30ky kola na V3Skovou nápravu

rozměry, rozteče šroubů, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
hopvopicak
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 08, 2010 2:56 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

30ky kola na V3Skovou nápravu

#1 Nový příspěvek od hopvopicak »

Ahoj lidi. Chtěl bych dát na V3Skovou nápryvu 30ky nebo 28ky kola ze zetoru,ale mám strach,jestli by to vydržely poloosy nebo diferenciál. Nebo jestli bych si neměl nechat někde vyrobit silnější poloosy. dík moc 8) 8)

Uživatelský avatar
winch
Příspěvky: 2229
Registrován: stř bře 11, 2009 12:08 am
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#2 Nový příspěvek od winch »

Ta náprava nie je na to stavaná, odíde ti hruška, polos, malé kolo v redukcii... Na tu nápravu sú dosť aj 24ky.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 21875
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#3 Nový příspěvek od ota »

No já chci dát na V3Skovou nápravu kola z kombajnu, na předek 24 a na zadek 24 ale široký. Všichni mě od toho zrazujou, že to ta náprava nedá. No ale jak nedá? Když bude velkej výkon motoru a převodů, tak by to ukroutilo poloosu. Ale jinak uložení by to mělo vydržet. Většinou mi každej říká, abych dal raději nápravy z Ify. Ty jsou bytelnější, určitě, ale taky dražší a těžký. Chci mít kloubák se dvěma zadníma nápravama. No ale standarně tam chci kola ze Zila 20" a tyhle jen do lesa a když budu mít nasazenou hydraulickou ruku. Taky mi povídali, že v zimě ve sněhu se s tím nehnu. No disky mám už převrtaný a upravený, jen kola nasadit. Ale ještě schází to všechno dát dohroady a sestavit. No snad nato dojde. Tady je fotka těch kol, černý na předek a červený na zadek. Značení Ruské.
Přílohy
SK 4.JPG
Kola Kolos.JPG

jkch
Příspěvky: 15
Registrován: úte srp 03, 2010 10:48 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#4 Nový příspěvek od jkch »

Já si to představuji tak -a opravdu doufám, že si to představuju správně (kdysi sem se to i učil..) -že záleží na přenášeném výkonu...Motor mi dá nějaký výkon a ten se mi musí přenýst až na kola. Zanedbám tření, to teď není důležitý. Dovolil bych si zjednodušeně říct -- motor mi dává při nějakejch otáčkách nějakej kroutící moment (to je přeneseně ten výkon). Za převodovkou mi dává při nižších otáčkách vyšší kroutící moment - podle převodu - ale pořád je to ten výkon z motoru - výkon by se mi neměl nikde ztratit ani nikde jen tak objevit - a dál po hřídelích až ke kolu, kde se mi kolo točí nejpomalejc a přenese mi největší moment - ale je to pořád ten stejný výkon od motoru. Takže zjednodušeně, když budeš mít slabší motor než z V3S mělo by to vydržet, když budeš mít silnější motor, čekal bych v nejslabším míště toho řetězce hřídelů, kol, spojek atd. nějakou zradu..
Teď bych ale připoměl jeden problém - je rozdíl, jestli vytočíš motor na nejvyšší výkon a rychle pustíš spojku, nebo se budeš plynule rozjíždět..Horší je samozřejmě první případ. Buď chcípne motor (to je mimochodem nejideálnější stav-vím, že mám všechny součástky správně nadimenzované a že mám geniální vzorek na kolech, kterej mi neproklouzne),nebo začnu hrabat (což ale znamená, že jsem ten výkon nepřenes na ty klády co tahnu-klády se totiž nehejbou) a nebo někde něco praskne. To je samozřejmě špatně. Proto se budu snažit někde udělat záměrně nejslabší místo - samozřejmě pro opravu nejlevnější. Tuhle funkci by měla mít normálně spojka - pokud dam traktoru pořádnej štos, měla by mi proklouznout spojka - je ale problém spojku vůbec na nějaký výkon naladit, natož zajistit i v průběhu její životnosti, v závislosti na jejím opotřebení stále stejné parametry (a navíc ještě přes ní potřebuju brzdit)- což znamená (a teď se konečně blížím k odpovědi na příspěvek), že náprava V3S je dimenzovaná na výkon XY, takže moje spojka musí při výkonu XY bezpodmínečně proklouznout. Když to spojka nedokáže, koupím hřídelovou spojku nebo něco jinýho, co mi přenese jen bezpečný výkon a někam to tam zamontuju (musím mít ale dobrý brzdy). Pokud to s tím štosem přeženu, praskne hřídelová spojka a ne náprava.. Pokud to takhle budeš mít zkonstruovaný, na velikosti pneu podle mě nezáleží. Dám ale větší kola, přenesu menší moment..
Zkus zjistit, jakej výkon jsou schopný 30"kola přenýst (záleží na vzorku, povrchu vozovky, zatížení -mám dojem že se na to viděl na netu nějaký vzorečky -ale je to jen dojem) - a pak by mělo být jasno....
Ještě bych zmínil jeden problém,ten je ale oproti tomu co jsem psal myslím zanedbatelný - V3S náprava je portálová, osa kola je níž než osa poloos. Když tedy zvětším průměr kola, vzniká mi větší moment na uchycení nápravy k rámu (větší rameno). Když pojedu s kládama z kopce na 20" a nebo na 24", tak bych při brždění čekal, že se mi z rámu vytrhne spíš 24 než 20 (to by byl ale extrém, to je spíš pro ilustraci). 30" ještě horší..

