Trabant - předělání elektriky na 12 V
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: trabant 12 v.
starter to vydrží, můžeš nechat původní
Re: trabant 12 v.
Lojzo, pokud se nechceš sprchovat, něco mi říká, že ten ostřikovač nebudeš potřebovat vůbec
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: trabant 12 v.
Já tím chtěl napsat, že když jsem to předělával tak vše nepotřebné jsem vyhodil...
Re: trabant 12 v.
Taky plánuju předělat Trabanta na 12V. Chci se zeptat jestly mám něco dělal něco se zapalováním? Vydrží to 12V? A z čeho použít cívky? ze škodovky?
Re: trabant 12 v.
Cívky se škodovky. Anebo, když už něco dělat se zapalováním, použít zapalování Vape. Anebo, když už se v tom budeš vrtat, postavit Trabant 600i
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: trabant 12 v.
Ahoj, se zapalováním jsem nedělal nic. Akorát ty cívky mám ze škodovky. Potom mám dole alternátor taky ze škodovky. Trochu se upraví ten původní držák. Potom jiné relátko, škoda. Dál jiný žárovky 12V. Jinak starter, motorek stěračů, osřikovač, zůstaly původní 6 V. Jednou jsem předjížděl kámoše a on šlapal na kole. Zmáčknul jsem ostřikovač a to voda lítá až za trabiho. Ten nadával, že si sprchu nechtěl dávat!
Budu mít trabiho na prodej. Mám technickou do 02. 2011. Má špatnej spodek, rezavej a už děravej. Zatím jezdím do práce a teď máme ještě dovolenou. Jinak je pojízdnej, má dobrej motor. Nechce se mi ho dávat pryč, ale na technický minule už povídal, že to příště neprojde. Mám ho i s papírama r.v. 1972, je to už stařeček, ale má jinou kastly, ale i ta je špatná. Nedá se svítit.
Budu mít trabiho na prodej. Mám technickou do 02. 2011. Má špatnej spodek, rezavej a už děravej. Zatím jezdím do práce a teď máme ještě dovolenou. Jinak je pojízdnej, má dobrej motor. Nechce se mi ho dávat pryč, ale na technický minule už povídal, že to příště neprojde. Mám ho i s papírama r.v. 1972, je to už stařeček, ale má jinou kastly, ale i ta je špatná. Nedá se svítit.
- Juch
- Příspěvky: 1526
- Registrován: sob led 19, 2008 8:28 pm
- Bydliště: Benešovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: trabant 12 v.
Trabantů jsem měl několik, no vlastně jen 26ks. Zkrátka co na předělání na 12V z 6V.
Vyměnit všechny žárovky
Vyměnit motorek stěrače za 12V, nebo umístit k motorku předřadný odpor (motorky 12 jsem dával zdarma anikdo to nechtěl)
Předělat dobíjení, buď dát si 12V Dynamo z Wartburga 353 (220W) nebo si dát alternátor z Wartase 353 či 12V trabika (14V/42A tj. max 600W ).Zapojení je velice snadné. Jen dva dráty. Regulátor je obsažen na altíku.
Motorek ostřikovače vyměnit.Nebo taktéž předřadný odpor. Co se týče vypínaču a přepínaču, tak jsem se setkal s vypínači pouze na 6V, a s verzi na 12V ale i s verzí pro 6V/12V. Mají to na sobě napsané na zadní stěně spínače.
Samosebou baterii 12V. Míval jsem 44Ah a krasně vždy stačila. Ze skušeností vím, že se mi na místo na baterku vešla i baterka 74Ah, ale bylo to na chlup. Ta točila špičkově.
Co se týká cívek, tak také vyměnit za 12V. Ale pozor pokud byste sehnali EBZU(Elektronické bezkontaktní zapalování), k té patří pouze originální cívky DDR.Mají na sobě jistý čísla, podle kterých se to pozná. Stalo se totiž, že někdo použil cívky všelijaký a tu Ebzu odpálil. Jistotou zustávají kladívka, na ty muže jezdit jak na 6V, tak na 12V a jen se seřídí jednou za čas a je to v cajku. Co se týká startování, tak jak již někdo psal, muže zustat 6V starter, bude rychleji točit motorem. Líp naskočí. Je taky nutno vyměnit relátko na dálkové světla, ten je taky v provedení na 6V a na 12V. Jinak by se časem spálil. Snad jsem na nic nezapomněl.
Vyměnit všechny žárovky
Vyměnit motorek stěrače za 12V, nebo umístit k motorku předřadný odpor (motorky 12 jsem dával zdarma anikdo to nechtěl)
Předělat dobíjení, buď dát si 12V Dynamo z Wartburga 353 (220W) nebo si dát alternátor z Wartase 353 či 12V trabika (14V/42A tj. max 600W ).Zapojení je velice snadné. Jen dva dráty. Regulátor je obsažen na altíku.
