problém s mailerem

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
drpepa
Příspěvky: 703
Registrován: čtv dub 14, 2011 5:08 pm
Bydliště: Nový Jičín

problém s mailerem

#1 Nový příspěvek od drpepa »

Zdravím Vás kolegové, potřeboval bych poradit.
Před necelým rokem jsem přetěsňoval mailer na vlečce viz. http://joeforestpay.rajce.idnes.cz/mailer/. Těsnění jsem dával nové (modré), zůstaly pouze " vodící pouzdra" ve kterých písty chodí.
Minulý týden jsem skládal (sklápěl) štěrk, měl jsem naloženo jen cca 1,5t, materiál jsem sklopil bez problémů, ale při sklápění zpět začal z maileru stříkat olej, dokud korba nebyla dole. Dnes při rozebrání jsem zjistil špatné (poškozené) gufero na posledním pístu http://joeforestpay.rajce.idnes.cz/problem_s_mailerem/

Můžete mi prosím říci, proč k tomuto došlo a jestli je řešení pouze výměna těsnění/gufera
Je zapotřebí vyměnit všechny gufera?

Děkuji Vám

ITS
Příspěvky: 6339
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: problém s mailerem

#2 Nový příspěvek od ITS »

Ačkoliv používáš slovo "gufero" , tak předpokládám, že jsou to MANŽETY. Z obrázku to není poznat.
Na první fotce ( po poškození) se zdá, že ti ty písty zajíždějí moc hluboko a zachytí hranou za manžetu a tu pak vyhrnou , nebo ona vyskočí na počátku zdvihání díky příliš hluboko zajetému pístu. Víc poznat nejde.

drpepa
Příspěvky: 703
Registrován: čtv dub 14, 2011 5:08 pm
Bydliště: Nový Jičín

Re: problém s mailerem

#3 Nový příspěvek od drpepa »

omlouvám se za překlep, jedná se o manžetu. Co se týče toho zajíždění, nic jsem neupravoval, mailer by měl být originální.

frturek1
Příspěvky: 3246
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: problém s mailerem

#4 Nový příspěvek od frturek1 »

taky mi to tak prijde ze ten pist zajizdi priis hluboko, protoze bud by se ta manzeta takle strihkla hned pri montazi respektive prvnim vysunuti ale kdyz to chodilo a tet to takle vylitlo tak jedine tim ze pist zajel moc hluboko a manzeta vylezla moc ven

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20964
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: problém s mailerem

#5 Nový příspěvek od vitex »

Podle všeho je to rumunský mailer,který se velice špatně opravuje.Originál manžety se Ti nepodaří sehnat v celé republice.Nahradit se dá pouze manžetou se silným"kořenem" což znamená,že výřez "V" je mělký.Další nutná úprava je,že materiál,o který je manžeta opřena musí mít co nejmenší průměr otvoru pro poslední píst.Stačí to takhle?

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20964
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: problém s mailerem

#6 Nový příspěvek od vitex »

A jedná se o manžetu:Těsnění pístní tyče a ne o těsnění pístu,kterou jsi namontoval.Osobně bych šel do katalogu firmy Dichtomatic,které má v ČR zastoupení.

drpepa
Příspěvky: 703
Registrován: čtv dub 14, 2011 5:08 pm
Bydliště: Nový Jičín

Re: problém s mailerem

#7 Nový příspěvek od drpepa »

ten píst při zajíždění se zastaví o "O kroužek" který slouží jako závlačka/doraz. Nevím, jak bych to měl upravit, aby to bylo v pořádku?

ITS
Příspěvky: 6339
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: problém s mailerem

#8 Nový příspěvek od ITS »

No já jsem to zblízka nikdy neviděl, ale směrem dolů se to všechno naskládá na dno válce. A v té chvíli nesmí sjet úkos pod manžetu. Pokud ano, tak má na dně válce být nějaká podložka. Určitě pomůže nějaká "manžeta se silným kořenem", jak píše Vitex, ale takové manžety zase hůře těsní. Jsou takové "tupé".
Ty píšeš, že to fůru zvedlo a pak teprve stříkalo. To by pak bylo jen tou měkkou manžetou a velkou vůlí nad ní.
Houby to znám, tak už o tom nebudu kecat.