...sakra sem se ale rozepsal.. to sou ty plzně..musím pít víc, abych nebyl schopnej při návratu pouštět komp a číst forum a jít radši rovnou spát...

malotraktor
Příspěvky: 2148
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#5 Nový příspěvek od malotraktor »

Musím si přihřát polívčičku. Před několika málo sty lety jsem tady rozpoutal k tomuhle problému diskuzi. Rozcupuvali mně argumenty švagrů, zedníků a podobných odborníků Nikdo z nich nechtěl pochopit, že celý mechanizmus namáhá pouze výkon, který tam dodáš motorem.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#6 Nový příspěvek od bulanek88 »

jkch píše:
...sakra sem se ale rozepsal.. to sou ty plzně..musím pít víc...
malotraktor píše:Musím si přihřát polívčičku. Před několika málo sty lety jsem tady rozpoutal k tomuhle problému diskuzi. Rozcupuvali mně argumenty švagrů, zedníků a podobných odborníků Nikdo z nich nechtěl pochopit, že celý mechanizmus namáhá pouze výkon, který tam dodáš motorem.
Radši už víc nepí, sem sice jen elektrikář , ale mechaniku sme taky měli a to že nápravu zničí výkon není tak úplně pravda, všechno je o momentu, dej na nápravu V3S motor 200kW, a převodovku tak, aby na nejmenší rychlost to jelo 80 km/h a nic jí neuděláš, pak vem motor z fechtla, zpřevoduj to aby to jelo 0,00001 km/h a roztrháš jí jak papír.
A s těma 30" kolama, motor dá max. točivej moment, převody ho zvýšej a když konečnej moment na nápravě bude nižší než náprava zvládne, tak v tahu to vydrží s jakejmakoliv kolama, ale úměrně klesá tažná síla se zvětšením kol a zvedá se rychlost. Ale tu nápravu zničej síly na který nejsou vzorce, např. když najedeš na šikmej kamen, tak se sveze celej traktor na stranu, ale na velkejch kolech je to velká páka na náboj a ten se prostě ulomí.

...do hajzlu, taky sem se rozepsal :vztek: , ale jednodušejc to nejde..

malotraktor
Příspěvky: 2148
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#7 Nový příspěvek od malotraktor »

[Ale tu nápravu zničej síly na který nejsou vzorce, např. když najedeš na šikmej kamen, tak se sveze celej traktor na stranu, ale na velkejch kolech je to velká páka na náboj a ten se prostě ulomí.

