dynamo
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
dynamo
pani ako zapojim dynamo ako motor? jedna sa o typ zo skody 1203 ,ma to dva kontakty d+ a M ,,,, a da sa zapojit aj tak aby to tocilo objsmerne teda podla potreby jasne ze nie naraz pripajam foto aby ste vedely co myslim
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu
Re: dynamo
Pripojenie je jednoduché, - na kostru, + na D+, M sa mi zdá, že na -, to si treba vyskúšať, ono sa nič nestane, keď M pripojíš aj na +. Zmena otáčok je problematickejšia, musel by si odpojiť a vyviesť von aj druhú svorku budenia M (zo statora) potom smer otáčania závisí v akom smere pripojíš mapätie na vývody budenia.
Re: dynamo
hej uz mi to doslo -som dal na obal d+ na + a m na - funguje to dokonca ked som odobral M tak sa to roztocilo rychlejsie ,,divne je ze aj ked premenim polaritu toci sa to stale rovnako ,,, z druhym vyvodom budenia budem musiet pospekulovat ,,,,,
privital by som nejake rady ako nato
privital by som nejake rady ako nato
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu
Re: dynamo
Vinutí buzení je vevnitř propojeno do serie s rotorem- ten spoj je vyveden na svorku D+. Musíš to rozebrat a vývod se statorové civky odletovat od svorky D+ a vyvést ho ven. potom připojíš -na -baterky a D+ na +baterky a ten vývod cos odpojil na+ a M na mínus. pro změnu otáček přehodíš ten vývod cos odpojil a M. Já to takhle používám a to dynamo má docela sílu ale kdyžkrátkodobě odpojíš buzení tak se zvednou otáčky ale ztratí to sílu-odzkoušeno.
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: dynamo
Tohle se tuším řešilo také ve sbornících USS, kde se dynamo používalo na pohon,teď
už si nepamatuji jestli čerpadla na vodu, nebo nějaké brusky.Buzení se připojovalo přes nějaký odpor, ale to by chtělo najít, bylo to vyzkoušené.
už si nepamatuji jestli čerpadla na vodu, nebo nějaké brusky.Buzení se připojovalo přes nějaký odpor, ale to by chtělo najít, bylo to vyzkoušené.
Re: dynamo
Myslím, že šlo o pohon medomedu. A jinak dynamo se zapojuje jako derivační motor. Změnou budícího proudu (proudu statorem) se mění dosažitelný moment stroje. Odbuzováním se motor rozbíhá na vyšší otáčky, přibuzováním roste jeho moment a otáčky pochopitelně klesají. Potřebný budící proud (a tedy velikost případného odporu v sérii s budícím vinutím) bude tedy pro každé použití jiná. Pokud je to možné, je vhodné přizpůsobit otáčky převodem a odpor vynechat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: dynamo
Jo je to tak jak píšeš. Ještě jsem si vzpoměl s tím odporem jsem taky laboroval- měl sem nějaký drátový reostat ale už si nepamatuju jeho odpor. Na rozběh byl odpor nulový a zvyšováním odporu se zvyšovaly otáčky- ale při zvýšeném odporu se to samo nerozběhlo protože to bylo málo nabuzené.
Re: dynamo
Na medometi ich používajú a budenie ide stále natvrdo, otáčky riadia impulznepetrak píše:Jo je to tak jak píšeš. Ještě jsem si vzpoměl s tím odporem jsem taky laboroval- měl sem nějaký drátový reostat ale už si nepamatuju jeho odpor. Na rozběh byl odpor nulový a zvyšováním odporu se zvyšovaly otáčky- ale při zvýšeném odporu se to samo nerozběhlo protože to bylo málo nabuzené.
Ťiež sme okolo toho laborovali, na reguláciu bol dobrí reostat z triodyny, no nakoniec to aj tak zostalo pri kľuke a posledne je tých včielok málo a tak sme od kľuky ani neupustili.
Re: dynamo
petrak píše:Vinutí buzení je vevnitř propojeno do serie s rotorem- ten spoj je vyveden na svorku D+. Musíš to rozebrat a vývod se statorové civky odletovat od svorky D+ a vyvést ho ven. potom připojíš -na -baterky a D+ na +baterky a ten vývod cos odpojil na+ a M na mínus. pro změnu otáček přehodíš ten vývod cos odpojil a M. Já to takhle používám a to dynamo má docela sílu ale kdyžkrátkodobě odpojíš buzení tak se zvednou otáčky ale ztratí to sílu-odzkoušeno.
tak uz mi to funguje dik
kde nestaci sila ,treba pouzit väcsiu silu