Čím větší číslo tím více dává oleje na otáčku volantu, větší orbitrol znamená rychlejší řízení méně otáček volantem větší nároky na množství oleje dodávaného čerpadlem. Dále ti o rychlosti řízení rozhoduje objem pístnice. O síle řízení ti rozhoduje tlak z čerpadla a průměr pístnice. Někdo tu dával výpočet tak jsem si ho dovolil zkopírovat, snad mě autor nazastřelí
Pístnice:
Výsuv: 20cm - v
Vnitřní průměr: 5cm - D
Pístní tyč: 2cm (teď jsem si vymyslel) - d
Spočítá se objem pístnice. Pokud to vemu přímo v cm tam mi vyjdou cm3 a 1cm3 je 1mL.
Takže objem pokud se vysouvá je.
V=(D2*PI/4)*v
V=(25*3,14/4)*20
V=392,5cm3 (mL)
Pokud se zasouva je jeji objem menší o objem tyče.
V=((D2*PI/4)*v)-(d2*PI/4)*v
V= ((25*3,14/4)*20)-(4*3,14/4)*20
V=392,5-62,8
V=329,7cm3 (mL)
Pokud orsta dává 80mL na otáčku vyplývá pro výsun:
392,5/80=4,9ot
pro zásun:
329,7/80=4,12ot
Pokud bychom chtěli zjistit jakou to má sílu.
Předpokládáme tlak v systému p -80Atm (8MPa) (standart pro řízení), A předpokladu že 1Kg=1Atm/cm2
Spočítáme plochy. Zase bude pro zásun menší o plochu tyče.
Tedy pro výsun:
S=D2*PI/4
S=25*3,14/4
S=19,65cm2
F=S*p
F=19,65*80
F=1572Kg
Pokud se bude zasouvat vyjde to.
S=(D2*PI/4)-(d2*PI/4)
S=(25*3,14/4)-(4*3,14/4)
S=19,65-3,14
S=16,51cm2
F=S*p
F=16,51*80
F=1320,8Kg
U čerpadel se uvadí buď průtok většinou při 1500ot/min. Nebo jeho geometrický objem.
Pokud je dán geometrický objem tak se tato hodnota vynásobí počtemotáček a máme průtok v mL.
Geometrický objem 15mL při 1500ot/min dá 22500mL/min neboli 22,5L/min, Takže nelze moc zaměnovat s čerpadlem s průtokem 15L/min a je to třeba uvádět.
Vycházel jsem z toho co bylo dáno. Čerpadlo dá 6L/min Tedy 6000mL/min Proto můžu orstou otočit maximálně 6000/80=75krát/min
tedy 1,25krát za 1 sek