hydraulika na tk
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
hydraulika na tk
ahoj, mam problém s mym tk. udělal jsem přední dvoučinnou hydrauliku, jenže když nastartuju, tak přední hydraulika funguje ale vůbec nemá sílu a zadní nefunguje vůbec, ale když odpojim přívod do původního rozvaděče ( zadní hydraulika ) tak přední jde bezproblému a když to udělám naopak, že odpojim přívod do novýho rozvaděče ( přední hydraulika ) tk zadní jde taky bezproblémů. Nevíte čím by to mohlo být.
Díky za rady
Díky za rady
Re: hydraulika na tk
Ahoj.JAk máš nastavené pojistné ventily?Předpokládám,že u každého rozváděče máš jeden?)Nebo máš jeden pojistnej ventil pro obě větve-předek+zadek?Dej sem náčrt-schéma zapojení se všemi hydraulickými prvky soustavy...
Re: hydraulika na tk
Pokud máš na každou větev zvlášť pojistnej ventil,je možný,že olej jde přes ten ventil,kterej je nastavenej na nižší tlak, zpátky do nádrže.Jestli je navíc ventil nastavenej na malej tlak,tak samo sebou hydraulika se v jedné větvi tváří,že nemá sílu.Tím,že jde olej přes ventil s nejmenším nastaveným tlakem,tak ta druhá větev se nemůže pohnout vůbec.
Abych to zjednodušil-
Jsou-li dvě větve a každá je pojištěná samostatně,mají zhruba stejné parametry(přibližně stejné průměry pístů atd),pak musí být oba pojistné ventily nastaveny na stejnou hodnotu.
Je-li v soustavě ventil jen jeden,pak může být špatně nastaven.
Je třeba zkontrolovat,jestli se uvnitř šroubení přímo na válci nenachází clona.Páč záleží z čeho jsou válce použity a jaké mají přívodní šroubení.
Osobně jsem se setkal například s tím,že válec měl uvnitř šroubení clonu,která tam byla proto,aby píst s tyčí nespadl příliš rychle pod zatížením v případě,že praskne hadice.Například u zvedáku na nákladní auta.
Dokud neuvidím schéma,těžko radit...
Abych to zjednodušil-
Jsou-li dvě větve a každá je pojištěná samostatně,mají zhruba stejné parametry(přibližně stejné průměry pístů atd),pak musí být oba pojistné ventily nastaveny na stejnou hodnotu.
Je-li v soustavě ventil jen jeden,pak může být špatně nastaven.
Je třeba zkontrolovat,jestli se uvnitř šroubení přímo na válci nenachází clona.Páč záleží z čeho jsou válce použity a jaké mají přívodní šroubení.
Osobně jsem se setkal například s tím,že válec měl uvnitř šroubení clonu,která tam byla proto,aby píst s tyčí nespadl příliš rychle pod zatížením v případě,že praskne hadice.Například u zvedáku na nákladní auta.
Dokud neuvidím schéma,těžko radit...
Re: hydraulika na tk
pojistný ventil maj oba rozvaděče.
tady je schéma jestli se vněm vyznáte: http://cd843.rajce.idnes.cz/hydraulika# ... auliky.jpg
tady je schéma jestli se vněm vyznáte: http://cd843.rajce.idnes.cz/hydraulika# ... auliky.jpg
Re: hydraulika na tk
Toto zapojení nemůže fungovat,rozváděče musí být zapojené do serie (za sebou)z nichž jeden musí mít tlakově zatížitelný odpad,nebo použít dělič proudu (50/50)a rozváděče mohou být "vedle sebe" zapojeny.
Re: hydraulika na tk
No v klidu ti protíká olej oběma rozvaděči, v momentě kdy potáhneš za kteroukoliv klučku a olej má pracovat, tak se ti na to (vykaká) ajnšto v druhým rozvaděči má trvale otevřený dveře a makat nemusí.Skus Terablicka. Mohl by poradit jak to zapojit. Pepa.
Jiřík byl rychlejší.
Jiřík byl rychlejší.
Re: hydraulika na tk
vím že tam nemám dobře ten rozvaděč.Ale v principu by to mohlo nějak takhle fungovat.A hlavně tady je to přes pojišťováky.Když je to do odpadu přes rozváděče tak tam musej bejt zpěťáky
Re: hydraulika na tk
Hele, Fiškus, kreslíš rozvaděče pro stabilní hydrauliku na strojích. A ještě to máš tak, že by se uvařila přes ty pojišťováky. Mobilní hydraulika má rozvaděče dělané ale úplně jinak. Takže radím dostudovat.
Re: hydraulika na tk
Jasny ze by se to pres ty pojistovaky hralo._Slo mi spis o princip a vnitrni usporadani rozvadece je vedlejsi.Podstatne jsou P,T,A,B a celkove zapojeni-pojistovaky,zpetak....vim,ze rozvadec vpravo ma norm. propojeny p a t uvnitr uprostred pak by tam musel bejt pridanej jeste zpetak ...No zejtra na to mrknu jeste...
Re: hydraulika na tk
fungovalo by toto zapojení ?
Re: hydraulika na tk
Podle výše uvedeného nákresu to pricipiálně pracovat bude ,ale jsou tam dvě "ale"
1)origo rozváděč z TK- nevím jestli může mít tlakově zatížitelný odpad(dávno tomu co jsem jej přetěsňoval,
ale tehdy jsem neřešil tl.zatížitelnost odpadu)
2)odpad z druhého rozváděče musí jít do nádrže nejlépe přes filtr, v stavajícím provedení by nádrž fungovala
jako vyrovnávací(expanzní) a olej by se silně přehříval(rychlost ohřevu záleží na tlakovém zatížení)
1)origo rozváděč z TK- nevím jestli může mít tlakově zatížitelný odpad(dávno tomu co jsem jej přetěsňoval,
ale tehdy jsem neřešil tl.zatížitelnost odpadu)
2)odpad z druhého rozváděče musí jít do nádrže nejlépe přes filtr, v stavajícím provedení by nádrž fungovala
jako vyrovnávací(expanzní) a olej by se silně přehříval(rychlost ohřevu záleží na tlakovém zatížení)
Re: hydraulika na tk
Tk jsem to zapojil a funguje. Díky za rady
Re: hydraulika na tk
Kdybych obrátil zapojení rozvaděčů vyřešil by se bod 1 ?
Re: hydraulika na tk
Kdyby měl ten rozvaděč tlakově zatížitelný výstup a pojišťovák tak ano. Pokud tlakově zatížitelný výstup nemá, tak bude teci pokaždé, co vezmeš za páku od zadních ramen...cd843 píše:Kdybych obrátil zapojení rozvaděčů vyřešil by se bod 1 ?
Konečné zapojení by mohlo býti takové: Nádrž->Čerpadlo>Rozvaděč přední ramena>Rozvaděč zadní ramena>Nádrž
Re: hydraulika na tk
Pokud máš origo rozváděč na TK(ovl.zad.ramen),tak v každém případě první rozváděč na ovl. př. ramen ,běžné rozváděče mají poj.ventil nastavený běžně na 16MPa a origo TK pouze na 5MPa,pokud to zapojíš na opak ,tak přední nakl. nebude mít žádnou sílu.