Motorek ostřikovače vyměnit.Nebo taktéž předřadný odpor. Co se týče vypínaču a přepínaču, tak jsem se setkal s vypínači pouze na 6V, a s verzi na 12V ale i s verzí pro 6V/12V. Mají to na sobě napsané na zadní stěně spínače.
Samosebou baterii 12V. Míval jsem 44Ah a krasně vždy stačila. Ze skušeností vím, že se mi na místo na baterku vešla i baterka 74Ah, ale bylo to na chlup. Ta točila špičkově.
Co se týká cívek, tak také vyměnit za 12V. Ale pozor pokud byste sehnali EBZU(Elektronické bezkontaktní zapalování), k té patří pouze originální cívky DDR.Mají na sobě jistý čísla, podle kterých se to pozná. Stalo se totiž, že někdo použil cívky všelijaký a tu Ebzu odpálil. Jistotou zustávají kladívka, na ty muže jezdit jak na 6V, tak na 12V a jen se seřídí jednou za čas a je to v cajku. Co se týká startování, tak jak již někdo psal, muže zustat 6V starter, bude rychleji točit motorem. Líp naskočí. Je taky nutno vyměnit relátko na dálkové světla, ten je taky v provedení na 6V a na 12V. Jinak by se časem spálil. Snad jsem na nic nezapomněl.
Zetor 25K - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 30&t=37088
Multicar 22 klub o.s. - http://www.multicar22.cz
Zetor 6718, špalíkovač Biboš, vleky...
Multicar 22 klub o.s. - http://www.multicar22.cz
Zetor 6718, špalíkovač Biboš, vleky...
Re: trabant 12 v.
No to já mám spoustu těch věcí na 6V a honím je 12V. Když někdo sedne a jede se mnou a prší, zapnu stěrače, tak se většinou diví, jak rychle po skle lítají! Ostřikovač házel vodu až na střechu, musel jsem poštelovat trysku. Vypinače, přepínače i relátko na dálkoví všechno 6V. Jinak jsem ještě neměnil nic z té elekroinstalace. Jo asi dvakrát pojistku a žárovku. Všechny tyhle věci držejí kolik let. A ten starter, ten natočí motor, jako fík. Jednou mě kus od baráku stavěl policajt. Vezl jsem v kufru takovej dekl a čuměl mi tak 60 cm z kufru. Policajt že mi to čumí hodně ven z kufru. Vezmu metr přeměřím a není to moc. Ukažte mi lekárničku a povinnou výbavu. Vatahám to všechno z přihrádky. Vpořádku, ukliďte si to. Tak dejchnout, jo proč ne, jedu z práce, nechlastáme tam. Dejchnu, nula nula prd. Hm policajt kouká, gumy vzorek parádní, kouká jak je na tom technická na čísle, hm dobrý a najednou povídá, nesvítí vám pravá parkovací žárovka. Klepnu do lampy a nic. No tak to je špatný, povídá policajt. Nic to opravím na místě. Vyndám žárovku, vyndám parabolu a vyměním, svítí. Policajt, jedte ať už Vás nevidím. Nocar jeden šťuoral aby mě nachytal.
Re: trabant 12 v.
Já mám u toho bezkontaktního tapalování(origo trabant) cívky ze škodovky a jezdí to už takhle 12 let.
Roman
Roman
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
- Juch
- Příspěvky: 1526
- Registrován: sob led 19, 2008 8:28 pm
- Bydliště: Benešovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: trabant 12 v.
tak to ti nevím, já měl taky všelijaký cívky na tom, ale psali na forum trabantím že se musí užívat jen ty DDR, a nekterý skodovacky ano, ale jen nekterý kvuli nějakýmu odporu.
Zetor 25K - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 30&t=37088
Multicar 22 klub o.s. - http://www.multicar22.cz
Zetor 6718, špalíkovač Biboš, vleky...
Multicar 22 klub o.s. - http://www.multicar22.cz
Zetor 6718, špalíkovač Biboš, vleky...
Re: trabant 12 v.
ahoj , hele nejsem nakej odbornik ale řekl bych že ten 6v starter oddělas když to předělaš na 12v časem.. me se to stalo a pak to netoci jako kdyby byla vybita baterka vzal sem jinou a stejnak..
Re: trabant 12 v.
Možno by stačilo vyčistiť štartér, aj keď dlhím točením je väčšie riziko prehriatia a následného medzizávitového skratu na rotore, prípadne statore.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte úno 04, 2014 6:43 pm
- Bydliště: Karvina
Schena na Trabanta
Nemá někdo kompletní schéma zapojení motoru Trabant 12V? Díky moc
- exot
- Příspěvky: 3811
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Schena na Trabanta
Jake zapalovani elektronicke nebo kladivkove?
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3811
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Schena na Trabanta
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)