Zapojenie Batérii na V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Písal že kvôli bateriaku,ja som mal dederonsky bateriak a vydražal mi dlho.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
To vybíjení se dá řešit bateriákem.jardis píše:Dôvodom prerábky je zbaviť sa stykača a vyhnúť sa paralelnému zapojeniu batérií, ktoré sa vzájomne vybíjajú pri dlhšom parkovaní. Prerábka z dynama na 12V na altík na 24V je zložitá len konštrukčne. Konkrétne teraz riešim aký bude vhodný priemer remenice na atíku aby mal dostatočné minimálne otáčky pri volnobehu. Altík začína dobíjať cca pri 1200 ot/min ale malý priemer remenice zničí remeň. Čo sa týka elektriky to nieje vôbec zložité - veď tam skoro nič nieje!!!!!!!!Jakub píše:Však on psal, že s tím chce tahat traktorový vlek, tedy 12V.
Spíš mi to přijde docela komplikované, předělávat celou V3S, která je originál na 12 V a potom naopak z těch 24 V vymýšlet, jak vyrobit nazpět 12 V. Co vlastně bylo příčinou předělávky na 24 V? Docela komplikovaný postup.
Není V3S vybavena 12 V z taktických důvodů právě pro případ tahání traktorových přívěsů?
Našiel som vhodný menič určený pre automobily s neuveriteľným prúdovým zaťažením.
http://www.flajzar.cz/napajeci-zdroje-a ... 4v-10a.htm
Stejný problém při výpočtu řemenic jsem měl na 25 A - měl jsem 42A alternátor ze š120 s řemenicí z avie na 17mm, dobíjel až od půl plynu navrch. Šel jsem na to cestou výpočtu při max. otáčkách (pro alternátor byly tuším 9000/min, traktor 2000), ale vyšla mi hrozně malá řemenice.
Řešil jsem různé klíňáky, nejmenší poloměr ohybu mají ty prořezané a s nižší výškou klínu (jsou vysoké pro vyšší zatížení a nízké - "placté" pro lepší ohýbání).
Chtěl jsem radši překročit minimální poloměr za cenu opotřebení klíňáku, než zatěžovat velmi drahou baterku. Ale soustružník mnou navržený velmi malý poloměr nedoporučil, že je to prasárna, tak jsme uděali nějaký kompromis, ale přesto je cca o 20 % menší, než minimální poloměr. A to jsme zmenšili klíňák na 13 mm kvůli poloměru ohybu, do řemenice na klice pasuje a nesedí na spodku.
Na úplný volnoběh teď svítí kontrolka, ale dobíjení se zlepšilo. Ještě jsem zvedal napětí dobíjení - 5A Schottkyho diodou mezi pomocný usměrňovač a vstup do tranzistorového regulátoru - jezdím totiž krátké trasy a furt svítím. Regulátor si "myslí", že je palubní napětí o ztrátu na diodě (cca 0,4V) menší, nabudí víc rotor a napětí se zvedne.
Flajzar měnič:
Uvědom si, že jde o stavebnici - součástky v sáčku, pájka a jedeš. To provedení rozhodně není do prostředí silných vibrací. Těm toroidním cívkám dávám tak 10 Mth, kondenzátorům 20. Pokud to nebude předvrtané, doporučuji vrtat co nejmenší díry (o 0,1mm větší, než nožičky), pokud to bude předvrtané o 0,5 mm víc anebo s miniaturníma pájecíma ploškama, jak nějací exoti dělají, tak máš o zábavu postaráno, ploška se utrhne i s mědí.
Potom si musíš sehnat dobrou olovnatou pájku (zapomeň na nové EU bezolovnaté), spíš tvrdší, a velmi kvalitně spájet, tavidlo, správná teplota, zkušenosti. Toroidy přitáhnout k něčemu (nekovovému) úplně mino, kondíky podlepit nebo taky mimo a na lankové drátky. Nebo to celé zalít hmotou, ale ztratíš možnost oprav...
Nebo to celé zalít hmotou, ale ztratíš možnost oprav...
Ale jo, mohlo by to fungovat. Jaký máš max. příkon žárovek na přívěsu?
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Bateriák: je riešenie ale zostáva mi tam stykač takže to bude na 24V a hotovo..
