Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Zdravim, posledni dobou mi silne zlobilo ono "tyristorove" zapalovani na DMJ 315 - jikovackej dvoutakt.
Jiskra sla v zavislosti na hybani se vstupnimi vodici, resp. Faston konektory. Po zhorseni situace jsem konstatoval, ze uz neni co ztratit a zkusil jsem tu zalitou cernou kostku pod nadrzi rozebrat.
Vrtackem jsem pomerne lehce odvrtal tu zlutou hmotu kolem konektoru a nozem opatrne zvetsil otvor, az na me vykoukla strana spoju z desky plosnych spoju.
A na ni dva ukazkove, vyklepane studenaky
Toz jsem to pekne zapajel a je po problemu - motor chyta na drca, perfektni volnobeh, zkratka parada.
Ono umisteni modulu pod nadrzi, kde na to obcas courne benzin, funi na to horky vzduch a sala vyfuk je dost nevhodne, takze to brzo presunu do vhodne krabicky pod odpruzena riditka (mame ty z jednoho jeklu s odpruzenim pro listovou sekacku). Budu muset nastavit draty, vcetne VN, ale to za to stoji.
Tohle pisu proto, ze spousta lidi vyhodi tisice za novy zapalovani a pritom je to hloupej studenak.
K veci: Nechci to zapalovani nechavat takhle rozpitvany, a rad bych je zalil nejakou hmotou, jenze nevim jakou .
Jsou na to nejaky pryskyrice nebo neco? Prd se v tom vyznam.
Melo by to byt elektricky izolacni (je tam i VN), tepelne a benzinove odolne, melo by to prilnout na pocinovane cesticky DPS a nemuselo by to ztvrdnout uplne na kamen - origo hmota mi pripominala silon, ale mekci. Nevite nekdo o necem? Klidne i dvouslozkovy. Ceka me este dalsi - od souseda PS:omlouvam se za diakritiku, mam en klavesnici zatim
Jiskra sla v zavislosti na hybani se vstupnimi vodici, resp. Faston konektory. Po zhorseni situace jsem konstatoval, ze uz neni co ztratit a zkusil jsem tu zalitou cernou kostku pod nadrzi rozebrat.
Vrtackem jsem pomerne lehce odvrtal tu zlutou hmotu kolem konektoru a nozem opatrne zvetsil otvor, az na me vykoukla strana spoju z desky plosnych spoju.
A na ni dva ukazkove, vyklepane studenaky
Toz jsem to pekne zapajel a je po problemu - motor chyta na drca, perfektni volnobeh, zkratka parada.
Ono umisteni modulu pod nadrzi, kde na to obcas courne benzin, funi na to horky vzduch a sala vyfuk je dost nevhodne, takze to brzo presunu do vhodne krabicky pod odpruzena riditka (mame ty z jednoho jeklu s odpruzenim pro listovou sekacku). Budu muset nastavit draty, vcetne VN, ale to za to stoji.
Tohle pisu proto, ze spousta lidi vyhodi tisice za novy zapalovani a pritom je to hloupej studenak.
K veci: Nechci to zapalovani nechavat takhle rozpitvany, a rad bych je zalil nejakou hmotou, jenze nevim jakou .
Jsou na to nejaky pryskyrice nebo neco? Prd se v tom vyznam.
Melo by to byt elektricky izolacni (je tam i VN), tepelne a benzinove odolne, melo by to prilnout na pocinovane cesticky DPS a nemuselo by to ztvrdnout uplne na kamen - origo hmota mi pripominala silon, ale mekci. Nevite nekdo o necem? Klidne i dvouslozkovy. Ceka me este dalsi - od souseda PS:omlouvam se za diakritiku, mam en klavesnici zatim
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
používá se sanitární silikon (nevím jak proti VN) amatéři to používají. zaptat se spíš na elektro diskuzi.
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
já mam problem že mam bezkontakt dukati a hazí to malou jiskru nemá stím tady nekdo zkušenost a jěště kdyby nekdo mněl schéma zapojení
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Schéma nemám, ale pokud je u bezkontaktu slabá jiskra, zkusil bych snížit mezeru mezi magnetem a kostrou cívky (jádrem) bezkontaktního modulu.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4261
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Jakube měl jsem stejný problém navštívil jsem opravnu a vše se začalo vyměnovat a výměna bezdotyku za klasiku zapalování cca 2300kč --tak to vidíš co jsi ušetřil
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Zatím díky zítra skusím nemam stímhle zapalováním skušenost mám jen s kontaktním šteluje se nejak u bezkontaktu předstih
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
A ještě jeden dotaz kontaktní zapalování z teeri jde do vari nebo je tam nakej rozdíl v magnetu
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Prosím o radu jaké zapalování je lepší kontakt nebo bezkontakt
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
To se nedá říct. Každý má svoje. Obecně je kontakt starší, principielně horší, protože:
Má pohyblivé části, kluzák se musí mazat, odírá se. Kontaktů ubývá, tvoří se na nich pecka. Při vyšších otáčkách kladívko odskakuje (to není případ Vari). Nemá možnost regulace předstihu.
Naproti tomu bezkontakt MUSÍ BÝT VYROBEN KVALITNĚ, jinak je nespolehlivý. Může se poškodit elektricky nebo mechanicky.
Právě u naší Vari se poškodil mechanicky. Oprava trvala půl hodiny, pájku, cín a kalafunu. Je na motoru umístěno naprosto nevhodně, kde na něj působí horký vzduch, na držáku z plechu to dost rezonuje a vibruje a při nalévání benzínu na to občas ucourne.
Takže jsem se rozhodl, že co nejdřív bezkontakt půjde jinam, pod řídítka odpružená silentblokem, do krabičky. Bude nutné nastavit VN kabel, možná i ostatní dráty, ale to nebude žádný problém. Potom už to přežije všecko
Má pohyblivé části, kluzák se musí mazat, odírá se. Kontaktů ubývá, tvoří se na nich pecka. Při vyšších otáčkách kladívko odskakuje (to není případ Vari). Nemá možnost regulace předstihu.
Naproti tomu bezkontakt MUSÍ BÝT VYROBEN KVALITNĚ, jinak je nespolehlivý. Může se poškodit elektricky nebo mechanicky.
Právě u naší Vari se poškodil mechanicky. Oprava trvala půl hodiny, pájku, cín a kalafunu. Je na motoru umístěno naprosto nevhodně, kde na něj působí horký vzduch, na držáku z plechu to dost rezonuje a vibruje a při nalévání benzínu na to občas ucourne.
Takže jsem se rozhodl, že co nejdřív bezkontakt půjde jinam, pod řídítka odpružená silentblokem, do krabičky. Bude nutné nastavit VN kabel, možná i ostatní dráty, ale to nebude žádný problém. Potom už to přežije všecko
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapalování bezkontaktní Vari - studené spoje
Jakube na zabatlání bych bral tu tavnou pistol jak se do ní dávají ty "plastový" válečky:-)