silové dimenzování orbitrolového řízení
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
silové dimenzování orbitrolového řízení
zdarec,
chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte, jak se silově dimenzuje hydraulika řízení. Nejlepší by asi byli zkušenosti. Připravuji orbitrolové řízení, ale nevím, jaká bude potřeba síla, aby řízení chodilo i když stroj stojí.
V podstatě by správná otázka byla, jaký je potřeba moment na otočení kola (konkrétně šíp 10/75 R15,3) při určitém zatížení nápravy. Samozřejmě se můžeme bavit i o průměrech válce, provozním tlaku, ramenu u kola,.... Proto píšu moment na kole.
Udělal jsem si takový výpočet, jen mi už chybí ta zkušenost se silovými poměry. Mám orbitrol, mám čerpadlo, budu shánět už jen válec, resp. dva, protože budou řízené obě nápravy. Přotože klíčévé věci už mám, bude to dimenzování určitě na hraně, proto mě moc nepomůže rada "čím víc, tím líp".
dík
chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte, jak se silově dimenzuje hydraulika řízení. Nejlepší by asi byli zkušenosti. Připravuji orbitrolové řízení, ale nevím, jaká bude potřeba síla, aby řízení chodilo i když stroj stojí.
V podstatě by správná otázka byla, jaký je potřeba moment na otočení kola (konkrétně šíp 10/75 R15,3) při určitém zatížení nápravy. Samozřejmě se můžeme bavit i o průměrech válce, provozním tlaku, ramenu u kola,.... Proto píšu moment na kole.
Udělal jsem si takový výpočet, jen mi už chybí ta zkušenost se silovými poměry. Mám orbitrol, mám čerpadlo, budu shánět už jen válec, resp. dva, protože budou řízené obě nápravy. Přotože klíčévé věci už mám, bude to dimenzování určitě na hraně, proto mě moc nepomůže rada "čím víc, tím líp".
dík
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
Moc se mě nechce, ale kdyby se nikdo neozval, můžu změřit tlaky při stojící VZV na různém povrchu. Ono to je stejně o ničem, do půl kol v bahně to bude zas jinak. Dokud kolo nezapadne, bude to plošný integrál přes plochu kola, kterou se dotýká povrchu. V polárních souřadnicích a do funkce leze rameno síly a jednotková tíha. Fuj, že? Ale jestli, jak píšeš, už řešíš jen hydraulický válec, co tam prostě zaháknout siloměr a chvíli měřit?
Jinak smekám, moje poznámky na různých cárech papíru by byly nepublikovatelné.
Jinak smekám, moje poznámky na různých cárech papíru by byly nepublikovatelné.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
no je mě jasný, že se to vždycky bude chovat úplně jinak. proto si myslím že něco měřit je nesmysl. Chce to spíš zkušenost. VZV na to ani není vhodný, chtělo by to spíš nějaký traktor se šípem. No uvidíme, třeba se tím někdo zabýval.
no jo, to víš, v Mathcadu je to nejpohodlnější počítání. Navíc teď, když je freewarerová verze.
no jo, to víš, v Mathcadu je to nejpohodlnější počítání. Navíc teď, když je freewarerová verze.
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
No teda! Časem to zkusim. Jenže než v tom něco vyplodím bude týden v pr... Ale díky za tip.
Kolem se šípem na řiditelné nápravě nemůžu sloužit...
Kolem se šípem na řiditelné nápravě nemůžu sloužit...
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
riešil som podobný problém s týmito gumami.tiež so tam mal najprv 50mm valec a bolo to na prd.
na ceste to išlo ale terén:katastrofa.tebe vychádza od dorazu po doraz 2,9otáčky.to je dosť málo.optimum
je 4-5otáčok.tak ak ti môžem poradiť aspoň 60mm valec obojstranný ak nemáš tak 2jednočinné valce.
ale na 2 riadené nápravý to už nemusí platiť,ten odpor pri točení bude asi o dosť večší
na ceste to išlo ale terén:katastrofa.tebe vychádza od dorazu po doraz 2,9otáčky.to je dosť málo.optimum
je 4-5otáčok.tak ak ti môžem poradiť aspoň 60mm valec obojstranný ak nemáš tak 2jednočinné valce.
ale na 2 riadené nápravý to už nemusí platiť,ten odpor pri točení bude asi o dosť večší
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
Nevýhodou freewarových verzí je, že výrobce nemožno jebat, když něco nefunguje. Nejsem sám se stejným problémem: http://communities.ptc.com/message/197635
pim_installmgr_mathcad.exe rozbalí do dočasného adresáže setup.exe, který spustí s nějakými obskurdními parametry a tento potom tiše chcípne aniž by si na cokoliv stežoval. No, ona ta tužka naštěstí funguje i ve 21. století furt stejně.