Tá informácia o remenici ma zaujala . Musím zistiť ako je to s remenicou, či znesie 13-stku remeň(ako píšeš keď nesadne až na spodok je to ok). Už som si lámal hlavu akú 17tku remeň použijem na tak malú kladku. Na akom priemere remenice si skončil??? Dočítal som sa, že 13stka má min priemer 80mm. Neviem aký je priemer remenice na VSke ale asi to bude chcieť menej. Altík už mám doma z liazky s dvojitou remenicou a regler je na ceste.
Flajzar:
Asi máš pravdu s otrasmi ale keď sa to zaleje hmotou mohlo by to vydržať a vzadu to nieje tak hrozné jak vpredu pri motore. Príkon je cca 72W max. Prosím, toto riešenie je len myšlienka!!! Teraz sme sa so spoločníkom dohodli, že VSky budú ťahať zatiaľ vlastné vleky, ktoré sa nebudú prepínať, takže tam dám 24V žiarovky a "poptákách".
Teraz sme kúpili úloženku od vojakov PADku a z bazaru mechanickú ruku, takže teraz riešim inštaláciu ruky. Pohrávam sa s myšlienku použiť namiesto páčkového hydr. rozvádzača elektrický lebo tam budeme nechávať vyrobiť nástavbu na kontajnery takže bude aj tak málo sekcií na rozvádzači. Dal by som tam rovno diaľkové ovládanie hydrauliky. Môžeš nejaké doporučiť?? Do originálneho nepôjdeme z dôvodu nedostatku financií. Zase som uvažoval s Flajzar. Ďakujem
http://www.flajzar.cz/dalkove-ovladani- ... ladani.htm
Tá informácia o remenici ma zaujala . Musím zistiť ako je to s remenicou, či znesie 13-stku remeň(ako píšeš keď nesadne až na spodok je to ok). Už som si lámal hlavu akú 17tku remeň použijem na tak malú kladku. Na akom priemere remenice si skončil??? Dočítal som sa, že 13stka má min priemer 80mm. Neviem aký je priemer remenice na VSke ale asi to bude chcieť menej. Altík už mám doma z liazky s dvojitou remenicou a regler je na ceste.
Flajzar:
Asi máš pravdu s otrasmi ale keď sa to zaleje hmotou mohlo by to vydržať a vzadu to nieje tak hrozné jak vpredu pri motore. Príkon je cca 72W max. Prosím, toto riešenie je len myšlienka!!! Teraz sme sa so spoločníkom dohodli, že VSky budú ťahať zatiaľ vlastné vleky, ktoré sa nebudú prepínať, takže tam dám 24V žiarovky a "poptákách".
Teraz sme kúpili úloženku od vojakov PADku a z bazaru mechanickú ruku, takže teraz riešim inštaláciu ruky. Pohrávam sa s myšlienku použiť namiesto páčkového hydr. rozvádzača elektrický lebo tam budeme nechávať vyrobiť nástavbu na kontajnery takže bude aj tak málo sekcií na rozvádzači. Dal by som tam rovno diaľkové ovládanie hydrauliky. Môžeš nejaké doporučiť?? Do originálneho nepôjdeme z dôvodu nedostatku financií. Zase som uvažoval s Flajzar. Ďakujem
http://www.flajzar.cz/dalkove-ovladani- ... ladani.htm
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Uloženka je katastrofa hlavne ak to dlho stálo vonku všetky tesnenie popraskané,a aký stikač ja som myslel bateriovy spinač nie bateriovy odpojovač to čo prepne baterky do serie aby bolo pri štarte 24v.Nechápen prečo si to stažuješ na m2 je alternator hnany od ventilátora kúp ventilátor a máš vystarané je tam rovno aj uchytenie spravene na alternátor od magnetonu.A na ventilátore su už také otáčky aby ostal nabudený aj na volnobehu.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Když je uloženka katastrofa takje lepší co?Olítaná provozka?,anonym639 píše:Uloženka je katastrofa hlavne ak to dlho stálo vonku všetky tesnenie popraskané,a aký stikač ja som myslel bateriovy spinač nie bateriovy odpojovač to čo prepne baterky do serie aby bolo pri štarte 24v.Nechápen prečo si to stažuješ na m2 je alternator hnany od ventilátora kúp ventilátor a máš vystarané je tam rovno aj uchytenie spravene na alternátor od magnetonu.A na ventilátore su už také otáčky aby ostal nabudený aj na volnobehu.