...do hajzlu, taky sem se rozepsal :vztek: , ale jednodušejc to nejde..[/quote]

............a co teprv když ten traktor na moc velikejch kolech třeba spadne z mostu, to je teprv maso na poloosy :321:
Nevěř všemu co si myslíš

Mako4991
Příspěvky: 1996
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#8 Nový příspěvek od Mako4991 »

Ja to vezmem z tohto pohľadu. Extrémny prípad. Na náprave sedia 3 tony,to znamená,že na jednom kolese je cca 1500kg. Potrebuje sa vyškriabať na kolmú prekážku. Potrebuje silu 15000N,na polmetrovej páke je to 7500Nm,na metrovej 1500Nm. Ten rozdiel je tam veľký. Toto sa v bežnej praxi nevyskytuje,ale ako názorná ukážka by to mohlo stačiť. A samozrejme pri väčších kolesách je iná uhlová rýchlosť,takže to treba viac zredukovať už pred vstupom do nápravy a tam to môže byť tiež zaujímavé.

gastly
Příspěvky: 1218
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#9 Nový příspěvek od gastly »

To bulanek :friends:
To malotraktor +jkch, PROSIM když už jste chyběli ,když se probíralo namáhání hřídelí ha krut,tak to neventilujte veřejně. Ono totiž platí že namáhání hřídele je krouťák x otáčky. Proto dvojnásobný obvod kola= čtyřnásobný namáhání hřídele při stejné rychlosti a krouťáku. Pac a pusu Pepa. (pro blbý-kolik umřelo koncáků na trambusech a kolik na ŠT 180. Motor je stejnej a št má o dva koncáky navíc-takže podle některých inteligentů jsou namáhaný jenom na půl.)

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#10 Nový příspěvek od Toreto »

ota píše:No já chci dát na V3Skovou nápravu kola z kombajnu, na předek 24 a na zadek 24 ale široký. Všichni mě od toho zrazujou, že to ta náprava nedá. No ale jak nedá? Když bude velkej výkon motoru a převodů, tak by to ukroutilo poloosu. Ale jinak uložení by to mělo vydržet. Většinou mi každej říká, abych dal raději nápravy z Ify. Ty jsou bytelnější, určitě, ale taky dražší a těžký. Chci mít kloubák se dvěma zadníma nápravama. No ale standarně tam chci kola ze Zila 20" a tyhle jen do lesa a když budu mít nasazenou hydraulickou ruku. Taky mi povídali, že v zimě ve sněhu se s tím nehnu. No disky mám už převrtaný a upravený, jen kola nasadit. Ale ještě schází to všechno dát dohroady a sestavit. No snad nato dojde. Tady je fotka těch kol, černý na předek a červený na zadek. Značení Ruské.
Ota a aký motor by si chcel použit. ??? :friends:

adammurarik
Příspěvky: 916
Registrován: úte úno 16, 2010 7:49 pm
Bydliště: lednica

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#11 Nový příspěvek od adammurarik »

Nazdarte hosi docela dobra debata zaujala ma tiez som nad tym uvazoval co by to spravilo keby tam boli take pneu co su spominane na zaciatku je to jasne ze to dlho nevydrzi pokial viem tak podobny problem mali aj na Monstertrakoch tiez su tam velke pneu a ked prudko vystartoval tak mu ukrutilo poloosu vyriesili to planetovym prevodom ten zadrzi podstatnu cast toho krutaku :)

Mako4991
Příspěvky: 1996
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#12 Nový příspěvek od Mako4991 »