pim_installmgr_mathcad.exe rozbalí do dočasného adresáže setup.exe, který spustí s nějakými obskurdními parametry a tento potom tiše chcípne aniž by si na cokoliv stežoval. No, ona ta tužka naštěstí funguje i ve 21. století furt stejně.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
já jsem s instalací neměl problém. Proč rád používám MatCad je jeho krásná práce s jednotkami. Prostě člověk neřeší jednotky a prostě píše jen ty, co se mu zrovna hodí. Navíc když nesedí jednotky, tak je špatně vzorec - taky super věc.
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
Ono to s tou druhou nápravou nebude zase takový problém. Pominu-li, že pokud bude zatížení náprav srovnatelné, tak bude síla taky dvojnásobná.aaa.dk píše:riešil som podobný problém s týmito gumami.tiež so tam mal najprv 50mm valec a bolo to na prd.
na ceste to išlo ale terén:katastrofa.tebe vychádza od dorazu po doraz 2,9otáčky.to je dosť málo.optimum
je 4-5otáčok.tak ak ti môžem poradiť aspoň 60mm valec obojstranný ak nemáš tak 2jednočinné valce.
ale na 2 riadené nápravý to už nemusí platiť,ten odpor pri točení bude asi o dosť večší
Když se zatíží náprava "pod" výložníkem (max. jde "jen" do překlopení stroje přes nápravu), tak se zase odlehčí ta druhá. Ale je jasné, že je potřeba s tím globálně počítat. Ba dokonce je potřeba si uvědomit, že u sériového zapojení válců obou náprav se celková síla dělí mezi dvě nápravy. Naštěstí není vždy 50/50, ale prostě součet - což se hodí právě u přitížení nápravy pod výložíkem.
Tak jsem si to opravil na válec 30/60 a asi by to ještě šlo z pohledu otáček a rychlosti točení na volnoběh. Stejně se obávám, že to pro nepříznivé situace bude pořád málo. Tak nevím, s čím se rozloučit. Mám jak zubačku, tak i orstu. Navíc jsem měl zdroj válců 50/25, nový, víc kusů za litr. Dva stejný se budou blbě shánět:(
Můžeš prosím napsat, jaké jsi měl zatížení té nápravy a plus mínus zdvih válce? to jsou dva dost důležité faktory. dík
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
No muzu ti napsat o rizeni na deste s tunovym zavazim pokud se stroj nehybe a jde na volnobeh.
Věrný člen agresorů.com
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
nejlepší by byl stroj se zhruba tím uvedeným rozměrem kola a šípem, ale každá informace dobrá.
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
- Standam
- Příspěvky: 658
- Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
Zdravím, řekl bych, že na to jdeš z opačné strany. Síla na ovládání náprav by měla být taková, jako je nejslabší článek celého systému. To znamená posouzení všech držáků, tyčí, pák a samozřejmě navržených pístnic. Na toto nastavíš přepouštěcí ventil v okruhu řízení, potom máš jistotu, že se nic neohne, nebo neutrhne. Někdy se může stát, že kola nebudou v důsledku zaboření nebo přetížení reagovat, ale stejné by to bylo při mechanickém řízení, kdy nemá řidič sílu na přemožení odporu. Standardní počet otáček se většinou bere cca 3,5 od dorazu k dorazu, vypočítej si to na takový počet, jaký má člověk zafixován v podvědomí z jiných vozidel. Standa.
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
tie parametre som mal približne rovnaké ako tvoje -čerpadlo a orsta,zdvih bol 140mm.zaťaženie nápravy typnem 1,5t.redcrown píše:Ono to s tou druhou nápravou nebude zase takový problém. Pominu-li, že pokud bude zatížení náprav srovnatelné, tak bude síla taky dvojnásobná.aaa.dk píše:riešil som podobný problém s týmito gumami.tiež so tam mal najprv 50mm valec a bolo to na prd.
na ceste to išlo ale terén:katastrofa.tebe vychádza od dorazu po doraz 2,9otáčky.to je dosť málo.optimum
je 4-5otáčok.tak ak ti môžem poradiť aspoň 60mm valec obojstranný ak nemáš tak 2jednočinné valce.
ale na 2 riadené nápravý to už nemusí platiť,ten odpor pri točení bude asi o dosť večší
Když se zatíží náprava "pod" výložníkem (max. jde "jen" do překlopení stroje přes nápravu), tak se zase odlehčí ta druhá. Ale je jasné, že je potřeba s tím globálně počítat. Ba dokonce je potřeba si uvědomit, že u sériového zapojení válců obou náprav se celková síla dělí mezi dvě nápravy. Naštěstí není vždy 50/50, ale prostě součet - což se hodí právě u přitížení nápravy pod výložíkem.
