijes baterku do 0% tj nechas zapnute svetla a podobne.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nabíječka autobaterií.
Vybitou baterii v mraze nenabijete.
Kyselina odděluje od vody , voda je nahoře , když je mráz zničí desky na hoře začnou se drolit a je konec.
Není potřeba žadná složitá nabíječka ani výkonná. Pomalé nabíjení je efektivnější než rychlé nabíjení .
Stačí malý transformátor a usměrnovací dioda , když to poběží na časový spínač ,udrží baterii nabitou .
Baterie se v zimě samovybijí a v létě když jsou tropická vedra, ale to nikdo nesleduje protože to startuje .
Kyselina odděluje od vody , voda je nahoře , když je mráz zničí desky na hoře začnou se drolit a je konec.
Není potřeba žadná složitá nabíječka ani výkonná. Pomalé nabíjení je efektivnější než rychlé nabíjení .
Stačí malý transformátor a usměrnovací dioda , když to poběží na časový spínač ,udrží baterii nabitou .
Baterie se v zimě samovybijí a v létě když jsou tropická vedra, ale to nikdo nesleduje protože to startuje .
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Nabíječka autobaterií.
Fikejz:za mě je to zbytečně drahé a pořád jen trafo, raději bych koupil moderní nabíječku C-TEK, EXIDE, NOCO, k tomu jsi můžeš na bazoši koupit socialistické trafo a myslím, že na tom budeš lépe.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Nabíječka autobaterií.
Už cca rok používám tuto:
https://www.bmshop.eu/autonabijecka-12v-24v-6a/
Pár baterek uschopnila, je ten rok v permanenci. I když dýl stojí plosina nebo ještěrka (elektro hebla), nechám to na oživení baterie, a je to znát, navíc to sype cca 3A, takže žádný sadismus, naopak. Jen to prostě není hned.
Prakticky je pořád zapojena jen se pod ní točí baterky, ctek mam vedle, výsledky jsou obdobné. Tuhke mam radši vidím napětí a proud co zam jede, u cteku mam alespoň externí voltmetr, při ukončování revolvery tam běžně bývá přes 15v.
Ted jsem rozdychal úplně mrtvolu 1,2v, startovací napětí 48v, minimální proud,<0.1A. Jak začal zvedat ampérmetr ubral jsem na 24v, pak normální nabíjení na 12v 1,5a, baterka maká, jak dlouhobylamrtva nevím. Zatím startuje a několik dní drží i v chladu.
https://www.bmshop.eu/autonabijecka-12v-24v-6a/
Pár baterek uschopnila, je ten rok v permanenci. I když dýl stojí plosina nebo ještěrka (elektro hebla), nechám to na oživení baterie, a je to znát, navíc to sype cca 3A, takže žádný sadismus, naopak. Jen to prostě není hned.
Prakticky je pořád zapojena jen se pod ní točí baterky, ctek mam vedle, výsledky jsou obdobné. Tuhke mam radši vidím napětí a proud co zam jede, u cteku mam alespoň externí voltmetr, při ukončování revolvery tam běžně bývá přes 15v.
Ted jsem rozdychal úplně mrtvolu 1,2v, startovací napětí 48v, minimální proud,<0.1A. Jak začal zvedat ampérmetr ubral jsem na 24v, pak normální nabíjení na 12v 1,5a, baterka maká, jak dlouhobylamrtva nevím. Zatím startuje a několik dní drží i v chladu.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nabíječka autobaterií.
Klasické trafo (6A) mám, ale to je na větší baterky slabota a když by to nějakou baterku udrželo o něco dýl v provozu, tak se to zaplatí celkem brzo.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Nabíječka autobaterií.
Běžně používám nabíječku z Lídlu. Na "mrtvou" baterku mám starou "selenovou" předělanou na diody (selen odešel).
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Nabíječka autobaterií.
Tak si ty moderní proměřte co dokážou.
thovt má pravdu a já to tu už taky psal.
kdo chce oživovat, tak jedině trafo a usměrnovač,
Možno doplnit odpůrkem pro vybíjení.
thovt má pravdu a já to tu už taky psal.
kdo chce oživovat, tak jedině trafo a usměrnovač,
Možno doplnit odpůrkem pro vybíjení.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Nabíječka autobaterií.