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Ja som kupil uloženku najazdené 1500km posledných 15rokov skoro len stála a okrem toho že vyzerá skoro ako nová iba je vyblednutá farba tak je to strašné z motora všade tečie štartuje dobre ani nedymí s diferákov tečie s prevodovky tečie brzdy skoro nebrzdia hoci tlak je a válce vyzerájú ako nové a obloženie nezdraté.Jediná výhoda je že rám je neskrutený.Ja mám na nej ešte povodnú elektroinštalaciu s bateriovým spínačom a dynomom a nejakými 120ah baterkami po tyždni to naštartuje po mesiaci už ledva pretočia motorom alebo len tuká štartér.Stojím na kopčeku spustím s kopca a na to že tam je povodné dynamo ktoré je slabé tak ich dobíje tak že to potom štartuje bohvie či tam je ešte v nich aj kyselina.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
anonym639 to som si všimol, že na ventilátore budú lepšie otáčky lebo je tam väčšia remenica na kľukovej hriadeli ale ako je to na M2 nemám potuchy. Našiel som tento obrázok http://www.gazklub.cz/diskuze/download/ ... &mode=view ale mne tam bude zavadzať ten filter lebo u M1 je tesne vedľa ventilátora. Budem o tom uvažovať ale musel by som zohnať ten ventilátor a je otázne či sa mi to za tu cenu vyplatí.
Úloženka mi robí starosti kvôli guferám okrúžkom ale kupoval som hydraulickú ruku od chlapa čo ich tam mal plný dvor a tvrdil mi, že ak nikdy nebola naštartovaná a hlavne sa nezohriala tak nevadí, že stála vonku. Teraz riešim rozpadnuté naftové hadičky a rozhodol som sa pri dnešnej kvalite nafty vyhodiť pôvodný palivový filter a dať tam dvojitý zetorácký. Takže som ju ešte neštartoval. Dám info.
Úloženka mi robí starosti kvôli guferám okrúžkom ale kupoval som hydraulickú ruku od chlapa čo ich tam mal plný dvor a tvrdil mi, že ak nikdy nebola naštartovaná a hlavne sa nezohriala tak nevadí, že stála vonku. Teraz riešim rozpadnuté naftové hadičky a rozhodol som sa pri dnešnej kvalite nafty vyhodiť pôvodný palivový filter a dať tam dvojitý zetorácký. Takže som ju ešte neštartoval. Dám info.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
A načo filter v3ska nepotrebujem filter ba ani olej jej stači len v nadrži niečo čo hori kludne aj konska moč Naposledy som zistil že nemám skoro žiadny olej a to tak že v otáčkach intenzívne zhasínala kontrolka.Ja som na tejto uloženke čo som kúpil nedávno chcel tiež prerobiť 24v ale ked som si to tak zobral že to skoro ani nejazdi a bateriak funguje spolahlivo ked maju baterky aspon trošku štavy tak som sa na to vyprdol.Miesto povodného olejoveho filtra daj športový filter čo si dávajú do aut chlapi so zachladenou pubertou a o miesto na altik máš vystarané.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
NO COMMENTanonym639 píše:A načo filter v3ska nepotrebujem filter ba ani olej jej stači len v nadrži niečo čo hori kludne aj konska moč Naposledy som zistil že nemám skoro žiadny olej a to tak že v otáčkach intenzívne zhasínala kontrolka.Ja som na tejto uloženke čo som kúpil nedávno chcel tiež prerobiť 24v ale ked som si to tak zobral že to skoro ani nejazdi a bateriak funguje spolahlivo ked maju baterky aspon trošku štavy tak som sa na to vyprdol.Miesto povodného olejoveho filtra daj športový filter čo si dávajú do aut chlapi so zachladenou pubertou a o miesto na altik máš vystarané.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
no to teda .Nepotřebuje olej....
