Zapojenie Batérii na V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Přesně tak , ať se rozhodne sám.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Chlapi, som rád, že prispievate dobrými nápadmi. Na prvý pohľad jednoduchý problém, o ktorom sa dá hodne diskutovať.
Jakub tá druhá možnosť ma nenapadla. Je mi jasné o čo ide len mám strach aká bude životnosť zdroja v tom prostredí - mám na mysli hlavne otrasy,.... Je to drahšie riešenie ale úsporné. VSka si bude na seba zarábať takže to bude len menšia investícia. Budem nad tým uvažovať. Inak ten môj nápad má väčšiu spotrebu ale to snáď nieje taký problém alebo tú elektriku budem musieť zaplatiť??
duchodce môj osobný názor je, že napájať čokoľvek z jednej batérie pri dvoch sériovo nabíjaných je likvidácia batérií. To je ako keď ich nechám v paralelnom zapojení a budem tvrdiť že sa vzájomne nevybíjajú. Je dôležité vzhľadom na životnosť udržovať batérie rovnako nabité. Je to strašne jednoduché zapojenie ale ja by som to nerobil. Možno nejaké rádio, vysielačku by som tak napojil. Samozrejme je nutné si položiť otázku ako často bude ten vlek pripojený??? Ak len výnimočne tak by som toto riešenie zvolil.
britt príkon relátok je zanedbateľný. Žiarovky nemajú veľký odber ale dosť veľký na to aby to, aby bola táto batéria nabíjaná na nižšiu kapacitu. Len ľahké poučenie: pri sériovo zapojených batériách je ich kapacita tak veľká aká je najnižšia kapacita jednej z nich!!!
Ešte budem premýšľať, ktorú variantu použijem. Každopádne sa vlek nechystáme ťahať takže zatiaľ tú 12V zásuvku nepotrebujeme ale chcem ju tam pre "strýčka náhodu".
Začal som zháňať alternátor len neviem, kde by som sa dostal po vrak liazky alebo pod. kde by som vykuchal ten altík?? Existuje na morave v okolí Olomouc, Brno, Hodonín, Zlín nejaký vrakáč?? Dakujem
Jakub tá druhá možnosť ma nenapadla. Je mi jasné o čo ide len mám strach aká bude životnosť zdroja v tom prostredí - mám na mysli hlavne otrasy,.... Je to drahšie riešenie ale úsporné. VSka si bude na seba zarábať takže to bude len menšia investícia. Budem nad tým uvažovať. Inak ten môj nápad má väčšiu spotrebu ale to snáď nieje taký problém alebo tú elektriku budem musieť zaplatiť??
duchodce môj osobný názor je, že napájať čokoľvek z jednej batérie pri dvoch sériovo nabíjaných je likvidácia batérií. To je ako keď ich nechám v paralelnom zapojení a budem tvrdiť že sa vzájomne nevybíjajú. Je dôležité vzhľadom na životnosť udržovať batérie rovnako nabité. Je to strašne jednoduché zapojenie ale ja by som to nerobil. Možno nejaké rádio, vysielačku by som tak napojil. Samozrejme je nutné si položiť otázku ako často bude ten vlek pripojený??? Ak len výnimočne tak by som toto riešenie zvolil.
britt príkon relátok je zanedbateľný. Žiarovky nemajú veľký odber ale dosť veľký na to aby to, aby bola táto batéria nabíjaná na nižšiu kapacitu. Len ľahké poučenie: pri sériovo zapojených batériách je ich kapacita tak veľká aká je najnižšia kapacita jednej z nich!!!
Ešte budem premýšľať, ktorú variantu použijem. Každopádne sa vlek nechystáme ťahať takže zatiaľ tú 12V zásuvku nepotrebujeme ale chcem ju tam pre "strýčka náhodu".
Začal som zháňať alternátor len neviem, kde by som sa dostal po vrak liazky alebo pod. kde by som vykuchal ten altík?? Existuje na morave v okolí Olomouc, Brno, Hodonín, Zlín nejaký vrakáč?? Dakujem
Re: Zapojenie Batérii na V3S
No myslím si že vaha o dobíjení není úplně správná . Mám za to že ta baterie /na které by byli světla/ by byla mírně nedobitá a ta druhá mírně přebíjená . Regulátor se totiž bude udržet 28,8V a tím pádem ta část s odběrem způsobí zvýšení dobíjecího proudu nebude tam 14,4 ale jen o nějakou desetinu méně protože na tu kapacitu 120Ah ta zátěž převážně 10W nebude na úbytku napětí moc znát. Ta plně nabitá bude o to mírně přebíjena.Vzhledem k tomu že vnitřní odpor každého článku v baterii je stejně jiný tak si myslím že by to na životnosti baterí nebylo znát. To zapojení se používalo na Liazech jak psal Britt nevím od kamioňáku o tom že by se jim sraly baterky.
