přestavba řízení na hydrostat

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
kolca
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 21, 2010 6:24 pm

přestavba řízení na hydrostat

#1 Nový příspěvek od kolca »

Zdravím, měl bych dotaz ohledně přestavby řízení na 7245 z posilovače na hydrostat.
Mám možnost koupit originál pístnici na nápravu, servočerpadlo je snad stejný pro posilovač i hydrostat,
takže podle mě zásadní věc je sehnat řídící jednotku. Někde sem četl, že na tenhle traktor je 80 nebo 100.
Jaký rozdíl bude ve výsledku mezi 80 a 100? Jde 100 rychleji, nebo lehčeji?
Na co si dát při přestavbě pozor.

Děkuji za rady Honza

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: přestavba řízení na hydrostat

#2 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Studuj dál!Také je potřeba přečíst vlákna s takovým tématem.
Jen poznámka - orbitroly pracují s tlakem kolem 16MPa, čerpadlo servořízení má reg .v.seřízen na 0,8 MPa

kolca
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 21, 2010 6:24 pm

Re: přestavba řízení na hydrostat

#3 Nový příspěvek od kolca »

Auto-klassik píše:Studuj dál!Také je potřeba přečíst vlákna s takovým tématem.
Jen poznámka - orbitroly pracují s tlakem kolem 16MPa, čerpadlo servořízení má reg .v.seřízen na 0,8 MPa
právě že studuji ale v katalogu dílů 2 čerpala nejsou, u prodejce taky ne a vlákno
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=105 říká že jsou čerpadla stejná

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: přestavba řízení na hydrostat

#4 Nový příspěvek od Auto-klassik »

kolca píše:
Auto-klassik píše:Studuj dál!Také je potřeba přečíst vlákna s takovým tématem.
Jen poznámka - orbitroly pracují s tlakem kolem 16MPa, čerpadlo servořízení má reg .v.seřízen na 0,8 MPa
právě že studuji ale v katalogu dílů 2 čerpala nejsou, u prodejce taky ne a vlákno
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=105 říká že jsou čerpadla stejná
Z logiki vyplývá že pokud do pracovního v. natlačím stejný objem oleje s rozdílným tlaky ,tak válce budou mít různou sílu.
Neboli stejnou sílu vyvineš s menším válcem a vyšším tlakem..Jde tedy o to jaký válec máš?Kolega v druhém vlákně už ti tam dal zkopírovanou tabulku.Postupuj v zásadě podle ní. Je třeba jen upozornit na to, že pokud máš klasický 2činný válec ,tak plocha pod pístem a nad pístem je rozdílná neboli i síly jsou rozdílná.

kolca
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 21, 2010 6:24 pm

Re: přestavba řízení na hydrostat

#5 Nový příspěvek od kolca »

v podstatě bych chtěl dát vše jak bylo na originálech, jen si nyní nejsem jistý těmi čerpadly.
V katalogu náhradních dílů není nic o dvojích čerpadlech, ale na druhou stranu jsem našel v monstě
v nabídce 2 čerpadla - jedno na klasickej posilovač a druhý na hydrostat - a liší se v objednacích číslech.
Nic jinýho u nich uvedený není. V sadách co se prodávaj na přestavbu je vše kromě čerpadla. I proto si myslím, že
jsou tedy stejná.
Má s tím někdo zkušenost jestli tedy čerpadla stejná jsou, nebo nejsou ale lze použít i to na posilovač, případně je nutné něco upravit...(pojistný ventil...)

Díky všem

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 1959
Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: přestavba řízení na hydrostat

#6 Nový příspěvek od adam »

Co já vím tak čerpadlo se nechává stejný. Já mám řídící jednotku stovku, ale ještě to nemám namontovaný.
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: přestavba řízení na hydrostat

#7 Nový příspěvek od jarda avsop »

kolca píše:v podstatě bych chtěl dát vše jak bylo na originálech, jen si nyní nejsem jistý těmi čerpadly.
V katalogu náhradních dílů není nic o dvojích čerpadlech, ale na druhou stranu jsem našel v monstě
v nabídce 2 čerpadla - jedno na klasickej posilovač a druhý na hydrostat - a liší se v objednacích číslech.
Nic jinýho u nich uvedený není. V sadách co se prodávaj na přestavbu je vše kromě čerpadla. I proto si myslím, že
jsou tedy stejná.
Má s tím někdo zkušenost jestli tedy čerpadla stejná jsou, nebo nejsou ale lze použít i to na posilovač, případně je nutné něco upravit...(pojistný ventil...)