Klucí dneska jsem se byl číhnout na tu mojí nejnovější nabiječku. U mě je vcelku nová. Dávám ji porůznu sem tam na naskladněné baterky. Tu lídlovou udržovací jsem dal dneska na auto. Teď jsem autem asi 14 dní nejel a baterka myslím 2016. Už když je takhle chladno nezatočí jak by měla. Tak ji taky sem tam dám na udržovačku.
Přemýšlím, že bych si objednal tu co dal odkaz Fizz. Venku na mrazu jsou 4 velké 150Ah baterky v traktorech a honu. Takže bych vždycky sem tam dal na tu udržovačku jen tak volně. Tou lídlovou to všechno nestíhám. Tu pak dávám v tom skladu ostatních baterek. No teď mám tu novou na baterce z minibagru. Všechny baterky dává na 100%. Ale tuble z minibagru tak max 75%. Tak nevím, jestli je to stářím baterky, nebo stavbou té baterky. Baterce je hodně. Někde jsem našel cedulku 2011. Ale když ji nabiju a dám do minibagru zvládá v pohodě. Akorát nedrží kapacitu. V létě v pohodě a v zimě ji mám ve skládku.
Moje nejnovější nabiječka za asi 20 Kč.
Přemýšlím, že bych si objednal tu co dal odkaz Fizz. Venku na mrazu jsou 4 velké 150Ah baterky v traktorech a honu. Takže bych vždycky sem tam dal na tu udržovačku jen tak volně. Tou lídlovou to všechno nestíhám. Tu pak dávám v tom skladu ostatních baterek. No teď mám tu novou na baterce z minibagru. Všechny baterky dává na 100%. Ale tuble z minibagru tak max 75%. Tak nevím, jestli je to stářím baterky, nebo stavbou té baterky. Baterce je hodně. Někde jsem našel cedulku 2011. Ale když ji nabiju a dám do minibagru zvládá v pohodě. Akorát nedrží kapacitu. V létě v pohodě a v zimě ji mám ve skládku.
Moje nejnovější nabiječka za asi 20 Kč.
Re: Nabíječka autobaterií.
Oto, už jsem stim laboroval, ta výše uvedená mi vyhovuje. I proto že vidím co se děje ampérmetr i voltmetr má.
Oto teď jsem měnil kabely na té startovací stolici ci sis taky koupil. A klešťový ampérmetr ukazuje 2xtakovy čísla. Pořádný kable se skoro trojnásobným průřezem a kleště co by ti ucvikly prst. Pecka. Při startování se zahřívají jen neznatelně, ty původní mě několikrát spalili ruku, a kabely byly kolikrát vřelý jak hovado. Ted nic. I když tam mám skoro 5m kabelů.
Oto teď jsem měnil kabely na té startovací stolici ci sis taky koupil. A klešťový ampérmetr ukazuje 2xtakovy čísla. Pořádný kable se skoro trojnásobným průřezem a kleště co by ti ucvikly prst. Pecka. Při startování se zahřívají jen neznatelně, ty původní mě několikrát spalili ruku, a kabely byly kolikrát vřelý jak hovado. Ted nic. I když tam mám skoro 5m kabelů.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nabíječka autobaterií.
Jo vždycky si dávám bacha, abych se nespálil náhodou. Fakt se hodně hřejí, no jsou slabé. To jsme tu probírali. Už jsem se sousedem probíral že by to chtělo dát silnější. Vcelku tady i mám kabel pěknej na to. Ne zase tolik tlustej, ale obstojnej. No chtělo by to udělat. Věřím tomu, že to pak bude ještě líp. Nejvíc se asi ohřeje ten přechod u červeného kabelu napojení u kleští. Je pak takovej hadrovej ten kabel. Nu zase se dobře smotává v mrazu.
Re: Nabíječka autobaterií.
Já zainvestoval, silikonový kable. To je pohádka. Pořádný oko na konci, zacinovany a polechtany lisovací matricí na kabelový oka. Říkám jiný level, hlavně když potřebuješ trošku dýl tocit. Zima léto motají se pořád stejně dobře, co dobře, luxusně.
Což mi připomíná dát kabely do auta.
Což mi připomíná dát kabely do auta.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nabíječka autobaterií.
Oto, takovou nabíječku jak jsi dával teď na tom posledním obrázku mám (přepínání 6V / 12V) signalizace nabití baterie Ledkami . Bacha na ní, ta moje klidně valí do baterky, když je nabitá i 17V a pořád svítí několik ledek jako by ta baterka ještě chtěla kus nabít!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.