Ten měnič by poháněl celou 12 V elektroinstalaci auta? Nebo jak by to bylo zapojené?
Při zapojení přez žárovky bude potřeba vyrobit 5 ks úplně odisolované objímky . No výběr je na tobě. .
Ten měnič by poháněl celou 12 V elektroinstalaci auta? Nebo jak by to bylo zapojené?
Při zapojení přez žárovky bude potřeba vyrobit 5 ks úplně odisolované objímky . No výběr je na tobě. .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Zapojenie Batérii na V3S
OK je to možné riešenie ale ja do toho nepôjdem. Ten menič bude napájať len vlek lebo je obmedzený výstupným prúdom!! Pozeral som na GME majú 8,5A alebo 12A. Zapojenie bude s relátkama len namiesto z jednej batérie(12V) to pôjde z meniča. Len zase ako zapojiť napájanie meniča? Na stály prúd je to blbosť - vybije batériu. Ja by som to dal za kľúčom - výstražné blinkre tam niesu a brzdové svetlá podľa mňa môžu byť zapojené za kľúčom. Objímky niesu problém - medený pliešok prispájkovaný na žiarovku a prišroubovaný na pertinax.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Pokud to chceš napájet z měniče tak proč letovat žárovky?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Potřebuješ vědět parametry toho ventilátoru - proud anebo výkon.hotday píše:pani, tiez potrebujem riesit nieco podobne na prives, ale chcel by som napajat aj ventilator kurania. myslite za by sa dal pouzit aspon jeden zo zdrojov?
http://auto.bazos.sk/inzerat/53985120/N ... -MAJOR.php
http://auto.bazos.sk/inzerat/54186891/M ... 2V-20A.php
Ten první měnič z inzerátu nemá potřebné údaje. Ten druhý je na proud 20 A. To je výkon P = 12*20 = 240 W Tak si sečti výkon žárovek a ventilátoru.
Doporučuju měnič předimenzovat, protože žárovky jsou nelineární zátěž, studené vlákno dělá proudový náraz. Ventilátor rovněž. To by mohl částečně pokrýt větší kondenzátor připojený k výstupu toho měniče.
Jo, měnič taky musí mít galvanicky oddělený výstup nebo aspoň společné minus pro vstup a výstup. Pokud by měl např. společné plus, pak to s ukostřeným vlekem nebude fungovat.
jardis: které měniče z GM máš na mysli, můžeš dát odkaz?
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Ja som to nechcel napájať z meniča!! S tým nápadom prišiel "jakub"! Len som potvrdil dobrú myšlienku a tiež vyslovil pochybnosť ako dlho vydrží zdroj to prostredie(otrasy,..). Vzhľadom na to, že zásuvka bude využitá výnimočne a v dôsledku financií volím žiarovky/stabilizátor na parkovačky a navyše krabička, ventilátor budú zo skladových zásob tak predpokladám cenu do 200,-Kč vrátane káblov. Keď si na seba zarobí a bude sa často pripájať vlek tak dám zdroj. Ako som písal pozeral som menič na GME za cca 1000,-Kč + relátka s paticou 150,-Kč/ks + ventilátor 80,-Kč+kabeláž 50,-Kč + krabica 250,-Kč.duchodce píše:Pokud to chceš napájet z měniče tak proč letovat žárovky?
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Jakub píše:Potřebuješ vědět parametry toho ventilátoru - proud anebo výkon.hotday píše:pani, tiez potrebujem riesit nieco podobne na prives, ale chcel by som napajat aj ventilator kurania. myslite za by sa dal pouzit aspon jeden zo zdrojov?
http://auto.bazos.sk/inzerat/53985120/N ... -MAJOR.php
http://auto.bazos.sk/inzerat/54186891/M ... 2V-20A.php
Ten první měnič z inzerátu nemá potřebné údaje. Ten druhý je na proud 20 A. To je výkon P = 12*20 = 240 W Tak si sečti výkon žárovek a ventilátoru.
Doporučuju měnič předimenzovat, protože žárovky jsou nelineární zátěž, studené vlákno dělá proudový náraz. Ventilátor rovněž. To by mohl částečně pokrýt větší kondenzátor připojený k výstupu toho měniče.
