Stránka 1 z 2
Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: pát lis 12, 2021 11:06 am
od Málek
Pánové, doporučte filtr na zpátečku do nádrže hydr. na moji vyvážečku. Průtok kolem 30l. Kartuš, nebo vložku?
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: sob pro 25, 2021 4:36 pm
od Málek
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned pro 26, 2021 2:09 pm
od Pago
Mám podobné filtre na vyvozke dva (dva samostatné okruhy) a používam to skoro všade. Nie je tam čo špekulovať, dá sa tam namontovať tlakomer aj na vstup aj na výstup, a to ukáže zanesenie filtra. A majú aj obtok, keď sa zanesie filter, tak aby ho neroztrhlo.
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: sob led 08, 2022 8:30 pm
od Málek
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned led 09, 2022 6:46 am
od ITS
V tvém případě bude možné, že ten tlak ve filtru vyrábí ta malá odpadní hadice. Filtr má sice danou nějakou průtočnost, ale také má docela velké připojovací závity. A ty je potřeba využít. Skutečný průtok bude ještě větší, než dává čerpadlo, díky pístům. Pak ten filtr brzy poteče pod těsněním. Už jsme se tady naučili, že sací hadice k čerpadlu má být co největší, nyní se musíme naučit, že také odpad za filtrem musí být co největší.
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned led 09, 2022 10:30 am
od Málek
Nátok a výtok filtru je i přes redukci stejný. Co bylo vlastně přidáno do nízkotlaku byl filtr a 700mm hadice původ. průřezu. Moje čerpadlo dává 40l, filtrace má průtok 70. Zkoušel jsem všech 5 fukcí (bez zátěže), tlak byl před filtrem +/- 3 bary. Jsem si vědom, že olej 32 je pro práci nad nulou, ale furt je to lepší, než to hnát z traktoru převoďákem, kterej je hustej a takhle by se ani filtrovat nedal. Prodejce uvádí prac. tlak filtu 12, před roztržením 25. Proč by teda mělo sáknout těsnění pod kartuší??
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned led 09, 2022 3:39 pm
od ITS
Stalo se mně to.
Ta původní hadice je tenká. Ty měříš tlak ve filtru, vzniklý malou hadicí. Nikdy se nedoměříš odporu zanášejícího se filtru.
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned led 09, 2022 4:20 pm
od Málek
To by znamenalo jediné, 3/8 na aspoň 1/2 a převařit šroubení na nádrži.....
A já mám jiný řešení. Stačí koukat na mano po vypnutí čerpadla. Okamžitý pokles na 0 - filtr nezanešen.
Bypass se podle mne zavře po zahřátí a zřídnutí oleje. Celou hydr. jsem repasoval, vypláchl a dal novou náplň. Ta první kartuš musí vydržet pár motohodin, než pojme i ten jemnej bordel. Předpokládám správně doufám...!
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned led 09, 2022 4:45 pm
od ITS
3/8" je opravdu malá světlost pro výstup z filtru. Ale jak chceš. Ta kartuše vydrží hodně dlouho. 25 mikronů je dost hrubý filtr, ale ta technologie není nijak kosmická, aby musela mít 10 mikronů.
Kdybych to převařoval, tak 3/4".
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: ned led 09, 2022 7:27 pm
od vitex
Málek píše: ↑ned led 09, 2022 10:30 am
Jsem si vědom, že olej 32 je pro práci nad nulou,
To je blbost,záleží co tam máš nalito.
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: pon led 10, 2022 11:00 am
od Málek
Odtok za filtrem by měla teda pobrat i hadice natažená přes šroubení a dotažená sponkou. Při tom tlaku je to reálný 3-4 bary je schopna vydržet i zahrabní hadice. Pletu se?
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: pon led 10, 2022 11:03 am
od Málek
Hydr. 32 je třetí nejřidší olej, vyvážečka bude provozována v naprosté převaze v + teplotách.
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: pon led 10, 2022 8:35 pm
od vitex
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: pon led 10, 2022 9:21 pm
od ITS
S tou hadicí by to také šlo, ale na tlakových ( spíše myšleno výtlačných) vedeních se to pro jistotu nedělá. Také o tu hadici můžeš něčím zachytit. Mě by se to nelíbilo.
Olej - no nevím, co měl Vitex na mysli, ale ty máš olej opravdu velmi řídký. Mobilní stroje používají viskozitu 46 a v " dobrých rodinách Telus". Řídký olej má problém při velkém zahřátí. Pak málo maže, neboli se olejový film "prošlápne". Pokud ta hydraulika nebude vařit, pak je ti to jedno.
Re: Filtr na hydr. okruh vyvážečky
Napsal: úte led 11, 2022 9:58 pm
od Málek
Moje poslední prof. štace - revizák zdvižných zařízení (zvedáky v autoservisech). Až na vyjímky ty hydraulický používají 32 a její alternativy. Ta 32 funguje i v nevytápěných prostorách a víceméně v mírných mrazech, přehřívání v servisech nehrozí.
V mý vyvážečce přehřívání nehrozí už vůbec, ( max. tři fůry za den) tak jsem ze zkušenosti volil řídkou 32 právě pro možnost okamžitého použití v nízkých teplotách, chladič by udělat případně nebyl problém. Horší je nastartovat mašinu a 20minut čekat než můžu začít dělat. Což jsem zažil, přijel pán na 20 let starým Manovi a na něm měl novýho Palfingra za 3/4 mega. Bohužel jsme čekali půl hodiny když zbůhdarma honil olej systémem (přes patku), než mohl začít nakládat. Dal takový prachy za ruku, ale pár peněz na řidší olej mi bylo moc.
Já 25 litrů 46 mám sice v záloze, ale její použití nepředpokládám.
Teda stále mám tu troufalost si myslet, že až pojedu pro první fůru, olej se po pár minutách nakládání ohřeje a mano půjde pod 1,7 a bypass filtru se zavře.