A co když se kolo klouzne? V zimě je to celkem běžný jev.Johnny55 píše:podla mna ked sa toci koleso pomaly (co v zime sa asi aj pomalsie toci v tychto pripadoch) tak retaz nema taku odstredinu silu aby sa napchala az pred koleso. Bude sa to asi mlatit o vnutornu hranu a koleso vobec nebude na retazi ale vedla. To plati pri malejj rychlosti, naviac pri kolajach asi uplne nepouzitelne
roto řetěz na zimu
Moderátor: rezis
Re: roto řetěz na zimu
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: roto řetěz na zimu
Proto to možná ti Rakušáci měli na výfukovým potrubí. Tam to záleží ne na otáčkách kola ale na rychlosti proudění výfukových plynů. Bylo to o něco jinačí,to co měli oni. Byla to hřídel s talířem kterej sjel vedle kola a nikde po něm nemuselo jet to kolo. U něj mi vadí že jde po boku kterej maj ty nový radiálky tenkej.
Zas to ale nepoužíváš pořád a zapneš to fakt jen když jde do tuhýho.
Ono pokud si auto hrábne a ty plácneš na spínač a pokračuješ tak je to jiný než když v kopci musíš zastavit a potom to dávat do chodu.
Zas to ale nepoužíváš pořád a zapneš to fakt jen když jde do tuhýho.
Ono pokud si auto hrábne a ty plácneš na spínač a pokračuješ tak je to jiný než když v kopci musíš zastavit a potom to dávat do chodu.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: roto řetěz na zimu
V kopci to už většinou bývá kulový platný. Něco málo jsem se najezdil s tahačema. To jsou auta konstrukčně dělaná na především na rovinu a mimo jiné na mnohem větší zatížení náprav. Jenže my na to nemáme komunikace, co se týká nosnosti a o stoupání ani nemluvím. Když si k tomu připočteš odrbaný protektory na hnané nápravě, je vymalováno. Dneska je volant hodně tvrdej chleba.staník píše:Proto to možná ti Rakušáci měli na výfukovým potrubí. Tam to záleží ne na otáčkách kola ale na rychlosti proudění výfukových plynů. Bylo to o něco jinačí,to co měli oni. Byla to hřídel s talířem kterej sjel vedle kola a nikde po něm nemuselo jet to kolo. U něj mi vadí že jde po boku kterej maj ty nový radiálky tenkej.
Zas to ale nepoužíváš pořád a zapneš to fakt jen když jde do tuhýho.
Ono pokud si auto hrábne a ty plácneš na spínač a pokračuješ tak je to jiný než když v kopci musíš zastavit a potom to dávat do chodu.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: roto řetěz na zimu
Britt píše:A co když se kolo klouzne? V zimě je to celkem běžný jev.Johnny55 píše:podla mna ked sa toci koleso pomaly (co v zime sa asi aj pomalsie toci v tychto pripadoch) tak retaz nema taku odstredinu silu aby sa napchala az pred koleso. Bude sa to asi mlatit o vnutornu hranu a koleso vobec nebude na retazi ale vedla. To plati pri malejj rychlosti, naviac pri kolajach asi uplne nepouzitelne
Celkom bezny ano, ale aj tak pochybujem ze sa bude velne tocit na taku rychlost aby retaz mala pozadovanu odstredivu silu pochybujem ze do kopca nejaky nakladak ide 10km/h na nejakej 6ke
Re: roto řetěz na zimu
Tak se ještě jednou podívej na video, jakou rychlostí auta jedou. Na náledí si nikdo nelajzne to kulit na plnej céres. Jak říkám, je to taková berlička ale rozhodně bych to nezatracoval.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: roto řetěz na zimu
zatracovat nie, ale zase podla mna sa to s normalnymi retazami porovnat neda.
Re: roto řetěz na zimu
Presne to si myslim aji ja. Na videu neni nikde videt jak auto hrabe nekde v kopci bez toho hebla.A pak kdyz to pripoji.Je tam jen jak to je zaple nekde na rovine kde auto nehrabe. Pri plne nalozenem navesu a vaze na napravu to podle me vydrzi jen chvilku a bude se ty retezy trhat z toho hebla ven. Vim co dokaze nalozene auto s klasickyma retezama a ne s takovou radoby pomuckou.Johnny55 píše:podla mna ked sa toci koleso pomaly (co v zime sa asi aj pomalsie toci v tychto pripadoch) tak retaz nema taku odstredinu silu aby sa napchala az pred koleso. Bude sa to asi mlatit o vnutornu hranu a koleso vobec nebude na retazi ale vedla. To plati pri malejj rychlosti, naviac pri kolajach asi uplne nepouzitelne
Re: roto řetěz na zimu
kulevaros píše:Presne to si myslim aji ja. Na videu neni nikde videt jak auto hrabe nekde v kopci bez toho hebla.A pak kdyz to pripoji.Je tam jen jak to je zaple nekde na rovine kde auto nehrabe. Pri plne nalozenem navesu a vaze na napravu to podle me vydrzi jen chvilku a bude se ty retezy trhat z toho hebla ven. Vim co dokaze nalozene auto s klasickyma retezama a ne s takovou radoby pomuckou.Johnny55 píše:podla mna ked sa toci koleso pomaly (co v zime sa asi aj pomalsie toci v tychto pripadoch) tak retaz nema taku odstredinu silu aby sa napchala az pred koleso. Bude sa to asi mlatit o vnutornu hranu a koleso vobec nebude na retazi ale vedla. To plati pri malejj rychlosti, naviac pri kolajach asi uplne nepouzitelne
musí to mať dostatočnú rýchlosť aby sa to dostalo pod koleso
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4263
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: roto řetěz na zimu
poprvé jsem toto viděl na cisterně s propanem co jsem tahají po repasech ze zahraničí a tady ještě léta jezdí vesele dál .Máme u nás kopec do vsi a cisterna vyběhla po ůzké cestě jako nic tak nevím jestli se na to dá jet dlouho ale řidič povídal že to používají v nouzi jelikož už pár let jsme bez sněhu tak to asi ani blížší informace nebudou . -tohle je min 8 let nazpět
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
Re: roto řetěz na zimu
moj nazor je taky, ze aby to spravne fungovalo, tak musi ist auto mozno 50km/h asi ked zastavi tak to nepomoze, resp, ked pojde pomaly
Re: roto řetěz na zimu
Tam nejde o rychlost,staci kdyz se budou rychle tocit kola. Tzn kdyz budes hrabat musis to asi osolit aby to melo tocky. Pak se to roztoci dostatecne mozna. Ale nevim no.
Re: roto řetěz na zimu
https://www.youtube.com/watch?v=IPd3O5_ ... E36B82F8C3
čas 1.21 a dál.
čas 1.21 a dál.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: roto řetěz na zimu
Me zajima jestli to jde na osobaky s pohonem v predu.
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.
- exot
- Příspěvky: 3809
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: roto řetěz na zimu
Tak si rikam ze se tu hadate tak trochu o nicem.Svym zpusobem jde o to aby se pomoci retezu mezi kolem a vozovkou(zledovatelou nebo zasnezenou) zvedla adheze aby se prenesla sila na vozovku .Tohle zarizeni nema slouzit jako vyprostovaci nebo pracovni pomucka (do extremnich podminek)jako jsou retezy na traktoru nebo LKT,ale na zvyseni bezpecnosti a "pruchodnosti".Neni ani treba resit otacky retezu protoze ty se prispusobi obvodove rychlosti pneumatiky ktera je bude pohanet a nakonec staci i pomerne male otacky aby se retez odstredivou silou dostal do pracovni polohy.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)