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Pozrite sa jazdím s nou raz do mesiaca keď som ju kúpil dal som tam nový olej po 7 mesiacoch skoro všetok olej vytiekol ako keď ma napadne tak tam dolejem pred tým ako idem ale niekedy zabudnem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Naco olej,vždyt je to jenom stroj,zamomeneš?No a co,vždyt mluvit neumí,on tě nepráskne.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Ak mám byť úprimný tak mi to je jedno to auto ma neživý a čas sa s nou hrať tiež nemám jazdiť jazdí to že tam mam občas malo oleja ešte pre nu smrť neznamená horšie by bolo keby šla na sucho bez akehokolvek oleja,kebyže vidíš ako sa spravajú k autám v rôznych firmách.A ja tu uchýlku nemám starať sa o auto viac ako ho používať.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Aby měl motor olej je velká starost,tvá věc.měj se a at ti jezdí na sucho co nejvíc.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Na řemenici jsem se dostal prum 55 venkem, ale chtěl jsem ještě míň. Na klice ten 13 mm kliňák sedl níž do řemenice, ale celkově to vyšlo líp, než se 17 klíňákem.jardis píše:Bateriák: je riešenie ale zostáva mi tam stykač takže to bude na 24V a hotovo..
Tá informácia o remenici ma zaujala . Musím zistiť ako je to s remenicou, či znesie 13-stku remeň(ako píšeš keď nesadne až na spodok je to ok). Už som si lámal hlavu akú 17tku remeň použijem na tak malú kladku. Na akom priemere remenice si skončil??? Dočítal som sa, že 13stka má min priemer 80mm. Neviem aký je priemer remenice na VSke ale asi to bude chcieť menej. Altík už mám doma z liazky s dvojitou remenicou a regler je na ceste.
Flajzar:
Asi máš pravdu s otrasmi ale keď sa to zaleje hmotou mohlo by to vydržať a vzadu to nieje tak hrozné jak vpredu pri motore. Príkon je cca 72W max. Prosím, toto riešenie je len myšlienka!!! Teraz sme sa so spoločníkom dohodli, že VSky budú ťahať zatiaľ vlastné vleky, ktoré sa nebudú prepínať, takže tam dám 24V žiarovky a "poptákách".
Teraz sme kúpili úloženku od vojakov PADku a z bazaru mechanickú ruku, takže teraz riešim inštaláciu ruky. Pohrávam sa s myšlienku použiť namiesto páčkového hydr. rozvádzača elektrický lebo tam budeme nechávať vyrobiť nástavbu na kontajnery takže bude aj tak málo sekcií na rozvádzači. Dal by som tam rovno diaľkové ovládanie hydrauliky. Môžeš nejaké doporučiť?? Do originálneho nepôjdeme z dôvodu nedostatku financií. Zase som uvažoval s Flajzar. Ďakujem
http://www.flajzar.cz/dalkove-ovladani- ... ladani.htm
"Dočítal som sa, že 13stka má min priemer 80mm"
To je hodně hrubá informace, jak už jsem psal, máš prořezaný/neprořezaný a klasický/vysoký/nízký a každý z nich má přece jiný min průměr!
Nejlepší varianta ohledně průměru je prořezaný a nízký ("placatý") to je logické.
Je sposta katalogů od výrobců a tabulek:
Mám tady od TYMA řemeny http://www.tyma.cz/files/katalogy/tyma-remeny-belts.pdf
srana 4 máš tady 63 mm pro řezanou 13 ku
Takové DO jsem zatím nikde neřešil, ale řešilo to tady spousty chlapů na ovládání navijáku do lesa, už tak 5 roků zpátky, podíval bych se tam. Možná, že to budeš dlouho hledat, protože toto fórum už je silně zatrolené a nepřehledné, viz předchozí půl stránky keců a žvástů o V3S jezdící bez oleje s koňskou močí v nádrži VE VLÁKNĚ O ELEKTRICE
Co můžu doporučit - přenos by měl být jaksi kontinuální a při výpadku přenosu signálu by mělo vše na přijímači skočit do "neutrálu". Jen kvůli bezpečnosti. Protože pokud ti při práci vypadne přenos a bude zrovna v činnosti třeba rotátor, tak to vezme i s nákladem přes boudu nebo podobný malér. A je jedno, jestli ti ovládání spadne na zem, vznikne studený spoj anebo se jen vybijí baterky.
Flajzar píše něco o ochranné době 25 sec - to bych si ještě ověřil jestli se činnost zastaví hned anebo čeká 25 s při výpadku signálu. Kanálů tam máš dost, to můžeš i hýbat s plynem a podobně.
V budoucnu budu řešit něco podobného DO pro spínání malého čerpadla pro zalévání zahrady a aby to dosáhlo i trochu za roh...
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.