Hydraulika dusí motor

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
serpenton
Příspěvky: 1392
Registrován: čtv kvě 12, 2011 10:11 pm
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulika dusí motor

#31 Nový příspěvek od serpenton »

Terablick píše:... Na zadek traktoru namontuj velkej hydromotor s převodem a poháněj ho tím čerpadlem ;-). Získáš možnost regulace otáček vývodu a reverzace, a mechanicky to je nejjednodušší řešení ;-). Navíc můžeš pomocí třeba kulového kohoutu pohánět i druhej hydomotor pro vývod vepředu, pořád z jednoho čerpadla ;-). Jen motor bych z důvodu spotřeby i výkonu nahradil nějakým dieselem, a budeš mít stroj jak víno ;-).
No tak nějak bych si to přesně představoval. Čmelák jak je postavený se mě líbí, jen bych vylepšil hydrauliku a motor a to přesně jak se píše v citaci.

Neumím si ale nějak představit co by znamenalo vyměnit motor ( jakej motor, co všechno by se muselo brát v úvahu a změnit) a udělat tu hydrauliku s hydromotorem ( jak vybrat sočásti, jak to zapojit)

Zatím se totiž trápím s motorem, který tam je nechce se mu asi pracovat. Na volnoběh jede, ale když přidám plyn tak chcípne, myslím si že to bude seřízením karburátoru nebo předstihu ale to už přesahuje moje schopnosti :-/
Jsem z toho rozladěnej, jdu spát :( .
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulika dusí motor

#32 Nový příspěvek od Terablick »

Přesně stejně se mi chová motor ze 1203 taky. Mám tyhle motory čím dál míň rád, a taky zvažuju přestavbu na diesel ;-). Z čeho tam dáš motor je v podstatě fuk - jde o to vyřešit spojení s převodovkou, nebo použít tu co bude na motoru.
Se zapojením hydrauliky a volbou komponent ti klidně poradím ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
vohnutjan
Příspěvky: 142
Registrován: ned dub 03, 2011 6:12 pm
Bydliště: Topolčany

Re: Hydraulika dusí motor

#33 Nový příspěvek od vohnutjan »

Toto čerpadlo vypadá ako org. V3S-sklopka, alebo starý typ Škoda 706 MTS.Má asi 40 litrov.Býva namontované na hlavnej prevodovke
V3S.Pár rokov nazad som ho použil do Desty kde malo byť org. 20 litr. čerpadlo.2-valcový motor Zetor mal problem sa dostať do otáčiek.Ohrievalo hadice rozvádzač a penilo olej.Keď som tam namontoval potom 20.l čerppadlo tak to fungovalo,motor nedusilo ani
sa olej neohrieval.Takže tiež Ti odporúčam prispôsobiť tam slabšie čerpadlo.

Uživatelský avatar
serpenton
Příspěvky: 1392
Registrován: čtv kvě 12, 2011 10:11 pm
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulika dusí motor

#34 Nový příspěvek od serpenton »

Děkuji za všechny rady, zatím se mě ještě nepovedlo donutit motor aby řádně pracoval, ale už na to mám domluvenou pomoc. Tak až motor poběží vyzkouším ty rady od vás a dám vědět jak to dopadlo. Nicméně do budoucna by se mě moc líbilo to řešní které tady psal Terablick, myslím tu výměnu motoru za naftový
a hydraulický motor. Proto kdyby někdo věděl jaký motor vybrat aby šel dobře napojit ( je tam teď motor ze staré octavie a první převodovka je z V3S ) tak budu rád když to napíše. Nebudu to asi dělat hned, ale abych si mohl udělat představu a mohl případně začít něco pomalu shánět. Taky mě v jiným vláknu někdo psal, že by tam dal nějaký 3válec se Zetoru, když tam je taková velká převodovka - co myslíte? A co ještě bude potřeba řešit při změně motoru kromě jeho uložení ?

Taky bych rád využil nabídku Terablick a poprosil o seznam komponetů a nějaký jednoduchý nákres zapojení hydromotoru, aby to bylo jak psal vzadu pro pohon nářadí volbou táček + ramena a druhý hydromotor pro pohon v přední části.

