DESTA DVHM3522TXK - řízení

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
dave182
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 26, 2018 6:36 pm
Bydliště: Karlovarský

DESTA DVHM3522TXK - řízení

#1 Nový příspěvek od dave182 »

Ahojte všici, potřebuji jenom popostrčit, z ničeho nic nejde zatáčet zadní nápravou skrz pístnici řízení, pojezd jede v pohodě, což mi bylo divný, když prvotní je olej do řízení skrz orbitrol a Ventilový blok-LVP 10.1 a pak na pojezd..., při zatáčení volantem to jde trhavě, ale pístnice vzadu byla dost zaolejovaná, povolené víčko šroubení válce pístu, tak jsem povolil jednu z hadic na pístnici, nastartil, a zatáčel na danou stranu a olejík krásně vytékal, tím jsem snad dobře vyloučil bezchybnost orbitrolu na řízení, nebudu se teďka bavit o tlaku, snad byl dostatečný, myslím tedy, že bude v háji uvnitř těsnění ve válci pro pístnici, proto se objednala nová...., minulý rok byl měněný celý komplet(ventilový blok + orbitrol) pro řízení.

Jinak ještě musí se nějak vysouvat , "nastavit" pístnice do základní polohy, pro kola do rovna, pro seřízení na "0", když samo nová bude asi zasunutá ... případně postup nebo lepší dílenský manuál.


Děkuji snad to bude zatáčet, až dorazí pístnice, zkusím připojit na zemi a uvidíme, všem díky za odpovědi a technice zdar D.

jiriSBS
Příspěvky: 1787
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#2 Nový příspěvek od jiriSBS »

...pokud nebudou vadné manžety v pístnici,pak bude problém v ventilovém bloku LVP,kde je 6 ventilů,znichž 5 ventilů může tento problém dělat,ale jelikož píšeš,že pohyb pístnice je "trhavý",ukazuje to nejspíše na pistnici.

dave182
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 26, 2018 6:36 pm
Bydliště: Karlovarský

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#3 Nový příspěvek od dave182 »

díky za rychlou reakci, špatně jsem se vyjádřil, pohyb je "trhavý" při točení volantem uvnitř kabiny při připojených hadicích na pístnici, ale když jednu hadici z pístnice odpojím, pak při točení na danou stranu je to plynulé, s vytékáním oleje, z dané hadice. Jinak pohyb pístnice je nulový na obě strany.....

Kdyby byl v háji tedy daný blok, pak dá se na stole opravit, tzn. není nutné něco seřídit ?, existují k tomu dané součástky?? nebo koupit už repasovaný nebo nový rovnou ...??? Zatím díky D.

pístnice
Obrázek
pístnice
Obrázek
blok + orbitrol
Obrázek

jiriSBS
Příspěvky: 1787
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#4 Nový příspěvek od jiriSBS »

...nejdříve je nutné vyloučit pístnici(natlakovat-bez uniku oleje)pak se může pokračovat na vent. bloku,všechny ventily můžeš demontovat,pouze rázové ventily se musí nastavovat tlakem oleje(je to spec. matice zajištěna závlačkou)na ten prozatím nešahat,poj.ventil a přisavací ventily můžeš demontovat-vyčistit.Poj.ventil se seřizuje podložkami,ty máš 01,bez podložek ,tlak 8 MPa-kontrola pružiny-těsnost,přisavaci ventily 2ks -nezaměnit šrouby -rozdílné délky.

dave182
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 26, 2018 6:36 pm
Bydliště: Karlovarský

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#5 Nový příspěvek od dave182 »

Oki, no v úterý přijde nová pístnice, stará byla ochcaná jak prase a jak říkám při naklonění na jednu stranu, kde je víčko na válci u pístnice, to bylo samo povolené, tak odkapávala, takže ta určo tlakem nevyhoví, takže nová by měla být zrepasovaně snad otestovaná, připojím to na hadice, startnu a zkusím zatáčet a uvidí se, když to nebude ani tak fungovat, tak pak holt demont orbitrolu...????, ale jde mi o to, jestli nevzít rovnou nějakou výměnou jiný, aby se pak dali sehnat jednotlivé součástečky jako pružinky atp.,,,, jinak Jiří díky ti moc zatím. :).

dave182
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 26, 2018 6:36 pm
Bydliště: Karlovarský

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#6 Nový příspěvek od dave182 »

Tak pohádka pokračuje, po namontění nové pístnice, kontrole oleje v převodovce, a otáčením volantu stále sem a tam i více tam a sem, se pístnice ani nehnula, takže šlo ven orb.čerpadlo, je tu LAGB 125-1 - 175Bar, s kostkou viz v příspěvku. Takže přes jednu firmu se poslalo na repas, či výměnu za jiné, tak uvidíme, snad se to už někam pohne a hlavně na pístinici :-).
Jinak kdyby ani nový repas nezabral, pak se začít orientovat ještě kde?.... systém je veden podle mého od hlavního čerpadla - ventil servořízení - Orbitrol spolu s ventl.blokem - pístnice /převodovka(pojezd).
Vzít manometr, odpojit od pístnice hadici, ale jakou redukci na očnici hadice(jestli něco existuje - kostka se závitem pro šroub a očnici, z jiné strany kostky přišroubovat manometr, či nějaká přechodka, díky za radu???) a kolik cca naměřit asi dle LAGB co dává nebo podle ventilové kostky ????, protože už mě moc nenapadá co by mohlo způsobovat kompletní "nereakci" řízení na pístnici, ????

Zatím díky, ps.repas orbitrolu jsem radši neřešil, s tím co za vybavení má daná firma na místě, a domů se mě to tahat nechtělo a shánět různá těsněníčka atp.

jiriSBS
Příspěvky: 1787
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#7 Nový příspěvek od jiriSBS »

..ten servoventil ,jak píšeš ,ma jeden vstup od čerpadla a dva výstupy,jeden do orbitrolu a druhý na pojezd?

dave182
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 26, 2018 6:36 pm
Bydliště: Karlovarský

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#8 Nový příspěvek od dave182 »

ahoj, no ventil který myslím je viz obrázek, na vzv pod filtrem vzduchu, zde jsem ho našel na jednom videu na youtube, je to ten samý
Obrázek

a mělo by to takto vést, čerpadlo a přes filtr pojezd a na orbitrol i dle katalogu despa pozice 16.
http://www.despaok.cz/katalog/despaok_d ... 351&off=10

a rozklad

http://www.despaok.cz/katalog/despaok_d ... dktg=16342


....díky

jiriSBS
Příspěvky: 1787
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: DESTA DVHM3522TXK - řízení

#9 Nový příspěvek od jiriSBS »

...tak ten servoventil je v podstatě dělič proudu ,nejdříve pouští olej(při volnoběhu) rovně do orbitrolu přes kalibrované díly plovoucího pístu -přednostně,určené množství pro orbitrol.Při zvýšení otáček(průtok většiho množství oleje),plovoucí píst odkryje otvor z boku a olej proudí do rozváděče,při poklesu průtoku oleje se omezuje průtok do rozváděče.Pokud nejde olej při volnoběhu do orbitrolu,je pravděpodobně ucpaný,nebo
zadřený pístek v kalibrovacím otvoru plovoucího pístku,demotovat-vyčistit,nastavení je dáno předpětím pružin v děliči proudu,(principiálně stejný
dělič proudu,ve zjednodušené verzi jsem vyrobil na traktor pro člena tohoto fora Pavlajs -e.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“