Uživatelský avatar
ola
Příspěvky: 6110
Registrován: úte říj 21, 2008 8:09 pm
Bydliště: Kůsek od Vsetína

Re: problém s mailerem

#9 Nový příspěvek od ola »

Ahoj, sice tom také prd rozumím alě stéjně už sem pár všelijakých pístů zozebrál a přetěsníl a ešče sem s tým nigdy neměl nejaký zásadní problém. Šél sem na to bez jakýchkoliv zkušeností enom seľským rozumem. A šak aj ten tvůj majľér, gdyž to tak fungovalo roky rokůcí, tož nevidím důvod proč by to tak nemělo fachčiť dál. Otázka je lěsti s z tama neco negde nezašamtročíl. Z tych fotek vidím prd, musíš sa nad tým sám pořádně zamyslěť a špekuľovať co a jak by tam mělo byť. A s tyma manžetama, tož tom už teprů vůbec nerozumím a gdyž sem páru roků spátky kůpíl vysokozdvih, z písta chcalo z každéj skuliny a tož sem sa ho také jál přetěsniť. Býl tam takový dvójítý píst, piču sem věďél z čeho to vlastně pochodí. Hodíl sem to na vozík a jezdíl s tým jak debil všade možně, každý říkál neco iné alě zřéjmě jakýsik buľharský, či rumunský, či z keréj piče to býl vozík a gdyž sem na to nemoh nigde nic zehnať, tož sem to nakonec nechál udělať v jednéj firmě v dědině kůsek za Zlínem. Také sem jim ho tam dovľék na vozíku, borec zebrál šupľéru, na parkovišti si to všecko poměříl a nechál udělať. Gdyž tož bych pohlědál alě nechávál sem tam dělať gdecovšecko ma povícero pístů a spokojenosť po všeckých stránkách.
Čím věčí kladivo, tým věčí odborník, kurva podaj ně to pořádné kladivo!
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20964
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: problém s mailerem

#10 Nový příspěvek od vitex »

Pokud máš rezervu alespoň 20 mm na sjetí dolů,dá se vložit nad pojistný kroužek(který nazýváš O kroužkem) mezikroužek speciálního tvaru aby se písty nezasouvaly tak hluboko do sebe.Jak jsem již psal,špatně se opravují.Každý jiný mailer má v každém pístu manžetu a nad ní stěrací tzv.prachovku,to znamená dvě drážky.A ta jedna na těch rumunech není-má jen jednu drážku a musíš velmi dobře hlídat při čistotu při sklápění,aby se tam neprášilo(Pěkná blbost,viď).Bohužel,pouze tak docílíš větší životnosti maileru.Bohužel konstruktér v té době moc možností neměl.

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20964
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: problém s mailerem

#11 Nový příspěvek od vitex »

Olo,bylo to ve firmě Dimer a vyrobil ji na stroji s názvem SEAL JET.

drpepa
Příspěvky: 703
Registrován: čtv dub 14, 2011 5:08 pm
Bydliště: Nový Jičín

Re: problém s mailerem

#12 Nový příspěvek od drpepa »

zdravím vás. Tak jsem dnes zakoupil manžetu (KASTAS 70-60-10, stála mě 70,-) a nasadil jsem jí. Když se podíváte na foto viz. http://joeforestpay.rajce.idnes.cz/prob ... 153237.jpg , tak pokud je píst zasunutý (opírá se o kroužek a nejde spustit níže), tak jde ještě cca 2mm vidět manžety. Předpokládám, že v zasunutém stavu by manžeta neměla vidět vůbec? Pokud to tak je, jak to můžu napravit? Napadlo mě, vložit pod vrchní píst "podložku" která bude mít cca 5mm tloušťku a při zasunutí už by manžeta nemusela být vidět..