Díky všem
Už jsem to na jeden traktor namontoval čerpalo ani tlak jsem neřešil a chodilo to normalně

gastly
Příspěvky: 1219
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: přestavba řízení na hydrostat

#8 Nový příspěvek od gastly »

ŠT 180 je trošku větší stroj a v řízení má tutově 8 Mpa.Použiju teda 8 Mpa.
Což pokud dobře počítám dá při průměru pístu 50mm a tyči 25mm ,1600kg tam a 1200 kg zpátky. (zaokrouhleno) myslím že to bohatě stačí. Pepa.

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1617
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: přestavba řízení na hydrostat

#9 Nový příspěvek od Martin90 »

kolca píše:v podstatě bych chtěl dát vše jak bylo na originálech, jen si nyní nejsem jistý těmi čerpadly.
V katalogu náhradních dílů není nic o dvojích čerpadlech, ale na druhou stranu jsem našel v monstě
v nabídce 2 čerpadla - jedno na klasickej posilovač a druhý na hydrostat - a liší se v objednacích číslech.
Nic jinýho u nich uvedený není. V sadách co se prodávaj na přestavbu je vše kromě čerpadla. I proto si myslím, že
jsou tedy stejná.
Má s tím někdo zkušenost jestli tedy čerpadla stejná jsou, nebo nejsou ale lze použít i to na posilovač, případně je nutné něco upravit...(pojistný ventil...)

Díky všem
Ano jsou dva typy čerpadel, jedno je pro posilovač a druhé pro hydrostatické řízení. To pro posilovač má výstup na pojistný ventil. Pokud použiješ čerpadlo pro posilovač v kombinaci s řídicí jednotkou s vlastním pojistným ventilem, můžeš dát místo tělesa pojistného ventilu zátku přímo na čerpadlo, eliminuješ tak možnou poruchu pojistného ventilu. Pro Zetor UŘI se používají jednotky OSPC 100 ON nebo OSPC 125 ON, to číslo určuje geometrický objem na otáčku "volantem", tedy čím vyšší číslo tím méně otáček volantem, 125 odpovídá zhruba posilovači, u 100 se více otočí volantem od dorazu k dorazu, ale pokud je slabší ("vyběhlé") čerpadlo tou 125 jde točit pouze pomaleji, protože ji nestačí plnit, což není nejvhodnější. Takže pořiď asi tu 100.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

Uživatelský avatar
masor111
Příspěvky: 478
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: přestavba řízení na hydrostat

#10 Nový příspěvek od masor111 »

Ty čerpadla sou dva druhy,normální s pojištovákema, na hydrostat je bez pojištováku.(tudíž větší tlak).Ale buď v klidu fachá to aji na to s pojištovákem.
Nejhorší je srážka s blbcem

kolca
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 21, 2010 6:24 pm

Re: přestavba řízení na hydrostat

#11 Nový příspěvek od kolca »

díky za rady to jsem potřeboval vědět.

Honza

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 1959
Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: přestavba řízení na hydrostat

#12 Nový příspěvek od adam »

Takže jsem kecal. Tak to promiň, myslel jsem že čerpadlo zůstává, protože co já vím, tak ho nikdo neměnil kdo to předělával na hydrostat.
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741

kolca
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 21, 2010 6:24 pm

Re: přestavba řízení na hydrostat

#13 Nový příspěvek od kolca »

Hojte tak montuju do traktora hydrostat, koupil jsem origo trubky, hadice a tak, ale teď bych potřeboval, jestli někdo nemáte pár fotek kdo to má na traktoru, kde jsou ty úchyty a jak jsou tam ty hadice připasovaný. Jde o to že mi to tam moc nesedí a všechno to vypadá divně - některý trubky ohnutý jakoby jinam a tak. Pomohlo by mi pár fotek detailů úchytů, celkovej pohled z jedné strany a druhé strany a na nápravu (k válci). Díky předem za pomoc Honza

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“