gastly píše:To bulanek :friends:
To malotraktor +jkch, PROSIM když už jste chyběli ,když se probíralo namáhání hřídelí ha krut,tak to neventilujte veřejně. Ono totiž platí že namáhání hřídele je krouťák x otáčky. Proto dvojnásobný obvod kola= čtyřnásobný namáhání hřídele při stejné rychlosti a krouťáku. Pac a pusu Pepa. (pro blbý-kolik umřelo koncáků na trambusech a kolik na ŠT 180. Motor je stejnej a št má o dva koncáky navíc-takže podle některých inteligentů jsou namáhaný jenom na půl.)
Myslím,že patrím k spomínaným inteligentom,ale čo už. Keď chceme aby mal traktor ťah napr. 10000N,tak nám je jedno,či máme motor s výkonom 20kW/2000ot alebo 100kW/10 000ot. pri rovnakých prevodoch. Mk je u oboch rovnaký,ibaže ten 100kW to potiahne 5x rýchlejšie. Hriadeli by to malo byť jedno,pokiaľ sa neprekročia jej max otáčky. Lenže pri vyšších točkách sa to dá nahnať prevodmi.
A teraz k tým hriadeľkám,stále mi to nie je jasné. Podľa mňa je to namáhané iba 2x toľko. Keď si zoberiem,že výkon je vlastne F*s/t,tak MK by mal byť (F*s/t)/ot,takže pri znížení otáčok na polovicu by malo byť namáhanie dvojnásobné,je to tak isto ako by sme 2x zvýšili výkon.
A Mk*ot=P(výkon) A keď sa prenáša 100Nm*50ot= 50Nm*100ot,aspon tak mi to vychádza. Takže podľa tohto vzorca by to malo byť jedno. I keď neviem neviem,už som z toho debil načisto.
Netvrdím,že mám pravdu,ale takto to vidím ja.

Uživatelský avatar
halagacka1
Příspěvky: 1329
Registrován: ned pro 27, 2009 4:51 pm
Bydliště: Čadca

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#13 Nový příspěvek od halagacka1 »

ja myslim ze by to v3S naprava zvladla ;-)
Kto nic nerobi,nic nepokazi

Uživatelský avatar
fastrac8250
Příspěvky: 1505
Registrován: čtv pro 20, 2007 5:34 pm
Bydliště: košice

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#14 Nový příspěvek od fastrac8250 »

ja mam na svojom traktore 24 gumy neje ziadny problem uz vyse 20 rokov mam tam motor o vykone 33 koni :friends: a navysuje sa iba krutiaci moment vykon ostava 8)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 21875
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: 30ky kola na V3Skovou nápravu

#15 Nový příspěvek od ota »

Ahoj, no Toreto, chci tam dát motor Peugeot 1,9 D převodovku V3S, zadní nápravy V3S. Spojka samostatná v3s. Ještě jsem uvažoval o mezipřevodovce, která by měla převod 1:1 a 2:1. To silnice a terén. Protože by to jelo i s tou V3Skovou převodovkou a kolama rychle a na redukci se mi pořád nechce jezdit.
Na červeném traktůrku mám pojistku na kardanu. Je to provrtaná hřídel a přez ní kolík. Už se mi jednou stalo, že jsem ten kolík přetrhnul. To bylo dobré žešení, než aby prasklo něco složitějšího, kolík jsem vyklepl a dal nový a jelo se dál. Ale to jsem za to hodně vzal a ten kolík nevydržel. Ale tady u tohodle traktůrku je spojka dost velká, ta to zvládne, no nevím kam dát pojistku. Chci tu spojku samosatnou kvuli motoru, když se podělá, tak se tam foukne jinej a jede se dál Nemusí se předělávat hodně věcí. Jem by motor točil třeba kardanem spojkou. Kdyby se podělal, napasovala by se spojka na jinej motor a jedeme dál.
Dneska jsem odvezl disky z RUR 5 opískovat a asi budou kola na traktůrek z RUR. Zil zatím neklapnul. Mám na inzerát domluvený ještě dvě kola z kombajnu za velice slušnou cenu a pomaloučku od toho asi upustím. Každej mi to rozmlouvá. Byly by všechny čtyři kola stejný, ty velký z Kolose. Tady u Kutné Hory u silnice stojí reklamní poutač a tam jsou tyhle kola. Je to monster truck a asi to i jezdilo. Je tam motor z Warburka a šasi nějaké splátované a nápravy nevím z čeho. Kola na tom parádní a nesjetý. Asi s tím kdysi někdo jezdil a nevypadá to že by to zlobilo. Z toho by ty kola mastily! No uvidíme časem, co se vyvrbí.
Přílohy
PA260538.JPG
PC220650.JPG
PC220651.JPG

Odpovědět

Zpět na „Kola a pneu“