Uživatelský avatar
ola
Příspěvky: 6110
Registrován: úte říj 21, 2008 8:09 pm
Bydliště: Kůsek od Vsetína

Re: problém s mailerem

#13 Nový příspěvek od ola »

Ahoj, jasně, šak zkusíš a uvidíš, ono tam teho ani velice nic iného nevymyslíš. Jo Víťo, to je ta správná firma. Je to sice už pár roků a tehdy tam tom veľél takový dobrý borec, kerý ňa tam tým celým provéd a ukázál co a jak. Tagže sem asi viďél aj tu tvoju zpomínanů mašinu na keréj to tam mastili alě už si velice piču pamatuju co a jak to tam cosi všecko kundili.
Čím věčí kladivo, tým věčí odborník, kurva podaj ně to pořádné kladivo!
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20964
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: problém s mailerem

#14 Nový příspěvek od vitex »

drpepa píše:zdravím vás. Tak jsem dnes zakoupil manžetu (KASTAS 70-60-10, stála mě 70,-) a nasadil jsem jí. Když se podíváte na foto viz. http://joeforestpay.rajce.idnes.cz/prob ... 153237.jpg , tak pokud je píst zasunutý (opírá se o kroužek a nejde spustit níže), tak jde ještě cca 2mm vidět manžety. Předpokládám, že v zasunutém stavu by manžeta neměla vidět vůbec? Pokud to tak je, jak to můžu napravit? Napadlo mě, vložit pod vrchní píst "podložku" která bude mít cca 5mm tloušťku a při zasunutí už by manžeta nemusela být vidět..
Správně,to je první úprava ale ten kroužek musí mít dostatečně sraženou hranu 45° tak,aby působil tlak na pojistný kroužek směrem do stran a dolů.Druhá úprava spočívá ve zmenšení průměru otvoru o který se při tlaku opírá manžeta-v místě kde se Ti stříhla.Pak máš pokoj do té doby,než se ti tam dostane nějaký kamínek nebo písek atd.(Absence stěracího kroužku).

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: problém s mailerem

#15 Nový příspěvek od Fiškus »

drpepa píše:zdravím vás. Tak jsem dnes zakoupil manžetu (KASTAS 70-60-10, stála mě 70,-) a nasadil jsem jí. Když se podíváte na foto viz. http://joeforestpay.rajce.idnes.cz/prob ... 153237.jpg , tak pokud je píst zasunutý (opírá se o kroužek a nejde spustit níže), tak jde ještě cca 2mm vidět manžety. Předpokládám, že v zasunutém stavu by manžeta neměla vidět vůbec? Pokud to tak je, jak to můžu napravit? Napadlo mě, vložit pod vrchní píst "podložku" která bude mít cca 5mm tloušťku a při zasunutí už by manžeta nemusela být vidět..
Zásadním problémem je to, že jednotlivé válce jsou příliš zasunuty. Sleduju to od začátku a dal jsem si práci s hledáním. Mělo by to vyadat takto: http://images.slideplayer.cz/12/3971291 ... ide_51.jpg

Podle toho co je na obrázku se mi zdá, že Ti tam cosi jako pružinové dráty, coby dosedací elementy poněkud chybí.....Můžu se mejlit v případě, že konstrukce vnitřku Tvýho mailera je jiná. Ale...
Snad Ti to nějak pomůže.
Jednotlivé válce nikdy nesmí jít byť o půl milimetru pod sraženou hranu. Jinak řečeno manžeta nesmí být z boku vůbec vidět! Tlak v nejvyšší poloze korby při vysypávání materiálu dokáže doslova vystřelit a nebo protrhnout manžetu, pokud není po celém jejím obvodu uložena v zástavbě. dojde zkrátka k deformaci, vyvalení okraje manžety a při zasouvání se samozřejmě střihne či "žvejkne" mezi jednotlivými válci.
Naposledy upravil(a) Fiškus dne čtv říj 06, 2016 8:49 pm, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“