Děkuji moc!
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Hydraulika dusí motor

#35 Nový příspěvek od Terablick »

Nákres zapojení je promitivní a s volbou komponent pomůžu taky rád, ale chce to nějaké info. Základ bude co si od toho náhonu nářadí slibuješ. Jakou má mít sílu a jaké otáčky (předpokládám, že 540/min - což je běžná rychlost - bude stačit. Některé traktory mají ještě 1000/min, a moderní stroje často ještě i jiné hodnoty, ale nejčastěji se používá těch 540/min). Pokud by ti stačil pohon řešenej podobně jako u klasických starších Zetorů (tedy otáčky náhonu podle otáček motoru), bylo by zapojení úplně jednoduché. Pokud by ti stačil jeden směr otáčení, pak dokonce téměř primitivní ;-). Pokud bys "trval" na nezávislé regulaci otáček a změně směru otáčení, je to trochu složitější, ale samozřejmě řešitelné ;-). Volba ostatních komponent (především čerpadla) je pak závislá na požadavcích právě na ten hydromotor. Ten pak může být buď takovej, aby požadované otáčky i kroutící moment dával rovnou (bez převodů), což by znamenalo relativně dost velkej hydromotor, nebo by se použil převod do pomala, čímž by se znásobil kroutící moment a tedy by stačil menší a slabší hydromotor a tím pádem i menší a "slabší" čerpadlo ;-). Řešením by bylo (nevím jak jsi na tom s místem - nějak jsem zatím neměl čas projít si téma o tvém stroji) i oddělit úplně okruhy pro pohon nářadí a pro zbytek hydrauliky, tedy použít 2 různá čerpadla (nebo jedno dvojité). To už je všechno otázka konkrétních řešení, a to pak domluvíme až to budem řešit ;-).
S tím motorem - aby nějakej pasoval stylem "nasadím a přišroubuju" to nebude. Vždycky bude třeba nějak to řešit. Jediné co by tímhle stylem šlo použít je motor i s převodovkou vyměnit za jinej, a předělat pak jen výstup z převodovky do druhé převodovky (pokud tam je) nebo k nápravě. Pokud budeš chtít pasovat motor na stávající převodovku, znamená to vyrobit nějakej přechod (mezikus) a většinou i řešit spojku.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

ITS
Příspěvky: 6339
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Hydraulika dusí motor

#36 Nový příspěvek od ITS »

Využiji tohle téma, abych se podělil s dnešním firemním hydraulickým zážitkem. Poučným.

Šest minulých let jsem ročně do firmy kupoval dva stejné hydraulické agregáty. Motor 5,5kW + dvojité lamelové čerpadlo a nádrž. Obě čerpadla mají na sobě pojišťovák a elektrický odlehčovací ventil. Jeden agregát, zakoupený před třemi lety, od prvopočátku vyhazoval - třikrát týdně - motorovou ochranu. Na motoru nebylo poznat, že by se přehříval a všechno bylo stejné jako u ostatních strojů. Odlehčovací ventily jsme kontrolovali, motorové ochrany pro jistotu měnili. Ale ampérmetr jasně ukazoval, že při dolisování bral motor krátkodobě skoro o čtvrtinu víc. Byla to vždy jen chvilka, takže výpadek nenastal pokaždé. Po půl roce trápení a kontrol celého systému, jsme pořídili nové čerpadlo - bez ventilů. Údržbář jej nasadil a vše bylo rázem v pořádku. Čerpadlo jsme odeslali dodavateli agregátu. Ten jej chvíli zkoušel a protože nic nenašli, tak jej poslali výrobci do Francie. Po mnoha měsících se čerpadlo vrátilo s fotografiemi dílců a s měřícím protokolem. Vše jako nové a čerpadlo litry odpovídalo výkonu motoru. Byl jsem rád, že nic nebylo zadřené. Jen dodavatel agregátu požadoval ten "zbytečný" výlet čerpadla do Francie zaplatit. Dnes se konečně uvolnil prostor nasadit čerpadlo zpět. U toho jsem už byl. Shodili jsme dobré čerpadlo z motoru, odměřili polohu Rotex spojky od konce hřídele a spojku nasadili na původní čerpadlo. Po třech pokusech o nasazení do spojky, kam není vidět, protože je to v tom hliníkovém kastrolu na motoru, jsem vždy skončil stejně. Čerpadlo vždy zůstalo trčet skoro 4 mm ven. takže došlo na měření skutečných axiálních vzdáleností polovin spojky. Výsledek je, že čerpadla neměla stejně dlouhou hřídel. Po posunutí spojky o ty 4 mm se čerpadlo nasadilo a zprovoznilo - bez problémů.
Takže montér agregátu si to u jednoho čerpadla naměřil a u druhého jen okopíroval a ten přesah 4 mm doladil silným utažením čerpadla na přírubu. Asi to těm Frantíkům vyrábějí ti inženýři z Afriky a délky hřídelí jsou u stejných výrobků různé. Asi by to chtělo vyměnit ložiska na motoru, ale na to již není sil.

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8891
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Hydraulika dusí motor

#37 Nový příspěvek od bourač »

Lamelové čerpadlo :-/ rotor umístěný v excentrické komoře a lamely se volně radiálně posouvají?
Pak by ty 4mm přesahující dlouhé hřídele musely způsobit vydření stěny komory bokem rotoru ne?
To tam ti žabožrouti nezjistili?
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

ITS
Příspěvky: 6339
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Hydraulika dusí motor

#38 Nový příspěvek od ITS »

To je na tom to nepochopitelné.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“