Jo, měnič taky musí mít galvanicky oddělený výstup nebo aspoň společné minus pro vstup a výstup. Pokud by měl např. společné plus, pak to s ukostřeným vlekem nebude fungovat.
jardis: které měniče z GM máš na mysli, můžeš dát odkaz?
http://www.gme.cz/dc-dc-menic-mean-well ... 2-p332-471
http://www.gme.cz/dc-dc-menic-mean-well ... 2-p332-472
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
To ne, to bych tam radši nedával, nehodí se do prostředí s otřesy a podle té mřížky potřebuje vzduch na chlazení.
Leda se vykašlat na záruku a jednotlivé součástky zafixovat lepicí hmotou. Pokud hotový měnič, tak spíš určený přímo do auta, jak sem dával hotday.
Anebo pokud umíš jednoduchý plošný spoj elektro, tak něco takového http://cz.rs-online.com/web/p/snizovaci-menice/0463050/ ale na větší proud
Leda se vykašlat na záruku a jednotlivé součástky zafixovat lepicí hmotou. Pokud hotový měnič, tak spíš určený přímo do auta, jak sem dával hotday.
Anebo pokud umíš jednoduchý plošný spoj elektro, tak něco takového http://cz.rs-online.com/web/p/snizovaci-menice/0463050/ ale na větší proud
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
A čo takto použiť žiarovky na 24v a ventilátor tiež ako to zbytočne komplikovať,na tatre mam len 24v a vlek tak isto.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Však on psal, že s tím chce tahat traktorový vlek, tedy 12V.
Spíš mi to přijde docela komplikované, předělávat celou V3S, která je originál na 12 V a potom naopak z těch 24 V vymýšlet, jak vyrobit nazpět 12 V. Co vlastně bylo příčinou předělávky na 24 V? Docela komplikovaný postup.
Není V3S vybavena 12 V z taktických důvodů právě pro případ tahání traktorových přívěsů?
Spíš mi to přijde docela komplikované, předělávat celou V3S, která je originál na 12 V a potom naopak z těch 24 V vymýšlet, jak vyrobit nazpět 12 V. Co vlastně bylo příčinou předělávky na 24 V? Docela komplikovaný postup.
Není V3S vybavena 12 V z taktických důvodů právě pro případ tahání traktorových přívěsů?
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Tak potom tam nechať bateriový spínač a dať tam alternátor so škodovky 14v 42a,mne ten bateriovy spínač vydržal dlho akorát sa trochu vybijajú baterky ked stojí predsa len su paralerne ale kým to niesu nejaké staré bučory tak to neni poznať.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Dôvodom prerábky je zbaviť sa stykača a vyhnúť sa paralelnému zapojeniu batérií, ktoré sa vzájomne vybíjajú pri dlhšom parkovaní. Prerábka z dynama na 12V na altík na 24V je zložitá len konštrukčne. Konkrétne teraz riešim aký bude vhodný priemer remenice na atíku aby mal dostatočné minimálne otáčky pri volnobehu. Altík začína dobíjať cca pri 1200 ot/min ale malý priemer remenice zničí remeň. Čo sa týka elektriky to nieje vôbec zložité - veď tam skoro nič nieje!!!!!!!!Jakub píše:Však on psal, že s tím chce tahat traktorový vlek, tedy 12V.
Spíš mi to přijde docela komplikované, předělávat celou V3S, která je originál na 12 V a potom naopak z těch 24 V vymýšlet, jak vyrobit nazpět 12 V. Co vlastně bylo příčinou předělávky na 24 V? Docela komplikovaný postup.
Není V3S vybavena 12 V z taktických důvodů právě pro případ tahání traktorových přívěsů?
Našiel som vhodný menič určený pre automobily s neuveriteľným prúdovým zaťažením.
http://www.flajzar.cz/napajeci-zdroje-a ... 4v-10a.htm
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Použi ventilátor s m2 a ked tak aj alternátor ten je ale len 27A,ale v pohode bez vymena remenice može byť s tatry 815 42a neviem či ju nemá trochu menšiu ale tuším že nie.Ja som mal vo v3ske 6ročné 120ah baterky s povodným zapojením s bateriakom a dynamom a po mesiaci stánia mi to naštartovalo bez toho aby som ich predtým dobíjal.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Napsal jsi že to celé děláš kvůli tom že pararelně spojené baterky se vybíjejí , což je pravda. Namontuj si tedy na tu která je ukostřena "na tvrdo" -ne přes spinač- odpojovač baterií a máš celý problém vyřešen.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....