Identifikace přední napravy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř čer 19, 2019 9:33 am
- Bydliště: Milikov
Identifikace přední napravy
Zdravim pánové, pokusím se vam sem hodit fotku přední hnané nápravy a jestli by jste mi dokázali pomoct určit co je to za nápravu a poměr te napravy. Údajně je to naprava z Polského fiatu 125p
Ale nikde se nemužu dohledat informaci o te naprave a ani žádný obraz abych to srovnal.
Chci ji hodit na předek zadu mam nápravu z V3S a potřebuji zjistit jaky budu muset dopadovat mezipřevod aby se mi napravy nehadaly.
Předem děkuji za odpověď.
Ale nikde se nemužu dohledat informaci o te naprave a ani žádný obraz abych to srovnal.
Chci ji hodit na předek zadu mam nápravu z V3S a potřebuji zjistit jaky budu muset dopadovat mezipřevod aby se mi napravy nehadaly.
Předem děkuji za odpověď.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř čer 19, 2019 9:33 am
- Bydliště: Milikov
Re: Identifikace přední napravy
Ještě jsem se dočetl ze se ty auta dělaly chvilku spolu ve stejném konceptu s Lada Niva
Re: Identifikace přední napravy
To vyzerá na upravovanu zadnú nápravu
Robený predok...
Robený predok...
- fajlla
- Příspěvky: 1655
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
- Bydliště: Dobšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace přední napravy
Poměr spočítáš. Toč jedním kolem, druhé se nesmí pootočit. Počítej otáčky kardanu a vynásob dvěma. Tak sem to dělal já a sedělo to přesně.
Dvakrát měř a jednou řež.
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř čer 19, 2019 9:33 am
- Bydliště: Milikov
Re: Identifikace přední napravy
Taky jsem uz nad tim přemyšlel no
Re: Identifikace přední napravy
Z vlastní zkušenosti s výrobou předku.
Postavil jsem trakrůrek přidělal obě nápravy, nasadil kola které tam již budou. Pak jsem si traktůrek natlačil na rovnou plochu, u mě silnice. Udělal si na kolech, unášečích pro kardan fixem čárky v určité poloze, aby se lehce dalo počítat. A pak jsem traktůrek rovně tlačil a počítal otáčky unašečů. Třeba zadní rovných 10 otáček a přední dal nějaký počet, už si nepamatuju. Z těchto ůdajů jsem vypočítal rozdíl a ten potom dohnal ozubenýma kolama řetězu. A přidal tam 5% do rycha pro přední pohon. Ten se tedy lehce točí rychleji. Tuším mi to vycházelo přesně o 1 zub na druhém kolečku pohonu kardanu předku.
Oprotí zjišťovanému převodovému poměru dle knížky ( diferenciál ze Žiguly) to nesedělo. Ono se totiž dávalo více převodových poměrů, stará náprava, nová náprava různé motorizace.
Tak jak jsem to napočítal při reálném otáčení v realitě to sedí. Je to poznat na sněhu, že ty přední kola v zatáčce trochu hrábnou sníh. Jinak vůbec, v bláťivém terénu neznatelné.
Jo ale předek je předek. Je to v blátě tak o 100% poznat! Mám ho vypínatelnej a když ho zapnu ( synchron ze škodovky 100 i v zátěži bez problému ) je to jiná muzika.
Postavil jsem trakrůrek přidělal obě nápravy, nasadil kola které tam již budou. Pak jsem si traktůrek natlačil na rovnou plochu, u mě silnice. Udělal si na kolech, unášečích pro kardan fixem čárky v určité poloze, aby se lehce dalo počítat. A pak jsem traktůrek rovně tlačil a počítal otáčky unašečů. Třeba zadní rovných 10 otáček a přední dal nějaký počet, už si nepamatuju. Z těchto ůdajů jsem vypočítal rozdíl a ten potom dohnal ozubenýma kolama řetězu. A přidal tam 5% do rycha pro přední pohon. Ten se tedy lehce točí rychleji. Tuším mi to vycházelo přesně o 1 zub na druhém kolečku pohonu kardanu předku.
Oprotí zjišťovanému převodovému poměru dle knížky ( diferenciál ze Žiguly) to nesedělo. Ono se totiž dávalo více převodových poměrů, stará náprava, nová náprava různé motorizace.
Tak jak jsem to napočítal při reálném otáčení v realitě to sedí. Je to poznat na sněhu, že ty přední kola v zatáčce trochu hrábnou sníh. Jinak vůbec, v bláťivém terénu neznatelné.
Jo ale předek je předek. Je to v blátě tak o 100% poznat! Mám ho vypínatelnej a když ho zapnu ( synchron ze škodovky 100 i v zátěži bez problému ) je to jiná muzika.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř čer 19, 2019 9:33 am
- Bydliště: Milikov
Re: Identifikace přední napravy
Diky moc chlapi.budu to taky davat přes řetěz a budu to mit ale nevypinatelne. Po silnici nejezdim takže bych se toho nebál.