Tak jsem si to opravil na válec 30/60 a asi by to ještě šlo z pohledu otáček a rychlosti točení na volnoběh. Stejně se obávám, že to pro nepříznivé situace bude pořád málo. Tak nevím, s čím se rozloučit. Mám jak zubačku, tak i orstu. Navíc jsem měl zdroj válců 50/25, nový, víc kusů za litr. Dva stejný se budou blbě shánět:(
Můžeš prosím napsat, jaké jsi měl zatížení té nápravy a plus mínus zdvih válce? to jsou dva dost důležité faktory. dík
ono keď tam dáš jednostranný valec nebude to točiť rovnako do prava a lava,do jednej strany máš zmenšený činný
objem valca o priemer piestnice.inak to tu už bolo viackrát rozoberané.ja som kôli tomu dal 2valce.ten menší jednočinný
30mm,u neho môže byť zdvih večší
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
Standam, tady to vypadá, že se nejslabší článek teprve dimenzuje... Jinak "z jiných vozidel" je od dvou do šesti otáček, to bych zas tak neřešil.
Jinak jsem pochytal co kde ten Mathcad setup otvírá a našel log a v něm "Request to https://apps.ptc.com/external/LicenseService?wsdl returned an error code 500.". To bych se na to mohl... Už mám plnou verzi a vypadá to dobře. Na hraní je to rychlejší jak papír s tužkou. Díky, díky, díky.
Jinak jsem pochytal co kde ten Mathcad setup otvírá a našel log a v něm "Request to https://apps.ptc.com/external/LicenseService?wsdl returned an error code 500.". To bych se na to mohl... Už mám plnou verzi a vypadá to dobře. Na hraní je to rychlejší jak papír s tužkou. Díky, díky, díky.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
jo jo, když se v tom člověk naučí nejběžnější zkratky (dolní index, definiční rovnítko,....), tak pak je to psaní fofr. Je to prostě geniální pomocník.chobotek píše:Standam, tady to vypadá, že se nejslabší článek teprve dimenzuje... Jinak "z jiných vozidel" je od dvou do šesti otáček, to bych zas tak neřešil.
Jinak jsem pochytal co kde ten Mathcad setup otvírá a našel log a v něm "Request to https://apps.ptc.com/external/LicenseService?wsdl returned an error code 500.". To bych se na to mohl... Už mám plnou verzi a vypadá to dobře. Na hraní je to rychlejší jak papír s tužkou. Díky, díky, díky.
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
Re: silové dimenzování orbitrolového řízení
no, pravda je, že se to celé teprve dimenzuje. Jen jsem vycházel z toho, že bych mohl využít věci co mám. S orstou by snad ani problém nemusel být, tu bych možná z 80 za 160 s někým pořídil +- vyměnit. Válce nemám, takže to také drama nebude.
Jen bych to nerad poddimenzoval. Podle mě je to trapné, když každou chvílí podfukuje pojišťovák a člověk jak idiot nemůže zatočit. U traktoru to možná nemusí být takové drama, ale u teleskop. nakladače, když člověk někam zakládá vidlema, tak to je na nic.
Já to ale vyřeším šalamounsky. Protože opisuju od Weidemann T4512 a podobných, tak to oměřím. Tam budu mít jistotu, že to je dobře nadimenzované. Jen problém je, že těhle miniteleskopů je mezi lidem málo. Každopádně je jasné, že těch 25/50 je málo.
Jen bych to nerad poddimenzoval. Podle mě je to trapné, když každou chvílí podfukuje pojišťovák a člověk jak idiot nemůže zatočit. U traktoru to možná nemusí být takové drama, ale u teleskop. nakladače, když člověk někam zakládá vidlema, tak to je na nic.
Já to ale vyřeším šalamounsky. Protože opisuju od Weidemann T4512 a podobných, tak to oměřím. Tam budu mít jistotu, že to je dobře nadimenzované. Jen problém je, že těhle miniteleskopů je mezi lidem málo. Každopádně je jasné, že těch 25/50 je málo.
hydraulický půdní vrták http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 54&t=71067 , http://youtu.be/jVfCw5lBRcI
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC
SU32, Hackert FUW 250, VS20A, MAG Fronius 250, TIG 200 AC/DC